Рівненська ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області нагадує, що відповідно до роділу ІІІ Порядку № 547 «Реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги)» зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 липня 2016 р. за № 918/29048 суб'єкт господарювання зобов’язаний перереєструвати РРО, якщо:
— змінилися дані підприємця або юрособи, вказані в реєстраційному посвідченні на пристрій (наприклад, юридична адреса, ПІБ підприємця);
— планується використовувати РРО на другому об’єкті, торговій точці або в іншій сфері діяльності;
— установлено розбіжності або помилки в записах реєстраційного посвідчення, воно загублене або не придатне для користування тощо.
    Протягом 5 робочих днів, наступних за днем виникнення змін або інших підстав для заміни реєстраційного свідоцтва, у фіскальний орган подається:
— реєстраційна заява з відміткою «Перереєстрація» (форма № 1-РРО);
— реєстраційне посвідчення на РРО;
— копія документа, що підтверджує право власності чи користування торговим об’єктом, на якому буде використовуватися РРО, — подається лише у випадку, коли РРО буде використовуватися на іншій торговій точці;
— копія договору суб'єкта господарювання із ЦСО про технічне обслуговування та ремонт РРО.
    Не пізніше 2 днів після подання документів зміни вносяться в інформаційну систему ДФС, і ви отримуєте на руки посвідчення з позначкою про перереєстрацію РРО.
    Якщо зміни даних про підприємця чи юрособу відображаються в розрахункових документах (фіскальні чеки), РРО необхідно заново опломбувати.
У разі якщо у власника РРО змінилося місцезнаходження чи відбулася реорганізація податкової, внаслідок чого змінюється контролюючий орган, в якому СПД перебуває на обліку, протягом 2 робочих днів після переведення СПД до іншого контролюючого органу за новим місцем обліку засобами інформаційної системи ДФС здійснюється перереєстрація РРО за новим основним місцем обліку суб'єкта господарювання як платника податків.
    А реєстраційне посвідчення на РРО, видане за попереднім місцем обліку, залишається чинним доти, поки в даних щодо суб'єкта господарювання, які зазначаються в реєстраційному посвідченні, стануться зміни.

Рівненська ОДПІ

    У січні-липні 2017 року до бюджетів всіх рівнів від платників податків Рівненської ОДПІ надійшло 779,7 мільйонів гривень. Проти аналогічного періоду 2016 року досягнуто збільшення надходжень від податкових платежів на 183,8 мільйона гривень.
    При цьому, до Державного бюджету за сім місяців мобілізовано 290,8 мільйони гривень, з них 288,3 млн. грн. - до загального фонду та 2,5 млн. грн. - до спеціального. Місцеві бюджети поповнились більш, ніж на 488,9 мільйона гривень.
   Про це повідомив виконуючий обов’язки начальника Рівненської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області Володимир Матвійчук та підкреслив, що важливу роль у надходженнях до бюджетів відіграє сумлінність платників податків, які не зважаючи на важку економічну ситуацію, вчасно і в повному обсязі виконують свій обов'язок.

Рівненська ОДПІ

    З початку року платники Рівненської ОДПІ перерахували до бюджету 427,4 млн. грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що на 144,8 млн.грн. більше проти показника січня-липня минулого року.
    За підсумками липня поточного року на соціальні гарантії направлено 52,8 млн. грн. ЄСВ, що на 18,1 млн. грн. більше проти відповідного періоду минулого року.
   Серед основних чинників зростання надходжень ЄСВ є детінізація доходів та відносин у сфері зайнятості населення, офіційне працевлаштування громадян. Адже громадянин котрий легально працює має соціальні гарантії, а бюджет відповідно отримає надходження у вигляді єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Рівненська ОДПІ

    ГУ ДФС у Рівненській області нагадує, що відповідно до п.п. «а» п.п. 195.1.1 п. 195.1 ст. 195 Податкового кодексу України операції з вивезення товарів за межі митної території України у митному режимі експорту оподатковуються за нульовою ставкою.
    Датою виникнення податкових зобов’язань у разі експорту товарів є дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства (п. 187.1 ст. 187 ПКУ).
    Пунктом 8 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267 зі змінами та доповненнями (далі – Порядок № 1307), передбачено, що на операції з вивезення товарів за межі митної території України складається податкова накладна. При складанні такої податкової накладної у верхній лівій частині накладної у графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причин» робиться помітка «Х» та зазначається тип причини «07 - Складена на операції з вивезення товарів за межі митної території України».
    Відповідно до п. 12 Порядку № 1307 у разі здійснення операцій з вивезення товарів за межі митної території України у графі «Отримувач (покупець)» зазначаються найменування (П. І. Б.) нерезидента та через кому - країна, в якій зареєстрований покупець (нерезидент), а у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» проставляється умовний ІПН «300000000000».
    У графі 8 табличної частини розділу Б податкової накладної зазначається код ставки ПДВ, за якою здійснюється оподаткування операцій з постачання товарів/послуг, що постачаються, зокрема 901 - у разі здійснення операцій з вивезення товарів за межі митної території України, що підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою. У графі 10 зазначається обсяг постачання (база оподаткування) без урахування ПДВ (п. 16 Порядку № 1307).

ГУ ДФС у Рівненській області

    З метою недопущення порушень вимог чинного законодавства в сфері виробництва та обігу підакцизних товарів протягом січня-липня поточного року проведено 74 фактичні перевірки роздрібної торговельної мережі та виявлено 106 порушень, а саме:
10 випадків реалізації алкогольних напоїв без ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями,
4 випадків реалізації тютюнових виробів без ліцензії на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами,
31 випадок реалізації алкогольних напоїв за цінами, нижчими від встановленого розміру мінімальної роздрібної ціни на такі алкогольні напої,
7 випадків реалізації тютюнових виробів за цінами, вищими від встановлених максимальних роздрібних цін ,
11 випадків зберігання та реалізації алкогольних напоїв без марок або з підробленими акцизними марками,
1 випадок зберігання та реалізації тютюнових виробів без марок акцизного податку,
14 випадків реалізації алкогольних напоїв на розлив в підприємствах торгівлі, які не мають статусу підприємств громадського харчування,
1 випадок реалізації алкогольних напоїв особі до 18 років,
1 випадок недотримання термінів реєстрації акцизних накладних,
25 випадків реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів, які не обліковані у встановленому порядку та недотримання касової дисципліни.
    За результатами перевірок винесено 121 рішення про застосування фінансових санкцій на загальну суму 1833,5 тис. грн., з них до бюджету надійшло 972,7 тис. грн.
    Також проведено 2693 камеральних перевірок декларацій акцизного податку, по результатах яких складено 102 акти та на підставі яких винесено податкові повідомлення – рішення на загальну суму 1955,4 тис. грн. Станом на 01.08.2017 року до бюджету надійшло 560,7 тис.грн.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Відповідно до п.п. 169.1.3 п. 169.1 ст. 169 Податкового кодексу України, з урахуванням норм абзацу першого п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ студент має право на зменшення суми загального місячного оподатковуваного доходу, отримуваного від одного роботодавця у вигляді заробітної плати, на суму податкової соціальної пільги у розмірі 150%. суми пільги, яка визначена п.п. 169.1.1 п. 169.1 ст. 169 ПКУ (у 2017 році – 1200,0 грн.).
    Разом з тим, п.п. 169.2.3 п. 169.2 ст. 169 ПКУ передбачено, що податкова соціальна пільга не може бути застосована до заробітної плати, яку платник податку протягом звітного податкового місяця отримує одночасно з доходами у вигляді стипендії, грошового чи майнового (речового) забезпечення учнів, студентів, аспірантів, ординаторів, ад’юнктів, військовослужбовців, що виплачуються з бюджету.
    Враховуючи вищевикладене, якщо студент, отримує стипендію з бюджету, то податкова соціальна пільга до заробітної плати такого платника податку не застосовується.
    У разі, якщо студент, який не отримує стипендію або отримує спонсорську стипендію та одночасно з навчанням працює та одержує заробітну плату, то він має право на застосування податкової соціальної пільги у розмірі 150%. при умові, що розмір його заробітної плати на місяць не перевищує у 2017 році – 2240 гривень.
    При цьому він повинен надати працедавцю довідку з навчального закладу про те, що він там навчається та не одержує стипендію з бюджету.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Власникам транспортних засобів з іноземною реєстрацією, які ввезені в режимі «транзиту» або тимчасово для особистого користування, загрожують штрафні санкції за порушення термінів їх перебування на території України. Про це розповів заступник директора Департаменту організації протидії митним правопорушенням ДФС Олексій Сівірін.
    «Відповідальність за перевищення встановленого строку транзитного переміщення транспортних засобів передбачена ст. 470 Митного кодексу України. Якщо таке перевищення не більше однієї доби, то власнику загрожує попередження або штраф у розмірі 170 грн. У випадку перевищення більш ніж на 1 добу, але не більше ніж на 10 діб, штраф складає 3400 грн, якщо понад 10 діб, то сума штрафу зростає до 8500 гривень», - зазначив Олексій Сівірін.
    Так, за 7 місяців поточного року працівниками митниць ДФС було виявлено 8979 таких правопорушень. Власникам нараховано штрафів на суму 46,6 млн. гривень.
    За порушення термінів тимчасового ввезення транспортних засобів з іноземною реєстрацією (ст.. 481 Митного кодексу України) суми штрафів значно більші.
    За перевищення не більш ніж на 3 доби загрожує штраф у розмірі 850 грн., більш ніж на 3 доби, але не більш ніж на 10 діб та у разі, якщо протягом року ця особа вже притягалась до відповідальності за вчинення такого правопорушення – 5100 грн. За перевищення більш ніж на 10 діб доведеться сплатити вже 17 тис. грн.
    За порушення ст. 481 Митного кодексу лише протягом січня-липня 2017 року порушникам нараховано до сплати 22,1 млн. грн., що вже перевищило показник всього 2016 року. Для порівняння – протягом 2015 та 2016 років ці суми складали 16,5 млн. грн.. та 16,8 млн. грн. відповідно.
Однак найбільші суми штрафів доведеться сплатити тим громадянам, які використовують ввезені транспортні засоби з іноземною реєстрацією в інших цілях, наприклад, комерційних. 
    Штраф за таке порушення складає 300% несплаченої суми митних платежів. Так, протягом 2017 року було виявлено 164 таких порушення, власникам транспортних засобів нараховано 69,9 млн. грн. штрафів. У 2015 та 2016 роках суми нарахованих штрафів складали 44,1 млн. грн. та 155,2 млн. грн.. відповідно.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Платники податків Рівненської області за місяців 2017 року сплатили до місцевих бюджетів усіх рівнів понад 1,878 млрд. грн. податкових платежів. Порівняно з минулим роком платежі зросли на майже 412 млн. грн, або на 28 відсотків.
    Найбільшу питому вагу в доходах місцевих бюджетів, а саме 67 відсотків, займає податок на доходи фізичних осіб, надходження якого склали 1 264,9 млн. грн. Також майже 13 % складає частка єдиного податку від підприємницької діяльності – 234,4 млн. грн. За рахунок плати за землю місцеві бюджети поповнилися на 186 млн. грн.
    «Фіскальна служба, зацікавлена у зміцненні конструктивного діалогу з сумлінним бізнесом, який створює робочі місця, дбає про інвестиції і таким чином формує основну питому вагу податкових надходжень до бюджету. - зауважив в.о. начальника ГУ ДФС у Рівненській області Анатолій Клячук – Адже для виконання своїх завдань місцева влада повинна мати достатні фінансові і матеріальні ресурси. Так як завданням місцевого бюджету є забезпечення необхідними грошовими ресурсами фінансування заходів господарського й культурного будівництва, комунального і житлового господарства, розвитку освіти, охорони здоров'я тощо»

ГУ ДФС у Рівненській області

    ГУ ДФС у Рівненській області нагадує, що при поданні платниками податку на прибуток і неприбутковими підприємствами, установами та організаціями фінансової звітності слід керуватися нормою п. 46.2 ст. 46 Податкового кодексу України, якою передбачено, що фінансова звітність є додатком до податкової декларації з податку на прибуток підприємств та звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації та їх невід’ємною частиною.
    У разі неподання до органу фіскальної служби фінансової звітності разом з Декларацією (Звітом), яка є їх невід’ємною частиною, така податкова звітність не визнається податковою декларацією.
    Відповідальність за неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати та сплачувати податки, збори, податкових декларацій (розрахунків) передбачена п. 120.1 ст. 120 ПКУ.
    Тобто, неподання або несвоєчасне подання платником податку на прибуток (неприбутковими підприємствами, установами та організаціями) Декларації (Звіту), обов’язок подання яких до органів фіскальної служби передбачено ПКУ, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
    Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

ГУ ДФС у Рівненській області

    За сім місяців 2017 року платники податків Рівненської області сплатили до зведеного бюджету 1686,5 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб. Сума сплаченого податку на 534 млн. грн., або перевищує показники аналогічного періоду 2016 року. Податок на доходи фізичних осіб традиційно є лідером у наповненні зведеного бюджету області та складає 67 % від загальних надходжень.
    До місцевих скарбниць області надійшло 1264,9 млн. грн., який залежить від розміру заробітної плати офіційно працевлаштованих працівників. Окрім того, понад 422 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб, спрямовано до державної казни.
    Висока відповідальність працедавців Рівненської області за дотриманням державних гарантій в оплаті праці своїх найманих працівників позитивно впливає на зростання надходжень податку на доходи фізичних осіб та суттєво доповнює фінансовий стан територіальних громад Рівненщини.

ГУ ДФС у Рівненській області

    ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що бюджетна дотація виплачується сільськогосподарським товаровиробникам за умови, що такі товаровиробники не мають податкового боргу з податку на додану вартість на наступний день після граничного строку сплати такого податку за звітний період, за який надається бюджетна дотація.
    Якщо товаровиробник після отримання бюджетної дотації за відповідний звітний період (місяць) подав уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок, що призвело до зменшення суми податкових зобов'язань за звітний період, пропорційно яким здійснена бюджетна дотація за такий звітний період, на суму надміру виплаченої бюджетної дотації зменшується бюджетна дотація такого товаровиробника у наступних звітних періодах.
    Нагадаємо, що згідно з Постановою Кабінету Міністрів України від 08.02.2017 р. №83 "Про затвердження Порядку розподілу бюджетної дотації для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції у 2017 році" бюджетна дотація виплачується товаровиробникам щомісяця з урахуванням вартості реалізованої продукції пропорційно частці сплаченої до бюджету суми податку на додану вартість за визначеними видами діяльності в загальній сумі сплати податку на додану вартість за умови відсутності податкового боргу з ПДВ.

ГУ ДФС у Рівненській області