За одинадцять місяців  2018 року з доходів жителів Рівненщини, для потреб української армії, сплачено 269,9 мільйонів гривень військового збору. В порівнянні з минулим роком надходження зросли на 51,5 мільйона гривень, або 23 відсотки.

 «Варто пам’ятати, що сплата військового збору – це внесок кожного громадянина для підтримання обороноздатності української армії та встановлення миру в нашій державі.  Отож, звертаюся до усіх роботодавців регіону, які виплачують своїм працівникам неофіційну заробітну плату та занижують військовий збір,  своєчасно і в повному обсязі  сплачувати відрахування  з реальних заробітків працівників, таким чином прискорити настання миру на нашій землі»,- зазначив начальник ГУ ДФС у Рівненській області Дмитро Зайцев.

Нагадаємо, що військовим збором обкладаються доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які виплачуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами. Крім того, військовий збір стягується з виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця, отриманого від організатора азартної гри. Оподаткуванню військовим збором підлягають також доходи, які платник отримав згідно з цивільно-правовими договорами (договори підряду) за виконання робіт (надання послуг), сума яких відображається в акті приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг). У цьому випадку відповідальною особою за нарахування та сплату збору до бюджету є податковий агент, який зобов’язаний забезпечувати виконання податкових зобов'язань у формі та спосіб, визначені статтею 176 Кодексу. Ставка збору становить 1,5% доходів, що підлягають оподаткуванню.

Учасники АТО  мають пільги при сплаті земельного податку

Для забезпечення соціального захисту та допомоги учасникам бойових дій, які захищають незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, вітчизняним законодавством передбачено ряд пільг, в тому числі щодо сплати податку на майно.

Категорії фізичних осіб, які мають право на пільги щодо сплати земельного податку визначено статтею 281 Податкового кодексу України. Зокрема, відповідно до цієї статті, від сплати земельного податку звільняються ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України від 22 жовтня 1993 року № 3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їхнього соціального захисту». Тобто, для учасників антитерористичної операції також передбачено пільги щодо сплати земельного податку. Звільнення від сплати податку за земельні ділянки поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм, встановлених  пунктом 2 статті 281 Податкового кодексу.

Так, передбачені наступні граничні норми:

для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 2 гектари;

для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах - не більш як 0,25 гектара, в селищах - не більш як 0,15 гектара, в містах - не більш як 0,10 гектара;

для індивідуального дачного будівництва - не більш як 0,10 гектара;

для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара;

для ведення садівництва - не більш як 0,12 гектара.

Якщо у фізичної особи, яка має право на пільгове оподаткування землі, у власності знаходиться декілька земельних ділянок одного виду використання, то така особа до 1 травня поточного року повинна подати письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельної ділянки для застосування пільги. Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.

Якщо до 1 травня 2019 фізична особа не подасть до контролюючого органу заяву про самостійне обрання/зміну земельних ділянок для застосування пільги, то оподатковуватимуться всі земельні ділянки, які є у її власності, крім земельної ділянки, на яку подана заява у 2018 році.

ГУ ДФС у Рівненській області

ГУ ДФС у Рівненській області нагадує, що порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування платниками єдиного податку першої - третьої груп  передбачено ст. 298 Податкового кодексу України.

Відповідно до норм Кодексу, для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу заяву.

Заява подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено ПКУ, в один з таких способів:

1) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

2) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

3) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством;

4) державному реєстратору як додаток до заяви про державну реєстрацію, що подається для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця з урахуванням вимог п. 291.5 ст. 291 Кодексу.

Підпунктом 298.1.2 п. 298.1 ст. 298 Кодексу визначено, що зареєстровані в установленому порядку фізичні особи - підприємці, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для першої або другої групи, вважаються платниками єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація.

Зареєстровані в установленому законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка не передбачає сплату податку на додану вартість, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.

Також, суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм Кодексу, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.

Перехід на спрощену систему оподаткування може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені в п. 291.4 ст. 291 Кодексу.

До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік, який визначається з дотриманням вимог, встановлених главою 1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» розд. XIV Кодексу.

Тобто, щоб перейти на спрощену систему оподаткування з 1 січня 2019 року фізична особа – суб‘єкт господарювання має подати заяву до органів фіскальної служби до 15 грудня 2018року.

На Рівненщині надходження від користувачів корисних копалин склали майже 50 мільйонів гривень

За одинадцять місяців 2018 року платники рентних платежів - надрокористувачі поповнили загальний бюджет країни на 48,2 млн. гривень. У порівнянні з аналогічним періодом 2017 року надходження збільшились на 70 %, або на майже 20,3 млн. гривень.

Згідно з розподілом коштів до державного бюджету спрямовано 34,6 млн. гривень. Натомість у розпорядженні місцевих громад регіону залишилось  більше 13,6 млн. гривень надходжень від користувачів надр.

З метою забезпечення повного обліку платників рентної плати за користування надрами фахівці фіскальної служби проводять звірки переліків суб’єктів господарювання, яким видано спецдозволи на користування надрами та дозволи на спеціальне водокористування з переліком платників, які надають до органів ДФС податкові розрахунки.

Якщо протягом шести місяців суб'єкти господарювання не сплачують або платять рентну плату у неповному обсязі, вони можуть бути позбавлені дозволів на спеціальне водокористування та користування надрами для видобування корисних копалин

«Унікальний природно-ресурсний потенціал Рівненської області при його ефективному використанні є однією з найважливіших  передумов стійкого розвитку регіону та якості життя, і тенденція до зростання надходжень рентних платежів сприятиме його збереженню і відновленню» - зазначила заступник начальника ГУ ДФС у Рівненській області Зоя Хоній.

ГУ ДФС у Рівненській області

    В рамках проведення загальнонаціонального просвітницького проекту «Я маю право!» щодо обізнаності громадян про гарантовані їм права та механізми їх реалізації, з метою надання правової допомоги та інформації роз`яснювального характеру суб`єктам зовнішньоекономічної діяльності та громадянам щодо порядку оскарження дій та рішень митниці,
    12 грудня 2018 року з 15:00 до 16:00 в Рівненській митниці ДФС відбудеться сеанс телефонного зв`язку «гаряча лінія».
    Отримати консультацію та поставити запитання можна за номером телефону (0362)26-94-71
    На питання відповідатиме завідувач юридичного сектору Рівненської митниці ДФС – Дем`янюк Сергій Михайлович.

Рівненська митниця ДФС

    Підрозділами Рівненської митниці ДФС у січні - листопаді 2018 року заведено 687 справ про порушення митних правил на загальну вартість предметів порушення 67,03 млн. грн. Про це сьогодні повідомив в.о. начальника Рівненської митниці ДФС Іван Іванов.
   Посадовими особами митниці за одинадцять місяців було розглянуто 476 справ про порушення митних правил, за результатами розгляду яких на правопорушників накладено стягнень у вигляді штрафів на суму 5,7 млн. грн. Також на розгляд до Рівненського міського суду направлено 200 справ про порушення митних правил на суму 68,3 млн. грн. - прокоментував в.о. начальника Рівненської митниці ДФС Іван Іванов.
    В результаті проведеної роботи до правоохоронних органів направлено шістдесят шість повідомлень про протиправні діяння, що містять ознаки злочину:
- 59 повідомлення до підрозділів ГУ Національної поліції України за ознаками злочину передбаченого частиною 4 статті 358 Кримінального кодексу України;
- 1 повідомлення до ГУ Національної поліції в Рівненській області за ознаками злочину передбаченого ст. 263 Кримінального кодексу України;
- 3 повідомлення до Управління протидії наркозлочинності ГУ Національної поліції в Рівненській області за ознаками злочину передбаченого ст.ст. 307 і 309 Кримінального кодексу України;
- 3 повідомлення до Управління служби безпеки України в Рівненській області за ознаками злочину передбаченого ст. 201 КК України.

Рівненська митниця ДФС

    Для надання консультацій з питань, що виникають у громадян при реалізації норм Закону України №2611-VIII та Закону України №2612- VIII (щодо розмитнення авто на єврономерах)  у Рівненській митниці ДФС створено «гарячу» телефонну лінію за телефонними номерами:

(0362) 26-64-03 – управління організації митного контролю та оформлення з 09.00 до 18.00;
(03622) 5-30-30 – управління адміністрування митних платежів та митно-тарифного регулювання з 09.00 до 21.00;
(03622) 5-30-56 – митний пост «Рівне» з 09.00 до 21.00;
(0256) 4-57-04 – митний пост «Дубно-1» з 09.00 до 21.00;
(03655) 3-55-20 – митний пост «Сарни» з 09.00 до 21.00.

    За надання консультацій з питань, що виникають у громадян при реалізації норм Закону України №2611-VIII та Закону України №2612- VIII визначено відповідальних:
Думу Юрія Леонтійовича – начальника управління організації митного контролю та оформлення;
Сірук Оксану Василівну – начальника відділу контролю митної вартості управління адміністрування митних платежів та митно-тарифного регулювання;
Глівчука Олександра Володимировича – начальника митного посту «Рівне»;
Латиша Василя Васильовича – начальника митного посту «Дубно-1»;
Шарапу Сергія Миколайовича – начальника митного посту «Сарни».

Рівненська митниця ДФС

    Головне управління ДФС у Рівненській області нагадує, що постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» затверджено наступне.
  Повідомлення подається власником підприємства, установи, організації або уповноваженим ним органом (особою) чи фізичною особою до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) за формою згідно з додатком до початку роботи працівника за укладеним трудовим договором одним із таких способів:
- засобами електронного зв’язку з використанням електронного цифрового підпису відповідальних осіб відповідно до вимог законодавства у сфері електронного документообігу та електронного підпису;
- на паперових носіях разом з копією в електронній формі;
- на паперових носіях, якщо трудові договори укладено не більше ніж із п’ятьма особами.
    Інформація, що міститься у Повідомленні, вноситься до реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування».
    Форма Повідомлення затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 17 червня 2015 року № 413.

ГУ ДФС у Рівненській області

    ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що протягом десяти місяців 2018 року на рахунки платників ПДВ Рівненщини, без порушення термінів передбачених законодавством, відшкодовано податок на додану вартість з Державного бюджету України у розмірі – 940,5 млн. грн., що більш як вдвічі перевищує минулорічну суму.
   В 2017 році сума відшкодованого платникам ПДВ склала 484,3 тис. грн., у 2018 році збільшилася на 456,2 млн. грн. в порівнянні з відповідним показником минулого року.
    Згідно з нормами Податкового кодексу України право на отримання бюджетного відшкодування має платник ПДВ, який прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування та подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.
    За словами заступника начальника ГУ ДФС у Рівненській області Зої Хоній, питання відшкодування податку на додану вартість на сьогоднішній день можна вважати повністю врегульованим. Завдяки електронному реєстру відшкодування податку, який працює у відкритому режимі та роботі системи моніторингу ризиків СМКОР, весь заявлений до відшкодування ПДВ повертається платникам наступного місяця. На сьогодні відсутні затримки з повернення податку, оскільки весь процес автоматичний та прозорий.
    З Реєстром заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ можна ознайомитись на офіційному веб - сайті Міністерства фінансів України (https://www.minfin.gov.ua/reestr).

ГУ ДФС у Рівненській області

    ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що відповідно до п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити, зокрема, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) перевірки.
    Документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених ПКУ.
    Згідно з абзацами першим та другим п. 86.1 ст. 86 ПКУ результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюють у формі акта або довідки, які підписують посадові особи контролюючого органу та платники податків або їх законні представники (за наявності). При встановленні під час перевірки порушень складається акт. Якщо порушення відсутні, складають довідку.
    Акт (довідка), складений за результатами перевірки та підписаний посадовими особами, які проводили перевірку, у строки визначені ПКУ, надають платнику податків або його законному представнику, який зобов’язаний його підписати.
   Отже, платник податків або його законний представник зобов’язаний ознайомитись з актом (довідкою) документальної перевірки та повернути підписаний примірник такого акта (довідки) контролюючому органу в день його отримання.
    При незгоді платника податків з висновками акта (довідки) такий платник зобов’язаний підписати такий акт (довідку) перевірки із зауваженнями, які він має право надати разом з підписаним примірником акта (довідки) або окремо у строки, передбачені ПКУ (абзац четвертий п. 86.1 ст. 86 ПКУ).
    При незгоді платника податків або його представників з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки, мають право подати свої заперечення та/або додаткові документи в порядку, визначеному п. 44.7 ст. 44 ПКУ, до контролюючого органу, який проводив перевірку платника податків, протягом п’яти робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта (довідки) (абзац перший п. 86.7 ст. 86 ПКУ).

ГУ ДФС у Рівненській області

    Від землекористувачів Рівненщини впродовж січня – жовтня 2018 року надійшло понад 301,3 млн. грн. плати за землю, що на 19,4 млн. грн. більше минулорічних надходжень. Із загальної суми податку майже 88 відсотків, або 246,7 млн. грн., сплачено юридичними особами, відповідно надходження від фізичних осіб склали 54,6 млн. грн., або 18% від загальної суми.
    Плата за землю знаходиться на третьому місці за обсягами надходжень до місцевих бюджетів області. Тому і для фіскальних органів, і для місцевої влади детінізація у сфері земельних відносин є одним з пріоритетних напрямків роботи. Адже плата за землю – обов‘язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Кошти від плати за землю, що надходять на спеціальні бюджетні рахунки місцевих бюджетів, використовуються виключно для цілей, пов‘язаних із земельними питаннями, зокрема фінансування заходів щодо раціонального використання та охорони земель, ведення державного земельного кадастру, землеустрою, моніторингу земель,  створення земельного інноваційного фонду, економічного стимулювання власників землі і землекористувачів за поліпшення якості земель, підвищення родючості ґрунтів і продуктивності земель лісового фонду та інше – зазначила заступник начальника ГУ ДФС у Рівненській області Зоя Хоній.
    Нагадуємо, що власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою податок сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Рівненській області викрили місцеву торгову компанію, яка ухилилася від сплати податків в особливо великих розмірах.
    В рамках проведення операції «Мережа» та розслідування кримінального провадження за ч. 3 ст. 212 КК України було встановлено службових осіб однієї з торгових компаній м. Рівне, які ухилялися від сплати податків шляхом неповного відображення в документах податкового та бухгалтерського обліку обсягів доходу вказаної компанії під час реалізації товарів через мережу склад-маркетів та одну із Інтернет - мереж.
    Для цього використовували підконтрольних фізичних осіб-підприємців, на ім’я яких частково документально оформляли продаж товарів, замовлених реальними покупцями, в т.ч. через сайти склад-маркетів у мережі Інтернет. Таким чином фігуранти незаконно формували своїй компанії витрати, внаслідок чого ухилилися від сплати більше 7 млн. грн. податків.
    Варто зауважити, що пошук бажаючих зареєструватися за грошову винагороду як ФОП також здійснювали в Інтернеті, а товари реальним покупцям доставляли власним транспортом.
    За результатами санкціонованих обшуків, проведених в офісних приміщеннях компанії – фігуранта та в офісних і складських приміщеннях вказаної мережі склад-маркетів, вилучено чорнові записи, які свідчать про здійснення незаконної фінансово-господарської діяльності, банківські картки, ключі до банківських рахунків, готівку в національній та іноземній валюті на суму понад 3,1 млн. грн., а також техніку та електронні носії інформації.
Триває слідство.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Право платника податку на податкову знижку, підстави для її нарахування, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, обмеження права на її нарахування визначені ст. 166 Податкового кодексу України
    З метою використання права на податкову знижку у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року платник податку може включити фактично здійснені ним витрати у вигляді суми коштів, сплачених на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення, підтверджені відповідними документами, зокрема, копією договору, що ідентифікує заклад освіти – надавача послуг і здобувача освіти – отримувача послуг (його законного представника) та/або юридичну чи фізичну особу, яка здійснює оплату. При цьому в договорі про навчання повинно бути зазначено прізвище, ім’я та по батькові особи, яка буде безпосередньо навчатися (дитини).
    Фізична особа, яка має право скористатися податковою знижкою щодо суми коштів, сплачених за навчання, на вимогу контролюючого органу, крім декларації про майновий стан і доходи, надає: відповідні платіжні та розрахункові документи, зокрема, квитанції, фіскальні або товарні чеки, прибуткові касові ордери; договір з навчальним закладом; довідку про отримані у звітному році доходи; документи, які підтверджують ступінь споріднення (у разі компенсації вартості здобуття дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти члена сім’ї першого ступеня споріднення); тощо.
    Для прискорення проведення контролюючим органом розрахунку сум, що підлягають поверненню з бюджету, і забезпечення правильності визначення зазначених сум доцільно надавати до контролюючого органу копії зазначених документів.

ГУ ДФС у Рівненській області