З метою забезпечення прозорості та відкритості своєї діяльності, реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, надання інформації за запитами відповідно до Закону України „Про доступ до публічної інформації” (далі – Закон) Головним управлінням ДПС у Рівненській області забезпечено розгляд документів з проханням надати публічну інформацію із посиланням на Закон, які надійшли поштою, електронною поштою, факсом, телефоном.

    Так, станом на 01.08.2020 до ГУ ДПС в області надійшло 87 таких документів.

    Найбільше запитів (70%) надійшло від фізичних осіб.

    Запитувачі, зокрема, зверталися з проханням надати інформацію щодо діяльності суб’єктів господарювання, надання копій документів та відомостей про третіх осіб, стану надходження податків, надання інформації по сплаті податків.

    За результатами розгляду задоволено 67 запитів (77% від загальної кількості), відповідно до статті 22 Закону 2939 відмовлено в задоволенні 17 запитів, 3 запити на інформацію надіслані належним розпорядникам інформації.

    Нагадуємо, що запит на отримання публічної інформації відповідно до Закону про доступ до публічної інформації може бути подано в робочий час згідно з правилами внутрішнього трудового розпорядку:

на поштову адресу: 33023, вул..Відінська,12, м.Рівне, Рівненська область (на конверті вказувати "Публічна інформація");

на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

    На вказану електронну адресу не надсилаються пропозиції, заяви, скарги громадян, юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців, самозайнятих осіб, а також питання щодо практичного використання окремих норм податкового законодавства, питання з роз’яснення прав та обов’язків платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, порядку сплати єдиного внеску.

факсом: за номером (0362) 692-550; телефоном: за номером (0362) 692-617;

в усній формі - особисто посадовим особам відділу організації роботи ЦОП, надання адміністративних послуг, електронних сервісів, електронного документообігу, розгляду звернень державних органів, громадян, доступу до публічної інформації управління податкових сервісів Головного управління ДПС у Рівненській області.

Головне управління ДПС у Рівненській області

    В Головному управлінні ДПС у Рівненській області звертають увагу жителів краю, що ДПС реалізовано електронний сервіс, який дозволяє покупцям товарів (послуг) здійснювати пошук і перегляд фіскального касового чека, який формується як традиційними реєстраторами розрахункових операцій, так і електронним фіскальним чеком, створеним новими РРО.

    Не секрет, що невидача чеку при продажі різних товарів – це одна із найбільш розповсюджених проблем, з якою стикаються споживачі, при чому незважаючи на те, що більшість магазинів і підприємств вже давно застосовують контрольно-касову техніку у своїй діяльності. Разом з тим, у відповідності до законодавства України, при здійсненні продажу товару, продавець забов’язаний видати товарний чи фіскальний чек, що є підтвердженням факту здійснення покупки. Чек є тим розрахунковим документом, який гарантує захист споживача при виникненні різноманітних ситуацій при купівлі товарів, зокрема при порушенні прав споживачів; надання гарантії; обміні або поверненні товару тощо. Також наявність фіскального чеку є підтвердженням офіційного походження товару, що оберігає споживача від купівлі контрабандних та фальсифікованих товарів. Особливо це стосується алкогольних напоїв, тютюнових виробі, нафтопродуктів, технічно складних побутових товарів (гаджетів, телевізорів, холодильників тощо).

    Також, у споживачів можуть виникнути сумніви щодо виданого фіскального чеку. Тож завдяки електронному сервісу «Пошук фіскального чека» платники мають змогу оперативно отримати інформацію про здійснені розрахункові операції у будь-якій торгівельній точці будь-якого населеного пункту країни.

    Податківці звертаються до краян, у разі відсутності або невідповідності реквізитів чеків на сервері ДПС наявному розрахунковому документу направляти до ДПС письмові звернення із цих питань з додаванням копій отриманих розрахункових документів для організації та проведення відповідних контрольно-перевірочних заходів. Крім того, у разі отримання користувачами фіскального чеку, який викликає сумнів, також можна надіслати до ДПС електронний лист із прикріпленим фото чеку.

    Нагадаємо, що сервіс знаходиться у відкритій частині Електронного кабінету, доступ до якої здійснюється в режимі реального часу (24/7/365) без ідентифікації особи за посиланням undefined .

    Співробітники податкової міліції ГУ ДФС у Рівненській області спільно з працівниками прокуратури Рівненської області припинили діяльність цеху з виробництва (розливу) фальсифікованих алкогольних напоїв та вилучили з незаконного обігу підакцизні товари.
    У рамках операцій «Акциз-2020» та розслідування кримінального провадження за ч. 1 ст. 204 КК України під процесуальним керівництвом прокуратури Рівненської області при відпрацюванні оперативної інформації встановлено місце зберігання та розливу фальсифікованих алкогольних напоїв жителем Рівненського району.
    З метою вилучення та збереження речових доказів в кримінальному провадженні працівникам податкової міліції Рівненської області було проведено невідкладний обшук в недобудові вищевказаного громадянина. В результаті обшуку виявлено та вилучено майже 2 тонни спирту, 82 літри готової продукції, 500 пачок цигарок без марок акцизного податку, фурнітура для виготовлення лікеро-горілчаних напоїв, бочки з характерним запахом спирту, пусті скляні пляшки, пластмасові каністри з характерним запахом спирту, лійки, шланги, корки, тощо. Орієнтовна вартість вилучених товарно-матеріальних цінностей становить 431,6 тис. грн.
    Реалізація готової продукції громадянином здійснювалась жителям м. Рівне та Рівненського району.
    Триває слідство.

    Як повідомив в.о. начальника Головного управління ДПС у Рівненській області Віталій Чуй, понад 83 млн. грн. податків за користування лісовими ресурсами Рівненщини поповнили місцеву скарбницю та 25,6 млн. грн. надійшло до державного бюджету України. Загальна сума надходжень перевищила показники 2018 року на 44,6 млн. гривень.
    Найбільші суми надходжень рентної плати за користування лісовими ресурсами отримали:
Сарненський район -18,3 млн. грн., що складає 5 відсотків від загальної суми надходжень до місцевого бюджету;
Рокитнівський район – 12,5 млн. грн., що складає 10 відсотків від загальної суми надходжень до місцевого бюджету;
Березнівський район 10,6 млн. грн., що складає 7 відсотків від загальної суми надходжень до місцевого бюджету.
    Віталій Чуй також зазначив, що частка рентних платежів яка надходить до місцевої скарбниці, має велике значення для фінансування потреб бюджетної сфери району, виконання соціальних програм та спрямовується на відновлення природних ресурсів регіону. Отож представники місцевої влади мають можливість не тільки використати надходження, отримані, зокрема, від рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів на соціальний розвиток власних територій, але й планувати подальшу діяльність, враховуючи її стабільні надходження до бюджету.

Головне управління ДПС у Рівненській області

Нещодавно ГУ ДФС у Рівненській області проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з начальником управління аудиту Сергієм Трояном на тему «Застосування РРО у 2020 році»
Відповіді на цікаві запитання пропонуємо вашій увазі.

З якої дати і для кого застосування РРО стане обов'язковим?
З 19.04.2020 для ФОП - платників єдиного податку 2 - 4 груп:
незалежно від обраного виду діяльності, обсяг доходу яких протягом календарного року перевищує 1 млн гривень;
які здійснюють реалізацію технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту;
які здійснюють реалізацію лікарських засобів, виробів медичного призначення та надання платних послуг у сфері охорони здоров'я.
З 20.10.2020 до перелік СГД які повинні використовувати РРО розшириться:
торгівля або надання послуг через Інтернет;
торгівля ювелірними виробами;
продаж уживаних товарів в магазинах (група 47.79 КВЕД);
ресторани, кафе, ресторани швидкого обслуговування (крім продажу води, молока, квасу, олії та живої риби з автоцистерн, цистерн, бочок і бідонів; страв та безалкогольних напоїв у їдальнях і буфетах загальноосвітніх навчальних закладів і професійно-технічних навчальних закладів під час навчального процесу);
турагенства і туроператори;
готелі та місця тимчасового розміщення (група 55.10 КВЕД);
реалізація текстилю (крім реалізації за готівкові кошти на ринках);
реалізація деталей та приладдя для автотранспортних засобів відповідно до переліку, який затвердить Кабмін.

Чи зобов'язаний ФОП вести облік товарних запасів?
До 19.04.2020 облік не ведуть фізичні особи - підприємці, які не зареєстровані як платники ПДВ.
З 19.04.2020 облік не ведуть ФОП-єдинники, які не зареєстровані як платники ПДВ, крім тих, які здійснюють діяльність з реалізації:
технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту;
лікарських засобів і виробів медичного призначення;
ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння.

Як відмовитися від РРО і почати застосовувати програмні реєстратори?
Суб'єкти господарювання, які у зв'язку із застосуванням програмних реєстраторів розрахункових операцій вирішили відмовитися від застосування РРО, строк служби яких не закінчився, повинні скасувати реєстрацію таких реєстраторів розрахункових операцій у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, із поданням до контролюючих органів звітних документів, передбачених Законом про РРО. Норма набирає чинності з 19 квітня 2020.

Як працювати з програмним РРО за відсутності Інтернету?
РРО працюватимуть у режимі офлайн протягом 36 годин. У цей період розрахунковим документам будуть присвоюватися фіскальні номери з діапазону, сформованого фіскальним сервером. Номери з цього діапазону попередньо резервуватимуться. Протягом години після відновлення зв'язку копії створених в режимі офлайн розрахункових документів передаються на сервер податкової.

Що таке кешбек і коли він почне діяти?
Кешбек (повернення коштів за нефіскалізований чек) запрацює тільки з жовтня 2020 року.
Купуєте товар/отримуєте послугу на суму, яка перевищує 850 грн, перевіряєте чек на сайті. Якщо інформація про чек відсутня, подаєте скаргу через електронний кабінет.
Якщо чек не був фіскалізований, ДПС проводить перевірку. Якщо виявлене порушення, продавець сплачує штраф, з суми якого покупцю виплачують "кешбек" - 100% вартості товару.

Чи потребує РРО безготівкова форма розрахунків банківським переказом на поточний рахунок продавця?
Якщо розрахунки за придбаний товар (послугу) проводяться у безготівковій формі без застосування платіжних карток і кошти перераховуються з поточного рахунку покупця на поточний рахунок продавця, така операція не потребує РРО. Теж саме стосується випадків, коли покупець розраховується з продавцем шляхом внесення коштів через банк для подальшого їх зарахування на поточний рахунок продавця.
Якщо ж розрахунки за товар чи послугу відбулися із використанням банківської платіжної карти, то така операція підпадає під визначення «розрахункової операції» для цілей Закону № 265. У цьому разі необхідно застосовувати РРО.

    У рамках проведення операції «Акциз-2020» слідчими податкової міліції Головного управління у Рівненській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженню за ст. 204 КК України за фактом здійснення громадянами Рівненської області незаконного виготовлення, зберігання та транспортування з цією метою, а також збут незаконно виготовлених алкогольних напоїв.
   Так, працівниками податкової міліції ГУ ДФС у Рівненській області під процесуальним керівництвом прокуратури Рівненської області, у межах кримінального провадження було встановлено громадян Рівненської області, які, вступивши в попередню змову, організували на території регіону роботу підпільного цеху з виготовлення фальсифікованого алкоголю, транспортування вказаної «продукції» та її збут кінцевим споживачам.
    У подальшому фальсифікат зберігали на території орендованих складів, гаражів та реалізовували його через закриті групи в месенджерах.
   За результатами проведених заходів з незаконного обігу вилучено та передано на зберігання 33,8 тис. літрів спиртової суміші, 856 літрів спирту та 870 пачок тютюнових виробів загальною орієнтовною вартістю майже 8,4 млн. грн., а також фурнітуру, та аксесуари для виготовлення фальсифікату і тару, в яку його розливали.
    Загальна вартість вилучених ТМЦ складає майже 8,4 млн. гривень.
    Наразі вирішується питання щодо накладення арешту на вилучені ТМЦ.
    Триває слідство.

 

    У рамках проведення операції «Акциз-2020» слідчими податкової міліції Головного управління у Рівненській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженню за ст. 204 КК України за фактом здійснення громадянами Рівненської області незаконного виготовлення, зберігання та транспортування з цією метою, а також збут незаконно виготовлених алкогольних напоїв.
   Так, працівниками податкової міліції ГУ ДФС у Рівненській області під процесуальним керівництвом прокуратури Рівненської області, у межах кримінального провадження було встановлено двох громадян, які, вступивши в попередню змову, організували на території регіону роботу підпільного цеху з виготовлення фальсифікованого алкоголю, транспортування вказаної «продукції» та її збут кінцевим споживачам.
У подальшому фальсифікат зберігали на території орендованих складів, гаражів та реалізовували його через закриті групи в месенджерах.
    За результатами проведених заходів з незаконного обігу вилучено 2 тис. 670 літрів ЛГВ, 6,4 тис. пачок тютюнових виробів, автомобіль, ємності для зберігання, обладнання призначене для виготовлення фальсифікованих алкогольних напоїв.
    Загальна вартість вилучених ТМЦ складає майже 1,3 млн. гривень.
    Триває слідство.

    Головне управління ДПС у Рівненській області повідомляє, що Законом України від 20.09.2019 р. № 128-IX «Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» для програмних РРО передбачено можливість роботи в режимі «офлайн».
    Режим «офлайн» застосовується на період втрати зв’язку між програмним РРО та фіскальним сервером контролюючого органу, що може тривати не більше 36 год., із створенням електронних розрахункових документів, яким присвоюються фіскальні номери з діапазону фіскальних номерів, сформованих фіскальним сервером контролюючого органу підчас реєстрації РРО в податкових органах.
    Використовувати такі фіскальні номери суб'єкт господарювання зможе не більше 168 год. протягом календарного місяця.
   Протягом години після встановлення зв'язку програмного РРО із сервером контролюючого органу здійснюється передання копій, створених програмним РРО розрахункових документів з присвоєними їм у режимі офлайн фіскальними номерами, до такого серверу. Такі розрахункові документи мають бути передані до моменту передачі електронного фіскального звіту, електронного фіскального звітного чека за день, коли було сформовано такі розрахункові документи.
    Зазначені розрахункові документи мають зберігатися програмним РРО до моменту отримання від контролюючого органу підтвердження про доставку розрахункових документів.

Головне управління ДПС у Рівненській області

    Як повідомили у Головному управлінні ДПС у Рівненській області, протягом 2019 року на супроводі в працівників управління правового забезпечення в судах першої, апеляційної та касаційної інстанцій перебувало 1730 справ на суму 2383,2 млн. гривень. За позовами платників податків в 2019 році надійшло 508 справ на суму 524,9 млн. грн., за позовами ГУ ДПС у Рівненській області відкрито 128 адміністративних справ на загальну суму 96,7 млн. гривень. У 2019 році у судах різних інстанцій розглянуто 374 справи. Із загальної кількості розглянутих справ на користь контролюючого органу вирішено 232 справи на суму 330,6 млн. грн., що становить 62% по кількості і 57% по сумі.
    «Такі результати свідчать про якісну аргументацію та доказову базу, на якій ґрунтуються позовні вимоги від податкової служби області. Адже саме цей фактор є визначальним у позовній роботі юристів. Зібрані податківцями докази зазвичай відкриті платникам для ознайомлення і тому частіше застосовуємо практику досудового вирішення спорів із платниками», - підкреслив начальник управління правового забезпечення ГУ ДПС у Рівненській області Ярослав Рашовський.

Головне управління ДПС у Рівненській області

Як повідомили у Головному управлінні ДПС у Рівненській області власниками та орендарями земельних ділянок краю з початку 2019 року сплачено на 32,6%, або на 119,1 млн. грн.. більше плати за землю, ніж за відповідний період минулого року. Сплачена за 2019 рік сума податку складає 484,5 млн. гривень.

Майже 85 відсотків сплати цього платежу – внесок юридичних осіб. Вони перерахували з початку року понад 415 млн. грн. плати за землю, що на 110 млн. грн. більше, ніж порівняно з минулорічними надходженнями.

Фізичні особи поповнили скарбниці місцевих громад, сплативши за землю 69,5 млн. грн. плати за землю. Порівняно з аналогічним періодом минулого року приріст платежу склав 8,5 млн. гривень.

Позитивна динаміка у зборі плати за землю, з одного боку, є свідченням сумлінного ставлення платників області до виконання своїх обов’язків щодо сплати податків, а з іншого – результатом спільних зусиль з місцевою владою регіону в напрямку легалізації земельних відносин.

Нагадуємо, що платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, а об’єктами оподаткування – земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності. Власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. Підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру.

Головне управління ДПС у Рівненській області

Відрядження – 2020, скільки можна витрачати без податків

Головне управління ДПС у Рівненській області повідомляє, що Законом України від 14 листопада 2019 року №294-IX «Про Державний бюджет України на 2020 рік» встановлено мінімальну заробітну плату у місячному розмірі – 4 723 грн., у погодинному – 28,31 грн., а прожитковий мінімум для працездатної особи з 01.01.2020 складає 2 102 грн. відповідно до ст. 7 Закону №294.

Тобто максимальний неоподатковуваний розмір добових у межах України становить з 01.01.2020 472,30 грн. на день.

Для відряджень за кордон добові витрати в розрахунку за кожен календарний день відрядження залишилися на рівні минулого року та становлять не більш як 80 євро.

Згідно з п.п. 170.9.1 п. 170.9 ст. 170 ПКУ не є доходом платника податку - фізичної особи, яка перебуває у трудових відносинах із своїм роботодавцем або є членом керівних органів підприємств, установ, організацій, сума відшкодованих йому у встановленому законодавством порядку витрат на відрядження в межах фактичних витрат, а саме, на проїзд (у тому числі перевезення багажу, бронювання транспортних квитків) як до місця відрядження і назад, так і за місцем відрядження (у тому числі на орендованому транспорті), оплату вартості проживання у готелях (мотелях), а також включених до таких рахунків витрат на харчування чи побутові послуги (прання, чищення, лагодження та прасування одягу, взуття чи білизни), на найм інших жилих приміщень, оплату телефонних розмов, оформлення закордонних паспортів, дозволів на в’їзд (віз), обов’язкове страхування, інші документально оформлені витрати, пов’язані з правилами в’їзду та перебування у місці відрядження, в тому числі будь-які збори і податки, що підлягають сплаті у зв’язку із здійсненням таких витрат.

Зазначені витрати не є об’єктом оподаткування цим податком лише за наявності підтвердних документів, що засвідчують вартість цих витрат.

Головне управління ДПС у Рівненській області

У нинішніх кризових умовах актуальною темою сьогодення є боротьба з виплатою заробітної плати у „конвертах”, реалізація гарантій оплати праці та організація заходів недопущення виникнення заборгованості з виплати заробітної плати.

Так, Головним управлінням ДПС у Рівненській області, протягом січня – грудня 2019 р. встановлено 125 випадків порушень підприємствами та фізичними особами – підприємцями виплати заробітної плати (або інших доходів) громадянам з порушенням діючого податкового законодавства. За результатами проведених перевірок додатково донараховано до бюджету 49,2 млн. грн. ПДФО, 2,9 млн. грн. військового збору та 12,0 млн. грн. єдиного внеску.

Крім того, за результатами здійснених ГУ ДПС у Рівненській області перевірок, виявлено використання праці 51 найманих працівників без належного оформлення трудових відносин.

«Офіційно неоформлена на роботу людина ризикує залишитися без права на отримання соціальних виплат та пенсії. Треба чітко усвідомити, що згода отримувати зарплату «в конвертах» може зіграти злий жарт, позбавивши у майбутньому всіх соціальних гарантій. Ніхто не зможе краще змусити роботодавців чесно платити зароблені гроші, як самі працівники, які повинні просто не погоджуватися на роботу за невигідними для себе умовами. Адже нелегальна зарплата не лише зменшує надходження до бюджетів та державних соціальних фондів, а й тягне за собою багато неприємностей і для самих працівників», - зазначив в.о. начальника Головного управління ДПС у Рівненській області Віталій Чуй.

Головне управління ДПС у Рівненській області

Уразі припинення підприємницької діяльності не забудьте подати зіт та сплатити ЄСВ

Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує, згідно з п. 2 розд. ІІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435, ФОП, в тому числі ФОП - платники ЄП, формують та подають до органів доходів і зборів Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску самі за себе один раз на рік до 10 лютого року, що настає за звітним періодом.

У разі державної реєстрації припинення підприємницької діяльності страхувальників, зазначених у п. 2 розд. ІІІ Порядку № 435, такі особи зобов’язані подати самі за себе Звіт із зазначенням типу форми «ліквідаційна», де останнім звітним періодом є період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення підприємницької діяльності (п. 10 розд. ІІІ Порядку № 435).

Звіт із зазначенням типу форми «ліквідаційна» формують та подають до податкового органу страхувальники, зазначені у п. 2 розд. ІІІ Порядку № 435, – протягом 30 календарних днів з дня проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності (п. 11 розд. ІІІ Порядку № 435).

Відповідно до п.п. 1 п. 13 розд ІV Інструкції № 449 для платників, зазначених у п.п. 3 п. 1 розд. II Інструкції № 449, останнім періодом, за який необхідно обчислити та сплатити ЄСВ, буде період з дня закінчення попереднього звітного періоду до дня державної реєстрації припинення.

ЄСВ сплачується протягом 10 календарних днів після граничного строку подання Звіту із зазначенням типу форми «ліквідаційна».

Головне управління ДПС у Рівненській області