Законом України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» визначені основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров’я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України.
    Згідно зі ст. 1 Закону № 481 мінімальні оптово-відпускні ціни на алкогольні напої - ціни, які визначаються за кодами виробів Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності за 1 літр 100-відсоткового спирту, обраховані виходячи з найнижчої оптової ціни на вітчизняну або контрактної вартості на імпортну продукцію та податків і зборів, які відповідно до чинного законодавства підлягають сплаті з одиниці продукції вітчизняними виробниками й імпортерами, та з урахуванням вартості тари.
    Мінімальні роздрібні ціни на алкогольні напої – ціни, які визначаються виходячи з мінімальних оптово-відпускних цін на цю продукцію та торговельної надбавки.
    Відповідно до ст. 17 Закону № 481 до суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі оптової або роздрібної торгівлі коньяком, алкогольними напоями, горілкою, лікеро-горілчаними виробами та вином за цінами, нижчими за встановлені мінімальні оптово-відпускні або роздрібні ціни на такі напої - 100 відсотків вартості отриманої партії товару, розрахованої виходячи з мінімальних оптово-відпускних або роздрібних цін, але не менше 10000 гривень.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Місцеві скарбниці Рівненської області отримали у 2 рази більше податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, ніж торік. Сума цьогорічних надходжень склала 44,4 млн. гривень, що перевищу минулорічні надходження на 19,3 млн. грн. З них юридичні особи сплатили 30,5 млн. грн., відповідно громадяни поповнили місцеві скарбниці на 13,9 млн. грн., що у два рази більше ніж у минулому році.
    «Вагомий позитив цього року – результат спільних скоординованих зусиль органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та фахівців ДФС, які на належному рівні забезпечують інформування власників нерухомості про обов’язок сплати податку та його якісне адміністрування. Отримані кошти від сплати податку на нерухоме майно – це вагомий внесок для ефективного вирішення соціально-економічних питань, які турбують територіальні громади», - запевнив перший заступник начальника Головного управління ДФС у Рівненській області Анатолій Клячук.
    Керівник рівненських фіскалів наголосив, що обсяги нарахувань цього податку залежать від рішень, прийнятих відповідними органами місцевого самоврядування.
    Нагадаємо, що відповідно до норм Податкового кодексу України органам місцевого самоврядування надані повноваження щодо встановлення ставок податку (в межах граничних розмірів), їх диференціації, у тому числі в залежності від розташування об’єкта оподаткування, його якісних характеристик, тощо, можливість надання пільг окремим категоріям платників.
    Відповідні рішення повинні бути прийняті та оприлюднені до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, у якому діятимуть ці рішення.

ГУ ДФС у Рівненській області

   Рівненська ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області нагадує, що відповідно до статті 298 Податкового кодексу України перехід на спрощену систему оподаткування суб'єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів, може здійснити один раз протягом календарного року.
    Перехід на спрощену систему оподаткування здійснюється шляхом подання відповідної заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу.
    Граничним терміном подання заяви для переходу на спрощену систему оподаткування з І кварталу 2018 року є 15 грудня 2017 року.
    До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік.
   Перехід на спрощену систему оподаткування може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб'єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені для відповідних груп платників єдиного податку (п.291.4 ст.291 ПКУ).
    Поряд з цим нагадуємо, що для відмови від спрощеної системи оподаткування суб'єкт господарювання подає заяву не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року).

Рівненська ОДПІ

    У січні-листопаді поточного року платниками податків які обслуговуються у Рівненській ОДПІ до зведеного бюджету направлено 1 330,2 млн. грн податків. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження зросли на 23 %, або на 307,1 млн. грн.
   При цьому, до загального фонду державного бюджету надходження склали 500,3 млн. грн., що на 133,5 млн. грн. або на 27 % вище за показник аналогічного періоду минулого року, з них 494,8 млн. грн. – до загального фонду та 5,5 млн. грн. – до спеціального.
    До місцевих бюджетів надійшло 829,9 млн. грн. що на 173,6 млн. грн. або на 21 % вище за надходжень за січень-листопад 2016 року, з них 817,9 млн. грн. – до загального фонду та 12,0 млн. грн. – до спеціального.
    Про це повідомив начальник Рівненської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області Ірина Олендер та зауважила, що досягти такі результати вдалося завдяки створенню максимально комфортних умов для підприємців регіону, аби дотримання податкового й митного законодавства не викликало в них жодних труднощів.

Рівненська ОДПІ

    Рівненська ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що з 08.12.2017 набуде чинності наказ Міністерства фінансів України «Про затвердження Змін до Порядку обліку платників податків і зборів» від 06.10.2017 №839.
   Зокрема, розділ 3 повідомлення за формою № 20-ОПП доповнено новою графою 12 «Реєстраційний номер об’єкта оподаткування (зазначити у разі наявності)», яка заповнюється в разі реєстрації об’єкта оподаткування у відповідному державному органі з отриманням відповідного реєстраційного номера.
    Наприклад, таким номером є:
- кадастровий номер - для земельної ділянки;
- реєстраційний номер об’єкта нерухомого майна - для нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки;
- номер кузова транспортного засобу - для легкового автомобіля;
- номер шасі транспортного засобу - для вантажного автомобіля та причепа.

Рівненська ОДПІ

    В рамках проведення Всеукраїнського тижня права, ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що відповідно до Закону України «Про звернення громадян» кожен громадянин має право направляти до органів фіскальної служби як індивідуальні, так і колективні письмові звернення.
    Звертаємо увагу, що звернення повинно містити:
- прізвище, ім'я, по батькові;
- адресу громадянина;
- контактний телефон;
- суть порушеного питання (зауваження, пропозиції, заяви, скарги, прохання або вимоги);
- підпис заявника (заявників) із зазначенням дати;
- надруковано або написано від руки розбірливо й чітко.
    Звернення розглядаються та вирішуються в місячний термін від дня їх надходження, а ті, що не потребують додаткового вчення, – не пізніше 15 днів від дня їх отримання. В цілому термін розгляду звернень не може перевищувати 45 днів.
  Для кожного виду звернень установлено особливий порядок розгляду й форми реагування. Відповідь за результатами розгляду звернень в обов’язковому порядку дає той орган, який отримав звернення та до компетенції якого входить вирішення порушених питань, такий орган повинен:
об’єктивно та своєчасно розглянути звернення; перевірити викладені факти; прийняти рішення згідно чинного законодавства та повідомити громадян про наслідки розгляду.
    Звертаємо увагу, що звернення, оформлене без дотримання зазначених вимог, повертається заявникові з відповідними роз'ясненнями. Письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором є анонімним і розгляду не підлягає.
    Право на звернення - є одним із засобів захисту прав та законних інтересів громадян, яке закріплено основним Законом держави – Конституцією України та Законом України №393 від 02.10.1996 року «Про звернення громадян».
    Поштові адреси територіальних органів ГУ ДФС в Рівненській області можна знайти на офіційному порталі за посиланням: http://rv.sfs.gov.ua/dfs-u-regioni/golov-upr/teritorialniorgani/.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Упродовж одинадцяти місяців поточного року платникам податку на додану вартість Рівненської області, відшкодовано 535 млн. грн. ПДВ, що на 20 млн. грн. ніж торік.
    За рахунок запровадження з 1 квітня 2017 року Електронного реєстру автоматичного відшкодування ПДВ, процес повернення бюджетних коштів платникам став максимально прозорим. Електронний реєстр автоматичного відшкодування ПДВ забезпечує ефективний моніторинг адміністрування ПДВ та неможливлює корупційні ризики при відшкодуванні податку на додану вартість.
    Показники збільшення повернення податку свідчать про ефективне запровадження Електронного реєстру відшкодування ПДВ. Передусім, він передбачає автоматичну систему управління ризиками при адмініструванні ПДВ, прозорий процес повернення податку та його детінізацію. Нагадаємо, що з 03.04.2017 р. став доступним електронний реєстр відшкодування ПДВ. Наразі йде тестова експлуатація, з 1 липня вона запрацює у штатному режимі. Реєстр заяв про повернення суми бюджетного відшкодування знаходиться на офіційному порталі ДФС України в Електронному кабінеті платника за посиланням: https://cabinet.sfs.gov.ua/cabinet/faces/public/reestr.jspx

ГУ ДФС у Рівненській області

    Головне управління ДФС у Рівненській області нагадує, що порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування платниками єдиного податку першої– третьої груп здійснюється відповідно до підпунктів 298.1.1 – 298.1.4 п.298.1 ст.298 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
   Суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу.
    Перелік відомостей, які зазначаються суб’єктом господарювання у заяві про перехід на спрощену систему оподаткування визначено п.298.3 ст.298 ПКУ.
До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік.
  Таким чином, останнім днем подання заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з 1 січня 2018 року та розрахунку доходу за попередній календарний рік є 15 грудня 2017 року.
    Звертаємо увагу на те, що здійснити перехід на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання може один раз протягом календарного року.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Впродовж 11 місяців 2017 року платники Рівненщини сплатили до Зведеного бюджету України 384,7 млн. грн. податку на прибуток. Із зазначених коштів державний бюджет одержав 343,5 млн грн, а місцева казна – 41,2 млн грн.
    В порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження суттєво зросли, зокрема, до державного бюджету на 71 відсоток, або на 142,6 млн.грн., до місцевих бюджетів на 70 відсотків, або на 17 млн.грн.
   За словами начальника Головного управління ДФС у Рівненській області Дмитра Зайцева, досягнення таких показників – це результат відкритих і партнерських взаємин з бізнесом, якісного сервісного обслуговування платників податків та підвищення податкової культури населення.
    Варто зазначити, що на Рівненщині платниками податку на прибуток зареєстровано майже 4 тисячі суб‘єктів господарювання.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Наказом Міністерства фінансів України «Про затвердження Змін до «Порядку обліку платників податків і зборів» від 06.10.2017 № 839 затверджено зміни до Порядку обліку платників податків і зборів.
   Наказ набирає чинності через 10 днів з дня його офіційного опублікування (опублікований в «Офіційному віснику України» 28.11.2017 №93). Отже зміни набирають чинності 08.12.2017 року.
    Зокрема, наказом № 839 внесено зміни до п.13.2 розділу ХІІ «Порядку обліку платників податків і зборів» щодо обліку платників податків у разі неподання у строки та у випадках, передбачених Податковим кодексом України, заяв або документів для взяття на облік в контролюючих органах.
    Якщо юридична особа, відокремлений підрозділ юридичної особи, фізична особа –підприємець, фізична особа, яка провадить незалежну професійну діяльність, має стан такої, що провадить діяльність та при цьому не перебуває на обліку чи знята з обліку у відповідному контролюючому органі, то таким органом вживаються заходи щодо:
- отримання відповідних відомостей від державного реєстратора та постановки на облік за основним місцем обліку таких платників;
- подання платниками, на яких не поширюється дія Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських
формувань» №755, заяв для взяття їх на облік за основним місцем обліку як платників податків;
- подання документів для взяття на облік за неосновним місцем обліку, якщо у платника податків відповідно до законодавства є обов'язки щодо подання
податкових декларацій (розрахунків, звітів) та/або нарахування, утримання або сплати (перерахування) податків, зборів на відповідній території.
    При цьому, платники податків, які не подали до відповідних контролюючих органів заяв та/або документів для взяття їх на облік за основним або неосновним місцем обліку, обліковуються у таких органах з ознакою «платник не подав заяви для взяття на облік».

ГУ ДФС у Рівненській області

     За 11 місяців 2017 року до держбюджету від Рівненщини надійшло майже 218,4 мільйони гривень військового збору. В порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження зросли на 33 відсотки, або на 54,6 мільйонів гривень.
    Оскільки стан надходжень військового збору безпосередньо залежить від добропорядності податкових агентів – працедавців та сумління громадян, доходи яких підпадають під оподаткування, то в Головному управлінні ДФС Рівненської області звертають увагу на перелік доходів, з яких сплачується військовий збір.
    Зокрема, військовий збір сплачується з доходів у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які виплачуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами. Крім того, військовий збір стягується з виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця, отриманого від організатора азартної гри.
   Оподаткуванню військовим збором підлягають також доходи, які платник отримавзгідн о з цивільно-правовими договорами (договори підряду) за виконання робіт (надання послуг), сума яких відображається в акті приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг). У цьому випадку відповідальною особою за нарахування та сплату збору до бюджету є податковий агент, який зобов’язаний забезпечувати виконання податкових зобов'язань у формі та спосіб, визначені статтею 176 Кодексу.
    Нагадуємо, що військовий збір запроваджено із 3 серпня 2014 року. Ставка цього податку складає 1,5 відс. від об’єкта оподаткування. Його платниками є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні.