Валютні цінності та інше майно резидентів, яке перебуває за межами України, підлягає обов’язковому декларуванню у Національному банку України, порядок і терміни декларування встановлюються НБУ Пунктом 1 ст. 9 Декрету Кабінету Міністрів України від 19 лютого 1993 року № 15-93 «Про систему валютного регулювання і валютного контролю.
    Згідно з ст. 1 Указу Президента України від 18 червня 1994 року № 319/94 «Про невідкладні заходи щодо повернення в Україну валютних цінностей, що незаконно знаходяться за її межами» суб’єкти підприємницької діяльності України, незалежно від форм власності, щоквартально здійснюють декларування наявності належних їм валютних цінностей, які знаходяться за межами України.
    Декларування валютних цінностей, доходів та майна здійснюється суб’єктами підприємницької діяльності за формою декларації затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 25.12.1995 № 207.
    Таке декларування здійснюється окремо в Державній фіскальній службі України (її територіальних органах) та в НБУ.
    У разі відсутності коштів та майна за межами України, суб’єкт підприємницької діяльності може не подавати Декларацію.
    При цьому п. 3 Наказу № 207 встановлено, зокрема, що декларування валютних цінностей, доходів та майна здійснюється суб’єктами підприємницької діяльності за наведеною формою щоквартально в терміни, встановлені для подання квартальної та річної бухгалтерської звітності, а спільними підприємствами з іноземними інвестиціями – щоквартально до 20 числа наступного місяця за звітним кварталом і у терміни, встановлені для подання річної звітності.
    Суб’єкти підприємницької діяльності України, незалежно від форм власності та обраної системи оподаткування, щоквартально здійснюють декларування наявності належних їм валютних цінностей, які знаходяться за межами України та подають контролюючому органу Декларацію протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (року), а спільні підприємства з іноземними інвестиціями – щоквартально до 20 числа наступного місяця за звітним кварталом і протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року, згідно з п. 49.18 ст. 49 ПКУ.

ГУ ДФС у Рівненській області

    ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що за дев’ять місяців поточного року до зведеного бюджету країни надійшло 2 784 мільйони гривень податку на доходи фізичних осіб. Відповідно, державний бюджет отримав 708,8 млн. грн., що на 139,4 млн. грн. перевищує минулорічні показники. Територіальні громади області отримали 2075,2 млн. грн. на доходи фізичних осіб, що на 423,6 млн. грн. більше ніж торік.
    «Заробітна плата є однією з головних економічних категорій, що поєднує інтереси як працівників, підприємців так і держави,  і безпосередньо впливає на рівень життя населення. Вона є і показником досягнень та прорахунків суспільства. Від її розміру залежить розмір податку на доходи фізичних осіб – одного з основних джерел наповнення місцевого бюджет»,- зазначив начальник ГУ ДФС у Рівненській області Дмитро Зайцев
    Тож, ГУ ДФС у Рівненській області нагадує  роботодавцям та  найманим працівникам, що неоформлений трудовий договір є не лише грубим порушенням трудового законодавства, а й у подальшому тягне за собою низку проблем для самого працівника. Суб`єктам господарювання теж слід пам’ятати – використання нелегальної робочої сили, не оформлення трудових відносин або несвоєчасна реєстрація трудових відносин з найманим працівником – це порушення трудового законодавства, яке передбачає адміністративну, фінансову та кримінальну відповідальність.

ГУ ДФС у Рівненській області

    З метою забезпечення прозорості та відкритості своєї діяльності, реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, надання інформації за запитами відповідно до Закону України „Про доступ до публічної інформації” (далі – Закон) Головним управлінням ДФС у Рівненській області та його територіальними органами забезпечено розгляд документів з проханням надати публічну інформацію із посиланням на Закон, які надійшли поштою, електронною поштою, факсом, телефоном.
    Так, станом на 01.10.2018 до Головного управління ДФС у Рівненській області та його територіальних органів поштою, електронною поштою надійшло 125 таких документів, з них:
  - запити на отримання публічної інформації – 125 (або 100%), за результатами розгляду яких надано відповіді електронною поштою або поштою відповідно до вимог чинного законодавства України.
   Станом на 01.10.2018 до Головного управління ДФС у Рівненській області та його територіальних органів за категоріями запитувачів відповідно до Закону надійшло запитів:
- від фізичних осіб – 75 (або 60%);
- від юридичних осіб – 45 (або 36 %);
- від інших органів виконавчої влади як розпоряднику інформації – 1(або 0,8 %);
- надіслано від інших органів виконавчої влади як розпоряднику
інформації – 4 (або 3,2%)
    Запитувачі, зокрема зверталися з проханням надати інформацію щодо:
- діяльності  суб’єктів господарювання;
- надання копій документів;
- відомостей про третіх осіб.
    За результатами розгляду задоволено 98 запитів (78,5% від загальної кількості), відповідно до статті 22 Закону 2939 відмовлено в задоволенні 23 запитів на інформацію (або 18,5% від загальної кількості) та  4 (3% від загальної кількості) запитів надіслано за належністю розпоряднику інформації.

ГУ ДФС у Рівненській області

    ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що протягом дев’яти місяців 2018 року по Рівненській області на рахунки платників без порушення термінів передбачених законодавством відшкодовано податок на додану вартість з Державного бюджету України у розмірі – 834,4 млн. грн., а у січні - вересні 2017 року платникам було повернуто 433,8 млн. грн. Тобто в цьому році сума відшкодованого платникам ПДВ збільшилася на 90%, або на 400,3 млн. грн. в порівнянні з відповідним показником минулого року.
    Згідно з нормами Податкового кодексу України право на отримання бюджетного відшкодування має платник ПДВ, який прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування та подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.
  Реєстр заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ розміщується на офіційному веб-сайті Міністерства фінансів України (https://www.minfin.gov.ua/reestr).

ГУ ДФС у Рівненській області

    ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що постановою Кабінету Міністрів України від 05 вересня 2018 року № 748 «Про внесення змін до постанови КМУ від 30 жовтня 2008 року № 957» змінено розмір мінімальних цін на алкогольні напої. Вказана Постанова опублікована 22 вересня в офіційному виданні «Урядовий кур’єр» № 78 (6294) та набирає чинності через 10 днів з дня її опублікування, тобто 2 жовтня 2018 року.
    Постановою, зокрема, підвищено розмір мінімальних оптово-відпускних і роздрібних цін залежно від коду виробів:
- на горілку та лікеро-горілчані вироби на 12,4-19,6%;
- віскі, ром та джин на 12; коньяк (бренді) на 6,6-9,5%,
вина на 4,5-13,5 відсотка.

ГУ ДФС у Рівненській області

 

    За дев’ять місяців 2018 року надходження до місцевих бюджетів області склали 32,4 млн. грн. податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, (так званий «податок на нерухомість»). Це на 18 млн. грн. більше, ніж за відповідний період 2017 року.
    Безперечними лідерами у сплаті податку на нерухомість є власники нерухомого майна – юридичні особи, внесок яких у місцеві бюджети Рівненщини за 9 місяців 2018 року становить 33,4 млн. гривень. Фізичні особи перерахували до місцевих скарбниць області 19,8 млн. грн. податку на нерухомість.
    Збільшення надходжень до місцевих бюджетів, зокрема, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, позитивно впливає на соціально-економічний розвиток територіальних громад області. Завдяки децентралізації влади органи місцевого самоврядування мають можливість використовувати бюджетні надходження на розвиток інфраструктури та впровадження проектів розвитку регіону.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Головне управління ДФС у Рівненській області повідомляє, що суб’єкти господарювання та громадяни мають можливість отримати інформаційно-довідкові послуги в режимі оn–line, зокрема надати усні звернення громадян, передати інформацію на сервіс «Пульс», залишити інформацію про особу, стосовно якої проводиться перевірка, відповідно до ЗУ «Про очищення влади», тощо зателефонувавши до Контакт-центру за номером телефону: 0 800 501 007 (безкоштовно зі стаціонарних телефонів, з мобільних телефонів - за тарифами операторів мобільного зв’язку).
    Інформація, яка надається за допомогою автовідповідача, систематизована за напрямками:
Кнопка 0 – отримання інформації з питань стану обробки електронної звітності та опрацювання файлів запитів про доходи для призначення субсидій;
Кнопка 1 – отримання інформаційно-довідкових послуг;
Кнопка 2 – скасування у телефонному режимі посиленого сертифікату або отримання консультації щодо електронного цифрового підпису;
Кнопка 3 – залишити усне звернення громадян, відповідно до Закону України «Про звернення громадян»;
Кнопка 4 – залишити інформацію на сервіс «Пульс»;
Кнопка 5 – залишити інформацію про особу, стосовно якої проводиться перевірка, щодо поширення на неї заборон відповідно до ЗУ «Про очищення влади»;
Кнопка 6 – залишити повідомлення працівниками ДФС про порушення вимог ЗУ «Про запобігання корупції» іншою особою ДФС;
Кнопка 7 – довідкова інформація щодо самостійного пошуку відповідей на запитання у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі та електронної адреси, на яку можна надіслати запитання.

    Інформаційно-довідкові послуги надаються з 8:00 до 20:00 (крім суботи та неділі)
    Для зручності отримання інформаційно-довідкових послуг за телефоном та можливості вибору бажаного напрямку консультацій за допомогою автовідповідача інформація систематизована за тематиками:
Кнопка 1 – податок на додану вартість;
Кнопка 2 – податок на прибуток;
Кнопка 3 – податок на доходи фізичних осіб, військовий збір, єдиний соціальний внесок;
Кнопка 4 – плата за землю, акцизний податок, державне мито, податковий борг, ЗЕД;
Кнопка 5 – спрощена система, податок на нерухоме майно, РРО та готівкові розрахунки, інші місцеві податки і збори;
Кнопка 6 – екологічний податок, рентні плати, облік платників;
Кнопка 7 – загальні питання, права і обов’язки, відповідальність, переміщення товарів в/з зони АТО;
Кнопка 8 – митна справа.
    Cуб’єкти господарювання та громадяни мають можливість скористатися послугою «Залиште питання – ми Вам зателефонуємо». Для отримання відповіді на запитання щодо оподаткування, крім технічних питань, які виникають при поданні звітності в електронному вигляді та реєстрації податкових накладних, необхідно залишити інформацію в наступній послідовності: код та номер стаціонарного телефону і чітко сформулювати запитання. Громадяни, які перебувають за межами України, мають можливість зателефонувати до Контакт-центру зі стаціонарного або мобільного телефону за номером: +380 44 454 16 13.

ГУ ДФС у Рівненській області

    За вісім місяців 2018 року платники податків Рівненщини перерахували до бюджету 18,2 млн. грн. екологічного податку. З цієї суми 55 відсотків, або 10 млн. грн. було зараховано до спеціального фонду місцевих бюджетів. Решта 8,2 млн. грн. – до загального фонду Державного бюджету України.
    За словами першого заступника начальника ГУ ДФС у Рівненській області Анатолія Клячука, на сьогодні у територіальних органах фіскальної служби регіону зареєстровано понад три тисячі юридичних та фізичних осіб - платників екологічного податку, котрі здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення, викиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти, розміщують відходи у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах.
    В ГУ ДФС у Рівненській області нагадують, що екологічний податок є основним джерелом фінансування заходів, спрямованих на захист оточуючого середовища, мінімізацію негативного впливу на нього господарської діяльності та раціональне використання природних ресурсів.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Головне управління ДФС у Рівненській області повідомляє, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, зокрема, доходи у вигляді виграшів, призів.
    Податковим агентом платника податку під час нарахування (виплати, надання) доходу у вигляді виграшів (призів) у лотерею чи в інші розіграші, у букмекерському парі, у парі тоталізатора, призів та виграшів у грошовій формі, одержаних за перемогу та/або участь в аматорських спортивних змаганнях, у тому числі у більярдному спорті, є особа, яка здійснює таке нарахування (виплату).
    Податковим агентом - оператором лотереї у строки, визначені для місячного податкового періоду, до бюджету сплачується загальна сума податку з доходів фізичних осіб, нарахованого за ставкою 18%, із загальної суми виграшів (призів), виплачених за податковий (звітний) місяць гравцям у лотерею.
    Крім того, податкові агенти - оператори лотереї у податковому розрахунку за формою 1ДФ відображають загальну суму нарахованих (виплачених) у звітному податковому періоді доходів у вигляді виграшів (призів) та загальну суму утриманого з них податку.
    У податковому розрахунку не зазначається інформація про суми окремого виграшу, суми нарахованого на нього податку, а також відомості про фізичну особу - платника податку, яка одержала дохід у вигляді виграшу (призу).
    Оподаткування доходів у вигляді виграшів та призів, інших, ніж виграш (приз) у лотерею, здійснюється у загальному порядку, встановленому для доходів, що остаточно оподатковуються під час їх нарахування, за ставкою 18%.
    Під час нарахування (виплати) доходів у вигляді виграшів у лотерею або в інших розіграшах, які передбачають попереднє придбання платником податку права на участь у таких лотереях чи розіграшах, не беруться до уваги витрати платника податку у зв’язку з отриманням такого доходу.
    Доходи остаточно оподатковуються під час їх виплати за їх рахунок.
    Зазначена норма визначена пп. 164.2.8 ст. 164 та п. 170.6. ст. 170 Податкового кодексу України.

ГУ ДФС у Рівненській області

    У січні-серпні 2018 року платники Рівненщини сплатили до Зведеного бюджету України 361,7 млн. грн. податку на прибуток. Із зазначених коштів державний бюджет одержав 324,9 млн. грн., а місцева казна – 36,8 млн. грн.
  В порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження зросли, зокрема, до державного бюджету на 24 відсотки, або на 62 млн.грн., до місцевих бюджетів на 14 відсотків, або на 4 млн.грн.
   За словами начальника Головного управління ДФС у Рівненській області Дмитра Зайцева, досягнення таких показників – це результат відкритих і партнерських взаємин з бізнесом, якісного сервісного обслуговування платників податків та підвищення податкової культури населення.  
    Варто зазначити, що  на Рівненщині платниками податку на прибуток зареєстровано більше 5600 суб‘єктів господарювання.

ГУ ДФС у Рівненській області

 Співробітники слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Рівненській області, під процесуальним керівництвом прокуратури області, забезпечили сплату до бюджету спричинених державі збитків в сумі 1 млн. грн.

У рамках розслідування кримінального провадження за ч.1 ст.212 КК України встановлено, що службові особи м’ясопереробного підприємства, з метою ухилення від сплати податків, у бухгалтерському та податковому обліках підприємства відобразили фінансово-господарських операції щодо придбання м’яса яловичини, великої рогатої худоби (ВРХ), які мають безтоварний характер.

Такі дії призвели до ухилення від сплати податку на прибуток у сумі 1 млн. грн.

У ході слідства, за результатами проведених слідчих дій, товариство відшкодувало в повному обсязі завдану державі шкоду разом із штрафними санкціями на загальну суму 1,1 млн. грн.

За результатами досудового розслідування кримінальне провадження буде скеровано до суду для притягнення до кримінальної відповідальності винних осіб у вчиненні правопорушення.

ГУ ДФС у Рівненській області

За доходи, отримані  громадянами за межами України, ЄСВ сплачується лише в добровільному порядку

Відповідно до п. 1 частини першої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування  є роботодавці – ЮО та ФОП, зокрема ті, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством про працю, чи за цивільно-правовим договором (крім цивільно-правового договору, укладеного з ФОП, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань).

Враховуючи положення частини першої ст. 7 Закону № 2464 роботодавці, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) чи за цивільно-правовим договором (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем) сплачують ЄСВ за найманих працівників із сум нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та сум винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Частиною першою ст. 10 Закону № 2464 визначено, що громадяни України, які працюють або постійно проживають за межами України, мають право на добровільну сплату ЄСВ на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.

Отже, дохід, отриманий ФО за межами України, не є базою нарахування ЄСВ. При цьому, громадяни України, які працюють за її межами мають право на добровільну сплату ЄСВ, у разі заключення договору про добровільну участь на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.

ГУ ДФС у Рівненській області