Як повідомили в ГУ ДФС у Рівненській області, за результатами декларування доходів отриманих громадянами у 2018 році, станом на 01.08.2019 року, мешканці області сплатили до зведеного бюджету 20,5 млн. грн. податків і зборів. З них самостійно задекларовано та сплачено податку на доходи фізичних осіб - 17,2 млн. грн., та 3,3 млн. грн. військового збору.

«Чесне і прозоре декларування доходів – першочергове питання порядку денного суспільства, що прагне досягнути найвищих стандартів якості життя. Цьогорічна кампанія декларування є достатньо успішною. Це пояснюється, перш за все, підвищенням рівня податкової культури, сумлінності платників податків та ефективній роз’яснювальній роботі, яку проводили фахівці фіскальної служби», - зазначив начальник ГУ ДФС у Рівненській області Дмитро Зайцев.

Він також висловив подяку всім громадянам за своєчасно подані декларації і сплачені податки та зазначив, що надходження сум податку на доходи фізичних осіб – основне джерело наповнення місцевих скарбниць.

Довідково: в період кампанії декларування доходів за 2018 рік річні податкові декларації до територіальних органів ДФС у Рівненській області подали 3986 громадян.

ГУ ДФС у Рівненській області

Проведено черговий сеанс телефонного зв’язку "гаряча лінія"

Нещодавно ГУ ДФС у Рівненській області проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з начальником управління податків і зборів з юридичних осіб Вікторчук О.І.

Тема «гарячої лінії»: «Особливості оподаткування юридичних осіб».

Які реквізити слід зазначати у полях платіжного доручення у разі перерахування коштів з власного поточного рахунка на електронний рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ?     

Пунктом 6 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 передбачено, що казначейство відповідно до вимог ст. 69 ПКУ надсилає ДФС повідомлення про відкриття електронного рахунка в день його відкриття. Після надходження такого повідомлення ДФС інформує платника податку про реквізити його електронного рахунка

При заповненні реквізитів отримувача у платіжних дорученнях у разі перерахування коштів з власного поточного рахунка на електронний рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість:

- у полі «Отримувач» необхідно заповнювати назву платника;
-      у полі «Код» необхідно заповнювати податковий номер платника податку, за яким ведеться облік у контролюючих органах;

-      у полі «Банк отримувача» необхідно заповнювати «Казначейство України (ел. адм. подат.)»;
     - у полі «Код банку» необхідно заповнювати «899998»;

     - у полі «№ рахунка» необхідно заповнювати номер рахунка, вказаний в електронному повідомленні або отриманий в Центрі обслуговування платників за основним місцем обліку.
Поле «Призначення платежу» такого платіжного доручення необхідно заповнювати згідно з вимогами щодо заповнення реквізитів розрахункових документів, викладених у додатку 7 до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21 січня 2004 року № 22.

У разі перерахування коштів з власного поточного рахунка на електронний рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість у полі № 4 друкується роз’яснювальна інформація про призначення платежу в довільній формі. Наприклад: «перераховано з власного поточного рахунка на електронний рахунок».

Хто є платниками екологічного податку за викиди двоокису вуглецю?

 Відповідно до п. 240.1 ст. 240 Податкового кодексу України платниками екологічного податку є суб’єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються, зокрема, викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення.
При цьому п. 240.7 ст. 240 ПКУ встановлено, що не є платниками податку за викиди двоокису вуглецю суб’єкти, зазначені у п. 240.1 ст. 240 ПКУ, якими здійснюються такі викиди в обсязі не більше 500 тонн за рік.

У разі якщо річний обсяг викидів двоокису вуглецю перевищує 500 тонн за рік, суб’єкти зобов’язані зареєструватися платниками податку у податковому (звітному) періоді, в якому відбулося таке перевищення. Такі платники зобов’язані скласти та подати податкову звітність, нарахувати та сплатити податок за податковий (звітний) період, у якому відбулося таке перевищення, у порядку, передбаченому ПКУ.

Коли платник ПДВ може застосовувати касовий метод податкового обліку?    

На застосування касового методу мають право платники податку:

 які постачають теплову енергію, природний газ (крім скрапленого), надають послуги з транспортування та/або розподілу природного газу, інші житлово-комунальні послуги, перелік яких визначений законом, послуги (роботи), вартість яких включається до складу плати за послугу з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій чи послугу з управління багатоквартирним будинком, фізичним особам, бюджетним установам, незареєстрованим як платники податку, а також житлово-експлуатаційним конторам, управителям багатоквартирних будинків, квартирно-експлуатаційним частинам, об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків, іншим платникам податку, які здійснюють збір коштів від зазначених покупців з метою подальшого їх перерахування продавцям таких товарів (надавачам послуг) у рахунок компенсації їх вартості;

за операціями з виконання підрядних будівельних робіт.

Крім того, тимчасово, до 01 січня 2022 року, платники податку, які здійснюють постачання (у тому числі оптове), передачу, розподіл електричної та/або теплової енергії, постачання вугілля та/або продуктів його збагачення товарних позицій 2701, 2702, 2704 00 згідно з УКТ ЗЕД, надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, визначають дату виникнення податкових зобов’язань та податкового кредиту за касовим методом.
При цьому касовий метод поширюється на операції, за якими дата виникнення першої з подій, визначених у п. 187.1 ст. 187 та п. 198.2 ст. 198 Податкового кодексу України, припадає на звітні (податкові) періоди до 01.01.2022.

Чи оподатковуються податком на прибуток підприємств доходи, отримані неприбутковою організацією від продажу ОЗ?

Якщо кошти, отримані неприбутковою організацією від продажу власних основних засобів, буде використано для здійснення своєї статутної діяльності без розподілу таких доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших, пов’язаних з ними осіб, то таке використання не є порушенням вимог п.п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України.

З якої дати необхідно сплачувати земельний податок ЮО у разі набуття права власності на земельну ділянку із земель державної або комунальної власності?

Юридична особа, яка набула права власності на земельну ділянку із земель державної або комунальної власності сплачує земельний податок з дня державної реєстрації прав власності на таку земельну ділянку, шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Державного земельного кадастру з урахуванням процедури державної реєстрації, чинної на дату виникнення права власності.

Як здійснюється реєстрація СГ як платників акцизного податку?

Реєстрація у контролюючих органах як платників акцизного податку суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність з виробництва підакцизних товарів (продукції) та/або імпорту алкогольних напоїв та тютюнових виробів, яка підлягає ліцензуванню, здійснюється на підставі відомостей, наданих органами ліцензування, щодо видачі таким суб’єктам відповідних ліцензій.

Особи, які здійснюватимуть реалізацію пального або спирту етилового, підлягають обов’язковій реєстрації як платники акцизного податку на підставі поданої не пізніше ніж за 3 робочі дні до початку здійснення реалізації пального або спирту етилового заяви, форма якої затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Реєстрація інших суб’єктів господарювання як платників акцизного податку здійснюється на підставі поданих за встановленою формою декларацій, які подаються:

суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів – за місцезнаходженням пункту продажу товарів;

всіма іншими суб’єктами господарювання – за місцезнаходженням юридичних осіб або місцем проживання фізичних осіб - підприємців.

Чи має право ЮО – платник ЄП третьої групи здійснити продаж автомобіля, який входить до складу ОЗ?

Юридична особа – платник єдиного податку третьої групи має право здійснити операцію із продажу транспортного засобу, який обліковувався на її балансі.
При цьому при продажу основних засобів юридичними особами – платниками єдиного податку дохід визначається як сума коштів, отриманих від продажу таких основних засобів.
Якщо основні засоби продані після їх використання протягом 12 календарних місяців з дня введення в експлуатацію, дохід визначається як різниця між сумою коштів, отриманою від продажу таких основних засобів, та їх залишковою балансовою вартістю, що склалася на день продажу.

Як повідомили в ГУ ДФС у Рівненській області, за сім місяців поточного року 4080 мешканців області,   з метою використання права на податкову знижку, вже подали декларації про майновий стан та доходи.

За результатами перерахунків цим громадянам нараховано до повернення 8 млн. 285 тис. грн. податку на доходи фізичних осіб. З цієї суми, станом на 01.08.2019 року, вже повернули 7051,3 тисяч гривень.

В управлінні нагадують, що податкова знижка – це документально підтверджена сума витрат платника податку-резидента у зв'язку з придбанням товарів, робіт чи послуг у резидентів-фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у відповідних випадках.

Зокрема, податкова знижка надається, якщо фізичною особою протягом звітного року понесені витрати, пов’язані зі сплатою за навчання в вітчизняних закладах дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти, в вищих та професійно-технічних навчальних закладах, внески на благодійність, відсотки за іпотечним кредитом, витрати на переобладнання машин під біопаливо тощо.

Для отримання податкової знижки за результатами 2018 року необхідно подати декларацію до органів ДФС за місцем реєстрації до 31 грудня 2019 року. Податок підлягає поверненню протягом 60 календарних днів з дня подання декларації.

 У разі, якщо платник податку до кінця року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки, таке право на наступний податковий рік не переноситься.

ГУ ДФС у Рівненській області

Право на податкову знижку фізичної особи, яка скористалася умовами молодіжного житлового кредиту

Фахівці ГУ ДФС у Рівненській області інформують, що згідно з пп. 166.3.1 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, такі фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати, зокрема, як частина суми процентів, сплачених цим платником за користування іпотечним житловим кредитом, що визначається відповідно до ст. 175 ПКУ.

Якщо умовами молодіжного житлового кредиту передбачено повну або часткову компенсацію за рахунок бюджетних коштів відсотків за таким кредитом, то претендувати на податкову знижку одержувач такого молодіжного кредиту може тільки в частині особисто сплачених ним процентів, але при дотриманні інших умов, виконання яких є обов’язковим для отримання права на податкову знижку.

При повній компенсації процентів за кредитом за рахунок бюджетних коштів платник податку не має законодавчих підстав на податкову знижку за таким кредитним договором.

Платник податку – резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, наданим позичальнику в національній або іноземній валютах, фактично сплачених протягом звітного податкового року (п. 175.1 ст. 175 ПКУ). Тобто, повернення податку на доходи фізичних осіб може здійснюватися лише в межах сум, які фактично надійшли до бюджету від конкретного платника податку у звітному році.

ГУ ДФС у Рівненській області

 

Протягом 7 місяців поточного року лісокористувачі Рівненської області сплатили до бюджетів усіх рівнів 45,1 млн. грн. рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів. З них 34,2 млн. грн. надійшло до місцевих бюджетів, що на 3,1 млн. грн. більше ніж торік. Державна скарбниця отримала 10,9 млн. грн.

« Не тільки заготівля деревини, а також заготівля ягід, грибів та лікарських трав є вагомим внеском в поповнення бюджетів місцевих громад. Тому завдання органів місцевої влади та фахівців ДФС продовжувати ефективну взаємодію з тим, щоб заготівля з комерційною метою відбувалася легально та визначені податкові платежі від користування дарами лісу надходили до бюджетів громад»,- зазначила заступник начальника ГУ ДФС у Рівненській області Зоя Хоній.

ГУ ДФС у Рівненській області нагадує, що об’єктом оподаткування рентною платою за спеціальне використання лісових ресурсів є (відповідно до п. 256.2 ПКУ):

- деревина, заготовлена в порядку рубок головного користування;

- деревина, заготовлена під час проведення заходів щодо поліпшення якісного складу лісів, їх оздоровлення, посилення захисних властивостей (у деревостанах віком понад 40 років - рубки догляду за лісом, вибіркові санітарні рубки, вибіркові лісовідновні рубки, рубки, пов’язані з реконструкцією, ландшафтні рубки і рубки переформування; незалежно від віку деревостанів - суцільні санітарні та суцільні лісовідновні рубки);

- деревина, заготовлена під час проведення заходів з розчищення лісових ділянок, вкритих лісовою рослинністю, у зв’язку з будівництвом гідровузлів, трубопроводів, шляхів тощо;

- другорядні лісові матеріали (заготівля живиці, пнів, лубу та кори, деревної зелені, деревних соків та інших другорядних лісових матеріалів, передбачених нормативно-правовими актами з ведення лісового господарства);

- побічні лісові користування (заготівля сіна, випасання худоби, заготівля дикорослих плодів, горіхів, грибів, ягід, лікарських рослин, збирання лісової підстилки, заготівля очерету та інших побічних лісових користувань, передбачених нормативно-правовими актами з ведення лісового господарства);

- використання корисних властивостей лісів для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних, туристичних і освітньо-виховних цілей та проведення науково-дослідних робіт.

ГУ ДФС у Рівненській області

У Рівненській області з незаконного обігу вилучено партію пального орієнтовною вартістю 0,4 млн. грн.

Працівниками оперативного управління ГУ ДФС у Рівненській області в рамках проведення операції «Акциз-2019» викрито АЗС у місті Дубно, на якій здійснювалась роздрібна торгівля ПММ громадянином України
без необхідних документів дозвільного характеру.

За результатами проведених заходів вилучено 4,2 тонн дизельного пального орієнтовною вартістю 147,0 тис. грн., 2,7 тонн бензину А-92 орієнтовною вартістю 94,0 тис. грн. та обладнання, що використовувалось для зберігання та реалізації ПММ.

Вилучені ТМЦ, загальною орієнтовною вартістю близько 440 тис. грн. передані на відповідальне зберігання.

Проводиться збір та оформлення матеріалів для прийняття рішення згідно вимог чинного законодавства.

ГУ ДФС у Рівненській області

 

З початку року, до бюджетів усіх рівнів з легальних доходів жителів Рівненської області надійшло 2,63 мільярда гривень податку на доходи фізичних осіб, що у порівнянні з відповідним періодом минулого року більше на 22,3 відсотка, або на 482 мільйона гривень.

За фінансовим розподілом 1,96 мільярда гривень ПДФО надійшло у розпорядження місцевих громад області. Ще 668 мільйонів гривень працюючі жителів краю спрямували до державного бюджету.

Керівник фіскальної служби області Дмитро Зайцев підкреслив, що податок на доходи фізичних осіб є одним із бюджетоформуючих податків та є стабільним джерелом наповнення державного та місцевих бюджетів.

Найбільші суми від сплати ПДФО отримали громади м. Рівне - 693,9 млн. грн., м. Вараш – 259,3 млн. грн., Рівненський район – 149,9 млн. грн., та Сарненський район 125,7 мільйона гривень.

«Заходи фіскальної служби щодо детінізації економіки, руйнування тіньових схем, створення легального ринку зайнятості,  створюють бюджетні резерви, які сприяють розвитку територіальних громад Рівненщини. Нагадую, що кошти, які сплачуються до місцевих бюджетів, в тому числі з офіційних зарплат місцевих мешканців, а також від підприємницької діяльності, йдуть на розвиток міст та сіл області. Тому легалізація праці, офіційна підприємницька діяльність є дуже важливими чинниками для збільшення надходжень, а відповідно і соціально-економічного розвитку громад» - зазначає Дмитро Зайцев.

ГУ ДФС у Рівненській області

Щодо застосування нових форм фінансової гарантії

Повідомляємо, що Державною фіскальною службою України доопрацьовано автоматизовані інформаційні системи ДФС, які забезпечують проведення митних процедур з використанням нової форми фінансової гарантії, поданої у вигляді електронного документа або у паперовому вигляді разом з її електронною копією, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 09.01.2019 № 4 «Про затвердження форми бланка фінансової гарантії», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05 лютого 2019 року за№ 128/33099.

З урахуванням викладеного з 13 серпня 2019 року, у разі надання під час митного контролю та оформлення фінансової гарантії у вигляді документа, забезпечити дотримання вимог наказу Міністерства фінансів України від 09.01.2019 № 4 «Про затвердження форми бланка фінансової гарантії».

У випадку переміщення товарів під митним контролем та здійснення митних процедур із застосуванням діючої форми гарантії у вигляді документа станом на 00 год. 00 хв. 13.08.2019, здійснювати завершення митного контролю та митного оформлення таких товарів у встановленому порядку.

Рівненська митниця ДФС

Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесено зміни до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі – Закон № 481), зокрема, запроваджено ліцензування видів господарської діяльності з виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним. Зазначені зміни набирають чинності з 01 липня 2019 року.

Як повідомили у ГУ ДФС у Рівненській області, станом на 01.08.2019 платники податків Рівненщини які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним, сплатили до державного бюджету 599 тис. грн. плати за ліцензії на паливо.

Всього на території Рівненської області 39 суб’єктів господарювання отримали 171 ліцензію на право роздрібної торгівлі паливом та 33 ліцензії на зберігання пального.

Детальна інформація щодо зареєстрованих станом на 1 серпня 2019 року платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, включених до Реєстру платників, розміщена на офіційному веб-порталі у рубриці «Реєстри», за посиланням: http://sfs.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/383525.html

ГУ ДФС у Рівненській області

Як іноземцю чи особі без громадянства отримати реєстраційний номер облікової картки платника податків

Головне управління ДФС у Рівненській області повідомляє, що     пунктом 63.5 ст. 63 Податкового кодексу України передбачено, що всі фізичні особи - платники податків та зборів реєструються у контролюючих органах шляхом включення відомостей про них до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків у порядку, визначеному ПКУ.
 Пунктом 70.5 ст. 70 ПКУ та п. 1 розд. VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.09.2017 № 822 встановлено, що фізична особа - платник податків незалежно від віку (як резидент, так і нерезидент), для якої раніше не формувалася облікова картка платника податків та яка не включена до Державного реєстру, зобов’язана особисто або через законного представника чи уповноважену особу подати відповідному контролюючому органу облікову картку фізичної особи - платника податків (далі – Облікова картка № 1ДР), яка є водночас заявою для реєстрації в Державному реєстрі, та пред’явити документ, що посвідчує особу.

Іноземці та особи без громадянства для реєстрації додають до Облікової картки № 1ДР документ, що посвідчує особу іноземця чи особу без громадянства, та засвідчений в установленому законодавством порядку його переклад українською мовою (після пред’явлення повертається) і копію такого перекладу (крім осіб, які мають посвідки на постійне проживання або посвідки на тимчасове проживання в Україні).
Облікова картка № 1ДР може бути подана через представника за наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та документа, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням), а також довіреності, засвідченої у нотаріальному порядку, на проведення реєстрації фізичної особи у Державному реєстрі (після пред’явлення повертається) та її копії.

Іноземці та особи без громадянства подають документи до головних управлінь ДФС в областях та місті Києві. Іноземці та особи без громадянства, які мають посвідку на постійне проживання або посвідку на тимчасове проживання в Україні, можуть реєструватись як платники податків у державних податкових інспекціях у районах, містах, районах у містах, об’єднаних державних податкових інспекціях, що відповідають місцю проживання в Україні, зазначеному в посвідці (п. 8 розд. IIІ Положення) Реєстрація фізичної особи - іноземця у Державному реєстрі здійснюється протягом трьох робочих днів від дня подання до контролюючого органу Облікової картки № 1ДР.

Відповідно до п. 70.9 ст. 70 ПКУ та п.7 розд.VII Положення за зверненням фізичної особи, її представника контролюючий орган видає документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі (картка платника податків (додаток 3 до Положення)), відповідно до порядку, визначеного Положенням. У такому документі зазначається реєстраційний номер облікової картки платника податків.

ГУ ДФС у Рівненській області

Як повідомили в ГУ ДФС у Рівненській області, 198 суб’єктів господарювання на Рівненщині заявили бюджетне відшкодування з податку на додану вартість на розрахунковий рахунок на суму 436,8 мільйона гривень.

Найбільший відсоток заявників до відшкодування сум ПДВ – це підприємства, що виробляють та експортують власну продукцію – 81,5 відсотка від загальної суми заявленого відшкодування з бюджету. Також відшкодування ПДВ заявляють підприємства, які використовують працю людей з інвалідністю – 2,4 відсотка, експортери-перевізники – 16,1 відсотка.

«Станом на 01.08.2019 року платникам з держбюджету грошовими коштами на розрахунковий рахунок повернули 412,8 млн. грн.. податку на додану вартість», - розповів керівник фіскального відомства області Дмитро Зайцеа.

Серед чинників, що сприяють відшкодуванню ПДВ, – запровадження єдиного реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування. До того ж сервісні податкові новації створюють процес нарахування, сплати цього платежу та повернення бюджетних коштів суб’єктам господарювання максимально прозорим і комфортним. «Зі свого боку фіскальна служба реально захищає інтереси легального бізнесу, протидіючи формуванню схемного кредиту, завдяки чому створюються рівні конкурентні умови для бізнесових структур», - деталізував начальник ДФС в області.

За результатами проведених перевірок фахівці фіскальної служби області впродовж січня липня цього року упередили бюджетне відшкодування ПДВ на 8920.2 тисячі гривень.

ГУ ДФС у Рівненській області

В Головному управлінні ДФС у Рівненській області нагадують сільськогосподарським товаровиробникам про важливість офіційного оформлення трудових відносин для отримання працівниками і самими роботодавцями соціальних гарантій та гідних пенсійних перспектив. Тільки офіційно працевлаштована людина може розраховувати на соціальний захист, гарантований державою. Адже страховий стаж, необхідний для реалізації права на пенсійне забезпечення, зараховується лише за умови належної сплати відрахувань із заробітку до Пенсійного фонду. 

Так, в рамках проведення операції «Урожай» в області вже проведено 22 зустрічі з сільськогосподарськими товаровиробниками, під час яких наголошувалось, що роботодавець зобов’язаний зареєструвати трудовий договір з найманим працівником, лише в такому випадку період роботи по трудовому договору заноситься до трудової книжки та відповідно зараховується до трудового і страхового стажу та забезпечуються працівникам соціальні гарантії.

Гарантія добробуту держави – сплата податків, в тому числі в результаті декларування громадянами отриманих доходів від обробітку земельних ділянок та продажу сільськогосподарської продукції, вирощеної на землях площею понад 2 га.

В поточному році 469 громадян подали декларації про отримані доходи у сфері сільського господарства та пов’язаних з ним послуг.

Податківці звертають увагу, що під час операції «Урожай» вивчається стан фактичного використання сільськогосподарських територій, упередження схем ухилення від оподаткування, виявлення та реєстрація необлікованих найманих працівників, задіяних у сільськогосподарських роботах та легалізація їхньої заробітної плати, аналізується інформація про використання громадянами земельних ділянок.

ГУ ДФС у Рівненській області

Як повідомили в ГУ ДФС у Рівненській області, за січень-липень 2019 року на зміцнення обороноздатності України від платників Рівненщини надійшло 205,1 млн. грн., що на 37,2 млн. грн., або на понад 22 відсотка більше надходжень аналогічного періоду 2018 року.

За словами в.о. керівника обласної фіскальної служби Анатолія Клячука, такий приріст є цифровим підтвердженням високого рівня відповідальності мешканців регіону та усвідомлення ними важливості перерахування цих коштів на реформування, розвиток та модернізацію української армії.

Платниками військового збору є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні. Відповідальними за сплату збору до бюджету є роботодавці, які нараховують доходи у вигляді заробітної плати своїм найманим працівникам. Ставка збору - 1,5% доходів, що підлягають оподаткуванню.

ГУ ДФС у Рівненській області

Закінчується дія електронного ключа? – Можете дистанційно її продовжити

В Головному управлінні ДФС у Рівненській області звертають увагу платників податків на те, що кожен, хто має особистий електронний ключ, може самостійно продовжити його дію. Це збереже час і звільнить від додаткового відвідування податкової.

На Рівненщині цьогоріч вже більше півтори тисячі клієнтів Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Інформаційно-довідкового департаменту ДФС скористались електронним сервісом повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом без особистої присутності.

Зазначимо, що частка сертифікатів, сформованих дистанційно, складає майже 20% від їх загальної кількості.

Для використання Сервісу необхідно лише відвідати веб-сайт Кваліфікованого надавача за посиланням acskidd.gov.ua і обрати для себе більш зручний спосіб повторного (дистанційного) формування сертифікатів за електронним запитом:

  • безпосередньо на Сайті,
  • або завантажити та встановити останню версію безкоштовного програмного забезпечення ІІТ Користувач ЦСК-1.

Слід зазначити, що скористатися таким сервісом зможуть ті користувачі, які мають:

  • чинні сертифікати (наприклад, до закінчення строку чинності сертифікатів залишилось декілька днів);
  • незмінні реєстраційні дані (ПІБ, адреса реєстрації місця проживання, код ЄДРПОУ організації тощо);
  • особистий ключ доступний лише користувачу та не є скомпрометованим.

Додатково усім клієнтам Кваліфікованого надавача ЕДП ІДД ДФС рекомендуємо до перегляду Відеоінструкцію по повторному (дистанційному) формуванню сертифікатів за електронним запитом. Також детальний опис по роботі нового сервісу, та перелік можливих помилок розміщено у відповідних розділах Настанови користувача.
У разі виникнення питань щодо подовження дії особистого електронного ключа можна отримати консультацію у фахівців сектору реєстрації користувачів при ГУ ДФС у Рівненській області Управління (центру) сертифікації ключів ІДД ДФС за телефоном (0362) 69-26-27.

 

Протягом семи місяців цього року туристичний збір поповнив місцеву скарбницю області на 503,8 тис. грн.,  це на 320 тис. грн., або на 274,4 %. більше, ніж торік.

Лідирує місцева громада міста Рівне, яка зібрала 241,4 тис. грн. туристичного збору.

Нагадаємо: з 1 січня 2019 року набули чинності новації щодо справляння туристичного збору. за новими правилами ставка туристичного збору встановлюється за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаної територіальної громади, за кожну добу тимчасового розміщення особи у місцях проживання (ночівлі) у розмірі до 0,5% для внутрішнього туризму та до 5% для в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення.

Як зазначила заступник начальника Головного управління ДФС у Рівненській області Зоя Хоній, адекватні ставки туристичного збору, визначені рішеннями органів місцевого самоврядування, стануть суттєвим резервом для розвитку місцевих громад, створення сучасної інфраструктури та сервісу на Рівненщині.

ГУ ДФС у Рівненській області

Закон «Про доступ до публічної інформації» в дії

Головне управління ДФС у Рівненській області повідомляє, що з метою забезпечення прозорості та відкритості своєї діяльності, реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, надання інформації за запитами відповідно до Закону України „Про доступ до публічної інформації” (далі – Закон) ГУ ДФС у області забезпечено розгляд документів з проханням надати публічну інформацію із посиланням на Закон, які надійшли поштою, електронною поштою, факсом, телефоном.

Так, станом на 01.08.2019 до ГУ ДФС у Рівненській області поштою, електронною поштою надійшло 115 таких документів, за результатами розгляду яких надано відповіді згідно вимог чинного законодавства України.

За категоріями запитувачів відповідно до Закону надійшло запитів:

- від фізичних осіб – 91 (або 79%);

- від юридичних осіб – 23 (або 20 %);

- від представників засобів масової інформації – 1 (або 1 %)

Запитувачі, зокрема зверталися з проханням надати інформацію щодо:

- діяльності  суб’єктів господарювання;

- надання копій документів;

- відомостей про третіх осіб;

- стану надходження податків;

- надання інформації по сплаті податків.

За результатами розгляду задоволено 101 запит (88% від загальної кількості), відповідно до статті 22 Закону відмовлено в задоволенні 13 запитів на інформацію (11% від загальної кількості), 1 (1% від загальної кількості) запит надіслано за належністю розпоряднику інформації.

ГУ ДФС у Рівненській області

За сім місяців поточного року платники податку на додану вартість Рівненської області спрямували до державного бюджету 763 мільйони 522 тисячі гривень податку на додану вартість.

Виконуючий обов’язки начальника ГУ ДФС у Рівненській області Анатолій Клячук зазначив, що частка ПДВ у загальних надходженнях перевищила 38 відсотків.

Такої позитивної динаміки досягнуто як завдяки підвищенню якості адміністрування, так і шляхом активної взаємодії з представниками бізнесу, зокрема, в частині попередження можливих ризиків, - наголошують в ГУ ДФС у області. 

«Економічні тенденції та показники розвитку країни мають безпосередній вплив на ситуацію зі сплатою податків. Тож ріст сплати ПДВ, як і загалом надходжень до бюджетів усіх рівнів, пов’язуємо з належним податковим супроводом платників ПДВ та економічним пожвавленням. Окремо варто зазначити, що електронний формат спілкування платників ПДВ з фіскалами  дозволяє своєчасно реагувати на ризики несплати, запобігає використанню схем мінімізації та виключає суб’єктивний чинник», - коментує Анатолій Клячук.

Нагадаємо, представники бізнесу можуть отримувати актуальну інформацію з питань адміністрування ПДВ, у тому числі, щодо функціонування електронної системи, на сайті фіскальної служби (http://sfs.gov.ua/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/podatok-na-dodanu-vartist), в Електронному кабінеті платника (https://cabinet.sfs.gov.ua), у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (http://zir.sfs.gov.ua) та в контакт-центрі ДФС України за номером 0 800 501 007.

ГУ ДФС у Рівненській області

Хто має право на відшкодування ПДВ з бюджету

Згідно з п.п. 14.1.18 ст. 14 ПКУ бюджетне відшкодування - відшкодування від’ємного значення ПДВ на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування ПДВ за результатами перевірки платника.

Згідно із п. 200.7 ст. 200 ПКУ платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію з ПДВ та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації:

     а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди;

     б) підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника на поточний рахунок платника податку;

     в) зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Формування Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування здійснюється на підставі баз даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує податкову і митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів.

Порядок ведення та форма Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування затверджуються Кабінетом Міністрів України.

Заяви про повернення сум бюджетного відшкодування автоматично вносяться до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування протягом операційного дня їх отримання у хронологічному порядку їх надходження.

Повернення узгоджених сум бюджетного відшкодування здійснюється у хронологічному порядку відповідно до черговості внесення до Реєстру заяв про повернення суми бюджетного відшкодування.

Тобто, право на отримання бюджетного відшкодування має платник ПДВ, який прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування та подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

ГУ ДФС у Рівненській області

Як повідомили в Головному управлінні ДФС у Рівненській області, за сім місяців 2019 року власники нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки, сплатили до місцевих бюджетів краю 57,3 мільйона гривень. Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження зросли на 12,7 млн. грн., або на 28,4 відсотка.

Власники нерухомості - юридичні особи сплатили 38,3 млн. грн.. податку на нерухоме майно, а це на 12,7 млн. грн. більше, ніж за відповідний період минулого року.

В порівнянні з попереднім роком, надходження від фізичних осіб збільшились на 53,2 відсотка та складають 18,8 млн. грн., проти 12,2 млн. грн. минулорічних надходжень

Нагадаємо, що податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачують фізичні та юридичні особи, які є власниками житлової та нежитлової нерухомості.

Юридичні особи самостійно визначають суму податку до сплати у декларації та сплачують податок за 2019 рік. Фізичним особам податок нараховують органи фіскальної служби, вручаючи їм податкові повідомлення-рішення. Громадяни в поточному році сплачують податок на нерухомість за об`єкти, що були у володінні в 2018 році.

Платниками податку на нерухоме майно є не всі фізичні особи, а лише ті, хто має у власності квартиру/квартири, житлова площа яких перевищує 60 кв. м і будинок/будинки площею більше 120 кв. м. У випадку наявності об’єктів нерухомого майна різних типів податок сплачується за площу, що перевищує 180 кв. м.

Додамо, що власники житлової нерухомості, загальна площа якої перевищує 300 квадратних метрів для квартири та/або 500 квадратних метрів для будинку, сплачують додатково 25000 гривень на рік за кожен об'єкт такої житлової нерухомості.

ГУ ДФС у Рівненській області

Видача спецодягу працівнику – як відобразити у формі 1-ДФ та коли оподаткувати?

ГУ ДФС у Рівненській області нагадує, що до складу загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається, зокрема, вартість спеціального (форменого) одягу та взуття, що надається роботодавцем у тимчасове користування платнику податку, який перебуває з ним у трудових відносинах.

Порядок забезпечення, перелік та граничні строки використання спеціального (у тому числі форменого) одягу, спеціального взуття та інших засобів індивідуального захисту встановлюються КМУ та/або галузевими нормами безоплатної видачі працівникам спеціального (форменого) одягу, спеціального взуття та інших засобів індивідуального захисту.

Згідно з Довідником ознак доходів, наведеним у додатку до Порядку №4, вартість спеціального (форменого) одягу та взуття, що надається роботодавцем у тимчасове користування платнику податку, який перебуває з ним у трудових відносинах, відображається у податковому розрахунку за ф. №1ДФ під ознакою доходу «136».

Якщо працівник, який припиняє трудові відносини з працедавцем, не повертає йому спеціальний (формений) одяг, спеціальне взуття та інші засоби індивідуального захисту, граничний строк використання яких не настав, то вартість такого майна включається до складу місячного оподатковуваного доходу та оподатковується за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5%.

У разі, якщо працівник, що припиняє трудові відносини з працедавцем, не повертає йому спеціальний (формений) одяг, спеціальне взуття та інші засоби індивідуального захисту, граничний строк використання яких не настав, та компенсує залишкову вартість цього майна роботодавцю, то вартість такого майна не включається до складу місячного оподатковуваного доходу. Зазначена норма передбачена пп. 165.1.9 ПКУ.

ГУ ДФС у Рівненській області