З початку 2017 року спостерігається позитивна динаміка надходжень від платників єдиного податку. За січень – червень поточного року платники Рівненської ОДПІ, які знаходяться на спрощеній системі оподаткування, поповнили місцевий бюджет на 62,1 млн. грн.
    Перерахована сума єдиного податку порівняно з аналогічним періодом, а саме січень-червень 2016 року зросла на 64,2%, а саме на 24,3 млн. грн. Зокрема, за червень 2017 року надходження зросли на 48,2% а саме на 1,3 млн. грн., та склали 4,2 млн. грн., більше надходжень червня 2016 року.
    При цьому значну частину суми, а це 42,4 млн. грн. – вагомий внесок протягом 2017 року приватних підпрємців. Інші надходження в сумі 19,6 млн. грн. внесок підприємства – платники єдиного податку.
    Про це повідомив в.о начальника Володимир Матвійчук та зазначив, що єдиний податок від малого підприємництва належить до тих податкових платежів, надходження якого стабільно і суттєво зростають та поповнюють місцеві бюджети Рівненського району.

Рівненська ОДПІ

    Про це повідомив в.о начальника Рівненської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області Володимир Матвійчук. За його словами протягом січня – червня 2017 року надано 16 094 адміністративних та 72 632 консультативних послуг.
    Зокрема найбільш запитуваною є послуга з видачі картки платника податків. За січня – червня 2017 року їх видано 8 068.У першому півріччі 2017 року зареєстровано та взято на облік 159 засобів реєстрації розрахункових операцій, 1 414 книг обліку розрахункових операцій та 437 розрахункових книжок.
Довідок про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються органами ДФС України отримали 117 платника.
    Нагадаємо, що Центри обслуговування Рівненської ОДПІ працюють з понеділка по четвер з 09-00 години до 18-00 години, у п‘ятницю з 09-00 години до 16-45 години, у суботу – з 09-00 години до 13-00 години, неділя – вихідний.

Рівненська ОДПІ

    ГУ ДФС у Рівненській області нагадує, що у 2017 році фізичні особи сплачують податок на нерухоме майно, податок на землю та транспортний податок згідно надісланих податкових повідомлень - рішень.
    Розрахунок податку на нерухоме майно здійснюється на підставі відомостей державного реєстру речових прав на нерухоме майно, податку на землю - на підставі даних державного земельного кадастру Фізичні особи сплачують майнові податки протягом 60 днів з моменту отримання повідомлення-рішення.
   За порушення термінів сплати податків платники притягуються до відповідальності у вигляді штрафу від 10 до 20% своєчасно несплаченої суми.
  З метою недопущення несвоєчасної сплати податку власникам об’єктів нерухомого майна, податку на землю та транспортного податку, у разі неотримання податкових повідомлень-рішень на сплату податку, або ж якщо платник податку не погоджується з розрахунком податку чи виявить розбіжності в наявній у нього інформації про об’єкт нерухомості, земельну ділянку чи транспортний засіб він має звернутися з оригіналами документів про право власності на дані об’єкти до податкової інспекції, за своїм місцем реєстрації.
    Якщо є підстави, фахівці інспекції мають провести перерахунок суми і надіслати нове податкове повідомлення-рішення.

ГУ ДФС у Рівненській області

    За сім місяців поточного року з легальних доходів платників податків Рівненщини до бюджету надійшло військового збору на 135 мільйонів гривень, що на 31 млн. грн більше ніж за аналогічний період 2016 року.
  Як зазначив виконуючий обов’язки керівника регіонального фіскального відомства Анатолій Клячук , що серед основних чинників позитивної динаміки сплати військового збору – зростання мінімальної заробітної плати, результати заходів з протидії "конвертним" розрахункам та легалізація найманих працівників, адже, як відомо, військовий збір сплачується з легальних доходів.
    Він також, наголосив, що стабільне надходження військового збору свідчить про високий рівень податкової культури та сумлінність платників податків
області, які зобов’язані перераховувати з доходів фізичних осіб 1,5 відсотки на підтримку національної армії.

ГУ ДФС у Рівненській області

    ГУ ДФС у Рівненській області нагадує, що відповідно до п. 286.5 ст. 286 Податкового кодексу України від нарахування фізичним особам сум податку за землю проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 01 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному ст. 58 ПКУ.
    Разом з цим на підставі п. 281.1 ст. 281 ПКУ від сплати земельного податку звільняються: інваліди першої і другої групи; фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років; пенсіонери (за віком); ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України від 22 жовтня 1993
року № 3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» із змінами та доповненнями,; фізичні особи, визнані Законом України від 28 лютого 1991 року № 796-XII «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» із змінами та доповненнями особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, крім громадян віднесених до осіб категорії 4 . Згідно з п. 281.2 ст. 281 ПКУ звільнення від сплати податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорій фізичних осіб п. 281.1 ст. 281 ПКУ, поширюється на
одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм, а саме: 
для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари;
для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд
(присадибна ділянка): у селах – не більш як 0,25 гектара, в селищах – не більш як 0,15
гектара, в містах – не більш як 0,10 гектара;
для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;
для будівництва індивідуальних гаражів – не більш як 0,01 гектара;
для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара.
    До переліку видів земельних ділянок, щодо яких фізичні особи мають право на пільги зі сплати земельного податку, не включено земельні ділянки, що утворилися за рахунок переданих за рішенням відповідної ради земельних часток (паїв), крім земельних ділянок та земельних часток (паїв) переданих оренду платнику єдиного податку четвертої групи.

ГУ ДФС у Рівненській області

    За сім місяців поточного року роботодавці та само зайняті особи Рівненщини перерахували до бюджету 1 861 млн. грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що на 568 млн. грн більше за минулорічний показник, або на 43,8%.
    Як зазначив виконуючий обов’язки начальника Головного управління ДФС у Рівненській області Анатолій Клячук, серед пріоритетів роботи фіскальної служби й надалі залишається вжиття заходів щодо детінізації доходів та відносин у сфері зайнятості населення. Адже офіційне працевлаштування дасть змогу громадянам легально працювати і мати соціальні гарантії, а бюджет відповідно отримає додаткові надходження у вигляді податку на доходи
фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Президент України підписав Закон України №2143 «Про внесення змін до підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України (щодо не застосування штрафних санкцій за несвоєчасну реєстрацію податкових та акцизних накладних унаслідок несанкціонованого втручання у роботу комп’ютерних мереж платників податків)», який був прийнятий Верховною Радою України 13 липня 2017 року. Він набуває чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
    Відповідно до закону, за несвоєчасну реєстрацію податкових та акцизних накладних через несанкціоноване втручання в роботу комп’ютерних мереж платників податків штрафні санкції не застосовуватимуться.
   Всі податкові накладні/розрахунки коригування, які були складені у період з 01 червня 2017 року по 30 червня 2017 року, вважаються своєчасно зареєстрованими за умови їх реєстрації не пізніше 31 липня 2017 року. Відповідно штрафні санкції за порушення граничних строків реєстрації зазначених податкових накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних не застосовуватимуться.
    Також не застосовуються штрафні санкції до платника податків за порушення граничних строків реєстрації акцизних накладних/розрахунків коригування у Єдиному реєстрі акцизних накладних, які були складені у період з 01 червня 2017 року по 30 червня 2017 року, за умови реєстрації таких акцизних накладних не пізніше 31 липня 2017 року.
    Крім того, тимчасово до 31 грудня 2017 року у разі втрати та/або пошкодження інформації (у тому числі, інформації, яка міститься у базах даних обліку платника податків) унаслідок несанкціонованого втручання у роботу комп’ютерних мереж платника податків та за наявності документів, що підтверджують зазначені події, платник податків протягом 10 календарних днів з дня набрання чинності цього Закону зобов'язаний письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому цим Кодексом для подання податкової звітності.
    Платник податків зобов'язаний відновити втрачену та/або пошкоджену зазначену вище інформацію.
  Також у разі неможливості проведення перевірки платника податків через втрату/пошкодження інформації, терміни проведення таких перевірок переносяться контролюючим органом до дати відновлення такої інформації, але не пізніше 31 грудня 2017 року

ГУ ДФС у Рівненській області

    За шість місяців 2017 року платники податків Рівненщини перерахували до бюджету 10,8 млн. грн. екологічного податку. З цієї суми 80 відсотків, або 8,6 млн. грн. було зараховано до спеціального фонду місцевих бюджетів. Решта 2,2 млн. грн. – до загального фонду Державного бюджету України.
    За словами начальника ГУ ДФС у Рівненській області Дмитра Зайцева, на сьогодні у територіальних органах фіскальної служби регіону зареєстровано понад три тисячі юридичних та фізичних осіб - платників екологічного податку, котрі здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення, скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти, розміщують відходи у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах. Більшість із них сумлінно сплачують екологічний податок, найбільша частина якого належить місцевим бюджетам, зокрема 55 відсотків податку поповнює обласний бюджет, 25 - сільські, селищні, міські бюджети та бюджети об’єднаних територіальних громад.
    В ГУ ДФС у Рівненській області нагадують, що екологічний податок є основним джерелом фінансування заходів, спрямованих на захист оточуючого середовища, мінімізацію негативного впливу на нього господарської діяльності та раціональне використання природних ресурсів.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Платник податку у разі отримання квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, а в перехідний період (з 01 квітня 2017 року до 01 липня 2017 року) у разі отримання квитанції про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі має право подати на розгляд комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі- Комісія) інформацію за встановленою формою J(F)1312301 (далі - Таблиця) щодо:
видів економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності (КВЕД ДК 009:2010);
кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються (отримуються) платником податку;
кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДК 016-2010), що на постійній основі постачаються (виготовляються) та/або придбаваються платником податку.
    При заповненні Таблиці просимо звертати увагу на те, що код послуги заповнюється відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг (ДК 016-2010) та має містити від 5 до 14 символів.
   При складанні податкової накладної/розрахунку коригування рекомендуємо відображати коди послуг, зазначені у Таблиці, яка врахована Комісією.
    Код «33.12» і код «33.12.24-00.00» не ідентичні і розуміються як різні коди.

ГУ ДФС у Рівненській області

    До якого контролюючого органу необхідно звертатись власнику декількох об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, розміщених в різних населених пунктах, для проведення звірки даних щодо сплати податку на нерухоме майно? В ГУ ДФС у Рівненській області повідомляють, що відповідно до п.п. 266.7.3 п. 266.7 ст. 266 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями платники податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем проживання (реєстрації) для проведення звірки даних щодо:
об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
розміру загальної площі об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
права на користування пільгою із сплати податку;
розміру ставки податку;
нарахованої суми податку.
    У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності, контролюючий орган за місцем проживання (реєстрації) платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).

ГУ ДФС у Рівненській області



    Упродовж шести місяців 2016 року платниками ПДВ сплачено до бюджету 441,3 млн. грн. податку на додану вартість, в порівнянні з минулим роком надходження зросли на 145 млн грн., або на 49 відсотків.
    За словами першого заступника начальника ГУ ДФС у Рівненській області Анатолія Клячука, сплату забезпечили 3479 платників ПДВ, серед яких 3009 юридичних осіб та 470 фізосіб -підприємців.
Завдяки введенню системи електронного адміністрування цього бюджетоутворюючого податку повністю виключена можливість формування «фіктивного» ПДВ – кредиту та дієво працює механізм контролю за нарахуванням та сплатою», - зауважила посадовець. Ми налаштовані на плідну співпрацю з бізнесом та розраховуємо на конструктивний діалог з усіма платниками податків. У свою чергу фіскальною службою створюються комфортні умови, покращуються сервіси та удосконалюються процеси адміністрування податків.

ГУ ДФС у Рівненській області