Вівторок, 9 липня
Останній день подання
звіту про обсяги виробництва та реалізації спирту за червень (ф. № 1-РС)
звіту про обсяги виробництва та реалізації алкогольних напоїв за червень (ф. № 2-РС)
звіту про обсяги виробництва та реалізації тютюнових виробів за червень (ф. № 3-РС)
звіту про обсяги придбання та реалізації алкогольних напоїв у оптовій мережі за червень (ф. № 1-ОА)
звіту про обсяги придбання та реалізації тютюнових виробів у оптовій мережі за червень (ф. № 1-ОТ)

Понеділок, 15 липня
Останній день подання
звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок) за червень (ф. № ЗВР-1), якщо не передбачено подання інформації дротовими або бездротовими каналами зв’язку; довідки про використані РК за червень

Пʼятниця, 19 липня
Останній день сплати
ЄСВ фізичними особами — підприємцями, в тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування та особами, які провадять незалежну професійну діяльність і членами фермерського господарства за IІ квартал
авансових платежів з податку на доходи фізичних осіб, що здійснюються фізичними особами — підприємцями, крім осіб, які обрали спрощену систему оподаткування 
авансового внеску з єдиного податку на липень платниками першої та другої груп

Понеділок, 22 липня
Останній день подання
податкової декларації з ПДВ за червень платниками, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю
декларації акцизного податку за червень
звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (форма № Д4 (місячна)) роботодавцями за червень
податкової декларації з рентної плати: 
з розрахунком рентної плати за користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини за червень;
з розрахунком рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України за червень;
з розрахунком рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами за червень;
з розрахунком рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України за червень
податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за червень у разі не подання податкової декларації за 2019 рік
Останній день сплати
ЄСВ роботодавцями за червень (крім гірничих підприємств)

Понеділок, 29 липня
Останній день сплати
ЄСВ гірничими підприємствами за червень
авансового внеску за ІІ квартал податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки юридичними особами
авансового внеску з транспортного податку за II квартал юридичними особами

Вівторок, 30 липня
Останній день сплати
ПДВ за червень платниками, у яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю
акцизного податку за червень
ПДФО з нарахованого, але не виплаченого доходу за червень
ПДФО із загальної суми процентів, нарахованих за червень на поточний або депозитний банківський рахунок; на вклади членів кредитної спілки
військового збору з нарахованого, але не виплаченого доходу за червень
рентної плати за:
користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини за червень;
користування радіочастотним ресурсом України за червень;
транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами
та нафтопродуктопроводами територією України за червень;
транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України за червень
плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за червень
єдиного податку за ІІ квартал платниками четвертої групи

Середа, 31 липня
Останній день сплати
податкових зобов’язань, зазначених у податковій декларації про майновий стан і доходи, поданої за результатами 2018 р. громадянами та особами, які здійснюють незалежну професійну діяльність

 

    ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що за шість місяців поточного року від платників податків області до місцевих бюджетів надійшло 2 мільярда 400 млн. грн. податків і зборів, що на 441 млн. грн. більше, ніж сплачено у відповідному періоді минулого року.
    Найбільші суми податків сплачено до місцевих бюджетів міста Рівне 805,4млн.грн., Варашського району 267,8 млн. грн. та Рівненського району 223,3 мільйона гривень.
    «Своєчасно сплачені податки, це зростання добробуту мешканців області. Завдяки співпраці фіскальної служби Рівненської області, органів місцевого самоврядування та платників податків на розвиток територіальних громад додатково надійшло 400 мільйонів гривень. Нашим пріоритетним завданням і надалі лишається, перш за все, якісне обслуговування платників податків та створення комфортних умов ведення бізнесу в області», - зазначив начальник ГУ ДФС у Рівненські області Дмитро Зайцев.

ГУ ДФС у Рівненській області

    ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що відповідно до п. 295.5 ст. 295 Податкового кодексу України платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.
  Згідно із п. 1 Інструкції про порядок заповнення листка непрацездатності, яка затверджена наказом Міністерства охорони здоров’я від 03.11.2004 №532/274/136-ос/1406 із змінами та доповненнями, листок непрацездатності - це багатофункціональний документ, який є підставою для звільнення від роботи у зв’язку з непрацездатністю та з матеріальним забезпеченням застрахованої особи в разі тимчасової непрацездатності, вагітності та пологів.
   Фізична особа - підприємець - платник єдиного податку першої або другої групи, яка не використовує працю найманих осіб, звільняється від сплати єдиного податку на період її тимчасової втрати працездатності у зв’язку з вагітністю та пологами лише за умови підтвердження такої непрацездатності листком непрацездатності.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Очищення ринку підакцизних товарів від фальсифікату та незаконно ввезеної на територію України підакцизної продукції є однією з приорітетних ліній роботи податкової міліції. Проведення ряду заходів по вказаному напрямку здійснюється в рамках загальнодержавної операції «Акциз-2019».
  Протягом поточного року працівниками податкової міліції Рівненської області припинено незаконну діяльність 3 підпільних цехів по виробництву фальсифікованих лікеро-горілчаних напоїв. За результатами виявлених та припинених правопорушень вилучено підакцизних товарів на суму понад 20,4 млн. грн., з яких спирту – 6,1 млн. грн., лікеро-горілчаних виробів – понад 3,4 млн. грн., тютюнових виробів – більше 1,4 млн. грн., паливно-мастильних матеріалів – понад 6,1 млн. грн. та транспортних засобів на суму понад 3,5 мільйона гривень.
  Тож, якщо у вас є підозри щодо якості алкогольних напоїв, автентичності марок акцизного податку на них, стала відома інформація про незаконну діяльність на ринку нафтопродуктів, або протизаконне ввезення на територію України транспортних засобів, телефонуйте та повідомляйте про це за номером чергової частини оперативного управління ГУ ДФС у Рівненській області 0362-692-588.

ГУ ДФС у Рівненській області

Протягом січня-травня 2019 року роботодавці Рівненської області забезпечили надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у сумі 1,96 мільярда гривень. Таким чином надходження ЄСВ перевищують рівень минулого року на 21 відсоток, або на 339,4 мільйони гривень.

У фіскальній службі області зазначають, що контроль за дотриманням податкового законодавства з реалізації державної політики в адмініструванні єдиного внеску для забезпечення своєчасного здійснення пенсійних виплат і соціальної допомоги є одним із пріоритетних напрямків діяльності відомства.

«Тільки легальна праця відповідає інтересам найманого робітника і держави. Адже нараховані і сплачені податки та єдиний внесок надходять для виплат пенсіонерам, на виконання соціально-економічних програм та вирішення інших важливих життєвих питань. Працюючи за цим пріоритетом, фіскальна служба постійно надає консультаційну підтримку керівникам органів місцевого самоврядування, насамперед ОТГ, в питаннях залучення до оподаткування суб’єктів підприємництва, створенні робочих місць, у розвитку бізнесу та місцевої інфраструктури. При цьому ініціатива влади, громади та бізнесу має спільні завдання і цілі», - зауважив начальник ГУ ДФС у Рівненській області Дмитро Зайцев.

ГУ ДФС у Рівненській області

Як сплачувати податок на нерухомість підприємцю

У Головному управлінні ДФС у Рівненській області повідомляють, що платниками податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об’єктів житлової та нежитлової нерухомості.

Власник нерухомості має право використовувати своє майно для здійснення підприємницької діяльності, крім випадків, установлених законом (п. 1 ст.320 Цивільного кодексу України).

Суб’єктами права приватної власності є фізичні та юридичні особи.

Фізичні особи можуть бути власниками будь-якого майна, за винятком окремих видів майна, які відповідно до закону не можуть їм належати (ст. 325 Цивільного кодексу України).

В свою чергу Податковий кодекс в частині сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, не містить такого поняття, як фізична особа -підприємець, то фізична особа - власник об’єктів житлової та нежитлової нерухомості сплачує податок на нерухомість за нормами, передбаченими для фізичних осіб.

Нагадаємо, що порядок справляння податку на нерухоме майно визначено ст. 266 Податкового кодексу.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Що з 01.07.2019 є акцизним складом/акцизним складом пересувним?

    Відповідно до п.п 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) зі змінами та доповненнями, з 01.07.2019 акцизний склад – це:
    а) спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі – приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів;
   б) приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.
    Не є акцизним складом:
   а) приміщення відокремлених підрозділів розпорядника акцизного складу, які використовуються ним виключно для пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі маркованих марками акцизного податку горілки та лікеро-горілчаних виробів, відвантажених з акцизного складу, а також для здійснення оптової та/або роздрібної торгівлі відповідно до отриманої розпорядником акцизного складу ліцензії;
    б) приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб’єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) – власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливо роздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;
   в) приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб’єкт господарювання – платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10 000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;
    г) паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або технічному обладнанні, пристрої.
   Згідно з п.п 14.1.6¹ п. 14.1 ст. 14 ПКУ акцизний склад пересувний – транспортний засіб (автомобільний, залізничний, морський, річковий, повітряний, магістральний трубопровід), на якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий на митній території України.
    Транспортний засіб набуває статусу акцизного складу пересувного протягом періоду його використання для:
  а) переміщення в ньому митною територією України пального або спирту етилового, що реалізується (крім пального або спирту етилового, що переміщується митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним п.п. «а» п. 2 частини другої ст. 91 Митного кодексу України);
   б) зберігання в ньому пального або спирту етилового на митній території України;
    в) ввезення пального або спирту етилового на митну територію України, з якого сплачено акцизний податок або на умовах, визначених ст. 229 ПКУ.
    Не є акцизним складом пересувним транспортний засіб, що використовується суб’єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки.

   ГУ ДФС у Рівненській області звертає увагу роботодавців на важливість офіційного працевлаштування працівників. Адже працівник, який працює нелегально, позбавляється соціального страхування, виплат у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю, допомоги у разі настання нещасного випадку під час виробничого процес, виплати своєчасно та не нижче мінімальної заробітної плати, офіційної відпустки, відпустки по догляду за дитиною та багатьох інших гарантій. А роботодавець, у свою чергу, наражається на значні санкції.
    То ж, щоб працювати у правовому полі, під час оформлення нового працівника на роботу, суб’єкту господарювання (роботодавцю) необхідно:
  - укласти трудовий договір в письмовій формі (форма трудового договору між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю, затверджена наказом Мінпраці від 08.06.2001 №260), реєструвати трудові договори в центрі зайнятості не потрібно;
    - оформити наказ (розпорядження) щодо прийняття працівника на роботу;
    - до початку роботи працівника, подати до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку підприємця як платника єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, повідомлення про прийняття працівника на роботу (форма повідомлення встановлена постановою КМУ від 17 червня 2015 року №413);
    - зробити запис в трудовій книжці про прийняття працівника на роботу (Інструкція про порядок ведення трудових книжок працівників, затверджена наказом Мін'юсту, Мінпраці, Мінсоцзахисту від 29.07.1993 №58).

 

    За січень-червень 2019 року платники податків Рівненщини  перерахували до Зведеного бюджету майже 3,5 мільярдів гривень податків і зборів.
   Як зазначив начальник Головного управління ДФС у Рівненській області Дмитро Зайцев, цей показник на  600 мільйонів гривень, або на 21 відсоток перевищує  минулорічні надходження, а позитивна динаміка спостерігається практично по всіх платежах.
    При цьому,  до державної казни  надійшло майже 1,5 мільярда гривень, що на  214  мільйонів гривень більше, або на 17 відсотків, ніж у минулому році, а до місцевих бюджетів надійшло 2 мільярда, перевищення  склало  377 мільйонів гривень, або 23 відсотки.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Літо – це період додаткового заробітку  для студента, коли він отримує шанс не тільки заробити, а й отримати досвід у тій чи іншій сфері. Зазвичай влітку студенти працюють у сферах громадського харчування, торгівлі, організації дозвілля, туризму тощо.
   Звичайно, це добре і на роботу студентів брати можна й потрібно, але при цьому у роботодавців можуть виникнути питання. Як правильно оформити трудові стосунки із студентом, чи відрізняються його трудові права від інших працівників, які правила оподаткування його заробітку?
   Як роз’яснила начальник управління податків і зборів з фізичних осіб ГУ ДФС у Рівненській області Людмила Кончук, трудові відносини роботодавця та працівника-студента повинні оформлятися належним чином. То ж у студента є два шляхи здійснення трудової діяльності: за трудовим договором або за цивільно-правовим договором.До початку роботи працівника за укладеним трудовим договором роботодавець має подати до територіального органу Державної фіскальної служби за місцем обліку його як платника єдиного соціального внеску повідомлення про прийняття такого працівника на роботу. Якщо ж студент буде виконувати роботу або надавати послуги за цивільно-правовим договором таке повідомлення до фіскальних органів не подається.
    За цивільно-правовим договором підрядник, на відміну від працівника, не підпорядковується правилам внутрішнього розпорядку, він сам організовує і виконує роботу.
    Студенту, прийнятому на роботу за трудовим договором,  виплачується заробітна плата, а  за цивільно-правовим договором - винагорода. Зазначені доходи оподатковують в загальному порядку: податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 %, військовим збором за ставкою 1,5 % та єдиним внеском за ставкою 22%.
    Крім того, якщо розмір заробітної плати не перевищує 2690 гривень (у 2019 році), студент може претендувати на податкову соціальну пільгу. Для цього необхідно подати заяву працедавцю. Але ця норма діє лише за умови, що студент працює за трудовим договором.
    Якщо студент працевлаштовується вперше, організація має оформити йому трудову книжку у порядку і в строки, передбачені Інструкцією про порядок ведення трудових книжок працівників. І головне – роботодавець має дотримуватись усіх трудових гарантій.

ГУ ДФС у Рівненській області

    В Головному управлінні ДФС у Рівненській області звертають увагу громадян, що згідно із статтями 232 та 235 Кодексу законів про працю України (далі – КЗпП України) працівники, які працюють без укладання трудового договору, мають право звернутись до суду.
   Необхідно зазначити, що відповідно до статті 24 КЗпП України роботодавцям заборонено допускати працівника до роботи без укладення трудового договору та повідомлення про це органів Державної фіскальної служби.
    При винесенні рішення щодо оформлення трудових відносин з працівником, який виконував роботу без укладення трудового договору, при направленні заяви у відповідні органи, суд одночасно приймає рішення про нарахування та виплату такому працівникові заробітної плати у розмірі не нижче середньої заробітної плати за відповідним видом економічної діяльності у регіоні, в даному періоді, без урахування фактично виплаченої заробітної плати, про нарахування та сплату відповідно до законодавства податку на доходи фізичних осіб та суми єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за встановлений період роботи.
    Варто зауважити, що за таке порушення законодавства про працю, крім адміністративної та кримінальної відповідальності роботодавця, передбачено також фінансову відповідальність.
    Згідно зі статтею 265 КЗпП України юридичні та фізичні особи - підприємці, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу, в разі фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту), оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві, та виплати заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та податків – у тридцятикратному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника, щодо якого скоєно порушення.

    В Головному управлінні ДФС у Рівненській області звертають увагу суб’єктів господарювання н те, що, оскільки при запровадженні електронного адміністрування пального не передбачено пільгового періоду, то за допущені порушення вимог електронного адміністрування та обліку пального відповідальність наступатиме з 1 липня. Нагадаємо, що відповідно до внесених змін до діючого законодавства з 1 липня поточного року суб’єкти господарювання, які здійснюють виробництво, оптовий, роздрібний продаж та зберігання пального, повинні отримати ліцензію на таку діяльність.
    Такі зміни запроваджено з метою скорочення обсягів тіньового ринку пального, збільшення податкових надходжень та покращення якості нафтопродуктів для споживачів.
    Ліцензія видається за заявою суб’єкта господарювання, до якої додаються документи, перелік яких визначено Законом України від 19.12.2005 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів».
    Отже, щоб убезпечитися від штрафних санкцій, представники бізнесу, котрі здійснюють діяльність на ринку реалізації пального, повинні дотримуватися усіх передбачених процедур.