Прийміть найщиріші вітання з нагоди великого національного свята - Дня Незалежності України!

Незалежність -  це найвагоміше надбання, здобуте наполегливою боротьбою і невтомною працею, омріяне в думках численних поколінь багатовікової історії нашої країни.

Відзначення цієї дати – данина поваги та шани багатьом українцям, які ціною величезних зусиль і жертв завоювали свободу нашої Держави.

Дозвольте побажати Вам у цей святковий день міцного здоров’я, невичерпної енергії, благополуччя, успіхів у всіх справах та починаннях.

Нехай  мир і злагода  панують у нашому спільному домі!

З повагою

Начальник Головного  управління ДФС  у Рівненській області  Дмитро Зайцев

Режими роботи Центрів обслуговування платників податків фіскальної служби Рівненщини у святкові та вихідні дні

Головне управління ДФС у Рівненській області повідомляє про режим роботи ЦОП:

23 cерпня 2018 року - відповідно до законодавства про працю робочий день скорочено на одну годину, тобто до 17-00;

24, 26 серпня 2018 року – вихідні дні;

25 cерпня 2018 року - робочий день відповідно до затверджених графіків роботи ЦОП до 13 год.

ГУ ДФС у Рівненській області

У січні-липні 2018 року платники Рівненщини сплатили до Зведеного бюджету України 263,4 млн. грн. податку на прибуток. Із зазначених коштів державний бюджет одержав 236,1 млн. грн., а місцева казна – 27,3 млн. грн.

В порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження зросли, зокрема, до державного бюджету на 17 відсотків, або на 34 млн.грн., до місцевих бюджетів на 7 відсотків, або на 2 млн.грн.

За словами начальника Головного управління ДФС у Рівненській області Дмитра Зайцева, досягнення таких показників – це результат відкритих і партнерських взаємин з бізнесом, якісного сервісного обслуговування платників податків та підвищення податкової культури населення.  

Варто зазначити, що  на Рівненщині платниками податку на прибуток зареєстровано майже 4 тисячі суб‘єктів господарювання.

ГУ ДФС у Рівненській області

Автозаповнення додатка 5 до податкової декларації з ПДВ в Електронному кабінеті

ДФС реалізовано автозаповнення додатка 5 до податкової декларації з ПДВ «Розшифровки податкових зобов’язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» на підставі даних Єдиного реєстру податкових накладних (далі – ЄРПН) в Електронному кабінеті.

Для автозаповнення додатка 5 необхідно при створенні документа звітності в приватній частині Електронного кабінету у верхній панелі навігації обрати пункт «додатково/заповнити на основі даних ДФС». Після чого на підставі відомостей, внесених в ЄРПН, заповнюються дані відповідних таблиць Розділів І та ІІ.

Зазначений сервіс працює в тестовому режимі, проводяться роботи щодо створення сервісу автозаповнення додатків 1 (Розрахунок коригування сум податку на додану вартість (Д1)) та 6 (Довідка (Д6) подається платниками, які заповнюють рядок 5 декларації, та підприємствами (організаціями) інвалідів) до податкової декларації з ПДВ.

ГУ ДФС у Рівненській області

На Рівненщині надходження податку на нерухоме майно протягом семи місяців 2018 року склали 44,6 мільйона гривень. Це на 75% більше проти аналогічного періоду минулого року. З них юридичні особи сплатили 32,4 млн. грн, що більше минулого року на 19,2 млн. грн., та фізичні особи 12,2 млн. грн. що перевищує минулорічні на 8,3 млн. грн.

ГУ ДФС у Рівненській області зазначає, що роль саме податку на нерухомість у структурі бюджетів територіальних громад від моменту його запровадження щороку зростає. Так у 2016 році за відповідний період надійшло 14,5млн. грн.,  а  у 2017 році 25,4 млн. грн.

Найбільші суми  надходжень від податку на нерухоме майно отримали громади міста Рівне -15,2 млн. грн., Сарненського району 4,2 млн. грн., та міста Вараш 3,9 млн.грн.

 «Вагомий позитив цього року – результат спільних скоординованих зусиль органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та фахівців ДФС, які на належному рівні забезпечують інформування власників нерухомості про обов’язок сплати податку та його якісне адміністрування. Адже обсяги нарахувань та відповідно сплати цього податку залежать від рішень, прийнятих відповідними органами місцевого самоврядування» - запевнив начальник Головного управління ДФС у Рівненській області Дмитро Зайцев.

ГУ ДФС у Рівненській області

ПОДАТКОВА ЗНИЖКА НА НАВЧАННЯ – РОЗШИРЕНО ПЕРЕЛІК НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

Право платника податку на податкову знижку, підстави для її нарахування, перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, обмеження права на її нарахування визначені ст. 166 Податкового кодексу України

Відповідно до п.п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 ПКУ платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

З метою використання права на компенсацію вартості навчання один із батьків може включити до податкової знижки на навчання лише суми коштів, сплата яких фактично підтверджена відповідним розрахунковим документом (квитанції, касові ордери, чеки тощо), в якому зазначено, що платіж за навчання здійснено безпосередньо особою, яка звертається за податковим кредитом.

При цьому, у договорі про навчання повинно бути зазначено прізвище, ім’я та по батькові особи, яка буде безпосередньо навчатися (дитини).

Членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення для цілей розд. IV ПКУ вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені (п. п. 14.1.263 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Законом України від 05 вересня 2017 року № 2145-VIII «Про освіту» встановлено, що договір укладається між закладом освіти і здобувачем освіти (його законними представниками) та/або юридичною чи фізичною особою, яка здійснює оплату. Перелік вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти визначено відповідними законами України, зокрема, «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», «Про загальну середню освіту», «Про професійно-технічну освіту», «Про вищу освіту».

Для отримання податкової знижки за 2018 рік громадяни мають подати декларацію про отримані доходи з 1 січня до 31 грудня 2019 року. Якщо у цей період декларація не була подана, то знижка за цей період втрачається. До декларації необхідно додати копію договору на здобуття освіти, довідку про нараховану та виплачену заробітну плату, копію квитанції чи іншого розрахункового документа на оплату освітніх послуг, копію паспорта та реєстраційного номера платника податків, копію свідоцтва про народження дитини яка навчається.

Податкова знижка нараховується на доходи, які отримані у вигляді заробітної плати, при цьому сума податкової знижки не повинна перевищувати розмір заробітної плати, яку платник отримав протягом року.

ГУ ДФС у Рівненській області

Дмитро Зайцев: роботодавець не сплачує ЄСВ - що повинен знати працівник

Право на матеріальне забезпечення та соціальні послуги за страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, на соціальне страхування у випадку безробіття, у зв’язку з вагітністю та пологами, від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, охорону життя та здоров’я мають застраховані особи.

Згідно ч. 12 ст. 9 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Своєчасність та повнота сплати єдиного соціального внеску роботодавцем має безпосередній вплив на розмір пенсії майбутніх та сьогоднішніх пенсіонерів. За нормами Закону України "Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування" у страховий стаж для вирахування розміру пенсії включаються періоди, за які щомісячно сплачені страхові внески в сумі не менше мінімального страхового внеску, розрахованого від мінімальної заробітної плати. У разі, якщо підприємство має борг по сплаті нарахованого єдиного внеску, період, за який така заборгованість повністю не погашена, не зараховується до страхового стажу працівників, а нарахована їм за цей період заробітна плата не включається в розрахунок пенсії. Тобто тільки після повного розрахунку роботодавця з державою ці місяці будуть зараховані до страхового стажу застрахованої особи та зможуть реалізовуватись пенсійні права найманих працівників.

Також несплата єдиного внеску позбавляє застраховану особу на соціальний захист у сфері соціального страхування, в першу чергу, в разі втрати роботи, на соціальне страхування у випадку безробіття. Період роботи без сплати єдиного внеску не зараховується до страхового стажу, відповідно цей період не враховується для обчислення допомоги по безробіттю.

Крім того, 21 жовтня 2015року Міністерством соціальної політики України був виданий наказ №1022 «Про затвердження прикладів обчислення середньої заробітної плати (доходу) за видами загальнообов'язкового державного соціального страхування», яким передбачено, зокрема,  зменшення відшкодування допомоги у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю страхувальникам, які мають заборгованість зі сплати єдиного соціального внеску та призначення страхових виплат особам, які отримали травму або професійне захворювання на підприємстві, яке не сплачує ( сплачує несвоєчасно або не в повному обсязі) єдиний соціальний внесок.

А саме, у випадку, якщо на дату призначення страхових виплат відсутні дані про сплату єдиного внеску за деякі місяці розрахункового періоду, розрахунок середньоденної заробітної плати проводиться без урахування цієї заробітної плати. Тобто, якщо за 12 місяців розрахункового періоду у працівника згідно довідки з Пенсійного фонду страхового стажу (за який сплачені внески), наприклад, 1місяць, то середньоденна заробітна плата буде обчислюватися шляхом ділення зарплати за цей один місяць на кількість днів в 12 місяцях. В результаті працівник отримує  зменшений розмір середньоденної зарплати для розрахунку лікарняного, пов’язаного з нещасним випадком на виробництві, або профзахворюванням, а іноді він і зовсім дорівнює 0.

Шановні керівники підприємств, та приватні підприємці - вчасно сплачуйте єдиний соціальний внесок. Забезпечте право на соціальні гарантії своїм найманим працівникам. Пам’ятайте про наслідки несплати внесків, про особисту відповідальність, а також про свій соціальний захист сьогодні та в майбутньому!!!

Начальник ГУ ДФС у Рівненській області Дмитро Зайцев

Як повідомила заступник начальника Головного управління ДФС у Рівненській області Зоя Хоній,  за вісім місяців поточного року жителями області подано 8977 декларацій про майновий стан та доходи, з них 39 декларацій особами які отримали доходи у 2017 році більше 1 мільйона гривень. Загальна сума задекларованих доходів склала 905,9 млн. грн.

Відповідно до сплати самостійно задекларовано 15,8 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та 3,7 млн. грн. військового збору. На сьогодні до бюджетів сплачено 14,8 мільйона гривень податку на доходи фізичних осіб та 3,3 мільйона військового збору.

«Лише відповідальна громадянська позиція в питанні декларування доходів і свідома сплати податків гарантують стабільний та успішний розвиток держави. Тож щиро дякую всім, хто виконав свій конституційний обов’язок і задекларував доходи. Сплачені жителями області кошти будуть спрямовані не лише до бюджетів територіальних громад, а й на підтримку української армії в цей не легкий час. Індивідуальний внесок кожного у вигляді сплачених податків –це посильна допомога у вирішенні актуальних питань соціального-економічного розвитку та обороноздатності держави», - зазначила Зоя Хоній.

Вона також закликала осіб, які не встигли подати декларації до 1 травня, звернутися до територіальних органів фіскальної служби і виконати свій обов’язок. Це допоможе уникнути штрафних санкцій, які застосовуються при визначені податкового зобов’язання контролюючим органом під час проведення перевірки.

ГУ ДФС у Рівненській області

ДО УВАГИ ГРОМАДЯН! 29 СЕРПНЯ - ОСТАННІЙ ДЕНЬ ЙОГО СПЛАТИ МІСЦЕВИХ ПОДАТКІВ

До місцевих податків, які зараховуються до місцевих бюджетів, належать, зокрема:  податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;

транспортний податок

плата за землю.

Порядок сплати податків на майно визначено ст. 266, ст. 267 та ст. 269 Податкового кодексу.

Якщо фізична особа є власником нерухомого майна, загальна площа якої перевищую пільгову, то фіскальним органом обчислюється сума податку та надсилається податкове повідомлення-рішення.

Податок на нерухоме майно сплачується фізичними особами за місцем розташування об'єкта нерухомості протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Фізичні особи, які є власниками легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (2013 рік) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати на 1 січня податкового року (у 2018 році - понад 1,396 млн грн.) є платниками транспортного податку.

Ставка податку встановлюється у розмірі 25 тис. грн. на календарний рік.

Платник транспортного податку – власник легкового автомобіля має 60 календарних днів, починаючи з моменту отримання відповідного повідомлення-рішення, щоб сплатити податок.

Облік фізичних осіб - платників земельного податку і нарахування сум податку здійснюється фіскальними органами.

Такі податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату  вищезазначених податків та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) фізичній особі фіскальним органом за місцем його податкової адреси (місцем реєстрації) до 1 липня року, що настає за базовим податковим (звітним) роком, тобто до 1 липня 2018 року.

Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.

Отже майнові  податки сплачуються фізичними особами не пізніше 29 серпня 2018 року.

ГУ ДФС у Рівненській області

За сім місяців  2018 року надійшло до місцевих бюджетів області 10,5 млн. грн. від плати за ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.

Станом на 01.08.2018 у Рівненській області видано 3914 ліцензій на право роздрібної торгівлі, з них: алкогольними напоями – 2218 та тютюновими виробами – 1696.

У той же час за анульовано 412 ліцензії на право роздрібної торгівлі, з них: алкогольними напоями – 256 та тютюновими виробами – 156.

 Протягом січня-липня працівниками управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів проведено 61 фактичну перевірку оптової та роздрібної торговельної мережі та виявлено 84 порушення, а саме:

17 випадків реалізації алкогольних напоїв без ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями;

7 випадків реалізації тютюнових виробів без ліцензії на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами;

3 випадки реалізації алкогольних напоїв без марок акцизного податку та з підробленими марками акцизного податку;

1 випадок реалізації тютюнових виробів без марок акцизного податку;

3 випадки реалізації тютюнових виробів поштучно;

16 випадків порушення встановленого розміру  мінімальної роздрібної ціни на алкогольні напої;

1 випадок реалізації тютюнових виробів за цінами вищими від встановленого виробником таких виробів максимальних роздрібних цін;

10 випадків реалізації алкогольних напоїв в підприємствах торгівлі, які не мають статусу підприємств громадського харчування,

26 випадків реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів, які не обліковані у встановленому порядку та недотримання касової дисципліни.

За виявлені порушення вимог чинного законодавства в сфері обігу підакцизних товарів до суб’єктів господарювання винесені фінансові санкції на загальну суму 808,94 тис. грн.

До місцевих бюджетів надійшло фінансових санкцій на загальну суму 548 тис. грн.

З незаконного обігу вилучено алкогольних напоїв та тютюнових виробів на загальну суму 11,4 тис. грн.

ГУ ДФС у Рівненській області

Розміри щорічної плати за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями

Відповідно до ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), становить 8000 гривень на кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі; а на території сіл і селищ, за винятком тих, що знаходяться у межах території міст, - 500 гривень на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), на кожний окремий, зазначений у ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі.

Плата за ліцензію на роздрібну торгівлю сидром та перрі (без додання спирту) становить 780 гривень на кожне місце торгівлі незалежно від його територіального розташування.
Для місць торгівлі, які розташовані за межами території міст обласного підпорядкування я на відстані до 50 км та які мають торговельні зали площею понад 500 кв. м, плата за ліцензію на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), становить 8000 гривень на кожний окремий, зазначений в ліцензії електронний контрольно-касовий апарат (книгу обліку розрахункових операцій), що знаходиться у місці торгівлі.

ГУ ДФС у Рівненській області

За сім місяців  поточного року  467 сільськогосподарських товаровиробників Рівненської  області, які працюють в умовах спрощеної системи оподаткування, сплатили до місцевих бюджетів краю 39,4  мільйони  гривень єдиного податку.

При цьому темп росту надходжень від представників аграрного бізнесу становить 138 відсотків, це означає, що цьогорічна сплата єдиного податку на 10,8 мільйонів гривень  перевищує показники за аналогічний період минулого року.

Як зазначив  начальник фіскальної служби області Дмитро Зайцев: «Стабільні надходження до бюджетів - результат свідомого та сумлінного ставлення мешканців області до обов’язку сплачувати податки, тим самим допомагаючи розвитку країни, армії і свого регіону. Надходження податків і зборів до місцевих бюджетів має велике значення, адже місцеві бюджети є безпосереднім джерелом видатків на потреби громади, і єдиний податок – це одне із стабільних джерел наповнення ї місцевої казни».

Нагадаємо: до  четвертої групи платників єдиного податку належать аграрії - сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.

ГУ ДФС у Рівненській області

У разі зміни реєстраційних даних не забудьте подати заяву  форми 5-ДР

ГУ ДФС у Рівненській області нагадує, що відповідно до вимог ст.70 Податкового кодексу України громадяни у разі зміни місця проживання зобов’язані протягом місяця подати до державної податкової інспекції заяву (форма 5-ДР) для внесення відповідних актуальних даних в Державний реєстр фізичних осіб - платників податків. Завдяки своєчасно внесеній достовірній інформації про фактичні реєстраційні дані фізичних осіб податкові повідомлення – рішення про нараховану суму земельного податку, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, та транспортного податку обов’язково надійдуть у визначений законом термін до адресата.

У протилежному випадку громадянин може не отримати повідомлення від органу ДФС про нараховані суми податкових платежів, а відтак своєчасно не виконає свій обов’язок зі сплати зазначених податків.

Громадян, який змінює свої реєстраційні дані (прізвище, ім’я, по батькові або місце проживання), варто подати заяву за формою 5-ДР за місцем нової реєстрації щоб не потрапити у перелік податкових боржників.

За сім місяців поточного року  2,3 млн. грн. транспортного податку спрямували власники легкових авто до місцевих бюджетів області, які згідно з законодавчими нормами підлягають оподаткуванню.

Лідерами серед платників податку є фізичні особи, які перерахували до місцевої казни регіону 53 відсотка, або 1,2 млн. грн. від загальних надходжень. Внесок власників вартісних авто – юридичних осіб склав 1,1 млн. грн. транспортного податку.

В порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження транспортного податку зросло на 1,2 млн. грн., або 120 відсотків.

Серед районів області найбільша сума транспортного податку надійшло до місцевих скарбниць: м. Рівне – 1053,4 тис. грн.; Рівненський район – 189,1 тис. грн.; Сарненський район 184,5 тис. грн.

 Нагадаємо, що у 2018 році транспортний податок, ставка якого складає 25 тисяч гривень, сплачують власники легкових автомобілів віком не старше 5 років, вартість яких перевищує 375 мінімальних зарплат (встановлених на 1 січня 2018 року).

Платники податку – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку і подають декларації. Сплачується платіж авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, наступного за звітним, які відображаються в річній податковій декларації.

Щодо фізичних осіб, то обчислення суми податку з об'єкта або об'єктів оподаткування, які їм належать і зареєстровані в Україні, здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку на підставі відомостей, необхідних для розрахунку податку, отриманих від органів внутрішніх справ.

ГУ ДФС у Рівненській області

Змінилося керівництво – подбайте про електронні ключі

У випадку, коли у платника, який веде електронний документообіг, змінився керівник, головний бухгалтер чи податкова адреса, потрібно отримати ключі електронного підпису на посадових осіб, які мають право підпису документів. При цьому необхідно переукласти з ГУ ДФС в області Договір про визнання електронних документів.

Нові ключі слід отримати до відправки наступної електронної звітності.

У випадку, коли суб'єкт господарювання не змінив електронні ключі цифрового підпису при зміні керівництва, - штрафи не передбачені, однак виникають інші негативні наслідки:

1) відмова в прийнятті звітності;

2) відмова в реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Суб’єкти підприємницької діяльності – фізичні та юридичні особи, а також громадяни можуть отримати детальну консультацію про електронні ключі від фахівців відділу реєстрації користувачів при ГУ ДФС у Рівненській області Управління (Центру) сертифікації ключів ІДД ДФС України, що знаходиться за адресою: м. Рівне,

вул. Відінська, 8, каб. 319, тел. 692-627.

Зі всіма деталями оформлення електронного цифрового підпису можна ознайомитися на офіційному інформаційному ресурсі АЦСК ІДД за посиланням http://www.acskidd.gov.ua.

ГУ ДФС у Рівненській області 

Протягом семи місяців цього року до Зведеного бюджету України від платників Рівненської області  надійшло 3 млрд. 983 млн. гривень. Як повідомив начальник Головного управління ДФС у області Дмитро Зайцев, це на 721  млн. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Зокрема, до держбюджету надійшло 1666,4 млн. грн.., що на 288,4 млн. грн. перевищує показник семи місяців минулого року. З них надійшло 630,1 млн. грн. податку на додану вартість, 236,1 млн. грн.. податку на прибуток, 580,4 млн. грн.. акцизного податку та 219,8 млн. грн. інших податків та платежів.

Доходи місцевих бюджетів Рівненщини з початку року склали 2 млрд. 307 млн. гривень. Найбільшу питому вагу серед усіх надходжень займають податок на доходи фізичних осіб, якого до місцевих бюджетів надійшло 1601,8 млн. гривень, та єдиний податок з, його за сім місяців надійшло 296,1 млн. гривень.

«Заходи фіскальної служби щодо детінізації економіки, руйнування тіньових схем, створення легального ринку зайнятості, легалізації ринку торгівлі підакцизними товарами створюють бюджетні резерви, комплексного відпрацювання податкових ризиків та посилення боротьби з тіньовим сектором економіки які сприяють розвитку територіальних громад Рівненщини. Головне управління ДФС у Рівненській області докладає максимум зусиль для удосконалення сервісного обслуговування платників податків, розвитку партнерських відносин з бізнесом та створення рівних конкурентних умов для всіх учасників фінансово-господарської діяльності.», - підкреслив начальник Головного управління ДФС у Рівненській області Дмитро Зайцев.

ГУ ДФС у Рівненській області

Cтавки місцевих податків і зборів на 2019 рік  оприлюднено на офіційному веб - порталі ДФС

До відома платників місцевих податків і зборів. ГУ ДФС у Рівненській  області повідомляє, що Законом України від 07.12.2017 № 2245-УІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році» внесені зміни  до статті 12 Податкового кодексу, зокрема, в частині надання копій прийнятих рішень про встановлення місцевих податків та зборів до контролюючих органів.

Так, змінами внесеними до підпункту 12.3.3 пункту 12.3 статті 12 Податкового кодексу визначено, що копія прийнятого рішення про встановлення місцевих податків чи зборів або про внесення змін до них надсилається в електронному вигляді у десятиденний строк з дня прийняття до контролюючого органу, в якому перебувають на обліку платники відповідних місцевих податків та зборів, але не пізніше 1 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосовування встановлюваних місцевих податків та зборів або змін до них.

Контролюючі органи складають зведену інформацію про розмір та дату встановлення ставок місцевих податків та зборів на відповідних територіях та подають її в електронній формі центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

Відповідно до вимог Податкового Кодексу України нам офіційному веб - порталі ДФС створено новий розділ «Ставки місцевих податків і зборів» у рубриці «Податки, збори, платежі» за посиланням http://sfs.gov.ua/podatki-ta-zbori/stavki-mistsevih-podatkiv-ta-zboriv/rivnenska-oblast

ГУ ДФС у рівненській області

2 370 мільйонів  гривень – така сума ЄСВ надійшла до соціальних фондів від роботодавців Рівненщини за сім місяців поточного року.

Як повідомив начальник Головного управління ДФС у Рівненській області Дмитро Зайцев, надходження перевищили показники минулого року – на  понад пів мільярда гривень(510 млн.грн.)

Завдяки зростанню рівня зарплат, залученню до оподаткування тіньових доходів і легалізації робочих місць бюджет отримує додаткові суми єдиного соціального внеску.

Податківці нагадують, своєчасна сплата єдиного внеску гарантує громадянам право на соціальний захист на випадок безробіття, нещасних випадків чи професійних захворювань, пенсійне забезпечення та інші виплати

ГУ ДФС у Рівненській області

Продаєте власну сільськогосподарську продукцію - не забудьте отримати в сільській раді довідку

Оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Кодексу, відповідно до абзацу третього пп. 165.1.24 п. 165.1 ст. 165 якого до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються доходи, отримані від продажу власної сільськогосподарської продукції, що вирощена, зібрана, виготовлена, вироблена, оброблена та/або перероблена безпосередньо фізичною особою на земельних ділянках, наданих їй у розмірах, встановлених Земельним кодексом України для ведення особистого селянського господарства та/або земельні частки (паї), виділені в натурі (на місцевості), сукупний розмір яких не перевищує 2 гектари. При цьому розмір земельних ділянок, зазначених в абзаці другому цього підпункту, а також розмір виділених в натурі (на місцевості) земельних часток (паїв), які не використовуються (здаються в оренду, обслуговуються), не враховуються.

Якщо розмір земельних ділянок, зазначених в абзаці третьому цього підпункту, перевищує 2 гектари, дохід від продажу сільськогосподарської продукції підлягає оподаткуванню на загальних підставах.

При продажу сільськогосподарської продукції (крім продукції тваринництва) її власник має подати податковому агенту копію довідки про наявність у нього земельних ділянок, зазначених в абзацах другому та третьому цього підпункту. Форму «Довідки про наявність у фізичної особи земельних ділянок» та Порядок її видачі (форма № 3ДФ) затверджено Наказом Міндоходів України від 17.01.2014 р. № 32.

Оригінал довідки зберігається у власника сільськогосподарської продукції протягом строку позовної давності з дати закінчення дії такої довідки. Довідка видається сільською, селищною або міською радою за місцем податкової адреси (місцем проживання) платника податку протягом п'яти робочих днів з дня отримання відповідною радою письмової заяви про видачу такої довідки.

При продажу власної продукції тваринництва груп 1 - 5, 15, 16 та 41 УКТ ЗЕД, отримані від такого продажу доходи не є оподатковуваним доходом, якщо їх сума сукупно за рік не перевищує 50 розмірів мінімальної заробітної плати. Такі фізичні особи здійснюють продаж зазначеної продукції без отримання довідки про наявність земельних ділянок.

У разі коли сума отриманого доходу перевищує 186150 грн., фізична особа зобов’язана надати органу державної податкової служби довідку про самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, що видається у довільній формі сільською, селищною або міською радою за місцем податкової адреси (місцем проживання) власника продукції тваринництва. Якщо довідкою підтверджено вирощування проданої продукції тваринництва безпосередньо платником податку, оподаткуванню підлягає дохід, що перевищує 186150 грн. Якщо таким платником податку не підтверджено самостійне вирощування, розведення, відгодовування продукції тваринництва, доходи від продажу якої він отримав, такі доходи підлягають оподаткуванню ПДФО та військовим збором на загальних підставах.

Також відповідно до пп. 1.7 п. 16 1 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Кодексу звільняються від оподаткування військовим збором, зокрема доходи, що згідно з розділом IV Кодексу не включаються до загального оподатковуваного доходу фізичних осіб, крім доходів, зазначених у підпунктах 165.1.2, 165.1.18, 165.1.25, 165.1.52 п. 165.1 ст. 165 Кодексу.

ГУ ДФС у Рівненській області

Влаштуватися на роботу без укладання трудового договору – на сьогодні можна без проблем. Але, через таку зайнятість соціально незахищеними залишаються, в першу чергу, наймані працівники. Ненормований робочий день, відсутність оплати лікарняного та відпустки, залежність розміру заробітної плати виключно від роботодавця, відсутність записів у трудовій книжці та несплата внесків до Пенсійного фонду України – це неповний перелік порушень вимог трудового законодавства роботодавцями, які нехтують своїми обов'язками щодо офіційного оформлення своїх працівників. Перебування робітника в такому статусі негативно впливає на рівень його пенсійного забезпечення в майбутньому та соціальні гарантії сьогодні. Більшість юристів не гарантує позитивних результатів в  трудових спорах  неоформлених працівників у разі  виникнення конфлікту з роботодавцем (наприклад, невиплати заробітної плати), оскільки останнього практично неможливо притягнути до відповідальності.

Згідно Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, який забезпечується завдяки сумлінній та своєчасній сплаті єдиного внеску, зокрема це стосується як пенсій, так і інших видів соціальних виплат і допомог.

Проте, на сьогоднішній день не всі суб’єкти господарювання сумлінно сплачують єдиний внесок, що порушує не тільки норми діючого в країні законодавства, а й основи соціального забезпечення застрахованих громадян.

Згідно із законодавством за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції. Строк давності щодо стягнення сум недоїмки по єдиному соціальному внеску, штрафів та нарахованої пені не застосовується.

Виплата заробітної плати в "конвертах" позбавляє працюючих таких соціальних гарантій, як оплата тимчасової непрацездатності, включаючи догляд за хворою дитиною та допомогу по вагітності й пологах, та виплата втраченого заробітку у зв'язку з втратою непрацездатності у разі нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання. а також виплата допомоги по безробіттю у випадку втрати роботи. Через несплату єдиного соціального внеску наймані працівники втрачають страховий стаж та можливість одержання заробленої пенсії за віком, по інвалідності та у зв'язку з втратою годувальника

Звертаю увагу керівників підприємств, установ, організацій та підприємців щодо неприпустимості випадків виплати заробітної плати "у конвертах", а також виплати заробітної плати в розмірах нижче мінімально встановленої законодавством.

А самим дієвим  методом у боротьбі із зарплатою «у конвертах», насамперед може бути прагнення самих найманих працівників змусити роботодавців чесно платити заробітну плату із дотриманням вимог чинного законодавства, а про факти виплати її «у конвертах» негайно повідомляти органи праці та соціального захисту населення, ДФС та інші органи виконавчої влади.

Пам'ятайте, що отримуючи заробітну плату в "конверті" чи маючи інше неоформлене джерело доходу, ви маєте забезпечене сьогодення, але ризикуєте своїм майбутнім…

Дмитро Зайцев начальник ГУ ДФС у Рівненській області