За десять місяців 2018 року роботодавцями та фізичними особами Рівненщини сплачено 3407,3 мільйона гривень єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що на 28% або на 735,7 млн. грн. перевищує показники відповідного періоду минулого року.
    Начальник ГУ ДФС у Рівненській області Дмитро Зайцев звертається до всіх роботодавців та зазначає що ухиляючись від офіційного укладання трудових відносин, виплачуючи заробітну плату «в конвертах», роботодавець фактично позбавляє працівника захисту, своїх трудових прав. А це і право на основну та додаткову відпустки, і на оплату лікарняного, на отримання допомоги при травмуванні у разі нещасного випадку на виробництві, на дотримання встановленої законодавством норми тривалості робочого часу, отримання допомоги по безробіттю залежно від страхового стажу та безліч інших.
    А головне – через несплату єдиного соціального внеску і податків наймані працівники втрачають страховий стаж та можливість одержання заробленої пенсії за віком, через інвалідність та в інших випадках, передбачених законодавством, адже пенсію буде призначено тільки з офіційно нарахованої суми заробітної плати. Адже зарплати в «конвертах» є, а пенсій у «конвертах» немає.

ГУ ДФС у Рівненській області

 

    З метою гармонізації законодавства України з Європейським союзом, враховуючи вимоги Регламенту (ЄС) № 910/2014 Європейського Парламенту та Ради від 23 липня 2014 року Про електронну ідентифікацію та довірчі послуги для електронних транзакцій в межах внутрішнього ринку та про скасування Директиви 1999/93/ЄС, Верховною Радою України 05.10.2017 прийнято Закон України № 2155  «Про електронні довірчі послуги», основні положення якого набирають чинності 07.11.2018.
  У свою чергу Акредитований центр сертифікації ключів ІДД ДФС (АЦСК ІДД ДФС), як кваліфікований надавач електронних довірчих послуг, з 07 листопада 2018 року почне формувати усім своїм клієнтам виключно кваліфіковані сертифікати. Варто зазначити, що такі сертифікати як і раніше будуть використовуватись користувачами електронних довірчих послуг для подання електронної звітності, організації електронного документообігу, отримання адміністративних послуг в електронному вигляді тощо.
    Разом з цим, посилені сертифікати відкритих ключів, що були сформовані до 07.11.2018 будуть і надалі обслуговуватись АЦСК ІДД ДФС до закінчення їх строку чинності.
  Додатково повідомляємо, що найближчим часом на інформаційному ресурсі АЦСК ІДД ДФС (https://acskidd.gov.ua) буде розміщено нові форми реєстраційних карток, які необхідно буде використовувати для отримання електронних довірчих послуг починаючи з 07.11.2018.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Зокрема, 2,8 млн.грн. транспортного податку спрямували власники легкових авто до місцевих бюджетів області за січень-вересень 2018 року, які згідно з законодавчими нормами підлягають оподаткуванню.
    Лідерами серед платників податку є фізичні особи, які перерахували до місцевої казни регіону 57 відсотків, або 1,6 млн.грн. від загальних надходжень. Внесок власників вартісних авто – юридичних осіб склав 1,2 млн.грн. транспортного податку.
    В порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження транспортного податку зросли на 1,2 млн.грн., або 73 відсотки.
    Усього у Рівненській області перебувають на обліку 183 власників елітних авто – об'єктів оподаткування, серед яких 57 юридичних та 126 фізичних осіб (станом на 01.10.2018 року).
    Із загальних надходжень найбільше транспортного податку надійшло від платників обласного центру – 1,3 млн.грн., Сарненського району - 233 тис.грн., Рівненського району – 225 тис.грн., Здолбунівського району - 209 млн.грн., Млинівського району- 150 тис.грн., Радивилівського району- 113 тис.грн., тощо.
   Щороку до 1 лютого податкового (звітного) року центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, на своєму офіційному веб-сайті (http: www.me.gov.ua) розміщується перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року. У 2018 році – це 1 мільйон 396 тисяч 125 гривень (3723 грн * 375). Даний перелік містить дані, щодо марки, моделі, року випуску, об’єму циліндрів двигуна, типу пального. Фізичні особи власники елітних автівок зазначених у переліку і є платниками транспортного податку.
    Платники– юридичні особи самостійно обчислюють суму податку і подають декларації до 20 лютого. Сплачується платіж авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, наступного за звітним, які відображаються в річній податковій декларації.

ГУ ДФС у Рівненській області

    У січні-вересні 2018 року платники Рівненщини сплатили до Зведеного бюджету України 369,8 млн. грн. податку на прибуток. Із зазначених коштів державний бюджет одержав 332,2 млн. грн., а місцева казна – 37,6 млн. грн.
    В порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження зросли, зокрема, до державного бюджету на 25 відсотки, або на 66,3 млн.грн., до місцевих бюджетів на 15 відсотків, або на 4,9 млн.грн.
    За словами начальника Головного управління ДФС у Рівненській області Дмитра Зайцева, досягнення таких показників – це результат відкритих і партнерських взаємин з бізнесом, якісного сервісного обслуговування платників податків та підвищення податкової культури населення.  
    Варто зазначити, що  на Рівненщині платниками податку на прибуток зареєстровано більше 5,6 тисячі суб‘єктів господарювання.

ГУ ДФС у Рівненській області

    ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що відповідно до норм Податкового кодексу України платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п.164.6 ст.164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати, зокрема, суми витрат платника податку на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним. 
    Законом України від 25 грудня 2008 року № 800 «Про запобігання впливу світової фінансової кризи на розвиток будівельної галузі та житлового будівництва» передбачено, що пільговий іпотечний житловий кредит – це фінансовий кредит, що надається громадянинові для будівництва або придбання доступного житла уповноваженим банком, рефінансування якого здійснює Державна іпотечна установа або Національний банк України, чи фінансовою установою – виконавцем державної цільової програми будівництва (придбання) доступного житла. 
    Доступне житло – збудовані і ті, що будуються за державної підтримки, житлові будинки (комплекси) та квартири.
    Згідно з  Порядком забезпечення громадян доступним житлом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2009 року № 140 із змінами та доповненнями (далі – Порядок), державна підтримка надається шляхом: 
- сплати за рахунок коштів державного та/або місцевого бюджету 30% або 50% вартості нормативної площі доступного житла для відповідних категорій громадян, визначених абзацами третім – п’ятим п. 1 Порядку. При цьому громадянин вносить на свій поточний рахунок, відкритий в уповноваженому банку, кошти в обсязі 70% або 50% вартості нормативної площі доступного житла відповідно;
- надання уповноваженими банками або виконавцем (у разі, коли це передбачено законом) пільгового іпотечного житлового кредиту на строк до 30 років. При цьому відсоткова ставка фінансування за кредитами на будівництво (придбання) доступного житла, що надаються виконавцем, встановлюється у розмірі 7% річних. Відсоткова ставка фінансування за кредитами на будівництво (придбання) доступного житла, що надаються уповноваженими банками, встановлюється у розмірі облікової ставки Національного банку України плюс 2 %.
    При цьому державна підтримка надається з розрахунку не більш як 21 квадратний метр на одну особу та додатково 10,5 квадратних метра загальної площі житла на сім’ю. Решту вартості житла сплачує громадянин, який уклав договір про будівництво (придбання) доступного житла, за власні кошти. 
    Враховуючи те, що при будівництві (придбанні) доступного житла платник податків має право скористатися державною підтримкою у вигляді сплати державою 30% або 50%  вартості будівництва (придбання) доступного житла та/або надання пільгового іпотечного житлового кредиту в уповноваженому банку, а решта вартості житла сплачується фізичною особою за власні кошти, то до складу податкової знижки включаються витрати, які особисто понесені фізичною особою на будівництво (придбання) доступного житла та погашення пільгового іпотечного житлового кредиту і відсотків за ним.
    З таким роз’ясненням можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (категорія 103.06.08).

ГУ ДФС у Рівненській області

 

    За девять місяців 2018 року платники податків Рівненщини перерахували до бюджету 18,6 млн. грн. екологічного податку. З цієї суми 55 відсотків, або 10,2 млн. грн. було зараховано до спеціального фонду місцевих бюджетів. Решта 8,4 млн. грн. – до загального фонду Державного бюджету України.
    За словами начальника ГУ ДФС у Рівненській області Дмитра Зайцева, на сьогодні у територіальних органах фіскальної служби регіону зареєстровано понад три тисячі юридичних та фізичних осіб - платників екологічного податку, котрі здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення, викиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти, розміщують відходи у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах.
    В ГУ ДФС у Рівненській області нагадують, що екологічний податок є основним джерелом фінансування заходів, спрямованих на захист оточуючого середовища, мінімізацію негативного впливу на нього господарської діяльності та раціональне використання природних ресурсів.

ГУ ДФС у Рівненській області

    ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що нещодавно ДФС було впроваджено у тестовому режимі систему E-Receipt, яка викликала великий інтерес з боку платників податків та громадян.
    Завдяки електронному сервісу «Пошук фіскального чека» платники мають змогу оперативно отримати інформацію про здійснені розрахункові операції у будь-якій торгівельній точці будь-якого населеного пункту країни.
    За час тестування сервісу встановлені випадки невідповідності отриманих споживачами розрахункових документів при здійсненні готівкових розрахунків електронним копіям цих розрахункових документів, які передані відповідними РРО до ДФС. Для з’ясування причин такої невідповідності органами ДФС організовано проведення контрольно-перевірочних заходів.
    Переваги нового сервісу вже очевидні. Так, аналізуючи дані чеків РРО, виробники касової техніки можуть оцінити роботу центрів сервісного обслуговування, що обслуговують моделі, ними випущені.
    Крім цього, перевірка чеку через електронний сервіс, встановлення достовірності його даних та факту передачі до ДФС, є запорукою захисту прав громадян як споживачів, а також запобіжником зловживань під час здійснення розрахункових операцій.
    Просимо споживачів у разі відсутності або невідповідності реквізитів чеків на сервері ДФС наявному розрахунковому документу направляти до ДФС письмові звернення із цих питань з додаванням копій отриманих розрахункових документів для організації та проведення відповідних контрольно-перевірочних заходів.
    Крім того, у разі отримання користувачами фіскального чеку, який викликає сумнів, вони теж можуть надіслати до ДФС електронний лист із прикріпленим фото чеку.
    Нагадаємо, що сервіс знаходиться у відкритій частині  Електронного кабінету, доступ до якої здійснюється в режимі реального часу (24/7/365) без ідентифікації особи за посиланням: cabinet.sfs.gov.ua/cashregs/check.
    Для пошуку та перегляду фіскального касового чеку необхідно ввести: фіскальний номер РРО дату та час видачі чеку (для традиційних РРО).
    Пошук електронного чеку здійснюється за його фіскальним номером та датою.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Протягом 9 місяців 2018 року лісокористувачі Рівненської області сплатили до бюджетів усіх рівнів 61,3 млн.грн. рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів, у тому числі 44,4 млн.грн. надійшло до місцевих бюджетів, 16,9 млн. грн. - до державної скарбниці. В порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження зросли на 14,9 млн.грн., або на 32 відсотки.
    ГУ ДФС у Рівненській області нагадує, що об’єктом оподаткування рентною платою за спеціальне використання лісових ресурсів є (відповідно до п. 256.2 ПКУ):
- деревина, заготовлена в порядку рубок головного користування;
- деревина, заготовлена під час проведення заходів щодо поліпшення якісного складу лісів, їх оздоровлення, посилення захисних властивостей (у деревостанах віком понад 40 років - рубки догляду за лісом, вибіркові санітарні рубки, вибіркові лісовідновні рубки, рубки, пов’язані з реконструкцією, ландшафтні рубки і рубки переформування; незалежно від віку деревостанів - суцільні санітарні та суцільні лісовідновні рубки);
- деревина, заготовлена під час проведення заходів з розчищення лісових ділянок, вкритих лісовою рослинністю, у зв’язку з будівництвом гідровузлів, трубопроводів, шляхів тощо;
- другорядні лісові матеріали (заготівля живиці, пнів, лубу та кори, деревної зелені, деревних соків та інших другорядних лісових матеріалів, передбачених нормативно-правовими актами з ведення лісового господарства);
- побічні лісові користування (заготівля сіна, випасання худоби, заготівля дикорослих плодів, горіхів, грибів, ягід, лікарських рослин, збирання лісової підстилки, заготівля очерету та інших побічних лісових користувань, передбачених нормативно-правовими актами з ведення лісового господарства);
- використання корисних властивостей лісів для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних, туристичних і освітньо-виховних цілей та проведення науково-дослідних робіт.

ГУ ДФС у Рівненській області

   ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що фіскальна служба підтримує курс Уряду щодо уникнення необґрунтованих перевірок, зменшення тиску на бізнес та стимулювання розвитку підприємництва шляхом впровадження прозорої ризикоорієнтованої системи контролю. Так, працівники фіскальної служби працюють над запровадженням електронного аудиту, який планується запустити у повному обсязі до 2020 року.
    Електронний аудит дасть можливість виявляти переважну частину ризиків ще до перевірки, значно прискорить та спростить процедури аналізу даних, суттєво зменшить витрати робочого часу на проведення перевірки як посадових осіб, так і платників податків. І як наслідок ми отримаємо ефективний аудит через зменшення людського втручання у відбір ризиків для перевірки та поглибленого дослідження.
   Із запровадженням Е-аудиту отримання від платника податків первинних документів у паперовому вигляді буде необхідним лише по відібраних ризиках з метою перевірки можливих махінацій.
   ДФС вже використовує ризикоорієнтовану систему відбору до планових перевірок. Перевіряються лише суб’єкти господарювання, які мають ризики щодо несплати податків та зборів. І чим менші ці ризики у платників – тим рідшими будуть візити податківців.
   ДФС також у рамках Податкового кодексу України та відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сферах господарської діяльності» оприлюднює всю інформацію, яка стосується перевірок суб’єктів господарювання.
    На сьогодні платники мають можливість самостійно оцінювати ризиковість ведення власної діяльності та ймовірність потрапляння до заходів планового аудиту. Так, порядок формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків та критерії ризиків від провадження діяльності суб’єктів господарювання, є відкритою інформацією. А річні плани-графіки документальних планових перевірок оприлюднюються на офіційному веб-порталі ДФС (http://sfs.gov.ua/diyalnist-/plani-ta-zviti-roboti-/320874.html).

ГУ ДФС у Рівненській області

 

    За січень-вересень 2018 року місцеві скарбниці Рівненщини поповнились на 269,6 мільйонів гривень земельного податку, це на 15,1 мільйонів гривень, або 6 відсотів більше, ніж у минулому році.
    Від юридичних осіб надійшло 218 мільйонів, а від фізичних осіб – 52 мільйони гривень.
   Земельний податок та орендна плата за користування землею є одним з вагомих джерел наповнення місцевих скарбниць регіону та складає майже 9 відсотків від загальних надходжень.
    «Позитивна динаміка у зборі плати за землю з одного боку є свідченням сумлінного ставлення платників області до виконання свого обов’язку щодо сплати податків, а з іншого – результатом спільних зусиль фіскальної служби Рівненщини з органами місцевого самоврядування в напрямі залучення власників земельних ділянок та землекористувачів до оподаткування»,- зазначив начальник ГУ ДФС у Рівненській області Дмитро Зайцев.Порядок обчислення плати за землю та строк її сплати регулюється розділом ХІІ Податкового кодексу України.
    До уваги платників земельного податку - фізичних осіб: про суму нарахованого податку фіскальні органи зобов‘язані повідомляти за місцем податкової адреси, вручаючи податкові повідомлення-рішення до 1 липня звітного року. Сплатити податок необхідно протягом 60 днів з дня отримання повідомлення-рішення.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Для удосконалення сервісного обслуговування платників ДФС працює над забезпеченням дистанційного обслуговування платників та впроваджує нові електронні сервіси, яких потребує бізнес та громадськість.
    У той же час ще багато фізичних осіб-підприємців та громадян віддають перевагу безпосередньому спілкуванню з фахівцями ДФС та відвідують центри обслуговування платників.
    На сьогодні по Україні функціонує 471 центр обслуговування платників, який створений на базі податкових інспекцій територіальних органів ДФС. Як свідчить аналіз, середня кількість звернень до центрів обслуговування в день складає від 252 до 545. А щосуботи кількість відвідувачів зазвичай становить від 2 до 20 осіб.
    З метою удосконалення роботи центрів обслуговування платників встановлено режим роботи ЦОП органів ДФС: з понеділка по четвер з 9-00 до 18-00, в п’ятницю - з 9-00 до 16-45.
    Центри обслуговування платників, створені при ДПІ ГУ ДФС у області  працюватимуть з понеділка по п’ятницю з 9 год. 00 хв. до 20 год. 00 хвилин. Обслуговування відвідувачів здійснюється без перерви на обід.
    Громадяни та бізнес також можуть скористатися зручними електронними сервісами, запровадженими ДФС. ІТС «Електронний кабінет»  у режимі 24/7 забезпечує цілий спектр безкоштовних послуг, частина з яких надається без електронної ідентифікації користувача, без відвідування центрів обслуговування платників та забезпечує можливість отримувати у режимі реального часу доступ до інформації з реєстрів та електронних систем ДФС.

ГУ ДФС у Рівненській області