Протягом січня-квітня юридичні та фізичні особи Рівненської області сплатили до місцевих бюджетів 91,3 млн. грн. плати за землю, що на 33 млн. грн. більше, ніж торік.
Нагадаємо, відповідно до податкового законодавства власники землі та землекористувачі сплачують за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні в поточному році.
Нарахування фізичним особам сум податку проводиться фіскальними органами. Податкові повідомлення-рішення фізичні особи отримають до 1 липня 2016 року. Сплатити податок необхідно протягом 60 днів з дня його вручення.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Як повідомили в управлінні моніторингу доходів та обліково-звітних систем ГУ ДФС у Рівненській області за чотири місяці 2016 року платниками податків Рівненщини сплачено до зведеного бюджету України понад 1,3 млрд. гривень податків, зборів, інших обов’язкових платежів, що на 215 млн. грн. більше, ніж за відповідний період 2015 року. З них, до Державного бюджету надійшло 529,3 млн. грн., а місцеві бюджети області збагатились на понад 779 млн. грн.

ГУ ДФС у Рівненській області

    За підприємцями, які призвані на строкову військову службу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період або прийняті на військову службу за контрактом, на строк до закінчення особливого періоду або до оголошення рішення про демобілізацію, не припиняється державна реєстрація підприємницької діяльності фізичних осіб – підприємців.
   У разі непровадження ними підприємницькоії діяльності у період проведення мобілізації нарахування податків і зборів таким фізичним особам – підприємцям не здійснюється (ч. 3 ст. 39 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу»).
   Тимчасово мобілізовані на військову службу підприємці і самозайняті особи звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податковоії звітності з податку на доходи фізичних осіб (ПДФО) або єдиного податку, а також єдиного внеску (ЄСВ) за себе на весь період такої служби (згідно зі змінами, внесеними до Податкового кодексу Украіїни Законом України від 20.05.2014 р. №1275-VІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення оборонно-мобілізаційних питань під час проведення мобілізації»).
   Мобілізовані підприємці чи самозайняті особи, що використовують у своїй господарській діяльності працю найманих працівників, які продовжують працювати за наймом під час мобілізації такого підприємця, зобов’язані уповноважити іншу особу на виплату заробітної плати або інших доходів найманим працівникам.
     У такому випадку обов’язок з нарахування та утримання ПДФО і ЄСВ з таких виплат на термін військової служби підприємця несе уповноважена особа.
    Обов’язок зі сплати ПДФО та ЄСВ за найманих працівників повинен здійснити демобілізований підприємець чи самозайнята особа протягом 180 календарних днів з першого дня його демобілізації без нарахування штрафних та фінансових санкцій.
    Для отримання зазначених пільг демобілізований підприємець чи самозайнята особа повинен протягом 10 днів після демобілізації або після закінчення лікування (реабілітації) надати органу доходів і зборів за місцем податковоії реєстрації такі документи:
- заяву про надання пільги в довільній формі;
- копію військового квитка або копію іншого документа, виданого відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов такої особи на військову службу під час мобілізаціі.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Головне управління ДФС у Рівненській області повідомляє, що наказом Міністерства фінансів України від 03.03.2016 року № 308, який набув чинності 15.04.2016 року, внесено деякі зміни в Порядок обліку платників єдиного внеску, затверджений його наказом від 24.11.14 р. № 1162.
    Зокрема, у разі зняття з обліку платника ЄСВ у зв’язку з його припиненням орган фіскальної служби надсилатиме відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати єдиного внеску за формою № 11-ЄСВ безпосередньо суб’єкту державної реєстрації. Це відбуватиметься до завершення строку, відведеного для заявлення кредиторами своїх вимог, та у день отримання запиту від останнього. Форма № 11-ЄСВ запроваджена замість довідки про відсутність заборгованості зі сплати єдиного внеску за формою № 3-ЄСВ.
     Якщо суб’єкта державної реєстрації було поінформовано про відсутність заборгованості в платника ЄСВ, а потім до проведення державної реєстрації його припинення така заборгованість виникла, то відповідну інформацію орган фіскальної служби передає до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Після її погашення орган фіскальної служби знову-таки повинен направити повідомлення в ЄДР.
    Щодо самого платника ЄСВ, який припиняє діяльність, то отримати відомості про наявність заборгованості за формою № 11-ЄСВ він зможе після свого звернення до органу фіскальної служби. Дану форму він надішле комісії з припинення (ліквідаційній комісії, ліквідатору) або відповідальній особі платника ЄСВ.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Головне управління ДФС у Рівненській області повідомляє, що відповідно до ст. 269 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі.
Водночас статтею 287 ПКУ визначено, що з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю.
    Також у статті 287 ПКУ наведений порядок розрахунку земельного податку з співвласників багатоквартирного житлового будинку. Власник нежилого приміщення (його частини) у багатоквартирному жилому будинку сплачує до бюджету податок за площі під такими приміщеннями (їх частинами) з урахуванням пропорційної частки прибудинкової території з дати державної реєстрації права власності на нерухоме майно.
Разом з цим, підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру, який містить сукупність відомостей і документів про місце розташування та правовий режим земельних ділянок, їх оцінку, класифікацію земель, кількісну та якісну характеристики, розподіл серед власників землі та землекористувачів (ст.14, ст.286 ПКУ).
    Для обчислення суми земельного податку необхідно звернутися до територіальних органів Держгеокадастру за місцезнаходженням земельних ділянок для отримання витягів із Державного земельного кадастру про розмір нормативної грошової оцінки земельних ділянок. В цих документах буде визначено площі земельних ділянок, по яких право власності або користування об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків або підприємствами, установами і організаціями, що здійснюють управління такими будинками, набуто та оформлено відповідно до законодавства.
    Звертаємо увагу, що юридичним особам, які не оформили відповідно до законодавства право власності або користування землею, необхідно звернутися до органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування для оформлення та реєстрації відповідних прав на такі земельні ділянки.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Відділ внутрішньої безпеки Головного управління ДФС у Рівненській області звертається до платників податків юридичних та фізичних осіб з проханням інформувати про факти вимагання та отримання неправомірної вигоди працівниками органів ДФС чи вчинення ними інших протиправних дій відносно суб‘єктів підприємницької діяльності за телефоном гарячої лінії: (0362) 692-575, (066) 826-95-35, або письмово за адресою: 33023, м. Рівне, вул. Відінська,12.


ГУ ДФС у Рівненській області

    Міністерство фінансів України наказом від 11.02.2016 N 49 затвердив нові форми звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядки їх заповнення. Наказ набирає чинності з 22 квітня 2016 року.Також наказом № 49 встановлено Коди продукції, які містять 84 види продукції. Зокрема, до нового переліку продукції додано пиво.Звіти подаються всіма суб’єктами господарювання незалежно від форми власності: які виробляють та реалізують спирт (у тому числі біоетанол), алкогольні напої та виноматеріали, тютюнові вироби; які одержали ліцензії на право оптової та/або роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами. Звіт в електронній формі подається засобами електронного зв'язку з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством, як передбачено для податкової звітності. Звіт складається окремо за кожний місяць та до 10 числа місяця, що настає за звітним, подається до органів ДФС за основним місцем обліку суб'єкта господарювання. Отже, звітувати за новими формами потрібно буде в травні за звітний місяць – квітень 2016 року. У разі якщо суб'єкт господарювання має у своєму складі структурні одиниці, які не є юридичними особами, звіт заповнюється в цілому щодо підприємства з урахуванням усіх структурних одиниць. Інформація подається за кодами та видами продукції згідно з додатком до наказу № 49.

ГУ ДФС у Рівненській області

    ГУ ДФС у Рівненській області наголошує, 04.05.2016р. закінчується термін подання декларацій громадянами, які у 2015 р. отримували доходи не від податкових агентів, що підлягають оподаткуванню (дохід від продажу (обміну) об’єктів рухомого та або нерухомого майна, дохід від надання майна в оренду, дохід від операцій з інвестиційними активами, вартість успадкованого чи отриманого у дарунок майна, іноземні доходи тощо).

    У разі неподання (несвоєчасного подання) декларацій до фізичних осіб вказаної категорії будуть застосовані адміністративні стягнення та контрольно-перевірочні заходи.

    ГУ ДФС у Рівненській області

    Відповідно до п.п. 266.3.1 Податкового кодексу України базою оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є загальна площа об’єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток.
    Підпунктом 266.4.1 п. 266.4 ст. 266 ПКУ передбачено пільги із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, а саме: база оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи – платника податку, зменшується:
а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості – на 60 кв. метрів;
б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості – на 120 кв. метрів;
в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), – на 180 кв. метрів.
    Пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів житлової нерухомості, для фізичних осіб не надаються на:
об’єкт/об’єкти оподаткування, якщо площа такого/таких об’єкта/об’єктів перевищує п’ятикратний розмір неоподатковуваної площі, затвердженої рішенням органів місцевого самоврядування;
об’єкти оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).
    Пільги з податку, що сплачується на відповідній території з об’єктів нежитлової нерухомості, встановлюються в залежності від майна, яке є об’єктом оподаткування.
    Органи місцевого самоврядування до 1 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням об’єкта житлової нерухомості відомості стосовно пільг, наданих ними відповідно до п.п. 266.4.2 п. 266.4 ст. 266 ПКУ.
    Крім того, п.п.266.2.2 ПКУ визначено перелік об’єктів нерухомості, які не є об’єктами оподаткування, зокрема об’єкти житлової нерухомості непридатної для проживання, в тому числі у зв’язку з аварійним станом, визнана такою згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради.

    ГУ ДФС у Рівненській області

    «В умовах децентралізації влади нелегальне підприємництво, ухилення від сплати податків та отримання «тіньового» доходу – неприпустимі речі для ідеї самостійності територіальних громад. Тому кожен голова територіальної одиниці повинен бути безпосередньо зацікавлений у належній податковій дисципліні платників, котрі живуть і працюють на його території. Лише за рахунок тісної співпраці платників податків, керівників територіальних громад та податківців можна досягти стабільності та добробуту» - відзначив начальник ГУ ДФС у Рівненській області Зайцев Д.Б.
    Так, за три місяці поточного року місцеві бюджети отримали 69 млн. грн. акцизного податку з роздрібного продажу, що на 33,4 мільйони більше ніж за відповідний період минулого року.
    Кожна додаткова гривня, яка може бути сплачена до місцевих бюджетів, буде спрямовано на розвиток громад.
   

    ГУ ДФС у Рівненській області