На офіційному сайті ДФС України оприлюднено оновлений план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2018 рік.
Зміни внесено в Розділ І плану-графіка "Документальні планові перевірки платників податків - юридичних осіб" та Розділ ІІ плану-графіка "Документальні планові перевірки фінансових установ, постійних представництв та представництв нерезидентів" з урахуванням коригування. 
  Розділ ІІІ плану-графіка "Документальні планові перевірки самозайнятих осіб"  та Розділ ІV "Документальні планові перевірки платників податків - юридичних осіб з питань правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб, військового збору та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування"  залишено без змін. 
  План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2018 рік розміщено на офіційному веб-порталі ДФС: http://sfs.gov.ua/diyalnist-/plani-ta-zviti-roboti-/320874.html 

ГУ ДФС у Рівненській області

      Співробітника оперативного управління ГУ ДФС у Рівненській області встановлено, що одне із підприємств Рівненщини маючи у реальну можливість сплатити єдиний соціальний внесок, умисно ухилилися від його сплати на загальну суму 717,3 тис. грн. Кошти підприємства, за рахунок яких мав бути сплачений ЄСВ, вони використовували на загальні потреби свого підприємства.

       Відповідно до абз.1 ч.8., абз.1,2 ч. 12 ст.9 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 платники єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (ЄСВ) зобов'язані сплачувати його за календарний місяць не пізніше 20 числа наступного місяця, незалежно від фінансового стану.

    По даному факту слідчим управлінням фінансових розслідувань ГУ ДФС у Рівненській області внесено відомості про вчинення кримінального правопорушення, за 212-1 КК України до Єдиного реєстру досудових розслідувань.
   Враховуючи, що посадовими особами даного підприємства, під час проведення досудового розслідування, сплачено єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування в повному обсязі, районним судом Рівненської області звільнено від відповідальності посадових осіб підприємства на підставі ч.4 ст. 212-1 КК України.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Станом на 01.05.2018 року на території області здійснюють діяльність в сфері роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами 2231 суб’єкти господарювання.
    Протягом січня-квітня поточного року, управлінням контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Рівненській області, видано 2093 ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями – 1174 та 919 ліцензій тютюновими виробами. Відповідно надійшло до місцевого бюджету за право торгівлі пивом, алкогольними напоями і тютюновими виробами 5649,8 тис. грн., що на 45 тис. грн. більше, ніж торік.
   ГУ ДФС у Рівненській області звертає увагу, що лише за наявності відповідної ліцензії, суб’єкти підприємницької діяльності, незалежно від форми власності, можуть провадити торгівлю алкогольними напоями та тютюновими виробами.
    Порядок ліцензування роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами регулюється Законом України від 19.12.1995 №481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів".
    Ліцензію можна отримати, звернувшись до Центру обслуговування платників з відповідною заявою та необхідними документами за місцем провадження суб’єктом господарської діяльності торгівельної діяльності. Не пізніше 10 днів календарних днів ліцензія або рішення про відмову із зазначенням підстав для відмови видається заявнику.

ГУ ДФС у Рівненській області

    За даними деклараційної кампанії - 2017 мешканцями Рівненщини подано 7175 декларацій про майновий стан і доходи за 2017 рік
«Мешканці Рівненщини витримали ще один тест. Адже декларування доходів громадян в Україні – своєрідний екзамен на порядність українців та відношення до своєї країни».- зазначила заступник начальника ГУ ДФС у Рівненській області Надія Друзюк.
    За наслідками поданих декларацій фізичними особами задекларовано 761,7 млн. грн. доходу. Самостійно нараховані податкові зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб – складають 15, 2 млн. грн.
    На підтримку Збройних сил України добровільно задекларовано 3,5 млн. грн. військового збору, що є вагомим внеском забезпечення обороноздатності країни.
    Цього річ в області офіційно задекларували доходи 39 мільйонерів, в сумі 160,4 млн. грн., відповідно визначено до сплати 5,0 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб та 1,1 млн. грн. військового збору.
   Крім того 2721 громадян звернулось до органів ДФС з реалізація права на отримання податкової знижки, які задекларували до повернення з бюджету 4,8 млн. грн. ПДФО.
    ГУ ДФС у Рівненській області нагадує, що подати декларацію для отримання податкової знижки можна до ДПІ за місцем реєстрації до 31 грудня поточного року.
    «В ході проведення цьогорічної кампанії декларування працівники територіальних органів ГУ ДФС у Рівненській області орієнтувалися на налагодження партнерських взаємовідносин із платниками податків, створення умов, які гарантують обслуговування платників на належному якісному рівні, зокрема, надання консультаційної допомоги по заповненню податкових декларацій та проведення широкомасштабної роз’яснювальної роботи серед громадян щодо виконання свого громадянського обов’язку перед державою шляхом добровільного декларування отриманих доходів», - зазначила Надія Друзюк.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Працівниками відділу внутрішньої безпеки територіальних органів ДФС у Рівненській області ГУ ДФС у Рівненській області та СБУ в Рівненській області під процесуальним керівництвом прокуратури Рівненської області, в ході реалізації матеріалів кримінального провадження за ч.3 ст.368 КК України, затримано заступника начальника та головного інспектора одного із митних постів Рівненської митниці Державної фіскальної служби України у лютому 2018 року одразу після одержання ними від двох жителів області чергової  неправомірної вигоди у сумі 80 доларів США та 2200 грн.

    В ході досудового розслідування у кримінальному провадженні здобуто докази того, що працівники митниці налагодили системне одержання коштів від громадян за безперешкодне переміщення на територію України через митний кордон товарів підакцизної групи, уникнення адміністративної відповідальності за перевищення митної норми їх переміщення та конфіскації цих товарів.

    Загальна ж сума неправомірної вигоди, яку одержали фігуранти кримінального провадження, склала 11 605 грн. 

    Даних працівників Рівненської митниці ухвалами суду відсторонено від займаних посад.

    Прокуратурою Рівненської області скеровано обвинувальний акт до суду для розгляду по суті.

Відділу внутрішньої безпеки територіальних органів
ДФС у Рівненській області ГУ ДФС у Рівненській області

    За 4 місяці 2018 року Рівненською митницею ДФС 31 раз призупинялось митне оформлення товарів по причині виявлення ознак порушення прав інтелектуальної власності. Про це сьогодні повідомив в.о. начальника Рівненської митниці ДФС Іван Іванов
    За його словами, працівниками Рівненської митниці ДФС постійно проводиться робота, спрямована на попередження порушень прав інтелектуальної власності та унеможливлення потрапляння до країни підроблених товарів, які часто виявляються низької якості або навіть можуть завдати шкоди споживачеві. Серед товарів, призупинених під час митного оформлення - сільськогосподарська техніка торгової марки «JOHN DEERE», мотоцикли торгової марки «HARLEY-DAVIDSON», транспортні засоби торгової марки «MERCEDES BENZ», побутова техніка торгової марки «MIELE», повітряні компресори торгової марки «REXROTH» та інші. У всіх випадках митне оформлення призупинених товарів продовжено на підставі разових листів-дозволів від правовласників.
    Нагадаємо, що з метою недопущення потрапляння контрафактних товарів на український ринок ведеться митний реєстр об’єктів права інтелектуальної власності, в якому зазначаються всі необхідні характеристики товарів, які містять такі об’єкти, а також координати власників прав, їх представників та перелік осіб які мають дозвіл на переміщення таких товарів через митний кордон України. Загалом, станом на 30 квітня з початку року у митний реєстр за заявами правовласників внесено 110 об’єктів інтелектуальної власності.

Рівненська митниця ДФС

    За січень-квітень місцеві бюджети Рівненської області отримали близько 21,4 мільйона гривень податку на нерухомість, надходження порівняно з минулим роком збільшились на 7,8 мільйона гривень.
   Понад 90 відсотків від загальної суми сплатили власники нерухомого майна – юридичні особи – підприємства, установи та організації різних форм власності. Від них надійшло 19,6 мільйона гривень, що на 6,8 мільйонів або на 51% більше, ніж торік.
     Майже 1,8 мільйонів перерахували громадяни-фізичні особи, це на 1,4 мільйона або на 425%перевищує минулорічний рівень.
    «Збільшення надходжень з податку на нерухомість  є результатом  плідної співпраці органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та фахівців територіальних органів ГУ  ДФС у області, які на належному рівні забезпечують інформування власників нерухомості про обов’язок сплати податку та його якісне адміністрування, - зазначив перший заступник начальника ГУ ДФС у Рівненській області Анатолій Клячук – адже обсяги  нарахувань цього податку залежать  саме від рішень, прийнятих відповідними органами місцевого самоврядування. Отримані кошти від сплати  податку на нерухоме майно – це вагомий внесок  для ефективного вирішення соціально-економічних питань, які турбують  територіальні громади».
    Нагадаємо, оподатковується як житлова, так і нежитлова нерухомість, у тому числі її частини. Податок сплачується лише за ту площу, яка перевищує пільгову. Щорічно органи місцевого самоврядування встановлюють ставки та пільги з податку. Відповідні рішення розміщуються на сайтах місцевих рад. З ними також можна ознайомитися на сайті фіскальної служби Рівненської області у рубриці "Рішення місцевих рад.
    Крім того, додатково оподатковуються квартири площею понад 300 квадратних метрів та будинки у понад 500 квадратних метрів за підвищеною ставкою – 25 тисяч гривень.

ГУ ДФС у Рівненській області

    ГУ ДФС у Рівненській області нагадує, що згідно з п.п. 267.1.1 Податкового кодексу України платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року., у 2018 році це 1млн.  396 тис. 125 грн.
    Обчислення суми податку з об’єкта/об’єктів оподаткування фізичних осіб здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку.
Податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум податку та відповідні платіжні реквізити надсилаються (вручаються) платнику податку контролюючим органом за місцем його реєстрації до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року). Транспортний податок сплачується фізичними особами – протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 000 гривень.
    Щодо об’єктів оподаткування, придбаних протягом року, податок сплачується фізичною особою-платником починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об’єкт. Контролюючий орган надсилає податкове повідомлення-рішення новому власнику після отримання інформації про перехід права власності.
    Нарахування податку та надсилання (вручення) податкових повідомлень-рішень про сплату податку фізичним особам – нерезидентам здійснюють контролюючі органи за місцем реєстрації об’єктів оподаткування, що перебувають у власності таких нерезидентів.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Така сума збору за спеціальне використання лісових ресурсів надійшла до бюджетів усіх рівнів за період січень - квітень 2018 року. Загалом, Головним управлінням ДФС у Рівненській області зафіксовано зростання надходжень цього збору, в порівняні з аналогічним періодом минулого року більше ніж на 200%.
    Зокрема, місцеві бюджети області отримали 16,3 млн. грн. рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсі, що перевищує минулорічні показники на 5,8 млн. грн., або на 155%. Відповідно державний бюджет отримав 5,9 млн. грн. що на 4,7 млн. грн., або на 495% більше минулорічних надходжень.
    ГУ ДФС у Рівненській області нагадує, що об’єктом оподаткування рентною платою за спеціальне використання лісових ресурсів є (відповідно до п. 256.2 ПКУ):
     деревина, заготовлена в порядку рубок головного користування;
   деревина, заготовлена під час проведення заходів щодо поліпшення якісного складу лісів, їх оздоровлення, посилення захисних властивостей (у деревостанах віком понад 40 років - рубки догляду за лісом, вибіркові санітарні рубки, вибіркові лісовідновні рубки, рубки, пов’язані з реконструкцією, ландшафтні рубки і рубки переформування; незалежно від віку деревостанів - суцільні санітарні та суцільні лісовідновні рубки);
    деревина, заготовлена під час проведення заходів з розчищення лісових ділянок, вкритих лісовою рослинністю, у зв’язку з будівництвом гідровузлів, трубопроводів, шляхів тощо;
   другорядні лісові матеріали (заготівля живиці, пнів, лубу та кори, деревної зелені, деревних соків та інших другорядних лісових матеріалів, передбачених нормативно-правовими актами з ведення лісового господарства);
     побічні лісові користування (заготівля сіна, випасання худоби, заготівля дикорослих плодів, горіхів, грибів, ягід, лікарських рослин, збирання лісової підстилки, заготівля очерету та інших побічних лісових користувань, передбачених нормативно-правовими актами з ведення лісового господарства);
     використання корисних властивостей лісів для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних, туристичних і освітньо-виховних цілей та проведення науково-дослідних робіт.

ГУ ДФС у Рівненській області

    ГУ ДФС у Рівненській області нагадує, відповідно до п. 286.5 ст. 286 Податкового кодексу України нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 01 липня поточного року. Земельний податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
    Відповідно до ст. 269, 270 Податкового кодексу України платниками земельного податку є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв) та землекористувачі, а об’єктами оподаткування – земельні ділянки, які перебувають у власності або користуванні, та земельні частки (паї), які перебувають у власності.
    Статтею 6 Сімейного кодексу України від 10 січня 2002 року № 2947 визначено, що правовий статус дитини має особа до досягнення нею повноліття. Малолітньою вважається дитина до досягнення нею чотирнадцяти років. Неповнолітньою вважається дитина у віці від чотирнадцяти до вісімнадцяти років.
    Якщо дитина або особа, дієздатність якої обмежена, не може самостійно здійснювати свої права, ці права здійснюють батьки, опікун або самі ці особи за допомогою батьків чи піклувальника (ст. 14 Сімейного кодексу).
   Згідно із п. 99.2 ст. 99 ПКУ грошові зобов’язання малолітніх/неповнолітніх осіб виконуються їх батьками (усиновителями), опікунами (піклувальниками) до набуття малолітніми/неповнолітніми особами цивільної дієздатності в повному обсязі.
  Батьки (усиновителі) малолітніх/неповнолітніх і малолітні/неповнолітні у разі невиконання грошових зобов’язань малолітніх/неповнолітніх несуть солідарну майнову відповідальність за погашення грошових зобов’язань та/або податкового боргу.     Відповідно до п. 1 ст. 34 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-ІV зі змінами та доповненнями повну цивільну дієздатність має фізична особа, яка досягла вісімнадцяти років (повноліття).
    Перелік категорій фізичних осіб, які звільняються від сплати земельного податку, визначено у п. 281.1 ст. 281 ПКУ, але пільги щодо сплати земельного податку для малолітніх та неповнолітніх дітей не передбачені.
    Отже, земельний податок за земельні ділянки, що знаходяться у власності малолітніх та неповнолітніх дітей, нараховується на загальних підставах, і сплачується батьками, опікунами або самими малолітніми та неповнолітніми дітьми за допомогою батьків чи піклувальників.

ГУ ДФС у Рівненській області

 

    За чотири місяці поточного року платники земельного податку та орендарі держаних і комунальних земель перерахували до місцевих бюджетів області 104 млн. грн. земельного податку та орендної плати. Це перевищує минулорічні надходження майже на 2,4 млн. гривень. Із вказаної суми 92,2 млн. грн. сплачено юридичними особами та 1,7 млн. грн. – громадянами.
    Серед основних факторів збільшення надходжень плати за землю, перший заступник начальника ГУ ДФС у Рівненській області Анатолій Клячук назвав спільні дії органів виконавчої влади з детінізації агросектора, залучення до оподаткування додаткових площ земель, прийняття органами місцевого самоврядування рішень щодо встановлення ставок земельного податку та розмірів орендної плати, а також завдяки реєстрації нових платників та укладанню додаткових угод до діючих договорів оренди тощо.
    При цьому він зазначив, що кошти у вигляді земельного податку та орендної плати за землю спрямовуються на  розвиток та вирішення соціально-економічних питань місцевих  громад. Наразі плата за землю посідає третє місце за обсягами надходжень до місцевих бюджетів області, поступаючись  податку на доходи фізичних осіб та єдиному податку для суб’єктів малого підприємництва. 

ГУ ДФС у Рівненській області