Питання: - По даним на декілька днів тому, реєстрація ПН практично по всіх підприємствах, які надають послуги, зокрема, вантажні перевезення, припинена. Підстава: коди на надання послуг не співпадають з кодами на «вхідні» товари.

    Відповідь: Якщо за результатами автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Моніторинг) визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає умовам, визначеним пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Критерії), затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 16.06.217 за № 753/30621 (далі – наказ), реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податково кодексу України (далі – Кодексу).
    З метою уникнення зупинки податкових накладних/розрахунків коригування, які подано на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних та свідчать про постачання (виготовлення) товарів/послуг платником на постійній основі, такий платник відповідно до пункту 3 Критеріїв наказу має право надати інформацію за формою згідно з додатком до цих Критеріїв, яка відображає специфіку господарської діяльності окремо за кожним видом економічної діяльності (далі – Таблиця даних платника податку).
    Моніторинг здійснюватиметься ДФС з урахуванням поданої Таблиці даних платника податку, якщо така таблиця буде врахована комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних

    Питання: - Блокується реєстрація ПН, виписаних на неплатників ПДВ, що суперечить наказу МФУ № 567 від 13.06.2017. Згідно з п. 5, якщо ПН, складена за операцією, яка звільнена від оподаткування така ПН/РК не підлягає автоматичному моніторингу відповідності критеріям оцінки

    Відповідь: Питання щодо блокування реєстрації податкових накладних, виписаних на неплатників ПДВ вирішено. На сьогодні податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю), та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування не підпадає під автоматизований моніторинг відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

    Питання: Що робити, якщо реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено?

   Відповідь: У разі зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (Реєстр) відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, платник податку має право подати протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті «в» підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу.
Пояснення можна подати у вигляді Повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК за формою J(F)1312601 (далі – Повідомлення).
Повідомлення (J(F)1312601) по кожній окремо податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено в Реєстрі, та до такого Повідомлення додаються копії документів у вигляді окремих додатків за формою J(F)1360101 у форматі PDF (розмір кожного додатку не повинен перевищувати 2 МБ).
Обмеження диктується обмеженнями системного програмного забезпечення, яке не залежить від Державної фіскальної служби України.
Як свідчить практичний досвід, 2 Мб достатньо для 1 вкладеного документа.

    Питання: - Чи не призведе призупинка реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування до невчасної подачі квартальної звітності великими підприємствами?

   Відповідь: Усі податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Єдиний реєстр податкових накладних (далі - ЄРПН) з метою оцінки ступеня ризиків, достатніх для їх зупинення, до проведення автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН (далі – Моніторинг), за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються ДФС відповідно до ознак визначених пунктом 5 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН (далі – Критерії) затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 16.06.217 за № 753/30621 (далі – наказ).
У разі, якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає умовам, визначеним пунктом 6 Критеріїв наказу, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 Податково кодексу України.
З метою уникнення зупинки податкових накладних/розрахунків коригування, які подано на реєстрацію до ЄРПН та свідчать про постачання (виготовлення) товарів/послуг платником на постійній основі, такий платник відповідно до пункту 3 Критеріїв наказу має право надати інформацію за формою згідно з додатком до цих Критеріїв, що відображає специфіку господарської діяльності окремо за кожним видом економічної діяльності (далі – Таблиця даних платника податку).
Моніторинг здійснюється ДФС з урахуванням поданої Таблиці даних платника податку, якщо така таблиця врахована комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

    Питання: Для виробників товарів/послуг проблемою є відсутність процедури розгляду Таблиці даних платників податків. Багато з них отримують відмову по відправленим таблицям, хоча згідно з наказом платники мають право направляти одну лише Таблицю без додаткових документів (якщо квитанції до накладних були отримані у період тестового режиму). Причина відмови відсутня.
Відповідь: Інформація, подана платником податку за формою згідно з додатком до Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Критерії) затверджених наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 16.06.217 за № 753/30621 (далі – наказ), яка відображає специфіку господарської діяльності платника податку окремо за кожним видом економічної діяльності, розглядається комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі – Комісія ДФС) протягом 5 робочих днів.
Відповідно до останнього абзацу пункту 5 Критеріїв наказу передбачено, що у разі якщо до контролюючого органу надійшла інформація, що свідчить про надання платником недостовірної інформації згідно з додатком до Критеріїв, Комісія ДФС має право прийняти рішення про неврахування інформації, наданої платником за встановленою формою, при здійсненні ДФС автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Нещодавно, на митному посту «Городище» рівненські митники запобігли незаконному перевезенню через державний кордон набоїв до вогнепальної малокаліберної зброї. Про це повідомив заступник начальника Рівненської митниці ДФС – начальник управління протидії митним правопорушенням Олег Павлюк.

    - Так, під час митного огляду легкового автомобіля «OPEL SINTRA», яким громадянин Республіки Білорусь намагався заїхати на митну територію України, рівненськими митниками було виявлено небезпечну знахідку. Для проходження митного контролю білорус обрав смугу руху «зелений коридор», проте не вказав у декларації та не заявив при усному опитуванні про те, що у бардачку автомобіля приховав понад два десятки набоїв. Наразі усі набої вилучено, та про даний випадок проінформовано УСБУ в Рівненській області, - прокоментував Олег Павлюк.
Рівненська митниця ДФС нагадує, що ч. 1 ст. 365 Митного кодексу України встановлено, що громадяни за умови дотримання вимог цього Кодексу та інших актів законодавства України можуть переміщувати через митний кордон України будь-які товари,крім тих, що заборонені до ввезення (у тому числі з метою транзиту) та вивезення з України.
     Згідно з частиною першою ст.197 Митного кодексу України не можуть бути пропущені через митний кордон України товари, на пропуск яких відповідно до закону потрібні дозволи інших державних органів, за відсутності цих дозволів.
 Питання переміщення зброї та боєприпасів до неї, через митний кордон України регулюється порядком виготовлення,придбання,зберігання,перевезення,обліку і використання спеціально визначених предметів, матеріалів і речовин встановлений Положенням про дозвільну систему, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.92 р. № 576.
    Таким чином, громадянам при переміщенні через митний кордон України зброї, спеціальних засобів індивідуального захисту та активної оборони, боєприпасів, вибухових речовин і матеріалів, щодо зберігання і використання яких установлено спеціальні правила, на які поширюється дія дозвільної системи органів внутрішніх справ необхідно надати посадовій особі митниці ДФС дозволи на придбання,зберігання, носіння, перевезення і використання вищезазначених товарів.

Рівненська митниця ДФС

 

    Державна фіскальна служба України проінформувала про величину коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства у ІІ кварталі 2017 року для гірничих підприємств, що порушили строк регулярної повторної геолого–економічної оцінки запасів корисних копалин ділянки надр (лист від 14.07.2017 №18527/7/99-99-12-03-04-17).

    Розрахункова вартість товарної продукції гірничого підприємства визначається як сума витрат, обчислених згідно з пп.252.11-252.15 ст.252 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), та прибутку як алгебраїчного добутку вказаних витрат та коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства, обчисленого у матеріалах геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин ділянки надр, затверджених центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері геологічного вивчення та раціонального використання надр (п.252.16 ст. 252 Кодексу).
    У випадку порушення гірничими підприємствами строку регулярної повторної геолого-економічної оцінки запасів корисних копалин ділянки надр передбачено застосування коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства, що дорівнює трикратному розміру облікової ставки Національного банку України (далі - облікова ставка).
   У II кварталі 2017 року діяли 3 (три) облікові ставки: 14 відс., 13 відс. та 12,5 відс., затверджені відповідно рішеннями Правління Національного банку України від 02.03.2017 № 110-рш, від 13.04.2017 № 232-рш та від 25.05.2017 № 318-рш.
  З метою уникнення різнотлумачень ДФС, базуючись на принципі рівномірності, обчислила розмір середньозваженої облікової ставки Національного банку України для визначення коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства для розрахунку величини податкового зобов’язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин. Тривалість дії облікової ставки: 14 відс. - 13 днів (з 01.04.2017 по 13.04.2017); 13 відс. - 42 дні (з 14.04.2017 по 25.05.2017); 12,5 відс. - 36 днів (з 26.05.2017 по 30.06.2017).
    Для обчислення податкових зобов’язань з рентної плати середньозважена облікова ставка за II квартал 2017 року становить 12,94 відс. (14 відс. х 13 днів + 13 відс. х 42 дні + 12,5 відс. х 36 днів)/91).
    Таким чином, платники рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин, які порушили строк регулярної геолого- економічної оцінки запасів корисних копалин у межах ділянок надр, на які їм надано спеціальні дозволи на користування надрами, обчислюють податкові зобов’язання з рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за II квартал 2017 року із застосуванням коефіцієнта рентабельності гірничого підприємства у розмірі 38,82 відс. - трикратному розмірі середньозваженої облікової ставки Національного банку України.

Управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС у Рівненській області

 

    В конференц-залі Рівненській міській раді відбулося урочисте засідання «круглого столу» присвячене Дню бухгалтера. Представники влади та громадськості відзначили кращих бухгалтерів підприємств міста, вручили грамоти та подяки за професійну працю та високу податкову культуру.
Найкращих бухгалтерів привітали:– Сергій Паладійчук - секретар Рівнеради, Сергій Васильчук - заступник міського голови, Дмитро Зайцев - начальник Головного управління ДФС у області, Маріян Года - голова Ради територіального відділення ВГО «Асоціація платників податків України», Ганна Писарчук – керівник представництва ТОВ ВКК «Баланс-клуб», представники влади та громадських організацій.
    На початку зустрічі відбувся семінар, на якому присутнім розповіли про новини податкового законодавства та відповіли на численні запитання. Крім цього бухгалтерів очікували різні сюрпризи: розіграш вартісного навчання на курсах, різні подарункові сертифікати, концертна програма.
   «Важко уявити собі галузь національної економіки де б не використовувалась праця бухгалтера, його досвід та професійні знання. Без належної роботи бухгалтерських служб неможливо забезпечити стабільний розвиток економіки регіону та держави загалом. Нехай робота приносить вам задоволення як моральне, так і матеріальне, а в особистому плані хай збуваються всі Ваші мрії і сподівання!», - зазначив у своєму вітальному слові Дмитро Зайцев. Він також підкреслив, що від бухгалтера залежить чіткий контроль фінансових потоків та своєчасність податкових платежів.
Начальник Головного управління ДФС у області Дмитро Зайцев вручив Подяки сумлінним бухгалтерам, професійний досвід яких є запорукою економічного зміцнення та розвитку трудових колективів та подякував присутнім за щоденну сумлінну працю, вірність професійному обов’язку та побажав плідної діяльності, міцного здоров’я, миру, добра і злагоди.

Головне управління ДФС у Рівненській області

 

 

    Державна фіскальна служба України проаналізувала виявлені під час перевірок суб’єктів господарювання порушення вимог щодо регулювання готівкового обігу, а також застосовані за вказані порушення штрафні санкції, та звертає увагу керівників підприємств, які здійснюють готівкові розрахунки за реалізовані товари (надані послуги) або інші операції з готівкою на дотримання вимог чинного законодавства.
    Зокрема, часто встановлюються випадки порушення вимог Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого Постановою Правління НБУ від 15.12.2004 № 637, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 13.01.2005 за №40/10320 (Положення № 637) в частині:
    - зарахування готівкових коштів на розрахунковий рахунок без оприбуткування у касі підприємства;
  - необлікування готівкових коштів у книзі обліку розрахункових операцій (КОРО) реєстратора розрахункових операцій (РРО) на підставі фіскальних звітних чеків;
   - оформлення з порушеннями касових документів при оприбуткуванні або видачі готівкових коштів у касах (з кас) підприємств (відсутність підписів уповноваженої особи, особи, що отримала кошти).
    Враховуючи викладене, ДФС з метою запобігання таким порушенням, пропонує керівникам підприємств провести з бухгалтерами відповідне навчання та посилити контроль за оформленням та веденням касових книг та книг обліку розрахункових операцій.

ГУ ДФС у Рівненській області

 

    За підсумками січня-червня 2017 року до місцевих бюджетів Рівненщини спрямовано 1 мільярд 589 мільйонів гривень податкових платежів. Обсяги податкових надходжень зросли до відповідного періоду минулого року на 30 відсотків, а це означає, що територіальні громади отримали на 362 мільйони гривень більше, ніж торік.
    Забезпечено виконання усіх бюджетоформуючих податків та зборів, які наповнюють місцеві скарбниці краю. Зокрема, з доходів працюючих жителів Рівненщини надійшло 1,1 мільярда гривень податку на доходи фізичних осіб. Наступною складовою наповнення бюджетів територіальних громад став податок на майно, платежі від якого склали майже 170 мільйонів гривень. Передусім це плата за землю, яка досягла 154 мільйони гривень, податок на нерухоме майно у сумі 15 мільйонів гривень і транспортний податок у розмірі 669 тисяч гривень.
    Платники єдиного податку, до яких входять 4 групи підприємців, юридичні особи і сільгоспвиробники, додали до місцевих бюджетів 198 мільйонів гривень.
    Четвертий елемент забезпечення фінансової стабільності місцевих громад - акцизний податок з роздрібного продажу досяг цифри у 75 мільйонів гривень.
    «Наразі відкритість і прозорість діяльності служби та створення комфортних умов для платників податків шляхом надання якісних послуг позитивно впливають на системність бюджетної політики. Водночас конструктивний діалог з сумлінним бізнесом та заходи з детінізації економіки, передусім створення легального ринку праці, гарантують стабільно високі надходження для забезпечення самодостатності бюджетів громад», - констатував начальник Головного управління ДФС у Рівненській області Дмитро Зайцев.

ГУ ДФС у Рівненській області

    З 1 січня 2017 року Рівненською митницею ДФС опрацьовано 14 запитів на доступ до публічної інформації. Запитувачів цікавили інформація про кількість митних декларацій, оформлених у зоні діяльності Рівненської митниці ДФС у 2015 та 2016 роках, в тому числі із застосуванням принципу єдиного вікна а також інформація щодо розміру та усіх складових заробітної плати, яка була нарахована та виплачена головному державному інспектору Рівненської митниці, про надання інформації щодо справ про порушення митних правил за статтями 470, 481 Митного кодексу України, заведених у зв`язку з порушенням порядку та строків ввезення транспортних засобів на митну територію України за 2015 – 2016 роки, тощо.
    Усі запити було розглянуто та опрацьовано у строк, встановлений ч.1 ст.20 Закону України від 13 січня 2011року №2939-VІ «Про доступ до публічної інформації». За результатами розгляду фахівцями Рівненської митниці ДФС всі запити задоволено та надано вичерпні відповіді.
   Також на адресу митниці надійшло 5 звернень від фізичних осіб з проханням надати роз’яснення застосування законодавства з питань державної митної справи. Звернення розглянуті відповідно до визначених законодавством термінів. Протягом звітного періоду надійшло 1 повторне звернення
    Нагадуємо, що запис громадян та представників юридичних осіб на особистий прийом здійснюється у спеціаліста з розгляду звернень та доступу до публічної інформації особисто, або за телефоном: (0362) 26-94-71
    Запит на отримання публічної інформації може бути подано:
- на поштову адресу митниці – 33028, м. Рівне, вул. Соборна, 104;
- на електронну адресу: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.;
- факсом: (0362) 62-35-37;
- за телефоном: (0362) 26-94-71;
- особисто в усній формі спеціалісту з розгляду звернень та доступу до публічної інформації.

Рівненська митниця ДФС

    Рівненський міськсуд визнав чоловіка винним у переміщення через митний кордон України з приховуванням від митного контролю автомобіля «Пежо» з Литви та оштрафував його на 127 248 гривень, до того ж — з конфіскацією автомобіля 2012 року випуску. Але киянин оскаржив цю постанову.
    Прес-служба Апеляційного суду Рівненської області повідомила, що представник Рівненської митниці ДФС заперечив проти задоволення апеляційної скарги та просивзалишити постанову суду без змін. Він пояснив суду, що у червні минулого року киянин Анатолій перемістив через митний кордон України з Литви автомобіль «Пежо 308 SW», вартістю 4 500 євро. Декларант подав митну декларацію, де вказав значно нижчу вартість автомобіля — 3 080 євро. Однак експортну декларацію так і не надав. Також не подав документ купівлі-продажу, згідно з яким автівку киянину реалізувала компанія «Aавтоград», а не ТзОВ «Бразерс Плюс», як було зазначено в митній декларації. Отож, суд апеляційну скаргу киянина залишив без задоволення.

Рівненська митниця ДФС

    У червні 2017 року Рівненська митниця виконала бюджетне завдання з надходжень до бюджету на 166,8%. Про це сьогодні повідомив керівник Рівненської митниці ДФС Андрій Чаборай.
    - Фактично державний бюджет у червні митницею поповнено на майже 507 мільйонів гривень, що на 54% перевищує показник попереднього місяця і на 164% показник червня 2016 року. Будемо і далі тримати курс на перевиконання, адже половина понаднормово сплачених коштів буде спрямовуватися на ремонт доріг у нашій області, - деталізував Андрій Чаборай.
   Варто зазначити, що за підсумками шести місяців Рівненська митниця ДФС сплатила до Державного бюджету 2,3 мільярди гривень. Середньоденні перерахування – 25,3 мільйонів гривень.

Рівненська митниця ДФС

    ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої
копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів. Це передбачено п.295.5 ст.295 Податкового кодексу України.
    Інформація про період щорічної відпустки і терміни тимчасової втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності подається до органу фіскальної служби за заявою у довільній формі (пп.298.3.2 ст.298 ПКУ).
   Авансові суми єдиного податку, сплачені за період відпустки або лікарняного, підлягають зарахуванню в рахунок майбутніх платежів з цього податку за заявою платника єдиного податку.
   Що стосується єдиного внеску на загальнообов‘язкове державне соціальне страхування, то законодавством не передбачено звільнення від його сплати на період відпустки чи непрацездатності.

ГУ ДФС у Рівненській області

   ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що протягом січеня-червеня 2017 року місцеві скарбниці Рівненщини поповнились на 153,6 мільйонів гривень земельного податку, це на 10 мільйонів гривень, або на 6 відсотів більше, ніж у минулому році.
   Від юридичних осіб надійшло майже 138 мільйонів, а від фізичних осіб – 16 мільйонів. Земельний податок та орендна плата за користування землею є одним з вагомих джерел наповнення місцевих скарбниць регіону та складає майже 10 відсотків від загальних надходжень.
   За словами начальника ГУ ДФС у Рівненській області Дмитра Зайцева позитивна динаміка у зборі плати за землю з одного боку є свідченням сумлінного ставлення платників області до виконання свого обов’язку щодо сплати податків, а з іншого – результатом спільних зусиль фіскальної служби Рівненщини з органами місцевого самоврядування в напрямі залучення власників земельних ділянок та землекористувачів до оподаткування.
  Нагадаємо, відповідно до податкового законодавства власники землі та землекористувачі сплачують за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні в поточному році.
   Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, які надсилаються до 1 липня поточного року.

ГУ ДФС у Рівненській області