Головне управління ДФС у Рівненській області повідомляє, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, зокрема, доходи у вигляді виграшів, призів.
    Податковим агентом платника податку під час нарахування (виплати, надання) доходу у вигляді виграшів (призів) у лотерею чи в інші розіграші, у букмекерському парі, у парі тоталізатора, призів та виграшів у грошовій формі, одержаних за перемогу та/або участь в аматорських спортивних змаганнях, у тому числі у більярдному спорті, є особа, яка здійснює таке нарахування (виплату).
    Податковим агентом - оператором лотереї у строки, визначені для місячного податкового періоду, до бюджету сплачується загальна сума податку з доходів фізичних осіб, нарахованого за ставкою 18%, із загальної суми виграшів (призів), виплачених за податковий (звітний) місяць гравцям у лотерею.
    Крім того, податкові агенти - оператори лотереї у податковому розрахунку за формою 1ДФ відображають загальну суму нарахованих (виплачених) у звітному податковому періоді доходів у вигляді виграшів (призів) та загальну суму утриманого з них податку.
    У податковому розрахунку не зазначається інформація про суми окремого виграшу, суми нарахованого на нього податку, а також відомості про фізичну особу - платника податку, яка одержала дохід у вигляді виграшу (призу).
    Оподаткування доходів у вигляді виграшів та призів, інших, ніж виграш (приз) у лотерею, здійснюється у загальному порядку, встановленому для доходів, що остаточно оподатковуються під час їх нарахування, за ставкою 18%.
    Під час нарахування (виплати) доходів у вигляді виграшів у лотерею або в інших розіграшах, які передбачають попереднє придбання платником податку права на участь у таких лотереях чи розіграшах, не беруться до уваги витрати платника податку у зв’язку з отриманням такого доходу.
    Доходи остаточно оподатковуються під час їх виплати за їх рахунок.
    Зазначена норма визначена пп. 164.2.8 ст. 164 та п. 170.6. ст. 170 Податкового кодексу України.

ГУ ДФС у Рівненській області

    У січні-серпні 2018 року платники Рівненщини сплатили до Зведеного бюджету України 361,7 млн. грн. податку на прибуток. Із зазначених коштів державний бюджет одержав 324,9 млн. грн., а місцева казна – 36,8 млн. грн.
  В порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження зросли, зокрема, до державного бюджету на 24 відсотки, або на 62 млн.грн., до місцевих бюджетів на 14 відсотків, або на 4 млн.грн.
   За словами начальника Головного управління ДФС у Рівненській області Дмитра Зайцева, досягнення таких показників – це результат відкритих і партнерських взаємин з бізнесом, якісного сервісного обслуговування платників податків та підвищення податкової культури населення.  
    Варто зазначити, що  на Рівненщині платниками податку на прибуток зареєстровано більше 5600 суб‘єктів господарювання.

ГУ ДФС у Рівненській області

 Співробітники слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Рівненській області, під процесуальним керівництвом прокуратури області, забезпечили сплату до бюджету спричинених державі збитків в сумі 1 млн. грн.

У рамках розслідування кримінального провадження за ч.1 ст.212 КК України встановлено, що службові особи м’ясопереробного підприємства, з метою ухилення від сплати податків, у бухгалтерському та податковому обліках підприємства відобразили фінансово-господарських операції щодо придбання м’яса яловичини, великої рогатої худоби (ВРХ), які мають безтоварний характер.

Такі дії призвели до ухилення від сплати податку на прибуток у сумі 1 млн. грн.

У ході слідства, за результатами проведених слідчих дій, товариство відшкодувало в повному обсязі завдану державі шкоду разом із штрафними санкціями на загальну суму 1,1 млн. грн.

За результатами досудового розслідування кримінальне провадження буде скеровано до суду для притягнення до кримінальної відповідальності винних осіб у вчиненні правопорушення.

ГУ ДФС у Рівненській області

За доходи, отримані  громадянами за межами України, ЄСВ сплачується лише в добровільному порядку

Відповідно до п. 1 частини першої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування  є роботодавці – ЮО та ФОП, зокрема ті, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством про працю, чи за цивільно-правовим договором (крім цивільно-правового договору, укладеного з ФОП, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань).

Враховуючи положення частини першої ст. 7 Закону № 2464 роботодавці, які використовують працю інших осіб на умовах трудового договору (контракту) чи за цивільно-правовим договором (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем) сплачують ЄСВ за найманих працівників із сум нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та сум винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Частиною першою ст. 10 Закону № 2464 визначено, що громадяни України, які працюють або постійно проживають за межами України, мають право на добровільну сплату ЄСВ на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.

Отже, дохід, отриманий ФО за межами України, не є базою нарахування ЄСВ. При цьому, громадяни України, які працюють за її межами мають право на добровільну сплату ЄСВ, у разі заключення договору про добровільну участь на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, визначено у п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI). До даного переліку включається сума витрат платника податку на оплату допоміжних репродуктивних технологій згідно з умовами, встановленими законодавством, але не більше ніж сума, що дорівнює третині доходу у вигляді заробітної плати за звітний податковий рік (п.п. 166.3.6 п. 166.3 ст. 166 ПКУ).
    Відповідно до частини сьомої ст. 281 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV зі змінами та доповненнями повнолітня жінка або чоловік мають право за медичними показаннями на проведення щодо них лікувальних програм допоміжних репродуктивних технологій згідно з порядком та умовами, встановленими законодавством.Порядок застосування допоміжних репродуктивних технологій в Україні, який визначає механізм та умови застосування методики допоміжних репродуктивних технологій, затверджений наказом Міністерства охорони здоров’я України від 09.09.2013 № 787, стосується удосконалення медичної допомоги населенню при лікуванні безпліддя із застосуванням допоміжних репродуктивних технологій та регулює відносини між пацієнтами (жінками, чоловіками) та закладами охорони здоров’я, які забезпечують застосування методик допоміжних репродуктивних технологій та не містить положень щодо порядку (способів) оплати наданих медичних послуг та суб’єктів, які здійснюють таку оплату.
    Відповідно до ст. 3 Основ законодавства України про охорону здоров’я від 19 листопада 1992 року № 2801-ХІІ послугою з медичного обслуговування населення (медичною послугою) є послуга, що надається пацієнту закладом охорони здоров’я або фізичною особою – підприємцем, яка зареєстрована та одержала в установленому законом порядку ліцензією на провадження господарської діяльності з медичної практики, та оплачується її замовником.Замовником послуги з медичного обслуговування населення можуть бути держава, відповідні органи місцевого самоврядування, юридичні та фізичні особи, у тому числі пацієнт.Таким чином, платник податку чоловічої статі має право на отримання податкової знижки згідно із п.п. 166.3.6 п. 166.3 ст. 166 ПКУ на суму витрат на оплату допоміжних репродуктивних технологій, наданих дружині платника податків, але оплачених таким платником (чоловіком).

ГУ ДФС у Рівненській області

    Протягом восьми місяців 2018 року платники рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів Рівненщини до зведеного бюджету сплатили 60,7 млн. грн. У порівнянні з аналогічним періодом минулого року зведений бюджет отримав на 14,6 млн. грн.. більше.
    Відповідно місцеві територіальні громади отримали 43,8 млн. грн., а до держбюджету надійшло 16,9 млн. грн.
    Варто зазначити, що рентні платежі, частина яких надходить до місцевої скарбниці, мають велике значення для фінансування потреб місцевих громад, реалізації соціальних програм та відновлення природних ресурсів.

    ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що відповідно до  Закону України від 10.07.2018 р. N 2497-VIII внесено зміни до ст.. 168 розд. IV Податкового кодексу України, а саме доповнено п.п. 168.4.9 п.168.4 ПКУ.
  Тобто, суми податку на доходи фізичних осіб, нараховані податковим агентом (орендарем) з доходів за здавання фізичними особами в оренду земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості), сплачуються таким орендарем до відповідного бюджету за місцезнаходженням таких земельних ділянок.
    При цьому податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб – юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента – юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов’язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розд. IV ПКУ, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому ст. 18 та розд. IV ПКУ (п.п. 14.1.180 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

ГУ ДФС у Рівненській області

 

    З початку року платники податків Рівненської області сплатили  до зведеного бюджету країни 2456,5 млн. гривень податку на доходи фізичних осіб. Сума надходжень ПДФО перевищує минулорічні показники на 511,5 млн. грн., або на 27%.
    При цьому, місцевий бюджет отримав 1831  мільйона гривень ПДФО, що на 385 млн. грн. більше минулорічних показників. Відповідно до державної казни сплачено податку на доходи фізичних осіб – 625,5 мільйона гривень, що на 126,5 млн. грн більше ніж за відповідний період минулого року.
   «Такий показник, насамперед, зумовлений високим рівнем культури сплати податків самих платників, як юридичних так і фізичних осіб. Оскільки 75 відсотків зібраного податку на доходи фізичних осіб зараховується до місцевих бюджетів, громади мають бути особливо зацікавлені в тому, щоб на їх територіях всі наймані працівники мали офіційне працевлаштування, а громадяни, котрі отримують доходи, за наявності законодавчих підстав обов’язково їх декларували» - зазначила заступник начальника ГУ ДФС у Рівненській області Надія Друзюк.

ГУ ДФС у Рівненській області

    ГУ ДФС у Рівненській області нагадує платникам плати за землю, що відповідно до Податкового кодексу України нарахування сум плати за землю проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платнику за місцем його реєстрації податкове повідомлення-рішення. Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення.
    Оскільки фізичні особи (громадяни) несуть відповідальність за своєчасне та повне погашення узгодженого грошового зобов’язання, то якщо вони протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення не сплачують узгоджену суму грошового зобов’язання з плати за землю, такі платники податків притягуються до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов’язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
    Разом з тим, на суму податкового зобов’язання з плати за землю, не сплаченого протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення, нараховується пеня у порядку, визначеному ст. 129 ПКУ.

ГУ ДФС у Рівненській області

    За вісім місяців 2018 року до органів ДФС у Рівненській області звернулось 4338 громадян, які виявили бажання скористатись правом податкової знижки та відповідно повернути з бюджету частину сплаченого податку на доходи фізичних осіб. За сім місяців на рахунки громадян повернуто 6626,7 тис. грн. податку на доходи фізичних осіб
    ГУ ДФС у Рівненській області нагадує, що відповідно до п.п. 14.1.170 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку – резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів – фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених ПКУ.
  Отримати податкову знижку можна подавши до органу ДФС за місцем реєстрації декларацію про майновий стан та доходи. Термін надання такої декларації - 31 грудня 2018 року включно.
    Перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки визначено п.166.3 ПКУ.

    Головне Управління ДФС у Рівненській області повідомляє, що Законом України від 10 липня 2018 року №2497-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання утворення та діяльності сімейних фермерських господарств» внесені зміни до Податкового кодексу України щодо оподаткування доходів фізичних осіб.
    Так, внесеними змінами впорядковано питання сплати податку на доходи фізичних осіб із доходів за оренду земельних часток (паїв), а саме суми податку, нараховані податковим агентом з доходів за здавання фізичними особами в оренду (суборенду, емфітевзис) земельних ділянок, земельних часток (паїв), виділених або не виділених в натурі (на місцевості), сплачуються таким податковим агентом до відповідного бюджету за місцезнаходженням таких об'єктів оренди (суборенди, емфітевзису).
   Також внесеними змінами до четвертої групи платників єдиного податку віднесено фізичних осіб - підприємців, які провадять діяльність виключно в межах фермерського господарства, зареєстрованого відповідно до Закону України «Про фермерське господарство», за умови виконання сукупності таких вимог:
- здійснюють виключно вирощування, відгодовування сільськогосподарської продукції, збирання, вилов, переробку такої власно вирощеної або відгодованої продукції та її продаж;
- провадять господарську діяльність (крім постачання) за місцем податкової адреси;
- не використовують працю найманих осіб;
- членами фермерського господарства такої фізичної особи є лише члени її сім'ї у визначенні частини другої статті 3 Сімейного кодексу України;
- площа сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду у власності та/або користуванні членів фермерського господарства становить не менше двох гектарів, але не більше 20 гектарів.

ГУ ДФС у Рівненській області

    За січень-серпень поточного року місцеві бюджети Рівненської області отримали близько 50,9 мільйона гривень податку на нерухомість. Про це повідомила в. о. начальника Головного управління ДФС у Рівненській області Зоя Хоній. Вона зазначила, що надходження порівняно з минулим роком збільшились на 17,5 мільйона гривень, або на 52 відсотка.
    Понад 65 відсотків від загальної суми сплатили власники нерухомого майна – юридичні особи – підприємства, установи та організації різних форм власності. Від них надійшло 32,9 мільйона, що на 11 мільйонів більше, ніж торік.
     Майже 18 мільйонів перерахували громадяни-фізичні особи, це на 6,5 мільйона перевищує минулорічний рівень.
    «В умовах децентралізації сплачені до бюджетів місцевих громад податки є джерелом фінансування соціальної сфери, фінансовим підґрунтям для розвитку інфраструктури та реалізації планів економічного розвитку адміністративно-територіальних одиниць», - зазначила Зоя Хоній.

ГУ ДФС у Рівненській області