Постановою Кабінету Міністрів України від 12.12.2018 № 1077 затверджено Тимчасовий порядок виконання митних формальностей під час здійснення митного оформлення транспортних засобів для їх вільного обігу на митній території України. Документ опублікований та набув чинності 20 грудня 2018 року.
     Яких транспортних засобів стосується Тимчасовий порядок виконання митних формальностей?
   Тимчасовий порядок визначає механізм виконання митних формальностей під час здійснення митного оформлення транспортних засобів, що класифікуються за кодом товарної позиції 8703 згідно з УКТЗЕД та ввезені громадянами на митну територію України в період з 1 січня 2015 р. до 25 листопада 2018 р., а також:
1) перебувають у митному режимі тимчасового ввезення або транзиту, поміщення в який здійснювалося шляхом вчинення дій, усного декларування або декларування з використанням іншого документа, ніж митна декларація, на бланку єдиного адміністративного документа;
2) перебували у митному режимі тимчасового ввезення або транзиту, були вивезені за межі митної території України після 25 листопада 2018 р. та ввезені повторно.
    Хто має право виступати декларантом транспортного засобу:
    Декларантом транспортного засобу має право виступати фізична особа - резидент, яка є власником такого транспортного засобу або уповноважена розпоряджатися ним. Від імені фізичної особи - резидента декларування транспортного засобу може здійснювати митний брокер.
    Які документи необхідно подати для митного оформлення транспортного засобу:
    Для митного оформлення транспортного засобу органу доходів і зборів подається електронна митна декларація на бланку єдиного адміністративного документа, заповнена у звичайному порядку відповідно до статті 258 Митного кодексу України.
    Разом з електронною митною декларацією органу доходів і зборів подаються рахунок або інший документ, що підтверджує вартість транспортного засобу, реєстраційний документ на транспортний засіб, виданий реєстраційним органом країни реєстрації, та документ, що підтверджує право власності на транспортний засіб або право розпоряджатися та декларувати такий транспортний засіб для вільного обігу на митній території України.
    Як визначається вартість транспортного засобу:
    Для цілей оподаткування транспортних засобів застосовується фактурна вартість цих транспортних засобів.
    Використані громадянами відомості повинні бути об'єктивними, піддаватися обчисленню та підтверджуватися документально.
    Документами, що можуть подаватися для підтвердження заявленої фактурної вартості транспортних засобів, є:
1) договір купівлі-продажу або документ, який його замінює, та додатки до нього у разі їх наявності;
2) рахунок-фактура (інвойс);
3) банківські платіжні документи, що стосуються оцінюваного транспортного засобу;
4) інші платіжні документи, що підтверджують вартість оцінюваного транспортного засобу та містять реквізити, необхідні для ідентифікації такого транспортного засобу;
5) договір (угода, контракт) із третіми особами, пов'язаний з договором (угодою, контрактом) про поставку транспортного засобу;
6) рахунки про здійснення платежів третім особам на користь продавця, якщо такі платежі здійснюються за умовами, визначеними договором (угодою, контрактом);
7) каталоги, специфікації, прейскуранти (прайс-листи) продавця транспортного засобу;
8) копія митної декларації країни експорту;
9) висновки про якісні та вартісні характеристики транспортного засобу, підготовлені спеціалізованими експертними організаціями, про вартість транспортного засобу;
10) довідкова інформація щодо вартості у країні експорту транспортних засобів, що є ідентичними та/або подібними (аналогічними) оцінюваним транспортним засобам, з вирахуванням із такої вартості сум податків, що підлягають поверненню у країні експорту у зв'язку з вивезенням (експортом) таких транспортних засобів.
     Порядок пред'явлення транспортного засобу органу доходів і зборів:
    Доставлення транспортного засобу в зону митного контролю здійснюється декларантом після подання електронної митної декларації та отримання від органу доходів і зборів повідомлення, надісланого з використанням інформаційно-телекомунікаційної системи органів доходів і зборів, із зазначенням дати та часу пред'явлення транспортного засобу органу доходів і зборів.
  У разі коли після пред'явлення транспортного засобу органу доходів і зборів виконання митних формальностей не потребує перебування транспортного засобу в зоні митного контролю, орган доходів і зборів з використанням інформаційно-телекомунікаційної системи органів доходів і зборів надсилає декларанту повідомлення, що такий транспортний засіб може бути вивезений із зони митного контролю (місця митного оформлення).

Рівненська митниця ДФС України

    ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що відповідно до Закону «Про Державний бюджет України на 2019 рік» , який набере чинності з 1 січня 2019 року, розмір мінімальної заробітної плати становитиме з 1 січня – 4173 грн., прожитковий мінімум для працездатної особи (з розрахунку на місяць), установлений Законом на 1 січня 2019 року – 1921 грн.
    Згідно з пп. 169.1.1 Податкового кодексу України податкова соціальна пільга надається для будь-якого платника податку в розмірі, що дорівнює 50% розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (з розрахунку на місяць), установленого законом на 1 січня звітного податкового року.
    У 2019 році базовий розмір ПСП (100%) становитиме: 1921 грн. х 50% = 960,50 грн., відповідно ПСП у розмірі 150% складе 1440,75 грн., у розмірі 200% -1921 грн.
    Розмір доходу який надає право на користування податковою соціальною пільгою у 2019 році складе 2690 грн., згідно  абз. 1 пп. 169.4.1 ПКУ .
    Граничний розмір доходу, який дає право на отримання ПСП одному з батьків у випадку та у розмірі, що передбачені пп. 169.1.2 ПКУ, визначається як добуток доходу який дає право на отримання ПСП та відповідної кількості дітей.

Розмір ПСП і граничний розмір доходу для її застосування у 2019 році

Рік

Граничний розмір доходу, який дає право на отримання податкової соціальної пільги, грн.

Прожитковий мінімум (ПМ), грн.

Розмір пільги,

% ПМ

Сума податкової соціальної пільги, грн.

100 %

для осіб, визначених у пп. 169.1.1 та пп. 169.1.2 ПКУ

150 %

для осіб, визначених у пп. 169.1.3 ПКУ

200 %

для осіб, визначених у пп. 169.1.4 ПКУ

2019

2690,00

1921,00

50

960,50

1140,75

1921,00

   

    Податкова соціальна пільга застосовується до доходу у вигляді заробітної плати, при цьому військовий збір утримується зі всієї суми нарахованої ЗП, без вирахування податкової соціальної пільги.

ГУ ДФС у Рівненській області

    ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що власники елітних легкових автомобілів області сплатили за одинадцять місяців поточного року 3, 5 мільйона гривень транспортного податку.
    Як зазначила заступник начальника Головного управління ДФС у Рівненській області Зоя Хоній, рівень сплати минулого року перевищено на 851 тисячу гривень. Юридичні особи спрямували до бюджету 1,6 мільйона, фізичні особи поповнили місцеві скарбниці на 1,9 мільйона гривень.
    Нагадаємо, транспортний податок сплачують власники легкових авто віком до п'яти років і середньоринковою вартістю понад 375 розмірів мінімальної зарплати. Ставка податку – 25 тисяч гривень на рік.
    Юридичні особи перераховують податок щоквартально авансовими внесками. Останній день сплати податку для фізичних осіб – 29 серпня (не пізніше 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення).

ГУ ДФС у Рівненській області

    ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що  відповідно до п. 177.2 ст. 177 ПКУ об’єктом оподаткування фізичної особи – підприємця є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та не грошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю такої фізичної особи – підприємця.
    Пунктом 177.4 ст. 177 ПКУ визначено перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною особою – підприємцем від провадження господарської діяльності на загальній системі оподаткування. Однак, даний перелік не містить витрат, які понесені фізичною особою – підприємцем на загальній системі оподаткування у зв’язку з особистим відрядженням.
    Тобто, фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування не має право включати до складу витрат суму коштів, витрачених нею під час особистого перебування у відрядженні, оскільки дані витрати не містяться в переліку витрат визначених п. 177.4 ст. 177 ПКУ.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Податок на доходи з фізичних осіб традиційно залишається найвагомішим джерелом наповнення дохідної частини місцевих бюджетів. У загальній сумі надходжень питома вага ПДФО складає понад 60 відсотків.
    За одинадцять місяців цього року надходження податку на доходи фізичних осіб склали 3 мільярда 469,5 мільйонів гривень, з них до місцевих скарбниць надійшло 2 мільярда 586,4 млн. грн., до державної 883,1 млн. грн. Порівняно з аналогічним періодом 2017 року забезпечено приріст ПДФО до місцевих бюджетів на 25,4 відсотка,  або на 523,78 млн. грн., до державного на 172,9 млн. грн.
    Надходження з податку на доходи фізичних осіб суттєво зросли завдяки належній організації роботи Головного управління ДФС у Рівненській області щодо адміністрування податків, вжиттю заходів з легалізації трудових відносин, активній роботі із суб’єктами господарювання щодо ліквідації заборгованості із заробітної плати, ефективному контролю за дотриманням роботодавцями вимог чинного законодавства у частині виплати заробітної плати на рівні не менше законодавчо встановленого мінімуму та зростання сумлінності платників щодо повноти та своєчасності сплати податків.
    Заступник начальника ГУ ДФС у Рівненській області Надія Друзюк зазначає,  що податок на доходи фізичних осіб, є   основним джерелом надходжень до місцевого бюджету.  Завдяки податковим надходженням мешканці Рівненщини мають можливість розвивати власні громади та провадити соціальні програми. За рахунок податкових надходжень в області активно ремонтуються дороги, відкриваються школи й садочки, реконструюються парки та дитячі майданчики.

ГУ ДФС у Рівненській області

    ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що відповідно до п.п.165.1.39 п.165.1 ст.165 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ зі змінами та доповненнями до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається вартість дарунків (а також призів переможцям та призерам спортивних змагань), якщо їх вартість не перевищує 25% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, за винятком грошових виплат у будь-якій сумі. У  2018 році  така сума становить 930,75  грн. (3723,00 грн. х 25%).
    Вартість дарунків, яка не перевищує 25% однієї заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року, відображається у податковому розрахунку за формою №1ДФ за ознакою доходу «160».
    Якщо вартість дитячих новорічних подарунків та квитків, які надаються платнику податків, перевищує у 2017 році 800,00 грн., то сума такого перевищення оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та відображається у податковому розрахунку за формою №1ДФ за ознакою доходу «126», як додаткове благо.
    ЄСВ не обчислюється із вартості розданих подарунків, оскільки такі подарунки надаються працівникам для їхніх дітей до свята – Нового року. Це встановлено п. 8 розд. ІІ Постанови КМУ № 1170.
    Оподаткування податком на додану вартість новорічних подарунків регулює спеціальний Закон №2117, який діє лише в ці святково-казкові дні - щорічно в період з 15 листопада поточного року до 15 січня наступного року. Відповідно до ст. 2 цього закону, операції з продажу виробничими та торговими підприємствами дитячих святкових подарунків звільняються від оподаткування ПДВ. Тож на роботодавця-платника ПДВ продавцем святкових дитячих подарунків буде складено та зареєстровано в ЄРПН ПН на звільнену операцію. Зверніть увагу: під дитячими святковими подарунками в цьому Законі розуміють набори товарів, які містять лише кондитерські вироби та іграшки вітчизняного виробництва і фрукти, загальною вартістю не більше 8% прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня звітного податкового року. Тож пільга з ПДВ в 2018 році передбачена лише для тих новорічних подарунків, чия вартість не перевищує 1762 грн х 8% = 140,96 грн.
   Звертаємо увагу, що з цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитись на сервісі «Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс» офіційного веб-порталу ДФС України.

ГУ ДФС у Рівненській області

 

    За одинадцять місяців 2018 року платники, які обради спрощену систему оподаткування обліку та звітності, перерахували до місцевого бюджету 527 млн. 762 тис. грн. єдиного податку.
    У структурі перерахованого до місцевих скарбниць єдиного податку внесок юридичних осіб – спрощенців платників 3 групи складає 15 відсотків, або 78,8 млн. грн., сільськогосподарські товаровиробники – платники єдиного податку 4 групи сплатили 86,5 млн. грн. Найвагоміша частка надходжень, а це понад 362 млн. грн., сплачено фізичними особами – підприємцями.
    В порівнянні з минулорічними надходженнями загальна сума єдиного податку, перерахованого у місцеві скарбнички, зросла на 27 відсотків. За рахунок такого приросту місцеві громади отримали на 111 млн. грн. більше ніж у січні-вересні 2017 року.
   Начальник ГУ ДФС у Рівненській області Дмитро Зайцев наголосив, що зростання надходжень єдиного податку від малого та середнього підприємництва свідчить про прозоре адміністрування податків, а також про ефективну співпрацю фіскальної служби області, органів державної влади та  місцевого самоврядування щодо створення сприятливих умов для розвитку бізнесу на Рівненщині. Платники єдиного податку забезпечують фінансування поточних потреб та сприяють розвитку своєї місцевої громади перераховуючи податок своєчасно та у повному обсязі.

ГУ ДФС у Рівненській області

За одинадцять місяців  2018 року з доходів жителів Рівненщини, для потреб української армії, сплачено 269,9 мільйонів гривень військового збору. В порівнянні з минулим роком надходження зросли на 51,5 мільйона гривень, або 23 відсотки.

 «Варто пам’ятати, що сплата військового збору – це внесок кожного громадянина для підтримання обороноздатності української армії та встановлення миру в нашій державі.  Отож, звертаюся до усіх роботодавців регіону, які виплачують своїм працівникам неофіційну заробітну плату та занижують військовий збір,  своєчасно і в повному обсязі  сплачувати відрахування  з реальних заробітків працівників, таким чином прискорити настання миру на нашій землі»,- зазначив начальник ГУ ДФС у Рівненській області Дмитро Зайцев.

Нагадаємо, що військовим збором обкладаються доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які виплачуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами. Крім того, військовий збір стягується з виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця, отриманого від організатора азартної гри. Оподаткуванню військовим збором підлягають також доходи, які платник отримав згідно з цивільно-правовими договорами (договори підряду) за виконання робіт (надання послуг), сума яких відображається в акті приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг). У цьому випадку відповідальною особою за нарахування та сплату збору до бюджету є податковий агент, який зобов’язаний забезпечувати виконання податкових зобов'язань у формі та спосіб, визначені статтею 176 Кодексу. Ставка збору становить 1,5% доходів, що підлягають оподаткуванню.

Учасники АТО  мають пільги при сплаті земельного податку

Для забезпечення соціального захисту та допомоги учасникам бойових дій, які захищають незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, вітчизняним законодавством передбачено ряд пільг, в тому числі щодо сплати податку на майно.

Категорії фізичних осіб, які мають право на пільги щодо сплати земельного податку визначено статтею 281 Податкового кодексу України. Зокрема, відповідно до цієї статті, від сплати земельного податку звільняються ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України від 22 жовтня 1993 року № 3551-XII «Про статус ветеранів війни, гарантії їхнього соціального захисту». Тобто, для учасників антитерористичної операції також передбачено пільги щодо сплати земельного податку. Звільнення від сплати податку за земельні ділянки поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм, встановлених  пунктом 2 статті 281 Податкового кодексу.

Так, передбачені наступні граничні норми:

для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 2 гектари;

для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах - не більш як 0,25 гектара, в селищах - не більш як 0,15 гектара, в містах - не більш як 0,10 гектара;

для індивідуального дачного будівництва - не більш як 0,10 гектара;

для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як 0,01 гектара;

для ведення садівництва - не більш як 0,12 гектара.

Якщо у фізичної особи, яка має право на пільгове оподаткування землі, у власності знаходиться декілька земельних ділянок одного виду використання, то така особа до 1 травня поточного року повинна подати письмову заяву у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельної ділянки для застосування пільги. Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового податкового (звітного) періоду, у якому подано таку заяву.

Якщо до 1 травня 2019 фізична особа не подасть до контролюючого органу заяву про самостійне обрання/зміну земельних ділянок для застосування пільги, то оподатковуватимуться всі земельні ділянки, які є у її власності, крім земельної ділянки, на яку подана заява у 2018 році.

ГУ ДФС у Рівненській області

ГУ ДФС у Рівненській області нагадує, що порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування платниками єдиного податку першої - третьої груп  передбачено ст. 298 Податкового кодексу України.

Відповідно до норм Кодексу, для обрання або переходу на спрощену систему оподаткування суб’єкт господарювання подає до контролюючого органу заяву.

Заява подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено ПКУ, в один з таких способів:

1) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

2) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

3) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством;

4) державному реєстратору як додаток до заяви про державну реєстрацію, що подається для проведення державної реєстрації юридичної особи або фізичної особи - підприємця з урахуванням вимог п. 291.5 ст. 291 Кодексу.

Підпунктом 298.1.2 п. 298.1 ст. 298 Кодексу визначено, що зареєстровані в установленому порядку фізичні особи - підприємці, які до закінчення місяця, в якому відбулася державна реєстрація, подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для першої або другої групи, вважаються платниками єдиного податку з першого числа місяця, наступного за місяцем, у якому відбулася державна реєстрація.

Зареєстровані в установленому законом порядку суб’єкти господарювання (новостворені), які протягом 10 днів з дня державної реєстрації подали заяву щодо обрання спрощеної системи оподаткування та ставки єдиного податку, встановленої для третьої групи, яка не передбачає сплату податку на додану вартість, вважаються платниками єдиного податку з дня їх державної реєстрації.

Також, суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм Кодексу, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.

Перехід на спрощену систему оподаткування може бути здійснений за умови, якщо протягом календарного року, що передує періоду переходу на спрощену систему оподаткування, суб’єктом господарювання дотримано вимоги, встановлені в п. 291.4 ст. 291 Кодексу.

До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік, який визначається з дотриманням вимог, встановлених главою 1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» розд. XIV Кодексу.

Тобто, щоб перейти на спрощену систему оподаткування з 1 січня 2019 року фізична особа – суб‘єкт господарювання має подати заяву до органів фіскальної служби до 15 грудня 2018року.

На Рівненщині надходження від користувачів корисних копалин склали майже 50 мільйонів гривень

За одинадцять місяців 2018 року платники рентних платежів - надрокористувачі поповнили загальний бюджет країни на 48,2 млн. гривень. У порівнянні з аналогічним періодом 2017 року надходження збільшились на 70 %, або на майже 20,3 млн. гривень.

Згідно з розподілом коштів до державного бюджету спрямовано 34,6 млн. гривень. Натомість у розпорядженні місцевих громад регіону залишилось  більше 13,6 млн. гривень надходжень від користувачів надр.

З метою забезпечення повного обліку платників рентної плати за користування надрами фахівці фіскальної служби проводять звірки переліків суб’єктів господарювання, яким видано спецдозволи на користування надрами та дозволи на спеціальне водокористування з переліком платників, які надають до органів ДФС податкові розрахунки.

Якщо протягом шести місяців суб'єкти господарювання не сплачують або платять рентну плату у неповному обсязі, вони можуть бути позбавлені дозволів на спеціальне водокористування та користування надрами для видобування корисних копалин

«Унікальний природно-ресурсний потенціал Рівненської області при його ефективному використанні є однією з найважливіших  передумов стійкого розвитку регіону та якості життя, і тенденція до зростання надходжень рентних платежів сприятиме його збереженню і відновленню» - зазначила заступник начальника ГУ ДФС у Рівненській області Зоя Хоній.

ГУ ДФС у Рівненській області

    В рамках проведення загальнонаціонального просвітницького проекту «Я маю право!» щодо обізнаності громадян про гарантовані їм права та механізми їх реалізації, з метою надання правової допомоги та інформації роз`яснювального характеру суб`єктам зовнішньоекономічної діяльності та громадянам щодо порядку оскарження дій та рішень митниці,
    12 грудня 2018 року з 15:00 до 16:00 в Рівненській митниці ДФС відбудеться сеанс телефонного зв`язку «гаряча лінія».
    Отримати консультацію та поставити запитання можна за номером телефону (0362)26-94-71
    На питання відповідатиме завідувач юридичного сектору Рівненської митниці ДФС – Дем`янюк Сергій Михайлович.

Рівненська митниця ДФС

    Підрозділами Рівненської митниці ДФС у січні - листопаді 2018 року заведено 687 справ про порушення митних правил на загальну вартість предметів порушення 67,03 млн. грн. Про це сьогодні повідомив в.о. начальника Рівненської митниці ДФС Іван Іванов.
   Посадовими особами митниці за одинадцять місяців було розглянуто 476 справ про порушення митних правил, за результатами розгляду яких на правопорушників накладено стягнень у вигляді штрафів на суму 5,7 млн. грн. Також на розгляд до Рівненського міського суду направлено 200 справ про порушення митних правил на суму 68,3 млн. грн. - прокоментував в.о. начальника Рівненської митниці ДФС Іван Іванов.
    В результаті проведеної роботи до правоохоронних органів направлено шістдесят шість повідомлень про протиправні діяння, що містять ознаки злочину:
- 59 повідомлення до підрозділів ГУ Національної поліції України за ознаками злочину передбаченого частиною 4 статті 358 Кримінального кодексу України;
- 1 повідомлення до ГУ Національної поліції в Рівненській області за ознаками злочину передбаченого ст. 263 Кримінального кодексу України;
- 3 повідомлення до Управління протидії наркозлочинності ГУ Національної поліції в Рівненській області за ознаками злочину передбаченого ст.ст. 307 і 309 Кримінального кодексу України;
- 3 повідомлення до Управління служби безпеки України в Рівненській області за ознаками злочину передбаченого ст. 201 КК України.

Рівненська митниця ДФС