Рівненська ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області нагадує, що на офіційному порталі ДФСУ діє електронний сервіс, за допомогою якого громадяни та суб’єкти господарювання мають можливість отримати інформацію, чи зареєстрований конкретний реєстратор розрахункових операцій (РРО) в органах ДФС.
    Тобто, за отриманим фіскальним чеком можливо перевірити чи зареєстрований в органах ДФС касовий апарат, на якому продавцем товарів або послуг був роздрукований цей фіскальний чек.
    Суб’єкт господарювання може отримати дані щодо фіскальних номерів РРО, найменування суб’єкта господарювання (прізвища, імені, по батькові), дату реєстрації, номер останньої книги обліку розрахункових операцій (КОРО), зареєстрованої на такий РРО та дати її реєстрації тощо.
    Слід знати, користувач сервісу також може отримати інформацію щодо фіскальних номерів РРО та КОРО, реєстрацію яких скасовано за заявою суб’єкта господарювання або з ініціативи органів ДФС.
    Кожен бажаючий може скористатися електронним сервісом на офіційному порталі ДФС (www.sfs.gov.ua) у розділі «Інформація з реєстрів» у рубриках: «Інформація про РРО» та «Інформація про книги ОРО»

Рівненська ОДПІ

    Відповідно до Порядку реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547, реєстрація розрахункових книжок здійснюється в органах фіскальної служби за місцем реєстрації книги обліку розрахункових операцій.
    Перед реєстрацією розрахункової книжки суб’єкт господарювання повинен забезпечити:
- заповнення на реєстраційній сторінці розрахункової книжки рядків, що містять найменування та податковий номер суб’єкта господарювання;
- відсутність у розрахунковій книжці квитанцій із серіями та номерами, що повторюються;
- відповідне заповнення реєстраційної сторінки, яка може розміщатися на останньому аркуші разом з квитанціями.
    На кожну розрахункову книгу, що подається на реєстрацію, необхідно встановити засіб контролю таким чином, щоб унеможливити розкріплення книжки без порушення цілісності засобу контролю.
    Реєстрація першої розрахункової книжки в органах фіскальної служби відбувається одночасно з реєстрацією книги обліку розрахункових операцій на окрему господарську одиницю або на реєстратора розрахункових операцій, другої та наступних - на підставі реєстраційної заяви.
    У разі відсутності підстав для відмови посадова особа органів фіскальної служби не пізніше двох робочих днів з дня отримання реєстраційної заяви проводить реєстрацію розрахункової книжки шляхом внесення даних до інформаційної системи ДФС.
    Після реєстрації суб’єкт господарювання заповнює рядки реєстраційної сторінки розрахункової книжки (номер книжки, дата реєстрації, найменування контролюючого органу, серія та номер першого бланка, кількість бланків, номер установленого засобу контролю), після чого розрахункової книжки вважається зареєстрованою.
    Більш детально з таким роз’ясненням можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (категорія 109.07).

Рівненська ОДПІ

    Упродовж восьми місяців 2016 року від суб’єктів господарювання Рівненської ОДПІ, які обрали спрощену систему оподаткування, до бюджету надійшло 57,2 млн. гривень єдиного податку. Зокрема, у серпні надходження склали 11,4 млн. гривень.
   Підприємці сплатили 36,6 млн. гривень цього податку, відтак від юридичнх осіб – платників єдиного податку з початку року до бюджету надійшло 20,6 млн. гривень.
    Нагадаємо, що з 1 січня 2016 року, відповідно до Закону України від 24 грудня 2015 року №909, зазнала змін спрощена система оподаткування, обліку та звітності. Зокрема, зменшено розмір граничного річного обсягу доходу для платників третьої групи до 5 млн. грн. та збільшено відсоткові ставки єдиного податку до 3% з ПДВ та 5% без ПДВ. Для платників єдиного податку четвертої групи розмір ставок податку збільшено в 1,8 рази.
    Разом з цим спрощенці першої і другої групи, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку на один календарний місяць у році на час відпустки, а також за період хвороби, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.

Рівненська ОДПІ

    Таку суму надходжень мобілізовано до Державного бюджету протягом січня-серпня поточного року. Це перевищує минулорічні показники відповідного періоду майже на 4,1 млн. грн. або на 19,2 %.
   Нагадаємо, що платниками збору є фізичні особи як резиденти, так і нерезиденти, які отримують доходи в Україні, а також податкові агенти. Збір сплачується з усіх доходів, які оподатковуються податком на доходи фізичних осіб.
    Не є платниками військового збору громадяни, які отримують пенсію у розмірі нижче десяти розмірів прожиткового мінімуму, встановленого на 1 січня звітного податкового року (у 2016 році – 10740 грн.) та платники, які працюють на спрощеній системі оподаткування. Також військовим збором не оподатковуються доходи, визначені ст. 165 Податкового кодексу України.

Рівненська ОДПІ

    Їх до місцевих бюджетів області сплатили власники об’єктів житлової та нежитлової нерухомості. Отримана сума більш ніж на 10 мільйонів гривень перевищує минулорічні надходження.
    Нагадуємо, розмір ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на 2016 рік визначається згідно рішення органу місцевого самоврядування про встановлення місцевих податків і зборів, прийнятого на 2016 рік, у відповідності до вимог ПКУ та Закону № 909, але не більше трьох відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 квадратний метр бази оподаткування.
    Платники - фізичні особи у 2016 році сплачують податок за житлову та нежитлову нерухомість за 2015 рік, за ставками та з використанням пільг, які застосовувались при розрахунку податку минулого року.

ГУ ДФС у Рівненській області

    З метою недопущення порушень вимог чинного законодавства в сфері виробництва та обігу підакцизних товарів, проведено:
- 10 фактичних перевірок роздрібної торговельної мережі та виявлено 14 порушень, а саме:
3 випадки реалізації алкогольних напоїв без ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями,
2 випадки реалізації алкогольних напоїв на розлив в місцях торгівлі, що не відносяться до підприємств громадського харчування,
9 випадків реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів, які не обліковані у встановленому порядку та недотримання касової дисципліни.
    Загальна сума очікуваних фінансових санкцій складає 99,11 тис. грн.
    За результатами перевірок винесено 24 рішення про застосування фінансових санкцій на загальну суму 160,1 тис. грн.
    До Державного бюджету надійшло 141,8 тис.грн. фінансових санкцій що на 33 тис. грн. більше, ніж протягом аналогічного періоду минулого року.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Нещодавно, працівники митного посту «Городище» Рівненської митниці попередили спробу незаконного вивезення за межі України культурних цінностей. Про це повідомив начальник Рівненської митниці ДФС Андрій Чаборай.
    Безробітний житель Волинської області намагався виїхати з України. В ході проведення митного контролю в салоні автомобіля наші працівники виявили старовинну ікону , яка, можливо відноситься до предметів старовини та може мати історичну чи культурну цінність. Даний предмет релігійного характеру було виявлено серед особистих речей, у речовому відділенні панелі авомобіля. Відносно громадянина складено протокол про порушення митних правил за ознаками статті 471 Митного кодексу України, а ікону вилучено та направлено на експертизу , - прокоментував Чаборай.
    За словами керівника митниці це вже не перше резонансне вилучення культурних цінностей. Минулого місяця митники затримили громадянина Німеччини, який контрабандним шляхом намагався ввезти в Україну нагрудні знаки часів Другої Світової війни.

ГУ ДФС у Рівненській області

    В Рівненській ОДПІ відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія»
В Рівненській ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області нещодавно було проведено сеанс телефонного зв’язку “гаряча лінія” з питань роз’яснення податкового законодавства та обговорення проблемних питань по адмініструванню ЄСВ з начальником управління податків і зборів з фізичних осіб Рівненської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області Олегом Кобилянським.
    Пропонуємо найбільш актуальні питання-відповіді.

    Який документ свідчить про взяття на облік платника єдиного внеску в контролюючому органі та термін його надання?
  Відповідно до абзацу першого частини третьої ст. 5 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) платникам єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), зазначеним у пп. 1, 4 та 5 частини першої ст. 4 Закону № 2464, на яких не поширюється дія Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» від 15 травня 2003 року № 755-IV із змінами та доповненнями (далі – Закон № 755), у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики, за погодженням з Пенсійним фондом безоплатно надсилається повідомлення про взяття їх на облік.
    Згідно з п. 3 розд. ІІІ Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 № 1162 із змінами та доповненнями (далі – Порядок № 1162), платникам єдиного внеску, на яких не поширюється дія Закону № 755, контролюючим органом наступного робочого дня з дня взяття на облік безоплатно надсилається (вручається) повідомлення про взяття їх на облік за формою № 2-ЄСВ згідно з додатком 2 до Порядку № 1162.
    Дія Закону № 755 поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб – підприємців (п. 1 ст. 3 Закону № 755).
    Пунктом 1 розд. ІІ Порядку № 1162 визначено, що взяття на облік платників єдиного внеску, на яких поширюється дія Закону № 755, здійснюється контролюючим органом за їх місцезнаходженням чи місцем проживання на підставі відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором згідно із Законом № 755, у день отримання зазначених відомостей контролюючим органом.
    Відповідно до пп. 3, 4 розд. ІІ Порядку № 1162 дані про взяття на облік платників єдиного внеску в порядку інформаційної взаємодії передаються державному реєстратору в день взяття їх на облік за місцезнаходженням чи місцем проживання із зазначенням: дати взяття на облік, найменування та коду за ЄДРПОУ контролюючого органу, в якому такого платника взято на облік, реєстраційного номера платника єдиного внеску.
    Взяття на облік юридичних осіб (їх відокремлених підрозділів), фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр), як платників єдиного внеску підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру, яка надсилається (видається) цим юридичним особам (відокремленим підрозділам), фізичним особам - підприємцям та громадським формуванням у порядку, встановленому Законом № 755.
    Враховуючи викладене вище, платникам, на яких не поширюється дія Закону № 755, контролюючим органом наступного робочого дня з дня взяття на облік безоплатно надсилається (вручається) повідомлення про взяття на облік за формою № 2-ЄСВ, а взяття на облік платників, на яких поширюється дія Закону № 755, підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру, що надсилається (видається) цим платникам у порядку встановленому Законом № 755.

    Чи є базою нарахування єдиного внеску вартість санаторних путівок, що надаються підприємством безкоштовно своїм працівникам?
    Відповідно до п. 1 частини першої ст. 7 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VІ «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями базою нарахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄВ) для підприємств, установ та організацій, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, є сума нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України «Про оплату праці», та сума винагороди ФО за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
    Визначення видів виплат, що відносяться до основної, додаткової заробітної плати та інших заохочувальних та компенсаційних виплат, при нарахуванні ЄВ встановлено Інструкцією зі статистики заробітної плати, затвердженою наказом Державного комітету статистики України від 13.01.2004 № 5 (далі – Інструкція № 5).
    Підпунктом 2.3.4 п. 2.3 розд. 2 Інструкції № 5 визначено, що вартість путівок працівникам та членам їхніх сімей на лікування та відпочинок, екскурсії або суми компенсацій, видані замість путівок за рахунок коштів підприємства (крім випадків, указаних у п. 3.2 розд. 3 Інструкції № 5), входять до фонду оплати праці у складі інших заохочувальних та компенсаційних_виплат.
    Отже, вартість путівки, що надається підприємством працівнику, є базою нарахування ЄВ.

   Чи сплачують єдиний внесок ФОП, які застосовують загальну систему оподаткування, та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, за період, в якому не отримували дохід (прибуток) з 01.01.2016року?
    Якщо фізичні особи – підприємці, які перебувають на загальній системі оподаткування, та особи, які провадять незалежну професійну діяльність, не отримували доходів (прибутків) у звітному році або окремому місяці звітного року, такі особи можуть не визначати базу єдиного внеску, оскільки вказаною нормою передбачено право, а не обов’язок платника.
     Яким чином нараховують і сплачують єдиного внеску відокремлені підрозділи ЮО?
   Відповідно до ст. 95 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року № 435-IV із змінами та доповненнями філією є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій. Представництвом є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює представництво і захист інтересів юридичної особи.
    Відокремлені підрозділи не є юридичною особою. Вони наділяються майном юридичної особи, що їх створила, і діють на підставі затвердженого нею положення.
    Пунктом 1 частини першої ст. 4 Закону України від 08 липня 2010 року 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» із змінами та доповненнями визначено, що платниками єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) є роботодавці, зокрема підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – Єдиний державний реєстр)), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
    Згідно з п. 8 розд. ІІ Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.11.2014 № 1162 із змінами і доповненнями, відокремлені підрозділи обліковуються як страхувальники з урахуванням таких особливостей:
    у разі отримання повідомлення від державного реєстратора або відомостей з Єдиного державного реєстру про створення відокремленого підрозділу юридичної особи такий новостворений підрозділ обліковується з приміткою «Неплатник»;
   у разі прийняття юридичною особою рішення про виділення відокремленого підрозділу на окремий баланс та перехід до самостійного ведення ним розрахунків із застрахованими особами юридична особа повідомляє про це в десятиденний строк з дня прийняття такого рішення контролюючий орган за місцезнаходженням відокремленого підрозділу. У зазначеному випадку на підставі такого повідомлення юридичної особи відокремлений підрозділ обліковується як платник єдиного внеску;
    якщо юридичною особою прийнято рішення про реорганізацію відокремленого підрозділу – страхувальника в такий підрозділ, який не має обов’язків чи повноважень щодо ведення окремого балансу та самостійного ведення ним розрахунків із застрахованими особами, юридична особа повідомляє про це в десятиденний строк з дня прийняття такого рішення контролюючий орган за місцезнаходженням такого відокремленого підрозділу. У цьому випадку за умови відсутності заборгованості на підставі такого повідомлення юридичної особи відокремлений підрозділ обліковується з приміткою «Неплатник»;
   наявність у відокремленого підрозділу окремого балансу, самостійного ведення розрахунків з оплати праці із застрахованими особами може бути встановлена контролюючим органом під час проведення перевірки платника єдиного внеску, при опрацюванні його звітності.
  Таким чином, нараховування і сплату (перерахування) єдиного внеску за відокремлені підрозділи, які не мають окремого балансу, здійснює централізовано головне підприємство – юридична особа за своїм місцезнаходженням.
    У разі прийняття юридичною особою рішення про виділення відокремленого підрозділу на окремий баланс та перехід до самостійного ведення ним розрахунків із застрахованими особами, такий відокремлений підрозділ самостійно нараховує та перераховує суми єдиного внеску за своїм місцезнаходженням.

Рівненська ОДПІ

    Серед найважливіших напрямків роботи податкової міліції є очищення ринку підакцизних товарів від фальсифікату та незаконно ввезеної на територію України підакцизної продукції. Проведення належних заходів по вказаному напрямку здійснюється в рамках загальнодержавної операції «Акциз - 2016».
   Так, співробітниками податкової міліції ГУ ДФС у Рівненській області, на виконання ухвал Рівненського міського суду в рамках кримінального провадження зареєстрованого за ст. 204 КК України на території Львівської та Рівненської області проведено 11 обшуків, в результаті яких вилучено: спирту – 5,7 тони, алкогольної продукції – 4,2 тони.
    Загальна сума вилучених товарів підакцизної групи становить близько – 1,2 млн. грн.
   Тож, якщо у вас є підозри щодо якості алкогольних напоїв, автентичності марок акцизного податку на них, або стала відома інформація про незаконну діяльність на ринку нафтопродуктів, телефонуйте та повідомляйте про це за номером чергової частини оперативного управління ГУ ДФС у Рівненській області 0362-692-588.

ГУ ДФС у Рівненській області

    З початку року до місцевих бюджетів Рівненщини від власників елітних автомобілів надійшло понад 1174 тис. грн транспортного податку.
   Довідково: Законом України від 24 грудня 2015 року № 909 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» передбачено: об’єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньо-ринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної зарплати , встановленої законом станом на 1 січня податкового (звітного) року.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Понад 98 мільйонів гривень – такий внесок в обороноздатність країни зробили жителі Рівненської області у вигляді сплати військового збору із сум отриманих доходів впродовж січня-серпня цього року.
    Як зазначив перший заступник начальника ГУ ДФС у області: «Ця сума на 20,5 млн. грн. перевищує минулорічну, сплачену протягом такого ж періоду, що в першу чергу є результатом поетапного виведення з «тіні» доходів працюючого населення».

ГУ ДФС у Рівненській області