Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесено зміни до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі – Закон № 481), зокрема, запроваджено ліцензування видів господарської діяльності з виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним. Зазначені зміни набирають чинності з 01 липня 2019 року.

Як повідомили у ГУ ДПС у Рівненській області, станом на 01.11.2019 платники податків Рівненщини які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним, сплатили до державного бюджету 653,8 тис. грн. плати за ліцензії на паливо.

Всього на території Рівненської області 52 суб’єктів господарювання отримали ліцензії на право роздрібної торгівлі та на зберігання палива.

Детальна інформація щодо зареєстрованих станом на 1 листопада2019 року платників акцизного податку з реалізації пального та спирту етилового, включених до Реєстру платників, розміщена на офіційному веб-порталі у рубриці «Реєстри», за посиланням: http://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/82860.html

Головне управління ДПС у Рівненській області

Торгівля продукцією власного виробництва не потребує застосування РРО

Головне управління ДПС у Рівненській області повідомляє, що відповідно до п.1 ст.9 Закону №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються підприємствами, установами та організаціями усіх форм власності при здійсненні торгівлі, виключно, власної продукції, за умови проведення розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних і завірених печаткою у встановленому порядку, використання РРО (касових апаратів) не є необхідним.

Звертаємо увагу, що дана норма законодавства не поширюється на продаж технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, а також лікарських засобів та виробів медичного призначення підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, крім підприємств торгівлі та громадського харчування, у разі проведення розрахунків у касах цих підприємств, установ і організацій з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій, підписаних уповноваженою особою відповідного суб’єкта господарювання.

Головне управління ДПС у Рівненській області

Зокрема, протягом січня – жовтня 2019 року платниками Рівненської області сплачено 103,2 млн. грн. цього податку.

Податківці нагадують, що акцизний податок перераховується до місцевих бюджетів адміністративно-територіальних одиниць, на яких розташовані пункти продажу підакцизних товарів, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку для подання податкової декларації за місячний податковий період.

Згідно чинного законодавства платниками акцизного податку з роздрібного продажу підакцизних товарів є суб’єкти роздрібної торгівлі, які реалізують безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших суб’єктах господарювання громадського харчування такі підакцизні товари: пиво, алкогольні напої, тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну, нафтопродукти, насамперед бензин та дизельне пальне, паливо моторне альтернативне, біодизель, скраплений газ тощо.

Звертаємо увагу, що акцизний податок з роздрібного продажу підакцизних товарів повинен відображатися у фіскальному чеку окремим рядком. Якщо немає чеку – не сплачено податок, не наповнюється бюджет.

Враховуючи, що фактичними платниками акцизного податку в першу чергу є громадяни, які купують підакцизні товари, податківці пропонують жителям громади контролювати сплату суб’єктами господарювання акцизного податку шляхом вимоги розрахункових документів (чеків) у продавців.

Головне управління ДПС у Рівненській області

Порядок подання уточнюючого податкового розрахунку за ф. 1ДФ

Форма та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку (форма № 1ДФ) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4.

Порядок заповнення звітного нового та уточнюючого податкових розрахунків є однаковим. Звітний новий та уточнюючий податкові розрахунки подаються на підставі інформації з попередньо поданого податкового розрахунку і містять інформацію лише за рядками й реквізитами, які уточнюються. Для заповнення також використовується інформація з повідомлень про виявлені помилки, які відправляються контролюючими органами до податкового агента.

Коригування показників розд. I:

-для виключення одного помилкового рядка з попередньо введеної інформації потрібно повторити всі графи такого рядка і у графі 9 указати «1» - на виключення рядка;

-для введення нового або пропущеного рядка потрібно повністю заповнити всі його графи і у графі 9 указати «0» - на введення рядка;

-для заміни одного помилкового рядка іншим потрібно виключити помилкову інформацію та ввести правильну інформацію, тобто повністю заповнити два рядки, один з яких виключає попередньо внесену інформацію, а другий вносить правильну інформацію. У такому разі в першому рядку в графі 9 указується «1» - рядок на виключення, а в другому – «0» - рядок на введення.

Коригування показників розд. II:

-підрозділ «Оподаткування процентів»:

-для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Оподаткування процентів - виключення**» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Оподаткування процентів» відобразити правильну інформацію;

-підрозд. «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею»:

-для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею - виключення***» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Оподаткування виграшів (призів) у лотерею» відобразити правильну інформацію;

-підрозд. «Військовий збір»:

-для виключення помилкового рядка з попередньо введеної інформації у рядку «Військовий збір - виключення****» потрібно повторити всі графи помилкового рядка, а в рядку «Військовий збір» відобразити правильну інформацію.

Головне управління ДПС у Рівненській області

Протягом дев’яти місяців 2019 року до місцевих бюджетів Рівненської області надійшло 796,5 тис. грн. туристичного збору. Ця сума збільшилась на 558 тис. грн у порівнянні з відповідним періодом 2018 року.

Чинним законодавством чітко визначене коло платників туристичного збору та його граничний розмір. Платниками туристичного збору, як встановлено ст. 268 Податкового кодексу, є громадяни України, іноземці, а також особи без громадянства, котрі прибувають на територію адміністративно-територіальної одиниці, на якій діє рішення сільської, селищної та міської ради про встановлення туристичного збору, та отримують послуги з тимчасового проживання із зобов’язанням залишити місце перебування в зазначений строк.

Працівники податкової служби переконані, що збільшення потоку туристів, які відвідують Рівненщину та сплачують туристичний збір, ставку якого встановлюють сільські, селищні та міські ради у розмірі до 0,5 відсотка – для внутрішнього туризму та до 5 відсотків – для в’їзного туризму від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, для однієї особи за одну добу тимчасового розміщення, сприяє й розвитку бізнесу рівненських суб’єктів господарювання. Адже, оплачуючи різні товари чи послуги, турист робить свою інвестицію у бізнес нашого регіону й наповнення бюджету.

Головне управління ДПС у Рівненській області

Яке майно фізичної особи - підприємця не може бути використане як джерело погашення податкового боргу?

Головне управління ДПС у Рівненській області повідомляє, що відповідно до п. 87.3 ст. 87 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями не можуть бути використані як джерела погашення податкового боргу платника податків:

майно платника податків, надане ним у заставу іншим особам (на час дії такої застави), якщо така застава зареєстрована згідно із законом у відповідних державних реєстрах до моменту виникнення права податкової застави;

майно, яке належить на правах власності іншим особам та перебуває у володінні або користуванні платника податків, у тому числі (але не виключно) майно, передане платнику податків у лізинг (оренду), схов (відповідальне зберігання), ломбардний схов, на комісію (консигнацію); давальницька сировина, надана підприємству для переробки, крім її частини, що надається платнику податків як оплата за такі послуги, а також майно інших осіб, прийняті платником податків у заставу чи заклад, довірче та будь-які інші види агентського управління;

майнові права інших осіб, надані платнику податків у користування або володіння, а також немайнові права, у тому числі права інтелектуальної (промислової) власності, передані в користування такому платнику податків без права їх відчуження;

кошти кредитів або позик, наданих платнику податків кредитно-фінансовою установою, що обліковуються на позичкових рахунках, відкритих такому платнику податків, суми акредитивів, що виставлені на ім’я платника податків, але не відкриті, суми авансових платежів;

майно, вільний обіг якого заборонено згідно із законодавством України;

майно, що не може бути предметом застави відповідно до Закону України «Про заставу»;

кошти інших осіб, надані платнику податків у вклад (депозит) або довірче управління, а також власні кошти юридичної особи (фізичної особи – підприємця), що використовуються для виплат заборгованості з основної заробітної плати за фактично відпрацьований час фізичним особам, які перебувають у трудових відносинах з такою юридичною особою.

ГУ ДПС у Рівненській області

    Головне управління ДПС у Рівненській області звертає увагу, що Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» внесено зміни до Податкового кодексу та Закону України від 19 грудня 1995 року № 481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», зокрема запроваджено ліцензування видів господарської діяльності з виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним. Зазначені зміни набрали чинності з 01 липня 2019 року.
    Місце зберігання пального визначено як місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування. Зберігання пального – діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик (ст. 1 Закону № 481).
    Нормами ст. 15 Закону № 481 встановлено, що ліцензія на право зберігання пального не отримується на місця зберігання пального, що використовуються:
► підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету;
► підприємствами, установами та організаціями системи державного резерву;
► суб’єктами господарювання для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто - та газовидобувних майданчиках, бурових платформах і яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі.
    Порядок видачі, призупинення, анулювання ліцензій на право зберігання пального, оптову та роздрібну торгівлю пальним визначено також ст. 15 Закону № 481.
    Отже, ст. 15 Закону № 481 встановлено вичерпний перелік умов, за яких підприємства, установи та організації не отримують ліцензію на право зберігання пального на місця зберігання пального, інших виключень Законом № 481 не передбачено.

Головне управління ДПС у Рівненській області

    Боротьба з «тіньовою» зайнятістю та виплатою заробітної плати без оподаткування сьогодні серед пріоритетних напрямів роботи Державної податкової служби України. Адже від надходжень до бюджетів за рахунок оподаткування доходів, які отримують громадяни, залежить вчасне фінансування закладів освіти, охорони здоров’я, оборони, безпеки, культури, забезпечення надання грошової допомоги багатосімейним і малозабезпеченим громадянам та інших виплат соціального напряму.
    Крім того, «тіньова» зарплата має негативні наслідки для найманих працівників. Зокрема, це відсутність соціальних гарантій, передбачених для працівника, - права на відпустку (у тому числі на час вагітності та пологів), страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, права на оплату листків непрацездатності. Також громадяни втрачають пенсійний стаж та можливість отримання допомоги у разі втрати роботи.
    Головним управлінням ДПС у Рівненській області протягом січня - вересня 2019р. встановлено 94 випадки порушень підприємствами та фізичними особами – підприємцями виплати заробітної плати (або інших доходів) громадянам з порушенням діючого податкового законодавства. За результатами проведених перевірок додатково донараховано до бюджету 46101,6 тис. грн. ПДФО, 2786,7 тис. грн. військового збору та 11818,2 тис. грн. єдиного внеску.
    Протягом січня - вересня 2019 р. за результатами здійснених ГУ ДПС у Рівненській області перевірок виявлено використання праці 32 найманих працівників без належного оформлення трудових відносин.

Головне управління ДПС у Рівненській області

Як повідомили у Головному управлінні ДПС у Рівненській області, понад 52,9 млн. грн. податків за користування лісовими ресурсами Рівненщини поповнили місцеву скарбницю області та 18,4 млн. грн. надійшло до державного бюджету України. Загальна сума надходжень перевищила минулорічні показники за відповідний період на 10 мільйонів гривень.

Як зазначила в.о. начальника Головного управління ДПС у Рівненській області Надія Друзюк: «Рентні платежі, значна частина яких надходить до місцевої скарбниці, мають велике значення для фінансування потреб бюджетної сфери області, соціальних програм та спрямовуються на відновлення природних ресурсів. Отож представники місцевої влади мають можливість не тільки використати надходження, отримані, зокрема, від рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів на соціальний розвиток власних територій, але й планувати подальшу діяльність, враховуючи її стабільні надходження до бюджету».

Нагадаємо, що згідно зі ст. 256.2.1. - 256.2.4. Податкового кодексу України, об’єктом оподаткування рентною платою є не тільки деревина, заготовлена в порядку рубок головного користування, але й деревина, заготовлена під час проведення заходів щодо поліпшення якісного складу лісів, з розчищення лісових ділянок, вкритих лісовою рослинністю у зв’язку з будівництвом шляхів, трубопроводів тощо. До цього переліку відносяться і другорядні лісові матеріали, зокрема, заготівля живиці, кори, пнів та інших лісових матеріалів та побічні лісові користування, як заготівля дикорослих плодів, грибів, ягід, лікарських рослин, збирання лісової підстилки та заготівля очерету.

Головне управління ДПС у Рівненській області

Погашення спадкоємцям податкових зобов’язань у разі смерті фізичної особи підприємця

Головне управління ДПС у Рівненській області повідомляє, що відповідно до п.п. 65.10.2 Податкового кодексу України внесення до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків запису про припинення підприємницької діяльності фізичної особи –підприємця чи незалежної професійної діяльності фізичної особи здійснюється у разі    смерті такої фізичної особи, що підтверджується свідоцтвом про смерть (витягом з Державного реєстру актів цивільного стану громадян, інформацією органу державної реєстрації актів цивільного стану).     

Згідно з п. 99.1 ст. 99 ПКУ виконання грошових зобов’язань та/або погашення податкового боргу фізичної особи (у тому числі фізичної особи – підприємця, фізичної особи, яка провадить незалежну професійну діяльність) у разі її смерті або оголошення судом померлою здійснюється її спадкоємцями, які прийняли спадщину (крім держави), в межах вартості майна, що успадковується, та пропорційно частці у спадщині на дату її відкриття.
Претензії спадкоємцям пред’являються контролюючими органами в порядку, встановленому цивільним законодавством України для пред’явлення претензій кредиторами спадкодавця.

Після закінчення строку прийняття спадщини грошові зобов’язання та/або податковий борг спадкодавця стають грошовими зобов’язаннями та/або податковим боргом спадкоємців.

Протягом строку прийняття спадщини на грошові зобов’язання та/або податковий борг спадкодавців пеня не нараховується.

У разі переходу спадщини до держави грошові зобов’язання померлої фізичної особи припиняються.
Пунктом 162.3 ст. 162 ПКУ встановлено, що у разі смерті платника податку або оголошення його судом померлим чи визнання безвісно відсутнім податок за останній податковий період справляється з нарахованих на його користь доходів. Відповідно до цього останнім податковим періодом вважається період, який закінчується днем, на який відповідно припадає смерть такого платника податку, винесення такого судового рішення. У разі відсутності нарахованих доходів податок сплаті не підлягає.
Особою, відповідальною за погашення грошових зобов’язань чи податкового боргу платника податків, є стосовно фізичної особи, яка померла або визнана судом безвісно відсутньою або оголошена померлою, – особи, які вступають у права спадщини або уповноважені здійснювати розпорядження майном такої особи (п. 97.4 ст. 97 ПКУ).

Головне управління ДПС у Рівненській області

Протягом січня - вересня 2019 року платники рентних платежів – надрокористувачі Рівненської області спрямували до зведеного бюджету країни 28,7 млн. грн., в тому числі до державного бюджету перераховано 19,5 млн. грн., до місцевих бюджетів надійшло 9,2 млн. гривень.

На Рівненщині майже 500 суб’єктів господарювання зареєстровані платниками рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин.

З метою забезпечення повного обліку платників рентної плати за користування надрами фахівці податкової служби проводять звірки переліків суб’єктів господарювання, яким видано спецдозволи на користування надрами та дозволи на спеціальне водокористування, з переліком платників, які надають до органів ДПС податкові розрахунки. Якщо протягом шести місяців суб'єкти господарювання не сплачують. або платять рентну плату у неповному обсязі, вони можуть бути позбавлені дозволів на спеціальне водокористування та користування надрами для видобування корисних копалин. У 2019 році одному з підприємств Рівненщини анульовано спецдозвіл на користування надрами.

Як зазначила в.о. начальника Головного управління ДПС у Рівненській області Надія Друзюк, унікальний природно-ресурсний потенціал Рівненщини при його ефективному використанні є однією з передумов розвитку регіону та підвищенню якості життя наших краян, а тенденція до зростання надходжень рентних платежів сприятиме його збереженню та відновленню.

Головне управління ДПС у Рівненській області

Де дізнатися нові реквізити рахунків для сплати податків, які діють з 01.10.2019

Нагадуємо, що з 1 жовтня у зв’язку з переходом Державної податкової служби України на міжнародні стандарти IBAN, Державною казначейською службою України відкрито нові бюджетні рахунки для зарахування надходжень до державного та місцевого бюджетів.

Дізнатися про нові реквізити рахунків для сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та інших платежів до бюджету в розрізі адміністративно-територіальних одиниць України платник податків може з таких джерел:

- на офіційному вебпорталі ДПС в рубриках:

Головна/Бюджетні рахунки (https://www.tax.gov.ua/byudjetni-rahunki/);

Головна/Законодавство/Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування/Реєстр рахунків для сплати єдиного внеску (з 01.10.2019) (https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/ediniy-vnesok-na-zagalnoobovyazkove-/).

 - у приватній частині Електронного кабінету в меню «Стан розрахунків з бюджетом» платник податків має доступ до своїх особових рахунків зі сплати податків, зборів та інших платежів. При зверненні до зазначеного меню відображається зведена інформація станом на момент звернення, що містить інформацію по кожному виду платежу, зокрема, бюджетний рахунок на поточну дату, МФО банку.

Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг. Вхід до Електронного кабінету здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через офіційний вебпортал ДПС.

- у контролюючого органу ДПС за місцем реєстрації або місцем здійснення діяльності.

Головне управління ДПС у Рівненській області

Шановні платники, вчасно сплатіть податки!

Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує, що

29.10.2019 року - останній день сплати:

- авансового внеску з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, юридичними особами за IІІ квартал 2019 року;

- авансового внеску з транспортного податку юридичними особами за IІІ квартал 2019 року.

30.10.2019 року - останній день сплати:

- плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за вересень 2019 року;

- податку на доходи фізичних осіб з нарахованого, але не виплаченого доходу, за вересень 2019 року;

- військового збору з нарахованого, але не виплаченого доходу, за вересень 2019 року;

- податку на додану вартість за вересень 2019 року;

- акцизного податку за вересень 2019 року;

- рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України за вересень 2019 року;

- єдиного податку платниками четвертої групи за ІІІ квартал 2019 року;

- податку на доходи фізичних осіб із загальної суми доходів у вигляді процентів, нарахованих за вересень 2019 року на суми банківських вкладних (депозитних) або поточних рахунків, ощадних (депозитних) сертифікатів, вкладів (депозитів) членів кредитної спілки у кредитній спілці.

Головне управління ДПС у Рівненській області

ГУ ДПС у Рівненській області повідомляє, що у січні-вересні 2019 року до зведеного бюджету області надійшло 33,8 млн. грн. рентної плати за спеціальне використання води, що на 16 відсотків, або 4,7 млн.грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року.

Сума надходжень ренти майже рівними частинами розподіляється між державним та місцевими бюджетами, зокрема 45%, або по 15,2 млн. грн. – до загального фонду державного бюджету та до загального фонду місцевих бюджетів та 10%, або 3,4 млн. грн. – до спеціального фонду державного бюджету.

«Саме за рахунок частини збору, що надходить до скарбниць місцевих громад, фінансуються потреби бюджетної сфери місцевих громад та соціальні програми по екологічному оздоровленню річок та водоймищ Рівненської області, а також плануються додаткові заходи, спрямовані на розвиток області та захист довкілля краю», - зазначила в.о. начальника Головного управління ДПС у області Надія Друзюк.

Згідно з Податковим кодексом України, платниками рентної плати за спеціальне використання води є юридичні та фізичні особи – підприємці, які використовують воду у своїй господарській діяльності. У Рівненській області зареєстровано 470 суб’єктів господарювання юридичних осіб та 289 фізичних осіб, які сплачують цю ренту.

Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує, що граничний термін подання податкової звітності та сплати податкових зобов’язань з рентної плати за спеціальне використання води за 3 квартал 2019 року – 11 листопада та 21 листопада 2019 року відповідно.

ГУ ДПС у Рівненській області

Доповнено правила реєстрації в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків

ГУ ДПС у Рівненській області повідомляє, що відсьогодні діють зміни до Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків. Новаціями передбачено, що для проведення реєстрації, внесення змін, отримання картки платника податків або відомостей з Державного реєстру використовуються дані документа, що посвідчує особу, зокрема:

для іноземців та осіб  без громадянства, які звернулися із заявою про визнання їх біженцем або особою, яка потребує додаткового захисту, відповідно до Закону України «Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту»:

копія паспортного документа іноземця та особи без громадянства, засвідчена територіальним органом ДМС за місцем перебування іноземця чи особи без громадянства в Україні, та/або з відміткою про те, що оригінал такого документа отримано на зберігання територіальним органом ДМС;

довідка про звернення за захистом в Україні.

Іноземці та особи без громадянства подають документи до  територіальних органів ДПС в областях та місті Києві.

Довідково - 23.10.2019 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 10.07.2019 № 294  «Про внесення зміни до Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 01.08.2019 за № 847/33818.

Цей наказ розміщено на вебпорталі ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/nakazi/73796.html.

ГУ ДПС у Рівненській області

Як зазначили у Головному управління ДПС у Рівненській області, податок на доходи фізичних осіб традиційно залишається одним з основних джерел наповнення місцевих бюджетів. У січні – вересні 2019 року надходження з ПДФО склали майже 2530,9 млн. грн. або 69%. від загальних надходжень до місцевих скарбниць Рівненщини. У порівнянні із аналогічним періодом 2018 року надходження з ПДФО збільшились на 455,7 млн. грн., або на 22 відсотка.

Слід зазначити, що збільшення надходжень до місцевих бюджетів, зокрема податку на доходи фізичних осіб, позитивно впливає на соціально-економічний розвиток територіальних громад Рівненської області. Завдяки фінансовій децентралізації, органи місцевого самоврядування можуть самостійно забезпечувати належне функціонування закладів соціальної сфери та вирішувати питання розвитку територіальних громад, без виділення додаткових коштів з державного бюджету.

«У податковій службі зацікавлені у зміцненні конструктивного діалогу з сумлінним бізнесом, який створює робочі місця, дбає про інвестиції і таким чином формує основну питому вагу податкових надходжень до бюджету. Адже легалізація праці, офіційна підприємницька діяльність є дуже важливими чинниками для збільшення надходжень, а відповідно і соціально-економічного розвитку територіальних громад області» - зазначила в.о. начальника Головного управління ДПС у області Надія Друзюк.

Головне управління ДПС у Рівненській області

Переплатили ЄСВ? Як повернути помилково сплачені кошти

 Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує, що відповідно до п.п. 1 частини 2 ст. 6 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) платники єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування зобов’язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

У разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного соціального внеску зобов’язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені у порядку і розмірах, визначених ст. 25 Закону № 2464.

Частиною 13 ст. 9 Закону № 2464 передбачено, що суми помилково сплаченого єдиного соціального внеску зараховуються в рахунок майбутніх платежів ЄСВ або повертаються платникам у порядку і строки, визначені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної бюджетної політики, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, Пенсійним фондом України та фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування.

Головне управління ДПС у Рівненській області

Головне управління ДПС у Рівненській області повідомляє, що станом на перше жовтня поточного року 4 467 мешканців області задекларували 8959 млн. грн. податкової знижки, з яких 8086,3 млн. грн. або 90 % вже повернули. 

Нагадаємо, податкова знижка надається, якщо фізичною особою протягом звітного року понесені витрати, пов’язані зі сплатою за навчання в вітчизняних закладах дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти, в вищих та професійно-технічних навчальних закладах, внески на благодійність, відсотки за іпотечним кредитом, витрати на переобладнання машин під біопаливо, тощо.

Для отримання податкової знижки за результатами 2018 року необхідно подати декларацію за місцем реєстрації до 31 грудня 2019 року. Податок підлягає поверненню протягом 60 календарних днів з дня подання декларації.

 У разі, якщо платник податку до кінця року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки, таке право на наступний податковий рік не переноситься.

Головне управління ДПС у Рівненській області

 

До уваги платників податку на прибуток. Змінено форми фінансової звітності

Головне управління ДПС у Рівненській області нагадує, що відповідно п.46.2 ст.46 Податкового кодексу України платник податку на прибуток подає разом з відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації з урахуванням вимог ст.137 Кодексу. При цьому фінансова звітність є додатком до податкової декларації з податку на прибуток та її невід’ємною частиною.

Наказ Міністерства фінансів України від 31.05.2019 № 266 «Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з бухгалтерського обліку», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27.06.2019 за № 685/33656 набрав чинності 23.07.2019.

Так, наказом № 226 внесені зміни до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України з бухгалтерського обліку, зокрема, форму фінансової звітності № 1-м «Баланс» доповнено новими показниками:

Нематеріальні активи – 1000

Первісна вартість – 1001

Накопичена амортизація – 1002.

Враховуючи викладене, з метою належного декларування податку на прибуток за три квартали 2019 року підприємства подають декларацію та актуальні (оновлені) форми фінансової звітності.

Нагадуємо, що останній день подання податкової декларації з податку на прибуток підприємств за три квартали цього року 11 листопада 2019 року.

Головне управління ДПС у Рівненській області

Як повідомили в Головному управлінні ДПС у Рівненській області у січні-вересні 2019 року до бюджетів громад Рівненщини, від платників єдиного податку 1-3 груп надійшло 411,1 млн. грн. єдиного податку, ц е на 80,1 млн. грн. більше в порівнянні з аналогічним періодом минулого року.

Найбільша бюджетна частка належить фізичним особам – підприємцям, які сплатили 340,1 млн. грн. єдиного податку, і це на 66,9 млн. грн. більше, ніж у січні-вересні 2019 року.

Від юридичних осіб – спрощенців 3 групи територіальні громади краю отримали 70,9 млн. грн. податкових надходжень, що на 13,2 млн. грн. перевищує минулорічний показник.

Як зазначила в. о. начальника Головного управління ДПС у Рівненській області Надія Друзюк, єдиний податок – одне зі стабільних джерел наповнення місцевих бюджетів області. Саме тому створення комфортних умов для розвитку та роботи підприємництва у регіоні є у пріоритетах діяльності виконавчої влади, місцевого самоврядування та податкової служби області..

Нагадаємо, що спрощена система оподаткування – це особливий механізм справляння податків і зборів, що замінює сплату окремих податків і зборів на сплату єдиного податку з одночасним веденням спрощеного обліку та звітності. Спрощена система оподаткування регулюється гл. 1 р. XIV Податкового кодексу.

У 2019 році максимальна фіксована ставка єдиного податку для спрощенців І групи становить не більше 192,10  грн. (до 10%  від 1 921 грн.), ІІ групи –  не може перевищувати 834,60 грн. (до 20% від 4 173 грн.). Платники єдиного податку ІІІ групи сплачують його у розмірі 3% доходу, у разі сплати ПДВ, або 5% доходу, у разі включення ПДВ до складу єдиного податку.

Головне управління ДПС у Рівненській області

Жителі Рівненщині користуються правом на звернення до органів ДПС

В Головному управлінні ДПС у Рівненській області інформують, що громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об’єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов’язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення. Оформлення письмових звернень громадян здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян».

Так, за січень – вересень поточного року до податківців області надійшло 195 письмових звернень, з яких 11 – колективних.

Найчастіше в зверненнях громадяни порушували питання щодо проведення перевірок, інформування про ухилення від сплати податків, реєстраційних номерів облікових карток платників податків. Також жителі краю звертались щодо сплати окремих  податків і зборів, роз’яснень норм чинного податкового законодавства та інших питань.

Звернення мають складатися державною (офіційною) мовою та адресуються контролюючому органу, його посадовим особам, якщо порушені у зверненні питання належать до їх компетенції.

У зверненні зазначаються прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина та викладається суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Письмове звернення повинно бути надруковано або написано від руки розбірливо і чітко, підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути зазначено електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним.

Письмове звернення надсилається поштою або передається громадянином до відповідного органу, установи особисто чи через уповноважену ним особу, повноваження якої оформлені відповідно до законодавства, або з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

Звертаємо увагу, що інформація з питань організації прийому та розгляду звернень громадян розміщена на суб-сайті ГУ ДПС у Рівненській бласті (http://rv.tax.gov.ua/) та на стендах в Центрах обслуговування платників.

Головне управління ДПС у Рівненській області