Влаштуватися на роботу без укладання трудового договору – на сьогодні можна без проблем. Але, через таку зайнятість соціально незахищеними залишаються, в першу чергу, наймані працівники. Ненормований робочий день, відсутність оплати лікарняного та відпустки, залежність розміру заробітної плати виключно від роботодавця, відсутність записів у трудовій книжці та несплата внесків до Пенсійного фонду України – це неповний перелік порушень вимог трудового законодавства роботодавцями, які нехтують своїми обов'язками щодо офіційного оформлення своїх працівників. Перебування робітника в такому статусі негативно впливає на рівень його пенсійного забезпечення в майбутньому та соціальні гарантії сьогодні. Більшість юристів не гарантує позитивних результатів в  трудових спорах  неоформлених працівників у разі  виникнення конфлікту з роботодавцем (наприклад, невиплати заробітної плати), оскільки останнього практично неможливо притягнути до відповідальності.

Згідно Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, який забезпечується завдяки сумлінній та своєчасній сплаті єдиного внеску, зокрема це стосується як пенсій, так і інших видів соціальних виплат і допомог.

Проте, на сьогоднішній день не всі суб’єкти господарювання сумлінно сплачують єдиний внесок, що порушує не тільки норми діючого в країні законодавства, а й основи соціального забезпечення застрахованих громадян.

Згідно із законодавством за несплату або несвоєчасну сплату єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції. Строк давності щодо стягнення сум недоїмки по єдиному соціальному внеску, штрафів та нарахованої пені не застосовується.

Виплата заробітної плати в "конвертах" позбавляє працюючих таких соціальних гарантій, як оплата тимчасової непрацездатності, включаючи догляд за хворою дитиною та допомогу по вагітності й пологах, та виплата втраченого заробітку у зв'язку з втратою непрацездатності у разі нещасного випадку на виробництві або професійного захворювання. а також виплата допомоги по безробіттю у випадку втрати роботи. Через несплату єдиного соціального внеску наймані працівники втрачають страховий стаж та можливість одержання заробленої пенсії за віком, по інвалідності та у зв'язку з втратою годувальника

Звертаю увагу керівників підприємств, установ, організацій та підприємців щодо неприпустимості випадків виплати заробітної плати "у конвертах", а також виплати заробітної плати в розмірах нижче мінімально встановленої законодавством.

А самим дієвим  методом у боротьбі із зарплатою «у конвертах», насамперед може бути прагнення самих найманих працівників змусити роботодавців чесно платити заробітну плату із дотриманням вимог чинного законодавства, а про факти виплати її «у конвертах» негайно повідомляти органи праці та соціального захисту населення, ДФС та інші органи виконавчої влади.

Пам'ятайте, що отримуючи заробітну плату в "конверті" чи маючи інше неоформлене джерело доходу, ви маєте забезпечене сьогодення, але ризикуєте своїм майбутнім…

Дмитро Зайцев начальник ГУ ДФС у Рівненській області

Протягом шести місяців  2018 року суб’єктам господарювання області  відшкодовано на розрахункові рахунки 545, 2 млн. грн. ПДВ, що на 266,2 млн. грн. більше, ніж за цей же період 2017 року. Тоді платники отримали 279,0  млн. грн. податку на додану вартість.

Як зазначає заступник начальника ГУ ДФС у Рівненській  області Зоя Хоній, показники збільшення повернення податку свідчать про ефективне запровадження Електронного реєстру відшкодування ПДВ. Передусім він передбачає автоматичну систему управління ризиками при адмініструванні ПДВ, прозорий процес повернення податку та його детінізацію. 

ГУ ДФС у Рівненській області

Перелік витрат які можна включити до податкової знижки розширено

ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що Законом України від 03.07.2018 р. №2477-VIII  «Про внесення змін до Податкового кодексу України» внесено наступні зміни:

1) У п. 165.1.14  ПКУ уточнено, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються аліменти, що виплачуються платнику податку згідно з рішенням суду або за добровільним рішенням сторін у сумах, визначених згідно із Сімейним кодексом України, у тому числі аліменти, що виплачуються нерезидентом. Тобто виключено норму щодо виплати аліментів нерезидентом незалежно від їх розміру, якщо інше не встановлено міжнародними договорами, згода на обов'язковість яких надана ВРУ.

2) У новій редакції викладено пп. 166.3.3 ПКУ щодо податкової знижки на навчання. Тепер до податкової знижки буде включатися сума коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення. Тобто Закон розширив перелік витрат на навчання, які можуть бути включені до податкової знижки.

Цей Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування. 

ГУ ДФС у Рівненській області

    У 2018 році за ініціативи Головного управління внутрішньої безпеки ДФС проведено інтерактивне анкетування платників податків, щоб вивчити загальне ставлення суб'єктів господарської діяльності до проблем корупції. Крім того, виявити поширеність корупції в органах Державної фіскальної служби.
    Це дослідження має моніторинговий характер, тому його результати надали можливість дослідити зрушення, які відбулись впродовж 2017 року (попереднє опитування проводилось у травні-червні 2017 року).
    В анкетуванні взяли участь 4780 платників, з яких 3062 – юридичні особи та 1718 – фізичних осіб.
    Переважна кількість респондентів (53%) – суб’єкти господарської діяльності, період діяльності яких становить понад 10 років.
    Решта – платники податків, з періодом ведення господарської діяльності до 10 років (до 1 року – 6%, від 1 до 5 років – 21%, від 5 до10 років – 20%).
    За результатами дослідження 45% респондентів відповіли, що ніколи не стикалися з проблемними ситуаціями при спілкуванні із працівниками органів ДФС під час здійснення господарської діяльності.
    На запитання щодо рівня корупції в органах ДФС 25% респондентів вказали на його зниження.
   Відповідаючи на питання: «Які фактори більш за все впливають на корупційні прояви в податковій та митній сферах?», переважна більшість платників (35%) повідомили про те, що вважають основною причиною загальний рівень корупції у державних структурах країни.
    Ще 21% платників відповіли, що таким фактором є недосконала система оподаткування. Крім того, 15% опитаних платників вважають недостатніми покарання за корупційні дії та 5% вказують на недосконалу процедуру підбору кадрів до органів доходів і зборів.
    Наразі 12,6% платників визнали, що відсутність стимулюючих чинників (зарплата, соціальне забезпечення тощо) для працівників органів ДФС є одним з корупційних чинників.
    Також суб’єкти господарської діяльності здійснили оцінку рівня корупції в органах ДФС за 10-бальною шкалою, де найвищий показник – абсолютна корупція, найнижчий – її відсутність. В цілому частка платників, які оцінили рівень корупції вище середнього (від 5 до 10), знизилась, натомість кількість респондентів, які зазначили про рівень корупції нижче середнього, – зросла.
    У ході опитування отримано відповіді на запитання щодо дій платників, якщо посадова особа органів ДФС у них вимагатиме неправомірну вигоду (хабар). Це питання важливе для того, щоб з’ясувати, наскільки суб’єкти господарювання готові (хоча б у намірах) активно протистояти та боротися з корупцією.
    Так, кількість платників, готових одразу дати неправомірну вигоду склала 4%, тобто значно менше тих, хто відразу відмовиться від «вирішення» свого питання шляхом надання неправомірної винагороди. Таких респондентів 36%.
  Водночас переважна більшість суб’єктів господарської діяльності налаштована відстоювати свої права у випадку вимагання неправомірної винагороди, зокрема звертатись зі скаргами про протиправні дії працівників ДФС на антикорупційний сервіс ДФС «Пульс» (19,6%), до підрозділів внутрішньої безпеки ДФС (9%), до правоохоронних органів (7%), до керівництва ДФС (6%), а також до засобів масової інформації (4%).
    Проведене дослідження засвідчило, що діяльність Державної фіскальної служби України спрямована на упередження, профілактику корупційних проявів, а також протидію корупції шляхом документування кримінальних, адміністративних та інших правопорушень у сфері службової діяльності. Всі ці чинники сприяли зменшенню рівня корупції та покращенню громадської думки про діяльність органів доходів і зборів.
    Державна фіскальна служба України надалі вживатиме заходи щодо системного упередження та профілактики корупційних проявів, виявлення та ліквідації причин і умов їх існування, а також забезпечення ефективного захисту процесу наповнення Державного бюджету України від корупційних проявів.

ГУ ДФС у Рівненській області

    У січні - червні 2018 року платники Рівненщини сплатили до Зведеного бюджету України 256,6 млн. грн. податку на прибуток. Із зазначених коштів державний бюджет одержав 230 млн грн, а місцева казна – 26,6 млн грн.
    В порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження зросли, зокрема, до державного бюджету на 16 відсотків, або на 31 млн.грн., до місцевих бюджетів на 7 відсотків, або на 1,7 млн.грн.
    За словами начальника Головного управління ДФС у Рівненській області Дмитра Зайцева, досягнення таких показників – це результат відкритих і партнерських взаємин з бізнесом, якісного сервісного обслуговування платників податків та підвищення податкової культури населення.  
    Варто зазначити, що  на Рівненщині платниками податку на прибуток зареєстровано майже 4 тисячі суб‘єктів господарювання.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Рівненська ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включається вартість дарунків, якщо їх вартість не перевищує 25% однієї мінімальної заробітної плати (у розрахунку на місяць), встановленої на 1 січня звітного податкового року за винятком грошових виплат у будь-якій сумі.
    Однак, зазначена норма застосовується тільки у разі надання подарунків у натуральній формі.
    Якщо в 2018 році вартість подарунка, який надається юридичною особою фізичній особі, не перевищує 930,75 грн. (3723 грн. х 25%), то його вартість не є об'єктом оподаткування податком на доходи фізичних осіб та військовим збором.
    У податковому розрахунку за формою №1ДФ вартість подарунків, які не оподатковуються податком на доходи, відображається за ознакою доходу «160».
    Якщо вартість подарунка перевищує у 2018 році 930,75 грн., то сума такого перевищення оподатковується за ставкою 18%, як додаткове благо з урахуванням коефіцієнта, передбаченого п. 164.5 Податкового кодексу, та відображається у податковому розрахунку за формою № 1ДФ за ознакою доходу "126".
    Крім того, сума перевищення оподатковується військовим збором за ставкою 1,5%. Зазначена норма визначена пп.165.1.39 ст. 165 Податкового кодексу України.

Рівненська ОДПІ

    Рівненська ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області нагадує, що ДФС України оприлюднено оновлені довідники пільг, затверджені станом на 04.07.2018 року.
    Довідник № 89/1 податкових пільг, що є втратами доходів бюджету, Довідник № 89/2 інших податкових пільг.
    У Довіднику № 89/1 змінено редакцію пільг та продовжено термін дії пільг з кодами 14060511, 14060512, 14060513 14060514.
   Дані відповідних довідників використовуються платниками податків під час заповнення звіту про суми податкових пільг за формою, затвердженою постановою КМ України від 27.12.2010 № 1233.
   Звіт подається суб'єктом господарювання за три, шість, дев'ять і дванадцять календарних місяців за місцем його реєстрації протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового періоду.
    У разі коли суб'єкт господарювання пільгами не користується, звіт не подається.

Рівненська ОДПІ

    Рівненська ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області нагадує, що ДФС України розпочата реалізація пілотного проекту щодо застосування новітніх моделей для реєстрації розрахункових операцій.
    З 19.06.2018 набула чинності постанова КМ України від 13.06.2018 № 472, якою затверджено Порядок реалізації експериментального проекту щодо реєстрації та експлуатації новітніх моделей програмних та/або програмно-технічних комплексів, призначених для РРО.
    Нова інформаційна система реєстрації та обліку РРО – e-Receipt передбачає оnline реєстрацію пристроїв (персональні комп’ютери, планшети, смартфони) без подання до контролюючих органів будь-яких паперових документів та не потребуватиме абонентської плати за користування нею. Е-Receipt може бути встановлена та підтримуватиметься будь-яким пристроєм.
    Ця система передбачає програмне забезпечення для платника (продавця), покупця та ДФС України, а також буде інтегрована з «Електронним кабінетом».
    З перевагами застосування системи e-Receipt можна ознайомитись за посиланням http: //sfs.gov.ua/data/files/226133.pdf.

Рівненська ОДПІ

    Головне управління ДФС у Рівненській області звертає увагу, що з 17.07.2018 набирає чинності наказ Мінагрополітики та продовольства України від 27.03.2018 № 162 (далі – Наказ № 162), яким внесено зміни до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затверджений наказом Мінагрополітики та продовольства України від 25.11.2016 № 489.
    Порядком передбачено, що з 17.07.2018 для земельних ділянок, інформація про які не внесена до відомостей Державного земельного кадастру, та у разі, якщо у відомостях Державного земельного кадастру відсутній код Класифікації видів цільового призначення земель для земельної ділянки, коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф) при розрахунку її нормативної грошової оцінки, застосовується із значенням 3,0.
    Наказ № 162 опубліковно у бюлетені «Офіційний вісник України» від 17.04.2018 № 30.

ГУ ДФС у Рівненській області

    За шість місяців поточного року роботодавці та самозайняті особи Рівненщини перерахували до бюджету 2043 млн. грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що на 444 млн. грн більше за минулорічний показник, або на 28%.
    Як зазначив начальник Головного управління ДФС у Рівненській області Дмитро Зайцев, серед пріоритетів роботи фіскальної служби й надалі залишається вжиття заходів щодо детінізації доходів та відносин у сфері зайнятості населення. Адже офіційне працевлаштування дасть змогу громадянам легально працювати і мати соціальні гарантії, а бюджет відповідно отримає додаткові надходження у вигляді податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
    Нагадуємо, єдиний соціальний внесок зараховується до Пенсійного та соціальних фондів. З 01 січня 2018 року законодавством встановлено розмір мінімальної зарплати 3723 гривні, а максимальна величина заробітної плати, з якої сплачується ЄСВ, складає 55845 гривень.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Обмеження щодо продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів встановлені Законом України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями.
    Зокрема, забороняється продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів: 
1) особами, які не досягли 18 років; 
2) у приміщеннях та на території навчальних закладів, закладів охорони здоров’я, крім ресторанів, що знаходяться на території санаторіїв; 
3) у приміщеннях спеціалізованих торговельних організацій, що здійснюють торгівлю товарами дитячого асортименту або спортивними товарами, а також у відповідних відділах (секціях) універсальних торговельних організацій; 
4) у закритих спортивних спорудах (крім пива у пластиковій тарі); 
5) з торгових автоматів; 
6) на полицях самообслуговування (крім тютюнових виробів у блоках та алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових, пива); 
7) поштучно (для тютюнових виробів, крім сигар); 
8) у споживчих упаковках, що містять менш як 20 сигарет; 
9) з рук; 
10) у невизначених для цього місцях торгівлі. 
    Забороняється продаж товарів дитячого асортименту, що імітують тютюнові вироби. 
    На час проведення масових заходів сільські, селищні та міські ради в межах відповідної адміністративної території можуть заборонити або обмежити продаж пива (крім пива у пластиковій тарі), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та куріння тютюнових виробів. 
   Продавець пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових або тютюнових виробів зобов’язаний отримати у покупця, який купує пиво (крім безалкогольного), алкогольні напої, слабоалкогольні напої, вина столові або тютюнові вироби, паспорт або інші документи, які підтверджують вік такого покупця, якщо у продавця виникли сумніви щодо досягнення покупцем 18-річного віку. 
    У разі відмови покупця надати такий документ продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових або тютюнових виробів такій особі забороняється.
  При цьому сільські, селищні та міські ради в межах території відповідної адміністративно-територіальної одиниці можуть встановлювати заборону продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових суб’єктами господарювання (крім закладів ресторанного господарства) у визначений рішенням таких органів час доби.
  З таким роз’ясненням можна ознайомитися на офіційному веб-порталі Державної фіскальної служби України у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі (категорія 115.05).

ГУ ДФС у Рівненській області

    Протягом січня - червня 2018 року до органів ГУ ДФС у Рівненській області та Рівненської митниці надійшло 188 письмових звернень від 289 громадян, що на 9 звернень менше, ніж за відповідний період 2017 року, з них: 185 заяв, 2 скарги та 1 пропозиція.
  Зміст основних питань – стосовно проведення перевірок, інформування про ухилення від сплати податків, щодо реєстраційного номеру платників податків, з питань що стосуються податкової звітності.
    Порушення термінів розгляду заяв не допущено.
    З початку року до ГУ ДФС у Рівненській області надійшло 16 колективних звернень від 118 громадян.
  З початку 2018 року керівництвом органів ДФС та посадовими особами ДФС здійснено 30 прийомів за зверненнями громадян, що на 15 звернень менше, ніж за відповідний період 2017 року, з них: 27 заяв, 3 пропозицій.
    Основні питання, що порушуються заявниками на особистих прийомах: податкова політика, митна політика, єдиний соціальний  внесок.
   Звертаємо увагу, що фахівці ГУ ДФС у Рівненській області  приймають запити електронною поштою за адресою: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..      Поштові письмові звернення за адресою: 33023, м.Рівне, вул. Відінська, 12. Отримати консультацію щодо надання запиту на публічну інформацію, письмового звернення та записатись на особистий прийом до керівництва ГУ ДФС у області можна за телефоном консультанта-модератора (0362)692-617.
   Подати запити до Рівненської митниці можна на поштову адресу митниці 33028, м. Рівне, вул. Соборна, 104,  на електронну адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; факсом: (0362) 62-35-37; особисто в усній формі спеціалісту з розгляду звернень та забезпечення  доступу до публічної інформації за телефоном: (0362) 26-94-71.

ГУ ДФС у Рівненській області