У зв’язку з численними запитами платників податків щодо порядку нарахування штрафних санкцій за порушення термінів реєстрації розрахунків коригування до податкових накладних, якими передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальникам, Головне управління ДФС у Рівненській області повідомляє.
    Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, – до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, – до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, – протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
    Згідно зі статтею 1201 Кодексу порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 Кодексу покладено обов’язок щодо такої реєстрації, штрафу у відсотках від суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування.
    Таким чином, у разі складання постачальником товарів/послуг розрахунку коригування до податкової накладної, в якому передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг, відповідальність за порушення граничного строку реєстрації в ЄРПН такого розрахунку коригування застосовується до відповідної особи в залежності від того, чи є отримувач (покупець) платником податку на додану вартість. А саме:
для розрахунків коригування, складених на отримувача – платника податку, відповідальним за його реєстрацію в ЄРПН є такий отримувач (покупець);
для розрахунків коригування, що не надаються отримувачу (покупцю), в тому числі складених на отримувача – неплатника податку, відповідальним за його реєстрацію в ЄРПН є постачальник товарів/послуг.
    При цьому сума штрафу розраховується з суми податку, зазначеної у розрахунку коригування, в якому передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг, виходячи з абсолютної величини значення такої суми податку.
    Зазначена позиція погоджена Міністерством фінансів України.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Головне управління ДФС у Рівненській області повідомляє, що відповідно до внесених змін до діючого законодавства з 1 липня поточного року суб’єкти господарювання, які здійснюють виробництво, оптовий, роздрібний продаж та зберігання пального, повинні отримати ліцензію на таку діяльність.
   Такі зміни запроваджено з метою скорочення обсягів тіньового ринку пального, збільшення податкових надходжень та покращення якості нафтопродуктів для споживачів.
    Ліцензія видається за заявою суб’єкта господарювання, до якої додаються документи, перелік яких визначено Законом України від 19.12.2005 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів».
    Для спрощення ліцензування внесено зміни до Закону №481, згідно з якими в документах, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, не вимагається зазначати цільове призначення такої ділянки, як це було передбачено раніше. Перелік решти документів не змінився.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право виробництва пального.
    Відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
    Зазначаємо, що законодавством передбачено умови за якими анулюється ліцензія, серед яких, зокрема:
отримання від уповноважених органів інформації, що документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися / не погоджувалися такими органами;
встановлення факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії.
    Звертаємо увагу, що ДФС не забороняє суб’єктам господарювання, у тому числі фермерам, зберігати пальне, а лише проводить підготовку до видачі ліцензій відповідно до вимог законодавства. Податківці лише перевіряють документи на відповідність вимогам законодавства та готуються до видачі ліцензій з 1 липня, у тому числі і на зберігання пального. За умови наявності у суб'єктів господарювання передбачених законом документів на здійснення виробництва, торгівлі, зберігання і реалізації пального, усі заявники без труднощів отримають ліцензії.
    Зміни щодо запровадження з 1 липня 2019 року ліцензування виробництва, зберігання, оптового та роздрібного продажу пальногобули прийняті ще наприкінці 2018 року, а тому у суб’єктів господарювання було достатньо часу для приведення своїх документів у відповідність до вимог закону. Скасування такої норми може призвести до подальшого зростання нелегального ринку нафтопродуктів.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Головне управління ДФС у Рівненській  області інформує, що відповідно до ст. 19¹, ст. 165 Податкового кодексу України  з травня п.р. на Рівненщині розпочалась операція «Урожай».
    Метою організації зазначеної операції  є упередження схем ухилення від оподаткування сільськогосподарськими товаровиробниками, проведення перевірки дотримання вимог чинного законодавства, яке регулює земельні відносини,  виявлення необлікованих найманих працівників, легалізації заробітної плати в аграрному секторі.
    Особлива увага буде приділена залученню до декларування  та  повноті сплати  податків  громадянами, які є власниками  земельних ділянок площею понад 2 га та власними силами  обробляють такі земельні ділянки для отримання доходу, а також надають послуги с/г технікою з обробітку землі.
    Заходи в ході операції «Урожай» будуть проводитися за участю представників територіальних органів фіскальної служби,  Держгеокадастру, Держслужби з питань  праці, Держпродспоживслужби, правоохоронних та інших органів виконавчої влади  та місцевого самоврядування. 

ГУ ДФС у Рівненській області

    ГУ ДФС у Рівненській області нагадує, що платники податку на доходи фізичних осіб можуть скористатися правом на податкову знижку шляхом зменшення оподатковуваного доходу за наслідками 2018 року на суму фактично здійснених ним витрат у вигляді суми коштів, сплачених при страхуванні.
    Так, відповідно до положень статті 166 Податкового кодексу України сума витрат платника податку на сплату страхових платежів (страхових внесків, страхових премій) та пенсійних внесків, сплачених платником податку страховику-резиденту, недержавному пенсійному фонду, банківській установі за договорами довгострокового страхування життя, недержавного пенсійного забезпечення, за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом, а також внесків на банківський пенсійний депозитний рахунок, на пенсійні вклади та рахунки учасників фондів банківського управління як такого платника податку, так і членів його сім'ї першого ступеня споріднення, які не перевищують (у розрахунку за кожний з повних чи неповних місяців звітного податкового року, протягом яких діяв договір страхування):
    - при страхуванні платника податку або за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом платника податку, або на банківський пенсійний депозитний рахунок, пенсійний вклад, рахунок учасника фонду банківського управління чи за їх сукупністю - суму, визначену в абзаці 1 п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст.169 ПКУ. Відповідно, при страхуванні платника податку у 2018 році – 2470 грн. (у розрахунку на місяць);
    - при страхуванні члена сім’ї платника податку першого ступеня споріднення або за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом, або на банківський пенсійний депозитний рахунок, пенсійний вклад, рахунок учасника фонду банківського управління на користь такого члена сім'ї чи за їх сукупністю - 50 % суми, визначеної в абзаці 1 п.п. 169.4.1 п.169.4 ст.169 ПКУ, в розрахунку на кожного застрахованого члена сім'ї. Тобто, страхуванні члена сім’ї платника податку першого ступеня споріднення на користь такого члена сім’ї чи за їх сукупністю, в розрахунку на кожного застрахованого члена сім’ї у 2018 році – 2470 грн. х 50 % = 1235 грн. (у розрахунку на місяць).
    Для отримання податкової знижки за 2018 рік громадяни мають подати декларацію про майновий стан і доходи та документи, що підтверджують здійснені платником податків витрати. Декларація подається до контролюючого органу, у якому перебуває на обліку платник до 31 грудня 2019 року.
    Звертаємо увагу, якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

ГУ ДФС у Рівненській області

    За чотири місяці 2019 року платники податків Рівненщини перерахували до бюджету 13,6 млн. грн. екологічного податку. З цієї суми 54 відсотка, або 7,3 млн. грн., було зараховано до спеціального фонду місцевих бюджетів. Решта 6,3 млн. грн. – до загального фонду Державного бюджету України.
    На сьогодні у територіальних органах фіскальної служби регіону зареєстровано понад три тисячі юридичних та фізичних осіб - платників екологічного податку, котрі здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення, викиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти, розміщують відходи у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах.
    Нагадуємо, що з 01 січня 2019 року застосовується новий порядок справляння та розподілу сум доходів від екологічного податку, зокрема в частині викидів двоокису вуглецю в атмосферне повітря. Ставка податку за викиди двоокису вуглецю зросла з 0,41 грн за тонну до 10 грн. за тонну, що має за мету стимулювати підприємства до зменшення забруднення навколишнього середовища, а також стане ще одним кроком  наближення до ставок за викиди парникових газів в країнах ЄС.
    «Екологічний податок є основним джерелом фінансування заходів, спрямованих на захист оточуючого середовища, мінімізацію негативного впливу на нього господарської діяльності та раціональне використання природних ресурсів. Саме тому закликаємо платників екологічного податку вчасно та в повному обсязі забезпечувати сплату податку», - зазначив начальник ГУ ДФС у Рівненській області  Дмитро Зайцев.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Які механізми використання можливостей, що відкриває європейська інтеграція для українського малого та середнього підприємництва, як з найбільшою віддачею використовувати існуючі фінансово-інвестиційні можливості, які перспективи розвитку регіону – про ці та інші не менш важливі питання для бізнесу нещодавно говорили у Рівному під час форуму «Європейські, національні та регіональні інструменти для розвитку малого та середнього бізнесу».
    Форум проводився в рамках реалізації обласної та міської Програм розвитку малого і середнього підприємництва за сприянням департаменту економічного розвитку та торгівлі облдержадміністрації, управління економіки міста Рівне, Головного управління ДФС у Рівненській області та Територіального відділення Всеукраїнської ГО «Асоціація платників податків України» в Рівненській області.
    Під час чотирьох змістовних панельних дискусій учасники форуму оговорили низку актуальних питань: роль влади в підвищенні інвестиційної спроможності малого та середнього бізнесу; політика ЄС у сфері підтримки підприємництва в рамках Угоди про асоціацію між Україною та ЄС; можливості для отримання європейських грантів на впровадження стартапів та кредитів підприємцями; можливості використання міжнародної фінансової допомоги та ряд інших.
    Учасники форуму відзначили, що однією із передумов та запорукою успішного розвитку підприємництва є міцний союз влади, бізнесу та відповідальної громади, об'єднаних спільною метою: жити в якісному середовищі – комфортному, безпечному, привабливому та мобільному і досягнути такої мети можна лише структуризувавши усі кроки на шляху до неї. Адже успіх – це результат спільної роботи.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Верховна Рада України відтермінувала до 22 серпня 2019 року введення в дію норм щодо посилення адміністративної відповідальності за порушення при переміщенні транспортних засобів в митних режимах тимчасового ввезення і транзиту.
    Такі зміни внесено Законом України від 16 травня 2019 року №2725-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України у зв'язку з прийняттям Закону України "Про електронні довірчі послуги". Відповідно до цього Закону у пунктах 92 та 93 розділу XXI "Прикінцеві та перехідні положення" Митного кодексу України, а також у пункті 1 розділу II "Прикінцеві положення" Закону України "Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України" цифри "180" замінено на "270".
    Отже власники автомобілів з іноземними номерами отримали додатковий час для митного оформлення своїх автівок без посилених штрафних санкцій. З 22 серпня вступають у дію нові санкції. Так, у разі перевищення строку доставки транспортних засобів особистого користування та комерційного призначення від 20 до 30 діб передбачено штраф у розмірі 85 тис. грн. Якщо строк перевищено більш ніж на 30 діб, то розмір штрафу сягатиме 170 тис. грн або конфіскація таких авто.
    Аналогічні розміри штрафів і при перевищенні строків тимчасового ввезення транспортних засобів особистого користування та комерційного призначення. Так, перевищення від 20 до 30 діб – сума штрафу складатиме 85 тис. грн., понад 30 діб, також у разі втрати або розкомплектування ТЗ – 170 тис. грн або конфіскація.
    Крім цього, передбачено відповідальність за передачу транспортного засобу особистого користування, тимчасово ввезеного на митну територію України чи поміщеного у митний режим транзиту, у володіння або розпорядження іншій особі, а також використання такого ТЗ у комерційних цілях. При такому порушенні доведеться сплатити штраф у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян – 34 тис. гривень.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Зокрема, 978 тис.грн. транспортного податку спрямували до місцевих бюджетів області за січень-квітень 2019 року власники легкових авто, які згідно з законодавчими нормами підлягають оподаткуванню.
    Лідерами серед платників податку є юридичні особи, які перерахували до місцевої казни регіону 667 тис.грн. (68 відсотків від загальних надходжень). Внесок власників вартісних авто – фізичних осіб склав 311 тис.грн. транспортного податку.
    Щороку до 1 лютого податкового (звітного) року центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, на своєму офіційному веб-сайті (http: www.me.gov.ua) розміщується перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року. У 2019 році – це 1 564 875 гривень (4173 грн * 375). Даний перелік містить дані щодо марки, моделі, року випуску, об’єму циліндрів двигуна, типу пального. Фізичні особи - власники елітних автівок, зазначених у переліку, і є платниками транспортного податку.
Платники – юридичні особи самостійно обчислюють суму податку і подають декларації до 20 лютого. Сплачується платіж авансовими внесками щокварталу до 30 числа місяця, наступного за звітним, які відображаються в річній податковій декларації.

ГУ ДФС у Рівненській області

    ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що відповідно до п.п. 165.1. Податкового кодексу України до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються кошти, отримані платником податку на відрядження або під звіт і розраховані згідно із п. 170.9 ст. 170 ПКУ, а також суми компенсаційних виплат в іноземній валюті, що виплачуються відповідно до закону працівникам дипломатичної служби, направленим у довготермінове відрядження.
    Згідно з п.п. 170.9.1 п. 170.9 ст. 170 ПКУ не є доходом платника податку - фізичної особи, яка перебуває у трудових відносинах із своїм роботодавцем або є членом керівних органів підприємств, установ, організацій, сума відшкодованих йому у встановленому законодавством порядку витрат на відрядження в межах фактичних витрат, а саме, на проїзд (у тому числі перевезення багажу, бронювання транспортних квитків) як до місця відрядження і назад, так і за місцем відрядження (у тому числі на орендованому транспорті), оплату вартості проживання у готелях (мотелях), а також включених до таких рахунків витрат на харчування чи побутові послуги (прання, чищення, лагодження та прасування одягу, взуття чи білизни), на найм інших жилих приміщень, оплату телефонних розмов, оформлення закордонних паспортів, дозволів на в’їзд (віз), обов’язкове страхування, інші документально оформлені витрати, пов’язані з правилами в’їзду та перебування у місці відрядження, в тому числі будь-які збори і податки, що підлягають сплаті у зв’язку із здійсненням таких витрат.
    Зазначені витрати не є об’єктом оподаткування цим податком лише за наявності підтвердних документів, що засвідчують вартість цих витрат у вигляді транспортних квитків або транспортних рахунків (багажних квитанцій), у тому числі електронних квитків за наявності посадкового талона, якщо його обов’язковість передбачена правилами перевезення на відповідному виді транспорту, та розрахункових документів про їх придбання за всіма видами транспорту, в тому числі чартерних рейсів, рахунків, отриманих із готелів (мотелів) або від інших осіб, що надають послуги з розміщення та проживання фізичної особи, в тому числі бронювання місць у місцях проживання, страхових полісів тощо.

ГУ ДФС у Рівненській області

 

    За результатами січня-квітня 2019 року лісокористувачі області спрямували до бюджетів різних рівнів 24,3 мільйона гривень рентної плати, це на 13,9 відсотка більше аналогічного періоду минулого року.
    За вказаний період до держбюджету сплачено 5,7 мільйона гривень, а до місцевих бюджетів – 18,6 мільйонів гривень ренти за спецвикористання лісової продукції.
    Ріст надходжень свідчить про відповідальну позицію юридичних та фізичних осіб, які у своїй господарській діяльності використовують лісові ресурси, - наголошують в ГУ ДФС у Рівненській області. 
    «Лісові угіддя – це унікальний природний ресурс області, дбайливе використання якого лише сприятиме щорічному залученню додаткових коштів до держбюджету та бюджетів громад. Тому завдання органів місцевої влади та фахівців ДФС продовжувати ефективну взаємодію з тим, щоб визначені податкові платежі від користування дарами лісу надходили до бюджету», - зауважив начальник ГУ ДФС у Рівненській області Дмитро Зайцев.
    Нагадуємо, що платниками рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів є лісокористувачі - юридичні особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, які отримують доходи з джерел їх походження з України або виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, фізичні особи (крім фізичних осіб, які мають право безоплатно без видачі спеціального дозволу використовувати лісові ресурси відповідно до лісового законодавства), а також фізичні особи - підприємці, які здійснюють спеціальне використання лісових ресурсів на підставі спеціального дозволу (лісорубного квитка або лісового квитка) або відповідно до умов договору довгострокового тимчасового користування лісами.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Головне управління ДФС у Рівненській області інформує, що Законом України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів внесено зміни, зокрема, до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», відповідно до яких з 01.07.2019 запроваджується ліцензування діяльності усіх суб’єктів господарювання, які здійснюють виробництво, зберігання, оптову та роздрібну торгівлю пальним.
    Так, відповідно до змін, внесених Законом № 2628 до ст. 15 Закону № 481, роздрібна торгівля пальним може здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
    Річна плата за ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним становить 2 000 гривень.
    Суб’єкти господарювання отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним.
    Плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним справляється щорічно і зараховується до місцевих бюджетів згідно із законодавством.
   Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб’єкта господарювання терміном на п’ять років.
    Ліцензія видається за заявою суб’єкта господарювання, до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.
   У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб’єкт господарювання має намір одержати ліцензію (зокрема, роздрібна торгівля пальним).
    У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю, зокрема пальним, додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в органах державної фіскальної служби.
    У додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю, зокрема пальним, суб’єктом господарювання зазначається адреса місця торгівлі і вказуються перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі.
    Заява про видачу ліцензії та визначені Законом № 481 документи подаються уповноваженою особою заявника або надсилаються рекомендованим листом. У разі подання заяви про видачу ліцензії та доданих до неї документів особисто вони приймаються за описом, копія якого видається заявнику з відміткою про дату прийняття заяви та документів і підписом особи, яка їх прийняла.

ГУ ДФС у Рівненській області