Упродовж 2016 року платниками ПДВ сплачено до бюджету 786,5 млн. грн. податку на додану вартість, в порівнянні з минулим роком  надходження зросли на 205,3 млн грн.., або на 35 відсотків.

За словами заступника начальника ГУ ДФС у Рівненській області Олени Дімітрук, сплату забезпечили більше трьох тисяч платників ПДВ.

«Завдяки введенню системи електронного адміністрування цього бюджетоутворюючого податку повністю виключена можливість формування «фіктивного» ПДВ – кредиту та дієво працює механізм контролю за нарахуванням і сплатою ПДВ» - зауважила посадовець..

Нагадаємо: система електронного адміністрування податку на додану вартість з 1 липня 2015 року працює в режимі, який забезпечує платникам податків на додану вартість реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до ст. 200 ПКУ. 

ГУ ДФС у Рівненській області

Платники Рівненщини сплатили майже 255 мільйонів гривень податку на прибуток

Впродовж 2016 року платники Рівненщини сплатили до Зведеного бюджету України 254,9 млн. грн. податку на прибуток. Із зазначених коштів державний бюджет одержав 227,9 млн грн, а місцева казна – 27 млн грн.

Варто зазначити, що  на Рівненщині здійснюють діяльність понад шість тисяч суб’єктів господарювання, які сплачують податок на прибуток.

ГУ ДФС у Рівненській області

Податківці повідомили як працюватимуть Центри обслуговування платників податків Рівненщини на свята

ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє про графік роботи Центрів обслуговування платників податків фіскальних органів області у святкові та вихідні дні:

6 січня 2017 року – робочий день до 15 год. 45 хвилин;

9 січня 2017 року - робочий день у режимі чергування до 18 год. 00 хвилин;

7,8 січня 2017 року – вихідні дні.

ГУ ДФС у Рівненській області

Платники податків Рівненщини вносять вагомий внесок в справу відновлення миру, зокрема за 12 місяців 2016 року до Державного бюджету надійшло 185 млн. грн. військового збору. В порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження зросли на 25,6 млн.грн.

Разом з тим, у фіскальній службі області звертаються до усіх роботодавців регіону, які виплачують своїм працівникам неофіційну заробітну плату і таким чином занижують військовий збір,  своєчасно і в повному обсязі  сплачувати відрахування  з реальних заробітків працівників.

Нагадаємо, що платниками військового збору є фізичні особи – резиденти та нерезиденти, які отримують доходи в Україні. Відповідальними за нарахування військового збору до бюджету є роботодавці, що нараховують доходи у вигляді заробітної плати на користь платника податків.  

ГУ ДФС у Рівненській області

 

З січня 2017 року мінімальна заробітна плата становить 3200 гривень

Законом України від 21 грудня 2016 року № 1801-VІІІ «Про Державний бюджет України на 2017 рік» з 1 січня 2017 року встановлено мінімальну заробітну плату у наступному розмірі:

- у місячному - 3200 гривень;

- у погодинному - 19,34 гривні.

Прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць з 1 січня 2017 року становитиме 1544 гривень, з 1 травня – 1624 гривні, з 1 грудня – 1700 гривень, а для основних соціальних і демографічних груп населення:

- дітей віком до 6 років: з 1 січня 2017 року - 1355 гривень, з 1 травня - 1426 гривень, з 1 грудня - 1492 гривні;

- дітей віком від 6 до 18 років: з 1 січня 2017 року - 1689 гривень, з 1 травня - 1777 гривень, з 1 грудня - 1860 гривень;

- працездатних осіб: з 1 січня 2017 року - 1600 гривень, з 1 травня - 1684 гривні, з 1 грудня - 1762 гривні;

- осіб, які втратили працездатність: з 1 січня 2017 року - 1247 гривень, з 1 травня - 1312 гривень, з 1 грудня - 1373 гривні.

Також звертаємо увагу, що розмір мінімальної заробітної плати впливає на розрахунок єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. З 1 січня 2017 року розмір мінімального страхового внеску складатиме 704,00 грн. (3200 грн. х 22%).

Крім того, зміниться максимальний розмір заробітної плати, з якої сплачуються  страхові внески. З 1 січня 2017 року він становитиме 40000 грн. (1600 х 25 прожиткових мінімумів).    

ГУ ДФС у Рівненській області

У 2016 році  до бюджетів всіх рівнів на Рівненщині зібрано більше 4,6 мільярдів гривень платежів, які адмініструються органами ДФС.   

В порівнянні з 2015 роком досягнуто збільшення надходжень від податкових платежів  більше ніж на 40 відсотків,  або на 1,3 мільярда гривень.

Зокрема,  державний бюджет поповнився на 1,9 мільярда гривень, в порівнянні з аналогічним періодом минулого року зростання склало 429 мільйонів гривень. Місцеві бюджети отримали 2,7 мільярда гривень, що на 894 мільйонів більше.

«Наразі відкритість і прозорість діяльності служби та створення комфортних умов для платників податків шляхом надання якісних послуг позитивно впливають на системність бюджетної політики. Водночас конструктивний діалог з сумлінним бізнесом та заходи з детінізації економіки, передусім створення легального ринку праці, гарантують стабільно високі надходження для забезпечення самодостатності бюджетів громад», - констатував керівник Головного управління ДФС у Рівненській області Дмитро Зайцев.

ГУ ДФС у Рівненській області

Надходження до місцевих бюджетів Рівненщини зросли на 894 мільйона гривень

Місцеві бюджети Рівненщини, за підсумками 2016 року, отримали  на  893 мільйонів гривень більше, ніж у 2015 році. А загальна сума надходжень  понад 2,7 мільярда гривень податкових платежів, - це результат співпраці  платників податків, фіскальної служби і органів місцевого самоврядування.

Найбільшу питому вагу в доходах місцевих бюджетів займає податок на доходи фізичних осіб – майже 60 відсотків, якого у 2016 році надійшло 1,6 мільярда гривень. Акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизними товарами сплачено  310,8 мільйонів гривень,  єдиного податку від підприємницької діяльності – 308,5 мільйонів гривень. За рахунок плати за землю місцеві бюджети поповнилися на 315,9 мільйонів гривень.

«Процеси децентралізації передбачають, що громади будуть успішними тоді, коли дбатимуть про роботу бізнесу в правовому полі. Бюджетоформуючим для місцевих громад залишається податок на доходи фізичних осіб, тому важливо, щоб робочі місця були легальними. Враховуючи підвищення мінімальної зарплати, за умови порядності представників бізнесу, процеси легалізації праці додадуть бюджетам значні надходження, а громадянам забезпечать соціальні гарантії», - зазначив начальник Головного управління ДФС у Рівненській області Дмитро Зайцев.

  ГУ ДФС у Рівненській області

ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє про графік роботи Центрів обслуговування платників податків ДПІ у м.Рівному  та фіскальних органів області у святкові та вихідні дні:

31 грудня 2016 року – робочий день у режимі чергування до 13 год. 00 хвилин;

6 січня 2017 року – робочий день до 15 год. 45 хвилин;

9 січня 2017 року - робочий день у режимі чергування до 18 год. 00 хвилин;

3,4,5 січня 2017 року – робочі дні відповідно до графіку роботи ЦОП;

1,2,7,8 січня 2017 року – вихідні дні.

Особливості сплати єдиного внеску пенсіонерами за віком або інвалідами на спрощеній системі оподаткування

Практичне застосування процедури нарахування і сплати єдиного внеску страхувальниками передбачено Інструкцією про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Зокрема визначено, що фізичні особи-підприємці, які обрали спрощену систему оподаткування, звільняються від сплати за себе єдиного внеску, якщо вони є пенсіонерами за віком або інвалідами та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу, можуть бути платниками єдиного внеску виключно за умови самостійного визначення для себе бази нарахування єдиного внеску, але не більше максимальної величини бази нарахування єдиного внеску (дорівнює 25 розмірам прожиткового мінімуму для працездатних осіб). При цьому сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску (МЗП х 22%).

Для цієї категорії платників зобов’язання зі сплати єдиного внеску виникають виключно за умови подання звітності у строки, визначені законодавством, та за формою, визначеною Порядком формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Водночас у зазначеної категорії платників після сплати єдиного внеску виникає право на отримання будь-якого виду соціальних виплат.

Порядком зарахування у рахунок майбутніх платежів єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування або повернення надміру та/або помилково сплачених коштів визначено процедуру повернення платникам, на яких покладено обов’язок нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок, надміру та/або помилково сплачених коштів єдиного внеску.

При підтвердженні інформації щодо отримання платниками, які добровільно сплатили єдиний внесок, будь-яких соціальних виплат, підрозділ органу фіскальної служби, на який покладено функцію адміністрування єдиного внеску, відмовляє в задоволенні заяви такого платника щодо повернення коштів.

З таким роз’ясненням можна ознайомитися у листі Державної фіскальної служби України від 18.10.2016 р. № 33824/7/99-99-13-02-01-17.

ГУ ДФС у Рівненській області

З метою поліпшення якості обслуговування та підвищення рівня довіри громадян до фіскальних органів за ініціативи ДФС дослідницька компанія ГФК Юкрейн за підтримки Німецького товариства з міжнародного співробітництва (GIZ) наприкінці 2016 року провела опитування платників податків щодо якості обслуговування у службі. Про це розповіла заступник директора Департаменту обслуговування платників ДФС Наталія Сердюк.

За її словами, в опитуванні взяли участь 1345 респондентів з усіх регіонів України. Найбільша кількість з них була з Києва (25,4%), Харківської (7,8%) та Дніпропетровської (7%) областей.

«Проаналізувавши всі характеристики, які досліджувалися в опитуванні, ми визначили головні аспекти, що потребують першочергового поліпшення. Так, на думку платників, потрібно підвищити швидкість обслуговування під час відвідування органу ДФС, зрозумілість наданих консультацій, рівень професійної компетенції фахівців, онлайн послуги тощо», – зазначила Наталія Сердюк.

Відзначили респонденти і роботу Центрів з обслуговування платників, зокрема, дві третини з них вважають, що ЦОП мають бути в кожному населеному пункті. При цьому 80% опитаних вважають, що у кожному Центрі мають бути відділення Акредитованого Центру сертифікації ключів.  

Серед першочергових змін, які необхідно здійснити в обслуговуванні в органах ДФС, майже 50% платників назвали підвищення професіональності та кількості персоналу, 19% - покращення онлайн послуг (без необхідності відвідування органу ДФС особисто), 6% - спрощення надання послуг електронного цифрового підпису тощо.

«Ми вдячні усім платникам, які беруть участь в опитуванні та допомагають нам змінюватися з урахуванням потреб наших клієнтів. Всі отримані результати будуть враховані під час підготовки плану вдосконалення сервісів ДФС, а також під час навчання і мотивації наших працівників», – підкреслила Наталія Сердюк.

ДФС України

Платники податку на прибуток підприємств сплачують до 31 грудня 2016 року авансовий внесок з цього податку у розмірі 2/9 податку на прибуток, нарахованого у податковій звітності з податку на прибуток за три квартали 2016 року.

Розрахунок авансового внеску з податку на прибуток подається платником податку у податковій декларації за три квартали 2016 року.

Визначена в розрахунку сума авансових внесків вважається узгодженою сумою грошових зобов’язань.

У разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму авансових внесків з податку на прибуток підприємств протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у розмірах, визначених статтею 123 ПКУ (п. 38 (перший) підрозділу 4 Розділу ХХ Перехідні положення).

Тобто, порушення строків сплати узгодженої суми авансових внесків з податку на прибуток підприємств тягне за собою накладення на платника податків  штрафу у розмірі 25 відсотків суми визначеного податкового зобов'язання.

ГУ ДФС у Рівненській області

Право на податкову знижку мають громадяни, які протягом 2015 року отримували дохід у вигляді заробітної плати, сплачували податок на доходи фізичних осіб та понесли витрати:

-  на навчання закладам освіти за себе або членів сім’ї першого ступеня споріднення;

-  у вигляді сплати процентів за користування іпотечним житловим кредитом;

-  на оплату вартості державних послуг, пов’язаних з усиновленням дитини;

-  на будівництво (придбання) доступного житла;

-  на переобладнання транспортного засобу, у зв‘язку з використанням біопалива;

-  інші.

Повний перелік витрат, які включаються до податкової знижки, зазначено у статі 166 Податкового кодексу України.

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у декларації про майновий стан і доходи за 2015 рік, яку необхідно подати до податкової інспекції за місцем проживання (реєстрації в паспорті) до 31 грудня 2016 року.

Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

  ГУ ДФС у Рівненській області

    Згідно з п. 202.2 ст. 202 ПКУ платники податку, які сплачують єдиний податок можуть вибрати квартальний податковий період. Заява про вибір квартального податкового періоду подається контролюючому органу разом з декларацією за наслідками останнього податкового періоду календарного року. При цьому квартальний податковий період починає застосовуватися з першого податкового періоду наступного календарного року. Відповідно до п. 3 розд. II Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за № 159/28289, у разі обрання квартального звітного (податкового) періоду платник податку, який сплачує єдиний податок, разом з декларацією за останній звітний (податковий) період календарного року подає до контролюючого органу заяву про вибір квартального звітного (податкового) періоду, Форму якої наведено в додатку 1 до Порядку № 21.

Платником єдиного податку, що обирає квартальний звітний (податковий) період, в заяві зазначаються відомості щодо дати, з якої обирається квартальний звітний (податковий) період, дата, з якої платник податку перебуває на єдиному податку та ставка єдиного податку на дату подання заяви.

Квартальний звітний (податковий) період починає застосовуватися з першого податкового періоду наступного календарного року до кінця такого року або до переходу платника податку, який застосовував спрощену систему оподаткування, на сплату інших податків і зборів.

Якщо платник податку разом із декларацією з ПДВ за наслідками останнього звітного (податкового) періоду календарного року не подав до контролюючого органу, у якому перебуває на обліку, указаної вище заяви, такий платник податку зобов’язаний з першого звітного (податкового) періоду наступного календарного року застосовувати місячний звітний (податковий) період.

ГУ ДФС у Рівненській області

За одинадцять місяців 2016 року ГУ ДФС у  Рівненській області мобілізовано до Зведеного бюджету України  225 млн. гривень податку на прибуток, що 40,9  млн.грн. більше ніж за відповідний період минулого року. Зокрема, до загального фонду Державного бюджету надійшло 200,9   млн. грн.,  та  24,1 млн. грн. до місцевих бюджетів області.

ГУ ДФС у Рівненській області нагадує, що платники податку на прибуток, для яких встановлено податковий (звітний) період – квартал, та які здійснили розрахунок авансового внеску у розмірі 2/9 податку на прибуток, нарахованого у податковій звітності за три квартали 2016 року, повинні сплатити його до 30 грудня 2016 року.

ГУ ДФС у Рівненській області

ГУ ДФС у Рівненській області нагадує, що відповідно до п.п. 291.5.8 п. 291.5 ст. 291 Податкового кодексу України не можуть бути платниками єдиного податку суб’єкти господарювання, які на день подання заяви про реєстрацію платником єдиного податку мають податковий борг, крім безнадійного податкового боргу, що виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).

Крім того, платники єдиного податку, у разі наявності податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів – в останній день другого із двох послідовних кварталів, згідно з п.п. 8 п.п. 298.2.3 п. 298.2 ст. 298 ПКУ зобов’язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених ПКУ.

Також, у разі наявності у платника єдиного податку податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів реєстрація платником єдиного податку може бути анульована за рішенням контролюючого органу (п.п. 3 п. 299.10 ст. 299 ПКУ).

ГУ ДФС у Рівненській області

Упродовж 11 місяців 2016 року платниками ПДВ сплачено до бюджету 711,7 млн. грн. податку на додану вартість, в порівнянні з минулим роком  надходження зросли на майже 184 млн. грн.., або на 35 відсотків.

За словами заступника начальника ГУ ДФС у Рівненській області Олени Дімітрук, сплату забезпечили 3309 платників ПДВ, серед яких 2845 юридичних осіб та 464 фізосіб -підприємців.

 «На сьогодні можливості електронної системи адміністрування ПДВ дозволяють нам своєчасно  вплинути на можливі ризики щодо несплати податку чи використання сумнівного податкового кредиту, тому ретельний аналіз  показників податкової звітності кожного суб’єкта господарювання проводиться ще на етапі подання декларацій», - зауважила посадовець. – «Це дозволяє убезпечити сумлінний бізнес від фінансових операцій з підприємствами групи ризику, а представників підприємства, котрі йдуть на порушення, переконати свідомо відмовитися від схем мінімізації».

ГУ ДФС у Рівненській області