Лісокористувачі Рівненщини – юридичні особи, за 8 місяців цього року, сплатили до зведеного бюджету 71,4 мільйони гривень рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів, що на 13 млн. грн., більше аналогічного періоду минулого року. З них до Державного бюджету надійшло 21,1 млн.грн. податку та місцеві бюджети отримали більше 50 млн. грн.
    Як зазначив перший заступник начальника ГУ ДФС у Рівненській області Анатолій Клячук: - «Територія Рівненської області, де здійснюють свою господарську діяльність лісокористувачі, багата лісовими ресурсами, деревиною. Отож, надходження, отримані місцевими громадами від рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів, ідуть як на соціальний розвиток власних територій так і спрямовуються на відновлення природних ресурсів».

    Фахівці ДФС провели зустріч з представниками підприємницьких кіл та засобів масової інформації Здолбунівщини, під час якої обговорювалися законодавчі новації у сфері обігу підакцизних товарів, зокрема проект наказу Міністерства фінансів України «Про внесення змін до наказу від 11.02.2016 року № 49», а також електронної петиції про скасування алкогольно-тютюнової звітності 1-РА та 1 – РТ.
    Розпочала зустріч начальник Здолбунівського відділення Рівненської ОДПІ Мичка Р.С., вона зазначила, що виконання прямого обов'язку ДФС наповнення державного та місцевих бюджетів на Здобунівщині за 8 місяців поточного року виконано в повному обсязі. Платники податків району сплатили до Зведеного бюджету більше 99 млн. грн., у тому числі до державного бюджету – 34,1 млн., до місцевих бюджетів майже 65 млн. Щодо акцизного податку, то місцеві скарбниці поповнились на 4 млн. грн., в порівнянні з аналогічним періодом минулого року вони зросли майже на 1,2 млн., або на 43 %. Такі суттєві надходження дали змогу профінансувати підвищення соціальних стандартів, потреби армії та місцевих громад.
    Начальник відділу контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Левченко В.С. повідомив своє бачення, щодо звітів 1-РА та 1-РТ, зазначивши, що нова алкогольно-тютюнова звітність регулює підприємницьку діяльність з роздрібної торгівлі алкогольних напоїв і тютюнових виробів та створює ефективний комплексний контроль за рухом даних товарів.
    Він повідомив, що станом на 1 вересня 2016 року на території Здолбунівського району 123 суб‘єкта господарювання отримали 162 ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та 89 суб‘єктів - 118 ліцензій на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами. Звітність форми 1-РА та 1-РТ подається по місцю державної реєстрації господарської одиниці. Форми 1-РА подали 115 суб‘ктів, а форми 1-РТ – 80.
    В ході обговорення проекту наказу Міністерства фінансів України «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 11.02.2016 року № 49» розглядалися питання доцільності впровадження звітності форм 1-РА та 1-РТ, можливості подання коригування до неї, зменшення розміру штрафних санкцій, розмежування кодів для виробників та торговців та забезпечення більш детального «покрокового» порядку заповнення даних звітів.
    Зокрема надійшли пропозиції від представників бізнесу району: прирівняти дану звітність до місячної податкової звітності, що дасть можливість її коригування протягом 1095 днів, зменшить розміри штрафних санкцій від 170 грн, дасть можливість подання уточненої звітності з моменту запровадження даної звітності. Також, надійшли пропозиції розмежувати коди для виробників та торговців, забезпечити більш детальний «покроковий» порядок заповнення даних звітів та у разі залишення графи «залишки на кінець місяця» призводить до недоцільності видалення граф «залишки на початок місяця» та «обсяги придбання».
    На зустрічі представники бізнесу та громадськості дійшли висновку, що наявність даної звітності дає можливість зменшити регуляторний вплив на даний сегмент ринку через поліпшення відбору об’єктів контролю, що в цілому призводить до зниження рівня безпідставних та малоефективних перевірок та зменшує тиск контролюючих органів на бізнес в цілому.
    На завершення заходу Мичка Р.С. закликала підприємців району не залишатися байдужими до фактів коли недобросовісні ділки здійснюють торгівлю без державної реєстрації та ліцензій в населених пунктах області, відповідно місцеві бюджети не отримують значні кошти, та повідомляти фіскальну службу та спеціально створені комісії при райдержадміністраціях.
   Керівник Здолбунівського відділення фіскальної служби додала, що на території громад, де продають алкоголь і тютюн, голови рад, населення повинні знати, скільки податків в бюджеті від цієї діяльності сплачено, і хто ігнорує спільні інтереси, збагачуючись за рахунок інших. Бізнесмен не повинен посилатися на той факт, що це комерційна таємниця, адже у цивілізованому світі порядний підприємець не приховує стан справ зі сплатою податків, бо від цього залежить його успіх і процвітання місцевої громади на території, якої він проживає.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Відділом внутрішньої безпеки ГУ ДФС у Рівненській області проводиться комплекс заходів щодо запобігання і протидії вчинення службовими особами правопорушень корупційного характеру, що підривають авторитет Державної фіскальної служби України.
   У зв’язку із подіями, пов’язаними з керівництвом Головного управління ДФС в області, що мали місце 20.09.2016 р., відділ внутрішньої безпеки звертається до всіх громадян, та суб’єктів господарювання, котрі втомилися від утисків та незаконних поборів з боку посадовців, з проханням повідомити нас про факти корупційних проявів. В свою чергу гарантуємо цілковиту анонімність.
    Контактні телефони ВВБ ГУ:
    Робочий телефон: (0362) 692-575
    Мобільний телефон начальника відділу (050) 952-83-73.

ВВБ ГУ ДФС у Рівненській області

    Протягом січня – серпня цього року до місцевих бюджетів Рівненщини сплачено 206,9 млн. грн. акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизними товарами. За словами першого заступника начальника Головного управління ДФС у Рівненській області Анатолія Клячука, це на 81,5 млн. грн. більше ніж за відповідний період минулого року.
    Крім того плата за ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами збагатила місцеві скарбниці ще більш як на 11 мільйонів гривень.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Відповідно до п. 137.4 ст. 137 ПКУ податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених п. 137.5 ст. 137 ПКУ, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду, крім:
- виробників сільськогосподарської продукції, визначеної ст. 209 ПКУ, які можуть обрати річний податковий (звітний) період, який починається з 1 липня поточного звітного року і закінчується 30 червня наступного звітного року.
    Для цілей оподаткування податком на прибуток до підприємств, основною діяльністю яких є виробництво сільськогосподарської продукції, належать підприємства, дохід яких від продажу сільськогосподарської продукції власного виробництва за попередній податковий (звітний) рік перевищує 50 відсотків загальної суми доходу (пп. 137.4.1 п. 137.4 ст. 137 ПКУ).
    Пунктом 137.5 ст. 137 ПКУ встановлено, що для виробників сільськогосподарської продукції встановлено річний податковий (звітний) період.
   З огляду на викладене, якщо виробник сільськогосподарської продукції, який з 01.01.2016 перейшов зі сплати єдиного податку четвертої групи на загальну систему оподаткування, отримав за підсумками попереднього звітного (податкового) року дохід від продажу сільськогосподарської продукції власного виробництва у розмірі не менш як 50 відсотків загальної суми доходу, то такий сільськогосподарський товаровиробник може для цілей оподаткування податком на прибуток використовувати річний податковий період, який починається з 1 липня поточного звітного року і закінчується 30 червня наступного звітного року.
   Такому платнику слід подати окремо Податкову декларацію з податку на прибуток підприємств, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 N 897 (далі - Декларація), за період з 01.01.2016 по 01.07.2016, а починаючи з 1 липня 2016 року, можна застосовувати річний податковий період, який починається з 1 липня поточного звітного року і закінчується 30 червня наступного звітного року.
  Крім того, з метою ідентифікації виробника сільськогосподарської продукції при складанні Декларації у полі 9 "Особливі відмітки" Декларації проставляється позначка щодо належності його до відповідної категорії.
   У випадку застосування виробником сільськогосподарської продукції податкового (звітного) періоду, який починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду, тобто з 1 січня по 31 грудня звітного року, позначка у полі 9 "Особливі примітки" Декларації щодо належності до категорії виробника сільськогосподарської продукції не проставляється. При цьому порядок обчислення та сплати податку на прибуток здійснюється таким підприємством на загальних підставах.

Рівненська ОДПІ

    ГУ ДФС у Харківській області повідомляє, що відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України (далі - ЦКУ), Законом України від 06 жовтня 1998 року N 161-XIV "Про оренду землі" (далі - Закон N 161), іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі. Відповідно до ст. 13 Закону N 161 та ст. 759 ЦКУ договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
    Однією з істотних умов договору оренди землі є строк дії договору оренди (ст. 15 Закону N 161).Договір оренди землі припиняється, зокрема, у разі закінчення строку, на який його було укладено (ст. 31 Закону N 161). При цьому перехід права власності на орендовану земельну ділянку до іншої особи не є підставою для зміни умов або розірвання договору, якщо інше не передбачено договором оренди землі (ст. 32 Закону N 161).
    Спадкуванням є перехід прав та обов'язків (спадщини) від фізичної особи, яка померла (спадкодавця), до інших осіб (спадкоємців) (ст. 1216 ЦКУ). До складу спадщини входять усі права та обов'язки, що належали спадкодавцеві на момент відкриття спадщини і не припинилися внаслідок його смерті (ст. 1218 ЦКУ).
    Пунктом 1 ст. 1225 ЦКУ встановлено, що право власності на земельну ділянку переходить до спадкоємців на загальних підставах із збереженням її цільового призначення.
    Особливості оподаткування доходів фізичної особи від надання нерухомості в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм) регламентується п. 170.1 ст. 170 ПКУ.
   Водночас, відповідно до п. 162.3 ст. 162 ПКУ, у разі смерті платника податку - орендодавця (за відсутності податкових зобов'язань як нерезидента згідно з ПКУ) податок за останній податковий період справляється з нарахованих на його користь доходів. Відповідно до цього останнім податковим періодом вважається період, який закінчується днем, на який припадає смерть такого платника податку.
   У разі якщо податковим агентом (орендарем) після смерті фізичної особи (орендодавця) за договором оренди землі продовжується нарахування орендної плати, то податковий агент не відображає відомості про нараховані суми орендної плати у податковому розрахунку форми N 1ДФ, оскільки відсутній суб’єкт, на користь якого проводиться таке нарахування.
    Разом з цим у податковому розрахунку форми N 1ДФ відображається орендна плата за договором оренди землі, яка нарахована податковим агентом - орендарем на користь спадкоємців, у тому податковому періоді, в якому така сума фактично буде виплачена, із відповідним оподаткуванням та зазначенням суми податку на доходи фізичних осіб, утриманого (перерахованого) до відповідного бюджету.

Рівненська ОДПІ

    Нещодавно у приміщенні Рівненської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області було проведено чергову зустріч у вигляді «круглого столу» по роз’ясненню актуальних новин податкового законодавства.
    У ході засідання заступник начальника відділу податків і зборів з юридичних осіб Катерина Торгонська розповіла учасникам про новації в адмініструванні податку на прибуток підприємств, податку на додану вартість, про зміни в адмініструванні єдиного соціального внеску, тощо.
    Особливу увагу присутніх акцентували на порядку включення громадських об‘єднань до Реєстру неприбуткових установ та зміну ознак неприбутковості.
   Представникам бізнесу нагадали про відповідальність за допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору та закликали працювати тільки у правовому полі, не порушуючи законодавство про працю.
    Також нагадали про застосування електронних сервісів від ДФС України, які розміщені на веб-порталі за адресою:www.sfs.gov.ua.
    На завершення заходу Катерина Торгонська подякувала всім за плідну співпрацю та запевнила представників бізнесу у підтримці та наданні необхідної професійної допомоги у питаннях роз’яснення податкового законодавства.
    Всі присутні на заході отримали зразки друкованої продукції та вичерпні відповіді на свої запитання.

Рівненська ОДПІ

    Протягом січня – серпня поточного року у Центрах обслуговування платників Рівненської об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Рівненській області громадяни отримали понад 10949 адміністративних послуг.
    Найбільш запитуваною послугою залишається видача картки платника податків та внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків – 7425.
    Крім того, надано 813 витягів з реєстру платників єдиного податку; зареєстровано 167 реєстраторів розрахункових операцій (РРО), 1275 книг обліку розрахункових операцій та 676 книг обліку доходів і витрат.

Рівненська ОДПІ

    За вісім місяців 2016 року до Зведеного бюджету надійшло 1 465 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб, що на 466 млн. грн. більше відповідного періоду минулого року. Місцеві бюджети Рівненщини отримали 993,6 млн. грн. податку, що відповідно на 331,7 млн. грн. перевищує минулорічні показники.
   Досягнуті результати свідчать про співпрацю фахівців ГУ ДФС у Рівненській області з платниками, які усвідомлюють свій обов’язок своєчасно та в повному обсязі сплачувати податки.
    Як зазначив начальник ГУ ДФС у Рівненській області Дмитро Зайцев: «Як керівники підприємств, так і наймані працівники повинні усвідомити, що час дешевої робочої сили відходить у минуле. Роботодавці мають дотримуватися законодавства про оплату праці та дбати про добробут та захищеність у майбутньому своїх працівників.
   Громадянам слід завжди пам’ятати, що саме сумлінне оформлення трудових відносин з найманими працівниками – це гарантії їх соціальної захищеності, а сплата податку на доходи фізичних осіб – це внесок у розвиток місцевої громади».

ГУ ДФС у Рівненській області

     Співробітниками оперативного управління Головного управління ДФС у Рівненської області в рамках проведення операції «Акциз-2016» встановлено факт незаконної реалізації жителем м. Рівне дизельного пального без необхідних дозвільних документів.
   В ході проведених заходів з незаконного обігу вилучено автозаправний модуль, ємність для зберігання пального та дизельне паливо загальною орієнтовною вартістю майже 140 тис. гривень.
    Проводиться збір та оформлення матеріалів для прийняття рішення згідно вимог чинного законодавства.

ГУ ДФС у Рівненській області

    За вісім місяців 2016 року роботодавці Рівненщини перерахували до бюджету 1465,8 мільйона гривень єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
    «Оскільки ставку єдиного внеску в 2016 році знижено до 22 відсотків, то роботодавці мають гарну нагоду спрямувати вивільнені кошти для збільшення фондів оплати праці. Завдяки таким крокам громадяни матимуть належний соціальний захист, а держава – кошти для забезпечення соціальних виплат», - наголосив начальник ГУ ДФС у Рівненській області Дмитро Зайцев.

ГУ ДФС у Рівненській області