У рамках проведення операції «Акциз-2019» слідчими податкової міліції Головного управління у Рівненській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженню за ст. 204 та ст. 199 КК України за фактом здійснення громадянами Київської області незаконного виготовлення, зберігання та транспортування з цією метою, а також збут незаконно виготовлених алкогольних напоїв, які обклеєні марками акцизного податку з ознаками підробки, які реалізовували дану продукцію в Рівненській області.
   Так, працівниками податкової міліції ГУ ДФС у Рівненській області під процесуальним керівництвом прокуратури Рівненської області, у межах кримінального провадження відслідковано та визначено місця виготовлення та зберігання даної продукції та в результаті проведених обшуків на території Київської, Житомирської та Вінницької областей припинено діяльність підпільного цеху з виготовлення алкогольних напоїв.
     З незаконного обігу вилучено:
- 3680 літрів спирт орієнтовною вартістю 699,2 тис. грн.;
- 2940 літрів спиртосуміші орієнтовною вартістю 735,0 тис. грн., в тому числі в пакуванні Beg-In-Box;
- обладнання для виготовлення орієнтовною вартістю 250,0 тис. грн.
     Всього, в ході обшуків вилучено ТМЦ підакцизної групи товарів орієнтовною вартістю 1434,2 тис. грн. та обладнання вартістю 250,0 тис. грн.
     Вищевказану незаконно виготовлену підакцизну групу товарів зловмисники планували реалізувати на території Рівненської області.
     Кримінальним кодексом України за вчинення правопорушень у сфері підакцизних товарів передбачено відповідальність:
статтею 199 «Виготовлення, зберігання, придбання, перевезення, пересилання, ввезення в Україну з метою використання при продажу товарів, збуту або збут підроблених грошей, державних цінних паперів, білетів державної лотереї, марок акцизного податку чи голографічних захисних елементів» від позбавлення волі на строк від трьох до дванадцяти років з конфіскацією майна;
- статтею 204 «Незаконне виготовлення, зберігання, збут або транспортування з метою збуту підакцизних товарів» та карається штрафом від однієї тисячі до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Окрім того, за даною статтею передбачено відповідальність за виготовлення з недоброякісної сировини (матеріалів), що становлять загрозу для життя і здоров'я людей, а так само незаконний збут таких товарів, що призвело до отруєння людей чи інших тяжких наслідків - позбавлення волі на строк від п'яти до десяти років.
    Тож, якщо у вас є підозри щодо якості алкогольних напоїв, автентичності марок акцизного податку на них, телефонуйте та повідомляйте про це за номером чергової частини оперативного управління ГУ ДФС у Рівненській області 0362-692-588.

ГУ ДФС у Рівненській області

Вівторок, 9 квітня
Останній день подання
звіту про обсяги виробництва та  реалізації спирту за  березень (форма 1-РС)
звіту про обсяги виробництва та  реалізації алкогольних напоїв за  березень (форма  2-РС)
звіту про обсяги виробництва та  реалізації тютюнових виробів за  березень (форма 3-РС)
звіту про обсяги придбання та  реалізації алкогольних напоїв у  оптовій мережі за  березень (форма 1-ОА)
звіту про обсяги придбання та  реалізації тютюнових виробів у  оптовій мережі за  березень (форма 1-ОТ)

Понеділок, 15 квітня
Останній день подання
звіту про використання книг обліку розрахункових операцій (розрахункових книжок)
за  березень (форма ЗВР-1), якщо  не  передбачено подання інформації дротовими або бездротовими каналами зв’язку; довідки про використані розрахункові книжки за  березень

Пʼятниця, 19 квітня
Останній день сплати
ЄСВ фізичними особами  — підприємцями, в  тому числі тими, які обрали спрощену систему оподаткування та  особами, які провадять незалежну професійну діяльність, і  членами фермерського господарства за  I квартал
авансових платежів з  податку на  доходи фізичних осіб фізичними особами — підприємцями, крім осіб, які обрали спрощену систему оподаткування
авансового внеску з  єдиного податку на  квітень платниками першої та  другої груп

Понеділок, 22 квітня
Останній день подання
податкової декларації з  ПДВ за  березень платниками, у  яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю
декларації акцизного податку за  березень
звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та  суми нарахованого єдиного внеску на  загальнообов’язкове державне соціальне страхування (форма Д4 (місячна)) за  березень
за  березень податкової декларації рентної плати з  розрахунком:
рентної плати за  користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини;рентної плати за  користування радіочастотним ресурсом України;рентної плати за  транспортування нафти і  нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та      нафтопродуктопроводами;рентної плати за  транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України
податкової декларації з  плати за  землю (земельний податок та/або орендна плата за  земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за  березень у  разі неподання податкової декларації за  2019  р.
Останній день сплати
ЄСВ роботодавцями за  березень (крім гірничих підприємств)

Пʼятниця, 26 квітня
Останній день сплати
юридичними особами авансового внеску за  І квартал податку на  нерухоме майно, відмінне від  земельної ділянки
авансового внеску з  транспортного податку юридичними особами за  I  квартал
рентної плати за:
користування надрами при видобуванні вуглеводневої сировини за  березень;користування радіочастотним ресурсом України за  березень;транспортування нафти і  нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та  нафтопродуктопроводами територією  України за  березень;транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України за  березень
плати за  землю (земельний податок та/або орендна плата за  земельні ділянки державної або комунальної власності) (крім громадян) за  березень
єдиного податку платниками четвертої групи за  І квартал
ПДВ за  березень платниками, у  яких базовий податковий (звітний) період дорівнює календарному місяцю
акцизного податку за  березень
ПДФО з  нарахованого, але не  виплаченого доходу, за  березень
ПДФО із загальної суми процентів, нарахованих за  березень на  поточний або депозитний банківський рахунок; на  вклади членів кредитної спілки
військового збору з  нарахованого, але не  виплаченого доходу, за  березень

    ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що обчислення суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки з об'єктів житлової та нежитлової нерухомості, які перебувають у власності фізичних осіб, здійснюється фіскальним органом за місцем податкової адреси (місцем реєстрації) власника такої нерухомості.
    База оподаткування об’єкта/об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичної особи-платника податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, зменшується:
а) для квартири/квартир незалежно від їх кількості - на 60 кв. метрів;
б) для житлового будинку/будинків незалежно від їх кількості - на 120 кв. метрів;
в) для різних типів об’єктів житлової нерухомості, в тому числі їх часток (у разі одночасного перебування у власності платника податку квартири/квартир та житлового будинку/будинків, у тому числі їх часток), - на 180 кв. метрів.
    Сільські, селищні, міські ради та ради об’єднаних територіальних громад встановлюють пільги з податку, що сплачується на відповідній території.
    Водночас, пільги з податку для фізичних осіб не застосовуються до об’єктів оподаткування, що використовуються їх власниками з метою одержання доходів (здаються в оренду, лізинг, позичку, використовуються у підприємницькій діяльності).
    Отже, якщо фізична особа-власник об’єкта житлової нерухомості, зокрема, квартири, здає її в оренду, то пільга зі сплати податку на нерухомість до такого об’єкта нерухомості не застосовується.
    Тобто, при обчисленні податку з декількох об’єктів житлової нерухомості, які перебувають у власності фізичної особи, до об’єкта оподаткування, що використовується з метою одержання доходів, пільги не застосовуються.
    Порядок обчислення суми податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки визначений ст. 266 Податкового кодексу.

ГУ ДФС у Рівненській області

    За січень - березень 2019 року власники нерухомості Рівненської області перерахували до місцевих бюджетів 13,7 млн. грн., що на 33%, або на 3,4 млн.грн. більше надходжень аналогічного періоду 2018 року.
    Безперечним лідером у сплаті податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, є власники майна – юридичні особи, ними сплачено майже 12,8 млн. грн., що на 3,3 млн.грн. більше надходжень минулого року.
    Нагадуємо, що платники - юридичні особи самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають до фіскальних органів за місцезнаходженням об'єкта/об'єктів оподаткування декларацію з розбивкою річної суми рівними частками поквартально. У Рівненській області зареєстровано майже 2 тисячі платників-юридичних осіб.
   Внесок платників – фізичних осіб протягом 2019 року склав майже 1 млн. грн., що на 189 тис. грн. більше надходжень минулого року. Громадяни сплачуватимуть податок у 2019 році за минулий рік за ставками і з урахуванням пільг 2018 року.
    Про суму нарахованого податку на нерухоме майно громадян – фізичних осіб повідомлять фіскальні органи області за місцем податкової адреси, вручаючи податкові повідомлення-рішення до 1 липня звітного року. На даний час вже сформовано понад 10 тисяч податкових повідомлень-рішень на суму більше 18 млн. гривень.
    У разі незгоди з визначеною у податковому повідомленні сумою податку громадяни мають право звернутися до податкового органу за місцем реєстрації та провести звірку даних. Однак, зробити це потрібно протягом 60 днів з дня отримання податкового повідомлення, адже по завершенню цього терміну, до моменту сплати податку, буде нараховуватись пеня. 

ГУ ДФС у Рівненській області

    ГУ ДФС у Рівненській області нагадує громадянам, які котрі у 2018 році отримали доходи, з яких не було сплачено податки, варто подбати про подання річної податкової декларації.
    Заповнити і подати декларацію можна до 1 травня 2019 року в податковій інспекції за місцем реєстрації.
    Звертаємо увагу, що до доходів, які згідно законодавчих вимог підлягають обов’язковому декларуванню, належать:
- доходи , з яких при нарахуванні або виплаті ПДФО не утримувався;
- доходи від особи, яка не є податковим агентом (в тому числі від здачі в оренду власного рухомого чи нерухомого майна, продажу власного майна, продажу власної сільгосппродукції фізичним особам, тощо);
- спадок від осіб, які не є членами сім’ї першого та другого ступеня споріднення та подарунки від осіб, які не є членами сім’ї першого ступеня споріднення;
- доходи від продажу інвестиційних активів;
- іноземні доходи.
    Щоб виконати свій конституційний обов’язок і подати річну податкову декларацію громадянам треба звернутися до Центрів обслуговування платників у ДПІ, що є у кожному з районних центрів. Саме тут фахівці ДФС нададуть необхідні консультації та допоможуть правильно заповнити декларацію про отримані доходи.
    З графіком роботи територіальних органів ДФС та Центрів обслуговування платників можна ознайомитися на субсайті територіальних органів ДФС у Рівненській області за адресою rv.sfs.gov.ua.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Головним управління Державної фіскальної служби у Рівненській області за три місяці 2019 року забезпечено надходження єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування на рівні 1 млрд. 118 млн. гривень. Цьогорічний показник перевищує минулорічну суму сплати єдиного внеску за аналогічний період на 198,6 млн. гривень. Про це повідомив начальник ГУ ДФС у Рівненській області Дмитро Зайцев.

    Як зазначив керівник фіскальної служби області, серед пріоритетів роботи фіскальної служби й надалі залишається вжиття заходів щодо детінізації доходів та відносин у сфері зайнятості населення. Адже офіційне працевлаштування дасть змогу громадянам легально працювати і мати соціальні гарантії, а бюджет відповідно отримає додаткові надходження у вигляді податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
    Нагадуємо, єдиний соціальний внесок зараховується до Пенсійного та соціальних фондів. З 01 січня 2019 року законодавством встановлено розмір мінімальної зарплати 4173 гривні, а максимальна величина заробітної плати, з якої сплачується ЄСВ, складає 62595 гривень.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Головне управління ДФС у Рівненській області повідомляє, що дохід від надання майна в лізинг, оренду або суборенду (строкове володіння та/або користування) включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку.
    Згідно із пп. 170.1.1 п. 170.1 ст. 170 ПКУ податковим агентом платника податку — орендодавця щодо його доходів від надання в оренду земельної ділянки сільськогосподарського призначення, земельного паю є орендар (юридична особа чи фізична особа - підприємець).
    Проте громадяни, які отримують доходи від надання в оренду земельного паю фізичній особі, яка не є суб’єктом господарювання, повинні подати Податкову декларацію про майновий стан і доходи та самостійно сплатити податки.
    Такі доходи оподатковуються податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18 % та військовим збором за ставкою 1,5 %.
    Декларацію за 2018 рік слід подати до 1 травня п. р.
    Головне управління ДФС у Рівненській області запрошує платників податків до податкових інспекцій за місцем реєстрації для отримання консультації та подання Декларації про майновий стан і доходи.

ГУ ДФС у Рівненській області

    У Головному управлінні ДФС у Рівненській області проінформували, що протягом  першого кварталу поточного року до місцевих бюджетів області надійшло 106,3 млн. грн. земельного податку. Досягнуто ріст надходжень податку, у порівнянні з відповідним періодом минулого року.  на 36 млн. грн.,  або на  28 відсотків.  
    Надходження від юридичних осіб склали 96,3 млн. грн., фізичні особи - власники землі та землекористувачі сплатили 9,9 млн. грн.
   Найбільші суми надходжень отримали місцеві громади Рівненського району - 22,3 млн.грн., міста Рівне - 20 млн. грн., міста Вараш -10,2 млн. грн., Сарненського району - 8,3 млн.грн.
   «Плата за землю - це обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності. Отримані кошти формують фінансову самостійність громад та спрямовуються органами місцевого самоврядування на вирішення соціально - економічних питань розвитку населених пунктів області» - зазначив начальник ГУ ДФС у Рівненській області Дмитро Зайцев.
    ГУ ДФС у Рівненській області нагадує, що згідно з п.286.2 ст.286 Податкового кодексу України платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 01 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст.46 ПКУ, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій. При поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
    Відповідно до п.286.4 ст.286 ПКУ за ново відведені земельні ділянки або за новоукладеними договорами оренди землі платник плати за землю подає податкову декларацію протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним.
  Нарахування фізичним особам сум земельного податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 01 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення земельного податку та/або орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

ГУ ДФС у Рівненській області

     ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що відповідно до п. 4 частини першої ст.6 Закону України від 08 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) платник єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування зобов’язаний подавати звітність та сплачувати до контролюючого органу за основним місцем обліку платника єдиного соціального внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов’язкового державного соціального страхування.
    Згідно з п. 8 розд. ІІІ Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435 із змінами і доповненнями, якщо страхувальник із числа страхувальників, крім зазначених у пп. 5, 6 розд. ІІІ Порядку № 435, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою – підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань), у звітному періоді змінює місцезнаходження або місце проживання, що пов’язане зі зміною адміністративно-територіальної одиниці, звіт щодо сум нарахованого ЄСВ за цей звітний період (з першого до останнього календарного числа звітного періоду) подається до контролюючого органу, що відповідає новому місцезнаходженню (місцю проживання).
    Таким чином, у разі зміни суб’єктом господарювання протягом бюджетного року місцезнаходження, пов’язаного зі зміною адміністративного району, звітність про суми нарахованого ЄСВ подається та сплачується до контролюючого органу, що відповідає новому місцезнаходженню (місцю проживання).
ГУ ДФС у Рівненській області

    Як повідомили в ГУ ДФС у Рівненській області, за три місяці поточного року  від платників податків області до зведеного бюджету країни надійшло 2 мільярда 24 млн. грн.  податків і зборів, що на 20 відсотків, або на 334 млн. грн. більше, ніж сплачено у відповідному періоді минулого року.
    При цьому  до державної казни  надійшло майже 875 мільйонів гривень, що на 127,9 мільйонів гривень більше, ніж у минулому році. Відповідно місцеві бюджети отримали  1149,6 мільйонів гривень,  перевищення минулорічних надходжень  склало 206 мільйонів гривень.
    «Зростання надходжень до бюджетів всіх рівнів протягом першого кварталу – це результат плідної співпраці органів фіскальної служби Рівненської області з сумлінними платниками податків. У поточному році нашим пріоритетним завданням залишається, перш за все, якісне обслуговування платників податків та створення комфортних умов ведення бізнесу в області. Дякуємо представникам бізнесу за відповідальне ставлення до сплати податків», - зазначив начальник ГУ ДФС у Рівненські області Дмитро Зайцев.

    ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє , що відповідно до п. 94.1 Податкового кодексу України адміністративний арешт майна платника податків є винятковим способом забезпечення виконання платником податків його обов’язків, визначених законом.
    Згідно з п. 94.2 ст. 94 ПКУ арешт майна може бути застосовано, якщо з’ясовується одна з таких обставин:
    платник податків порушує правила відчуження майна, що перебуває у податковій заставі;
фізична особа, яка має податковий борг, виїжджає за кордон;
    платник податків відмовляється від проведення документальної або фактичної перевірки за наявності законних підстав для її проведення або від допуску посадових осіб контролюючого органу;
  відсутні дозволи (ліцензії) на здійснення господарської діяльності, а також у разі відсутності реєстраторів розрахункових операцій, зареєстрованих у встановленому законодавством порядку, крім випадків, визначених законодавством;
    відсутня реєстрація особи як платника податків у контролюючому органі, якщо така реєстрація є обов’язковою відповідно до ПКУ, або коли платник податків, що отримав податкове повідомлення або має податковий борг, вчиняє дії з переведення майна за межі України, його приховування або передачі іншим особам;
     платник податків відмовляється від проведення перевірки стану збереження майна, яке перебуває у податковій заставі;
    платник податків не допускає податкового керуючого до складення акта опису майна, яке передається в податкову заставу.
  платник податків (його посадові особи або особи, які здійснюють готівкові розрахунки та/або провадять діяльність, що підлягає ліцензуванню) відмовляється від проведення відповідно до вимог ПКУ інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів (зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки).

ГУ ДФС у Рівненській області