За два місяці поточного  року роботодавці та самозайняті особи Рівненщини перерахували до бюджету 732,5 млн. грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, що на 130 млн. грн. більше за минулорічний  показник, або на 21%.
    В.о начальника Головного управління ДФС у Рівненській області Анатолій Клячук зазначив, що серед пріоритетів роботи фіскальної служби й надалі залишається вжиття заходів щодо детінізації доходів та відносин у сфері зайнятості населення. Лише офіційне працевлаштування дасть змогу громадянам легально працювати і мати соціальні гарантії, а бюджет відповідно отримає додаткові надходження у вигляді податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
    Крім того, фахівці ГУ ДФС у Рівненській області нагадують увагу, що з 01.01.2018 змінено розмір мінімального страхового внеску для платників єдиного податку першої групи. Відтепер сума єдиного внеску не може бути меншою за розмір мінімального страхового внеску, у 2019 році це 918,06 гривень.
    Звільняються від сплати єдиного внеску за себе, фізичні особи підприємці, незалежно від системи оподаткування, та члени фермерських господарств якщо вони отримують пенсію за віком або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст.26 Закону №1058 «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу.

ГУ ДФС у Рівненській області

 

    Головне управління ДФС у Рівненській області повідомляє, що громадяни які зобов’язані подати декларацію та особи, які провадять незалежну професійну діяльність — подають звітність до 1 травня року, що настає за звітним.
    Отже, для них останній день подання декларації за 2018 р. — 02.05.2019 р.
   Адже якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківським) день, що настає за вихідним або святковим днем (п. 49.20 ст. 49 Податкового кодексу України).
    Громадяни, які мають право на податкову знижку — подають декларацію по 31 грудня (включно) наступного за звітним податкового року.
    Платники податку — резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, подають декларацію не пізніше 60 календарних днів, що передують виїзду.
    Якщо в платника податку відсутні підтвердні документи щодо суми отриманого ним доходу з іноземних джерел і суми сплаченого ним податку в іноземній юрисдикції, оформлені за ст. 13 ПКУ, то такий платник зобов'язаний подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою заяву про перенесення строку подання декларації до 31 грудня року, що настає: за звітним (пп. 170.11.2 ст. 1 ПКУ).
    Податкова декларація подається платниками по датків за, місцем своєї податкової адреси в один із таких способів (за вибором) (п. 49.3 ст. 49 ПКУ):
особисто або уповноваженою на це особою;
надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів щодо електронного документообігу.
Звертаємо увагу, що у разі надсилання податкової декларації поштою платник податку зобов’язаний здійснити таке відправлення не пізніше ніж за п’ять дніє до закінчення граничного строку подання податкової декларації, а при поданні податкової декларації в електронній формі, - не пізніше закінчення останньої години дня, в якому спливає такий граничний строк.

ГУ ДФС у Рівненській області

 

    В Головному управлінні ДФС у Рівненській області нагадують платникам податків, що мінімальна заробітна плата є державною соціальною гарантією, обов'язковою на всій території України для підприємств, установ, організацій усіх форм власності і господарювання та фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників, за будь-якою системою оплати праці.
    Законом України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» визначено, що мінімальна заробітна плата з 01 січня 2019 року становить: у місячному розмірі – 4173 грн., у погодинному розмірі – 25,13 гривень.
    У фіскальному відомстві зазначають, що суб’єкти господарювання - роботодавці, які знаходяться в «групі ризику» – виплачують середню заробітну плату нижче мінімальної, перебувають на постійному контролі податківців, з ними проводять інформаційно-роз’яснювальну роботу, акцентуючи увагу на питаннях щодо легального використання найманої праці, збільшення розміру заробітної плати, підвищення рівня соціальної захищеності найманих працівників, дотримання мінімальних державних гарантій в оплаті праці. Адже офіційне оформлення трудових відносин і дотримання норм трудового законодавства є гарантією соціального захисту працівника, кадрової стабільності та налагодженої роботи усіх учасників трудового процесу. Крім того, таким роботодавцям наголошують про посилення відповідальності за порушення законодавства про працю в зв’язку із збільшенням розміру мінімальної заробітної плати.
    Як наголошує в.о. начальника Головного управління Анатолій Клячук, важливо викорінити такі явища, як неоформлена праця, зарплата «у конверті», недотримання роботодавцями соціальних гарантій, адже це зменшує доходи місцевих бюджетів, Пенсійного фонду і фондів соціального страхування, створює дефіцит коштів, необхідних для фінансування соціальних видатків.
    Лише у січні поточного року перевірками вже було встановлено 13 випадків порушень підприємствами та фізичними особами – підприємцями виплати заробітної плати з порушенням норм діючого законодавства. За результатами таких перевірок бюджети додатково отримають 2726,9 тис. грн. податку на доходи фізичних осіб, 102,0 тис. грн. військового збору та 6014,8 тис. грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

ГУ ДФС у Рівненській області

    У Головному управлінні ДФС у Рівненській області нагадують платникам податків, що Законом України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» визначено, що мінімальна заробітна плата з 01 січня 2019 року становить 4173 гривні.
    Отже, в 2019 році неоподатковувана податком на доходи фізичних осіб сума добових для відряджень у межах території України складає 417,3 грн. (не більш як 0,1 розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, в розрахунку за кожен календарний день такого відрядження).
   Для відряджень за кордон – не вище 80 євро за кожен календарний день такого відрядження за офіційним обмінним курсом гривні до євро, установленим НБУ.
    Також звертаємо увагу, що суми витрат на відрядження державних службовців та інших осіб, що направляються у відрядження підприємствами та установами, які повністю або частково фінансуються за рахунок бюджетних коштів, встановлено у додатку 1 до постанови КМУ від 02.02.2011 року № 98 від у такому розмірі:
- 60 грн. – у разі відряджень по Україні;
- в конкретних сумах (виражених у доларах США) залежно від країни відрядження – для закордонних відряджень.
    При цьому сума збільшення розміру добових витрат на відрядження понад встановлені норми включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку (оподатковується податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1,5%) і відображається в податковому розрахунку за ф. 1ДФ.

ГУ ДФС у рівненській області

    З 1 січня 2019 року платник податків, який має статус внутрішньо переміщеної особи, має право включити до податкової знижки фактично здійснені ним витрати у вигляді орендної плати за договором оренди житла (квартири, будинку), оформленим відповідно до вимог чинного законодавства. Зазначеною знижкою платник податку може скористатись виключно за умови, що він та/або члени його сім’ї першого та другого ступенів споріднення:
- не мають у власності придатної для проживання житлової нерухомості, розташованої поза межами тимчасово окупованої території України;
- не отримують передбачених законодавством України бюджетних виплат для покриття витрат на проживання.
    При цьому, розмір такої знижки не може перевищувати (у розрахунку на календарний рік) 30 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного (податкового) року.
    Для отримання податкової знижки платник податку - внутрішньо переміщена особа має подати до контролюючого органу, в якому перебуває на обліку:
- декларацію про майновий стан і доходи;
- копію довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи;
- копію договору оренди житла;
- платіжні та розрахункові документи, що підтверджують факт сплати;
- заяву, в якій зазначені відомості щодо відсутності умов, які не дають право на отримання податкової знижки згідно з нормами законодавства.
    Необхідно зазначити, що до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками 2018 року враховуватимуться витрати, понесені платником після 04 жовтня 2018 року.
    Нагадаємо, Законом України від 06.09.2018 року № 2530 «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких інших законів України щодо запровадження механізму «єдиного вікна» та оптимізації здійснення контрольних процедур при переміщенні товарів через митний контроль України», який набрав чинності 04.10.2018 року, внесено зміни до п.163.3 ст.163 Податкового кодексу України. Зокрема, доповнено п.п.166.3.9, згідно з яким платник податку, який має статус внутрішньо переміщеної особи, може включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п.164.6 ст.164 цього Кодексу такі фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати, як сума коштів у вигляді орендної плати за договором оренди житла (квартири, будинку), оформленим відповідно до вимог чинного законодавства.
    Також нагадуємо, що відповідно до ст. 4 Закону України від 20.10.2014 року № 1706 «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи. При цьому, такі особи зобов’язані інформувати контролюючі органи про зміну даних, зокрема щодо адреси реєстрації місця проживання відповідно паспортного документа та адреси фактичного місця проживання/перебування відповідної інформації, зазначеної в довідці, шляхом подання заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків за формою № 5ДР.

ГУ ДФС у Рівненській області

     За січень поточного року власники елітних авто області перерахували до місцевих бюджетів 343,7 тисячі гривень транспортного податку. Зазначена сума на 24 тисячі гривень або на 8 відсотків більша від минулорічних надходжень.
   Фізичні особи перерахували до місцевої казни регіону 20,9 тис. гривень. Внесок власників вартісних авто – юридичних осіб склав 322,8 тис. грн. транспортного податку.
    ГУ ДФС у Рівненській області нагадує, що об’єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року. Ставка транспортного податку - 25 тисяч гривень на рік. А зараховується сплачений транспортний податок 100-відсотково до місцевих бюджетів.

ГУ ДФС у Рівненській області

    ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що в Електронному кабінеті для фізичних осіб реалізовано автоматичне заповнення основних реквізитів платіжного доручення на підставі облікових даних платника, відомостей щодо рахунків для зарахування платежів до бюджетів.
    Цей сервіс надає можливість платникам податків (фізичним особам):
- скоротити час при заповненні платіжних документів;
- мінімізувати помилки при заповненні;
- сплатити податки.
    Для користування електронним сервісом необхідно в меню Стан розрахунків з бюджетом приватної частини Електронного кабінету обрати один з податків (платежів) та вибрати одну із платіжних систем.
    Після переходу на сайт платіжної системи платнику достатньо вказати суму платежу та підтвердити операцію.
    Звертаємо увагу, оплата рахунків платником здійснюється з використанням платіжної карти клієнта банку, інші реквізити заповнюються автоматично.
    Додатково повідомляємо, що у разі виникнення питань щодо користування Електронним кабінетом, платники податків мають можливість звернутися до ДФС за телефоном: 0 800 501 007.

ГУ ДФС у Рівненській області

 

    За ініціативи Громадської ради при ГУ ДФС у Рівненській області та ТВ АППУ проведено засідання «круглого столу» щодо реформування фіскальної та митної служби. В заході взяли участь керівництво ГУ ДФС у області, Рівненської митниці ДФС, представники громадськості та бізнесу. Предметом розгляду учасників круглого столу стали проекти положень про Державну податкову та митну служби, надані для обговорення ВГО АППУ.
    Як повідомив в.о.начальника Рівненської митниці ДФС Іван Іванов: «Ми зацікавлені у діалозі з громадськістю та бізнесом щодо розбудови української митниці. Ми рухаємося в одному напрямі, наші цілі та плани співпадають – і це головне в нашому спільному прагненні зробити митницю сучасною, автоматизованою, відкритою для чесного бізнесу та ефективною у протидії митним правопорушенням.
  Для фіскальної служби електронізація митних процедур є пріоритетом. В ДФС було презентовано СМАРТ-митницю, яка застосовуватиме  усі інноваційні методи та технології, постійно оновлюватиметься та вдосконалюватиметься. І пропозиції бізнесу та громадськості у цьому напрямі є дуже важливими. Важливим напрямком нової митниці є застосування митного пост-аудиту, що є інструментом спрощення міжнародної торгівлі». Вагомим кроком для спрощення митних формальностей Іван Іванов назвав ухвалення закону щодо впровадження механізму єдиного вікна. Загалом на сьогодні основна частка вантажів оформлюється, саме, за принципом «єдиного вікна». 
    Думку присутніх висловив голова Громадської ради при ГУ ДФС у області Богдан Гапяк, повідомивши, що під час зустрічей з платниками податків неодноразово звучала думка про позитивні результати реформ у митній сфері. Богдан Гапяк зупинився і на питаннях реформування податкової служби. Зокрема, звернув увагу на створення при ДФС окремого підрозділу, який здійснює розгляд скарг. На сьогодні до процедур оскарження залучаються представники громадських організацій, які присутні при розглядах скарг. Вони дають свої зауваження та пропозиції, які враховуються при винесенні рішень.Саме створення такої структури у митному напрямі громадськість вважає, як один з кроків побудови ефективної комунікації з бізнесом.
    Заступник голови Громадської ради та директор виконавчої дирекції ТВ АППУ Лариса Садова внесла пропозиції до проектів Положень стосовно створення при ДФС узгоджувальних комісій з представниками бізнес-асоціацій для розгляду результатів податкових перевірок, необхідності врахування останніх законодавчих змін щодо взаємодії ДФС із територіальними громадами, тощо.
    Представники громадськості Рівненщини надали ряд інших пропозицій, зокрема щодо проекту положення про Державну податкову службу, автоматизації, електронізації митниці, аналізу ризиків, комунікації з бізнесом тощо. З поданих пропозицій сформовано звернення до ВГО АППУ щодо розгляду запропонованих бізнесом і громадськістю змін на засіданні робочої групи по реформуванню ДПС і ДМС, створеної при Кабінеті Міністрів України.

ГУ ДФС у Рівненській області

    До відома суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності та громадян, що здійснюють митні формальності в зоні діяльності Рівненської митниці ДФС, інформуємо.

    З метою створення умов для забезпечення безперебійного митного оформлення товарів та транспортних засобів у Рівненській митниці ДФС тимчасово змінений режим роботи окремих митних постів та підрозділів митного оформлення з 9-00 до 24-00, зокрема:

- митний пост «Рівне», за адресою м.Рівне, вул. Млинівська 23;
- сектор митного оформлення митного поста «Рівне», за адресою Рівненський район, с.Біла Криниця. вул. Рівненська 114;
- митний пост «Сарни», за адресою м.Сарни, вул. Технічна 2;
- митний пост «Дубно-1», за адресою м.Дубно, вул. Семидубська 101.

Рівненська митниця ДФС

    Особливості оподаткування податком на прибуток, використання електронних сервісів ДФС України, сплата податків з громадян та новації цьогорічної кампанії декларування доходів – ці питання днями розглядались під час зустрічі фахівців Головного управління ДФС у Рівненській області, громадської організації «Рівненська федерація малого та середнього бінесу «Єдність» з представниками бізнес-спільноти міста.
  Заступник начальника управління – начальник відділу адміністрування податку на прибуток, взаємодії з питань трансфертного ціноутворення та моніторингу звітності управління податків і зборів з юридичних осіб ГУ ДФС в області Надія Гуц проінформувала учасників зустрічі про основні зміни в податковому законодавстві, зокрема, про зміни в податковій звітності неприбуткових організацій, зміни у розподілі надходжень платежів за викиди в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення, рентної плати за користування надрами та спеціальне використання лісових ресурсів між державним та місцевими бюджетами та інші. Окремо посадовець зупинилась на особливостях формування фінзвітності як складової декларації з податку на прибуток.
   Також присутні дізнались про аспекти декларування громадянами доходів, отриманих у 2018 році. Зокрема, які доходи необхідно задекларувати та в який термін, про можливість отримання податкової знижки за навчання або за придбання житла в іпотеку та про новацію цього року: врахування для отримання податкової знижки коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної та позашкільної освіти.
    Учасники  зазначили, що інформація, доведена до присутніх, дуже корисна, та  запропонували проводити такі заходи і надалі.

ГУ ДФС у Рівненській області

 

     З метою забезпечення прозорості та відкритості своєї діяльності, реалізації права кожного на доступ до публічної інформації, надання інформації за запитами відповідно до Закону України „Про доступ до публічної інформації” (далі – Закон) Головним управлінням ДФС у Рівненській області забезпечено розгляд документів з проханням надати публічну інформацію із посиланням на Закон, які надійшли поштою, електронною поштою, факсом, телефоном.
    Так, станом на 01.02.2019 до Головного управління ДФС у Рівненській області поштою, електронною поштою надійшло 11 таких документів, з них:
    - запити на отримання публічної інформації – 11 (або 100%), за результатами розгляду яких надано відповіді електронною поштою або поштою відповідно до вимог чинного законодавства України.
    За категоріями запитувачів відповідно до Закону надійшло запитів:
- від фізичних осіб – 7 (або 63,6%);
- від юридичних осіб – 4 (або 36,6 %);
    Запитувачі, зокрема зверталися з проханням надати інформацію щодо:
- діяльності  суб’єктів господарювання;
- надання копій документів;
- відомостей про третіх осіб;
- стану надходження податків.
    За результатами розгляду задоволено  11 запитів (100% від загальної кількості),   відмови в задоволенні запитів на інформацію та  запити надіслані за належністю розпоряднику інформації в поточному місяці відсутні.

ГУ ДФС у Рівненській області