ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що отриманий у 2018 ріці дохід від здачі в оренду квартири фізичній особі, незареєстрованій як самозайнята особа, необхідно оподаткувати податком на доходи фізичних осіб за ставкою 18% та військовим збором – 1,5 %.
    Нагадаємо, що з 1 січня стартувала кампанія декларування громадянами доходів, одержаних протягом 2018 року.
   Граничні строки подання декларації для громадян та осіб, які проводять незалежну професійну діяльність – до 1 травня року, що настає за звітним. Останній день подання декларації за 2018 рік – 02.05.2019 року.
   При необхідності платники зможуть отримати безкоштовні консультації і допомогу в заповненні податкової декларації про майновий стан і доходи у  Центрах обслуговування платників, або за номером телефону 0-800-501-007


ГУ ДФС у Рівнеській області

    ГУ ДФС у Рівненській області звертає увагу, що сільськогосподарські товаровиробники для переходу на спрощену систему оподаткування, або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи подають до 20 лютого поточного року документи, перелік яких визначено у п.п. 298.8.1 п. 298.8 ст. 298 ПКУ.
    Серед документів визначено:
загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ);
звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки;
розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва (форма розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва затверджена наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 26.12.2011 № 772);
відомості (довідку) про наявність земельних ділянок.
    Суб’єкти господарювання мають врахувати, що підставами для анулювання реєстрації платника єдиного податку четвертої групи є: неподання повного пакету податкової звітності з обов’язковими додатками до контролюючих органів за місцем основного обліку та за місцезнаходженням земельних ділянок (п. 5) п. 299.10 ст. 299 Податкового кодексу України) та менший, ніж 75%., розмір частки сільськогосподарського товаровиробництва юридичної особи у попередньому році (п. 4) п. 299.10 ст. 299 Податкового кодексу України).

ГУ ДФС у Рівненській області

    ГУ ДФС у Рівненській області нагадує платникам податків, що повнота та своєчасність сплати податків залежить також від правильного заповнення документів - платіжних доручень на сплату таких податків. Відповідні документи необхідно заповнювати згідно вимог наказу Міністерства фінансів України від 24.07.2015 №666 «Про затвердження Порядку заповнення документів на переказ у разі сплати (стягнення) податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску, здійснення бюджетного відшкодування податку на додану вартість, повернення помилково або надміру зарахованих коштів».

ГУ ДФС у Рівненській області

    Подання звітності є одним з невід’ємних обов’язків кожного платника податків.
  ГУ ДФС у Рівненській області звертає увагу суб’єктів господарювання на те, що Звіт про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску до органів доходів і зборів подається страхувальником або відповідальною особою страхувальника за основним місцем взяття на облік як платника єдиного внеску в органах доходів і зборів, зокрема, засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації ЕЦП відповідальних осіб у порядку, визначеному законодавством (пункт 1 розділу II Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.04.2015 № 435).
  Тому, з врахуванням зазначеного та з метою економії часу при складанні і при поданні звітності, ДФС України створений електронний сервіс «Електронний кабінет платника податків» (http://cabinet.sfs.gov.ua), який надає можливість створювати, редагувати, підписувати та надсилати звітність з єдиного внеску платниками самостійно.
  То ж у фіскальній службі наголошують, щоб не створювати незручностей собі та черг в Центрах обслуговування платників, суб’єктам господарювання варто вже подбати про електронне звітування, оскільки це, перш за вс, заощадить їх час, дозволить оперативно сформувати звіти в електронному вигляді за допомогою спеціальних програм та своєчасно передати через мережу Інтернет до податкового органу.

ГУ ДФС у Рівненській області

 

    В Головному управлінні ДФС у Рівненській області підсумували результати роботи у січні 2019 року. Під час наради, що відбулась в ГУ ДФС, не тільки підвели підсумки, а й визначили пріоритетні напрями роботи із забезпечення надходження коштів до бюджетів усіх рівнів у І кварталі поточного року.
    Як зазначив начальник Головного управління Дмитро Зайцев, завдяки злагодженій роботі фахівців служби, у січні до бюджетів усіх рівнів мобілізовано 616,8 млн. грн., що більше, ніж за аналогічний період 2018 року на 103,2 млн. гривень. З цих коштів більше 371,6 мільйонів залишились у місцевих бюджетах. Єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування зібрано 354,4 млн. грн, що перевищило надходження січня минулого року на 69,9 млн. гривень (або на 25 %).
    Керівник відомства подякував колегам за плідну роботу та наголосив на пріоритетних напрямках діяльності із забезпечення надходження коштів до бюджетів усіх рівнів, у тому числі, упередження мінімізації податкових зобов’язань та незаконного формування податкового кредиту з ПДВ, підвищення ефективності контрольно-перевірочної роботи, легалізації заробітної плати, збільшення надходжень акцизного податку і майнових податків до місцевих бюджетів та низці інших.
    Підсумовуючи результати, Дмитро Зайцев зазначив, що напрацювання, яких досягнуто на початку року, стануть вагомим імпульсом для подальшої роботи щодо збільшення надходжень до бюджетів усіх рівнів, та висловив подяку платникам податків за порозуміння і збалансованість у взаємовідносинах із фіскальним відомством. Адже саме завдяки їх відповідальному ставленню до сплати податків і зборів, з року в рік продовжують збільшуватись надходження до державної скарбниці.

ГУ ДФС у Рівненській області

    Рівненська митниця ДФС повідомляє, відповідно до положень статей 31 та 320 Митного кодексу України проведення митного контролю та митного оформлення товарів на сьогодні здійснюється з використанням інформаційних технологій, у тому числі заснованих на інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних системах і засобів їх забезпечення, що функціонують на національному та/або міжнародному рівні, зокрема через функціонування єдиної автоматизованої інформаційної системи органів доходів і зборів, автоматизованої системи митного оформлення та єдиного державного інформаційного веб-порталу "Єдине вікно для міжнародної торгівлі".
    Форми та обсяги контролю, достатнього для забезпечення додержання законодавства з питань державної митної справи та міжнародних договорів України при митному оформленні, обираються митницями (митними постами) на підставі результатів застосування системи управління ризиками. Не допускаються визначення форм та обсягів митного контролю іншими органами державної влади, а також участь їх посадових осіб у здійсненні митного контролю.
    Принципи доцільності профілювання Автоматизованої системи управління та аналізу ризиками (далі- АСАУР):
І. Якісне виконання органами доходів і зборів форм митного контролю;
ІІ. Ефективна протидія порушенням митного законодавства;
ІІІ. Забезпечення повноти оподаткування товарів, що імпортуються на митну територію України;
ІV. Відповідність підходу у профілюванні ризиків нормам митного законодавства країн ЄС та міжнародних Конвенцій.
    Методами реалізації цих принципів є:
А) Актуалізація і перегляд відповідних профілів АСАУР, що генеруються з напрямків класифікації, країни походження, митної вартості, оподаткування;
Б) Застосування профілів АСАУР відповідає цілям та завданням, визначеним с. 320 МКУ:
- виконання функції безпеки шляхом ідентифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України;
- забезпечення захисту економічних інтересів України через контроль зовнішньоекономічних операцій;
- імплементація митного законодавства України до норм міжнародного права;
- прискорення товарообігу у зовнішній торгівлі України;
- збільшення надходжень митних платежів до державного бюджету.
    З метою ефективного відпрацювання посадовими особами митниць ДФС форм митного контролю, згенерованих системою управління ризиками, наказом ДФС від 11.01.2019 року №21 «Про забезпечення контролю достовірності декларування товарів» внесено зміни до профілів ризику, спрямованих на перевірку достовірності декларування товарів, перевірку класифікації товарів, перевірку правильності визначення митної вартості товарів та зобов’язано керівників митниць забезпечити повноту та якість виконання митних формальностей посадовими особами підпорядкованих структурних підрозділів а також залучення у складних випадках класифікації товарів та визначення митної вартості підрозділів управління адміністрування митних платежів та митно-тарифного регулювання митниць ДФС для прийняття рішень відповідно до законодавства.
    Необхідно наголосити, що генерування (за різними критеріями) системою управління ризиками форм митного контролю у жодному разі не змінює діючий порядок контролю бази оподаткування, визначений Митним кодексом України. АСАУР націлює на: проведення оглядів товарів з метою їх ідентифікації із заявленими, необхідність перевірки повноти та якості документальних підтверджень складових митної вартості товарів.
Шановні суб’єкти господарювання !!!
    Рівненська митниця ДФС висловлює готовність до спілкування у разі виникнення проблемних питань у межах чинного законодавства за адресою : вул. Соборна, 104, м.Рівне, Рівненська область, 33028 e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Рівненська митниця ДФС

    Головне управління ДФС у Рівненській області звертає увагу платників податку на прибуток підприємств, що разом з податковою декларацією з податку подається квартальна або річна фінансова звітність у порядку, передбаченому для подання такої податкової декларації з урахуванням вимог ст. 137 Податкового кодексу України (п. 46.2 ст. 46 ПКУ), та є додатком до податкової декларації та її невід’ємною частиною.
    Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначені Законом України від 16 липня 1999 року № 996 «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 996).
    Принципи складання, форма і склад статей фінансової звітності, вимоги до визнання і розкриття її елементів визначені Національним положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 07.02.2013 № 73 (далі – П(С)БО 1).
    Згідно з п. 1 розділу ІІ П(С)БО 1 фінансова звітність складається з: балансу (звіту про фінансовий стан), звіту про фінансові результати (звіту про сукупний дохід) (далі – звіт про фінансові результати), звіту про рух грошових коштів, звіту про власний капітал і приміток до фінансової звітності (форми №№ 1– 5).
    Пунктом 2 розд. ІІ П(С)БО 1 передбачено, що для суб’єктів малого підприємництва і представництв іноземних суб’єктів господарської діяльності національними положеннями (стандартами) встановлюється скорочена за показниками фінансова звітність у складі балансу і звіту про фінансові результати, форма і порядок складання яких визначаються Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 25 «Фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва», затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 25.02.2000 № 39 із змінами.
    Формою податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 20.10.2015 № 897 із змінами та доповненнями, передбачено подання форм фінансової звітності як додатка ФЗ до Декларації.
    У формі Декларації передбачено відображення поданих до Декларації форм фінансової звітності: Баланс (звіт про фінансовий стан); Звіт про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід); Звіт про рух грошових коштів; Звіт про власний капітал; Примітки до річної фінансової звітності; Фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва (Баланс, Звіт про фінансові результати); Спрощений фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва (Баланс, Звіт про фінансові результати).
    Підтвердженням подання фінансової звітності разом з Декларацією є позначка «+» в Декларації у клітинці «ФЗ» таблиці «Наявність додатків» та у таблиці «Наявність поданих до Декларації додатків – форм фінансової звітності».
    Платником податку проставляється позначка у тих графах таблиці, що відповідають назвам форм фінансової звітності, поданої разом з Декларацією.

ГУ ДФС у Рівненській області

 

    Головне управління ДФС у Рівненській області звертає увагу платників податків, що з 7 лютого 2019 року вводиться в дію нова система валютного регулювання разом із введенням в дію Закону України від 21 червня 2018 року №2473-VIII «Про валюту і валютні операції». Вона складається з восьми основних постанов Правління Національного банку, які замінили попередню базу з 56 нормативно-правових актів у сфері валютного регулювання.
    Дорожня карта валютної лібералізації розроблена Національним банком разом з експертами Міжнародного валютного фонду та передбачає суттєву лібералізацію валютного ринку. Мова йде про покрокове зняття усіх валютних обмежень відповідно до темпів поліпшення макроекономічних умов в Україні, а також прийняття низки законодавчих актів, спрямованих на підвищення якості регулювання фінансового ринку та попередження непродуктивного відпливу капіталу з країни.
    З цього часу правові засади здійснення валютних операцій, валютного регулювання та валютного нагляду, права та обов'язки суб'єктів валютних операцій і уповноважених установ, а також відповідальність за порушення ними валютного законодавства, регулюються виключно зазначеним Законом.
Після введення в дію Закону №2473 відбудуться основні зміни, які стосуються валютного нагляду за дотриманням резидентами та нерезидентами вимог валютного законодавства, зокрема:
- збільшується граничний строк здійснення розрахунків за експортно-імпортними контрактами зі 180 до 365 днів;
- скасовується валютний нагляд за експортно-імпортними операціями до 150 тис. грн;
- скасовуються індивідуальні ліцензії на валютні операції та запроваджується система е-лімітів (для здійснення господарської діяльності юридичній особі не більше 2 млн. євро протягом календарного року);
- скасовується процедура реєстрації резидентами в НБУ зовнішніх запозичень;
- скасовуються спеціальні санкції за порушення строків розрахунків (індивідуальний режим ліцензування та призупинення зовнішньоекономічної діяльності);
- скасовується щоквартальне декларування валютних цінностей, доходів та майна, що знаходяться за межами України;
- дозволяється вільне використання резидентами рахунків в іноземних фінансових установах та здійснення через такі рахунки валютних операцій (крім операцій з переказів коштів з України на такі рахунки);
- дозволяється здійснення операцій за рахунками в українських фінансових установах юридичних осіб-нерезидентів.
    Відповідно до Закону №2473 ДФС як орган валютного нагляду здійснюватиме валютний нагляд за дотриманням резидентами (крім уповноважених установ) та нерезидентами вимог валютного законодавства.
    Фінансова санкція за порушення строків розрахунків залишається незмінною. Порушення резидентами строку розрахунків, встановленого статтею 13 Закону №2473, тягне за собою нарахування пені за кожний день прострочення в розмірі 0,3 відсотка суми неодержаних грошових коштів за договором чи вартості недопоставленого товару.
  Загальний розмір нарахованої пені обмежується і не може перевищувати суми неодержаних грошових коштів за договором (вартості недопоставленого товару).
    Нормативно-правовими актами НБУ збережено обов’язок продажу на валютному ринку надходжень в іноземній валюті. Також банки зобов’язані продати валюту у разі її купівлі та не використання валюти за призначенням, як було зазначено при її купівлі, а також у разі повернення резиденту передплати від нерезидента.
    Звертаємо увагу, що у випадку встановлення граничних строків розрахунків обмеження також стосуються не лише товарів, а й експорту послуг, прав інтелектуальної власності та (або) інших немайнових прав. На сьогодні діючим законодавством обмеження строків розрахунків при експорті послуг поширюється лише на транспортні і страхові послуги.
    Також при зміні законодавства необхідно врахувати, що у разі не настання до 07 лютого 2019 року 180-денного строку розрахунків, який було встановлено Законом України №185 «Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті», за здійсненими раніше експортно-імпортними операціями, банки продовжують здійснювати валютний нагляд за дотриманням резидентами граничних строків розрахунків відповідно до статей 12, 13 Закону № 2473 та Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті, затвердженого постановою Правління НБУ від 02.01.2019 № 5.
    Водночас, якщо граничні строки розрахунків по операціях з експорту та імпорту товарів, які були встановлені Законом №185 та які до моменту набрання чинності Законом №2473 було порушено, то застосовуються строки і відповідальність за їх порушення у відповідності до вимог Закону №185.
Слід зазначити, що внаслідок втрати із 07 лютого 2019 року чинності Декрету Кабінету Міністрів України від 19.02.1993 № 15-93 «Про систему валютного регулювання і валютного контролю» у зв’язку з набуттям чинності Закону №2473, останнім періодом, за який суб’єктам зовнішньоекономічної діяльності необхідно буде подавати Декларацію про валютні цінності, доходи та майно, що належать резидентам України і знаходяться за її межами, є 2018 рік (станом на 01.01.2019 року).

ГУ ДФС у Рівненській області

    Відповідно до ст. 166 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) платник податку має право на податкову знижку за наслідками звітного податкового року.
    Перелік витрат, дозволених до включення до податкової знижки, визначено у п.п. 166.3.5 п. 166.3 ст. 166 ПКУ. До даного переліку включається сума витрат платника податку на сплату страхових платежів (страхових внесків, страхових премій) та пенсійних внесків, сплачених платником податку страховику-резиденту, недержавному пенсійному фонду, банківській установі за договорами довгострокового страхування життя, недержавного пенсійного забезпечення, за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом, а також внесків на банківський пенсійний депозитний рахунок, на пенсійні вклади та рахунки учасників фондів банківського управління як такого платника податку, так і членів його сім’ї першого ступеня споріднення, які не перевищують (у розрахунку за кожний з повних чи неповних місяців звітного податкового року, протягом яких діяв договір страхування):
    а) при страхуванні платника податку або за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом платника податку, або на банківський пенсійний депозитний рахунок, пенсійний вклад, рахунок учасника фонду банківського управління чи за їх сукупністю - суму, визначену в абзаці першому п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ (сума, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 гривень);
    б) при страхуванні члена сім’ї платника податку першого ступеня споріднення або за пенсійним контрактом з недержавним пенсійним фондом, або на банківський пенсійний депозитний рахунок, пенсійний вклад, рахунок учасника фонду банківського управління на користь такого члена сім’ї чи за їх сукупністю – 50% суми, визначеної в абзаці першому п.п. 169.4.1 п. 169.4 ст. 169 ПКУ, в розрахунку на кожного застрахованого члена сім’ї.
    Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у річній податковій декларації про майновий стан і доходи, яка подається по 31 грудня включно наступного за звітним податкового року (п.п. 166.1.2 п. 166.1 ст. 166 ПКУ).
    До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, зокрема, квитанціями, фіскальними або товарними чеками, прибутковими касовими ордерами, копіями договорів, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і їх покупця (отримувача). У зазначених документах обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк їх продажу (виконання, надання) (п.п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).
    Оригінали, зазначених у п.п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ, документів не надсилаються контролюючому органу, але підлягають зберіганню платником податку протягом строку давності, встановленого ПКУ (п.п. 166.2.2 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).

ГУ ДФС у Рівненській області

    ГУ ДФС в Рівненській області повідомляє, що в Електронному кабінеті для фізичних осіб реалізовано автоматичне заповнення основних реквізитів платіжного доручення на підставі облікових даних платника, відомостей щодо рахунків для зарахування платежів до бюджетів.
    Цей сервіс надає можливість платникам податків (фізичним особам):
- скоротити час при заповненні платіжних документів;
- мінімізувати помилки при заповненні;
- сплатити податки.
    Для користування електронним сервісом необхідно в меню Стан розрахунків з бюджетом приватної частини Електронного кабінету обрати один з податків (платежів) та вибрати одну із платіжних систем.
    Після переходу на сайт платіжної системи платнику достатньо вказати суму платежу та підтвердити операцію.
    Звертаємо увагу, оплата рахунків платником здійснюється з використанням платіжної карти клієнта банку, інші реквізити заповнюються автоматично.
    Додатково повідомляємо, що у разі виникнення питань щодо користування Електронним кабінетом, платники податків мають можливість звернутися до ДФС за телефоном: 0 800 501 007.

    Єдиний соціальний внесок є основним джерелом наповнення фондів соціального страхування, за рахунок яких фінансуються державні соціальні програми, здійснюється виплата пенсій, матеріальної допомоги громадянам тощо.
    З початку 2019 року платники ЄСВ області перерахували до бюджету понад 354 мільйонів гривень. У порівнянні з січнем минулого року бюджет додатково отримав 69,9 мільйона гривень.
     Про це повідомила заступник начальника ГУ ДФС у Рівненській області Надія Друзюк.
    «Позитивної динаміки у надходженнях ЄСВ вдалося досягти завдяки систематичній двосторонній співпраці з органами місцевого самоврядування та роботодавцями щодо підвищення рівня оплати праці, вжиттю заходів щодо легалізації зайнятості населення. Адже своєчасна сплата єдиного соціального внеску гарантує громадянам право на соціальний захист на випадок безробіття, нещасних випадків чи професійних захворювань, пенсійне забезпечення та інші виплати»,- наголосила посадовець.
    Також, ГУ ДФС у Рівненській області нагадує, що з 1 січня 2019 року фізичні особи -підприємці будуть застосовувати ставку єдиного соціального внеску до заробітної плати найманих працівників, які мають статус особи з інвалідністю, у розмірі 8,41% .
    Зміни до частини тринадцятої статті 8 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» внесено Законом України, від 23.11.2018, № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів».