Як повідомили у Головному управлінні ДПС у Рівненській області, станом на 01.09.2019 року, за право оптової та роздрібної торгівлі алкогольними та тютюновими виробами суб’єктами господарювання області сплачено до місцевих бюджетів 11,9 мільйона гривень.

Всього на території області зареєстровано 2288 суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність, відповідно до 6383 діючих ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами .

Лише за серпень поточного року працівниками управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів :

видано 256 ліцензій, з них:

- на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями – 339,

- на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами – 228.

анульовано дію 45 ліцензій, з них:

- на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями – 26,

- на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами – 19.

В зв’язку з несвоєчасним перерахуванням суб’єктами господарювання коштів за щоквартальні оплати за ліцензії, призупинено дію 8 ліцензій.

Крім того нагадуємо, що відповідно до абзацу п’ятого частини другої статті 17 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями до суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі оптової (включаючи імпорт і експорт) і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензії – 200 відсотків вартості отриманої партії товару, але не менше 17000 гривень.

Ознайомитись з переліком суб’єктів господарювання які отримали ліцензії на право реалізації алкогольних та тютюнових виробів можна за посиланням https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/

ГУ ДПС у Рівненській області

Нові міжнародні номери рахунків з 1 жовтня

Головне управління ДПС у Рівненській області повідомляє про заміну діючих рахунків для зарахування надходжень до державного та місцевих бюджетів відповідно до вимог стандарту IBAN (29 літерно-цифрових символів) із збереженням довжини номера рахунку аналітичного обліку – не більше 14 цифрових символів.

Перехід на міжнародні номери рахунків при обслуговуванні бюджетів за доходами буде здійснено Казначейством з 1 жовтня 2019 року.

Таким чином, починаючи з 1 жовтня 2019 року змінюються реквізити бюджетних рахунків для сплати податків і зборів, відкритих відповідно до вимог стандарту IBAN.

Із переліком оновлених рахунків можна ознайомитися на субс-айті Територіальних органів ДПС у Рівненській області у розділі Бюджетні рахунки. 

ГУ ДПС у Рівненській області

В Головному управлінні ДПС у Рівненській області інформують, що за вісім місяців 2019 року місцеві бюджети краю поповнились на 3288.4 млн. грн., що на 22.7 % (або на 609 млн. грн.) більше минулорічного показника.

За словами в.о. начальника ГУ ДПС в області Надії Друзюк, основним джерелом надходження до місцевого бюджету є податок на доходи фізичних осіб. За січень-серпень 2019 року до бюджетів місцевих громад надійшло 2234,8 млн. грн. цього податку. У порівнянні з аналогічним періодом 2018 року забезпечено приріст надходжень на 22,1 % (або на 403,9 млн. гривень).

Також значні надходження до місцевих скарбниць забезпечено завдяки єдиному податку – 432,9 млн. грн. (збільшення з аналогічним періодом на 76,9 млн. грн.), земельному податку – 324,3 млн.грн. (плюс 83,1 млн.грн) та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – 65,9млн.грн. (плюс14,5 млн.грн).

Податківці зазначають, що наповнені місцеві бюджети – економічна та соціальна стабільність в регіоні. Тож забезпечення їх рівномірного наповнення є дуже важливою задачею.

ГУ ДПС у Рівненській області

За реалізацію пального без наявності ліцензії - штраф 250 тисяч гривень
Головне управління Державної податкової служби у Рівненській області нагадує суб’єктам господарювання, що відповідно до ст. 17 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» до суб’єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів, зокрема у разі:
роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії – 250000 гривень;

оптової торгівлі пальним або зберігання пального без наявності ліцензії – 500000 грн;     

виробництва пального без наявності ліцензії – 1000000 грн.

Станом на 01.09.2019 року ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним отримали 174 СГД, та сплатили до бюджету 357,3 тис. грн., та 17 СГД, які здійснюють діяльність з оптової торгівлі паливо – мастильними матеріалами, поповнили бюджет на 210 тис. грн.

ГУ ДПС у Рівненській області

Коли настає пенсійний вік і потрібно оформляти пенсію, багато хто дізнається, що її розмір є набагато меншим, ніж розраховували, а для декого взагалі втрачено право на призначення. Чому таке відбувається? Що потрібно робити, щоб не потрапити у таку ситуацію?

Сьогодні це питання актуально як ніколи. Адже, якщо людина отримує велику зарплату, це ще не є гарантією високої пенсії: заробітки, з яких не були сплачені страхові внески, не беруться до уваги під час розрахунку пенсії. До того ж для багатьох наших громадян є нормою отримання зарплати в «конвертах».

ГУ ДПС у Рівненській області на постійній основі організована робота щодо виявлення фактів виплат фізичним особам не облікованих та прихованих доходів, а також щодо контролю за дотриманням суб’єктами господарювання вимог чинного законодавства при виплаті заробітної плати найманим працівникам і сплати належних сум ПДФО, військового збору та єдиного соціального внеску до бюджету.

Головним управлінням ДПС у Рівненській області протягом січня-серпня поточного року встановлено 86 випадків порушень підприємствами та фізичними особами – підприємцями виплати заробітної плати (або інших доходів) громадянам з порушенням діючого податкового законодавства. За результатами проведених перевірок додатково донараховано до бюджету 45856,60 тис. грн. ПДФО, військового збору - 2435,90 тис. грн.. та 11777,7 тис. грн. єдиного внеску.

Протягом січня-серпня 2019 року за результатами здійснених ГУ ДПС у Рівненській області перевірок, виявлено використання праці 27 найманих працівників без належного оформлення трудових відносин.

ГУ ДФС у Рівненській області нагадує, що погоджуючись на роботу без оформлення трудових відносин, одержуючи заробітну плату «у конвертах» необхідно чітко усвідомлювати, що позбавляєте себе:

- гарантованого розміру заробітної плати;

- права на відпустку, у тому числі додаткову й без збереження зарплати;

- права на оплату лікарняного;

- права на достроковий вихід на пенсію, якщо ви працюєте в шкідливих умовах праці;

- права на скорочений робочий день, тиждень, якщо ви працюєте в шкідливих умовах праці;

- права на допомогу по безробіттю;

- права на соціальне страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань;

- права на зарахування виробничого стажу, тощо.

Укладення трудового договору дає можливість найманому працівнику бути захищеним чинним трудовим законодавством у разі порушення його прав, а саме:

- в разі затримки в розрахунку по заробітній платі;

- відмові оплати праці за виконану роботу;

- недодержання зобов’язань роботодавця, тощо.

ГУ ДПС у Рівненській області

Фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування не має права віднести до складу витрат бухгалтерські послуги, надані на його користь іншим суб’єктом господарювання.

Порядок оподаткування доходів фізичних осіб - підприємців визначено ст. 177 Податкового кодексу України. Об’єктом оподаткування є чистий оподатковуваний дохід, тобто різниця між загальним оподатковуваним доходом (виручка у грошовій та не грошовій формі) і документально підтвердженими витратами, пов’язаними з господарською діяльністю фізичної особи – підприємця ( згідно з п. 177.2 ПКУ).

Перелік витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів фізичною особою - підприємцем, встановлено п. 177.4 ст. 177 ПКУ.

До зазначених витрат, зокрема, належать інші витрати, до складу яких включаються витрати, що пов’язані з веденням господарської діяльності, які не зазначені в підпунктах 177.4.1 - 177.4.3 п. 177.4 ст. 177 ПКУ, до яких належать витрати на відрядження найманих працівників, на послуги зв’язку, реклами, плати за розрахунково-касове обслуговування, на оплату оренди, ремонт та експлуатацію майна, що використовується в господарській діяльності, на транспортування готової продукції (товарів), транспортно-експедиційні та інші послуги, пов’язані з транспортуванням продукції (товарів), вартість придбаних послуг, прямо пов’язаних з виробництвом товарів, виконанням робіт, наданням послуг (п.п. 177.4.4 п. 177.4 ст. 177 ПКУ).

Відповідно до п.п. 16.1.2 ПКУ, платник податків зобов’язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів.

Враховуючи викладене, фізична особа – підприємець на загальній системі оподаткування не має права віднести до складу витрат бухгалтерські послуги, надані на його користь іншим суб’єктом господарювання.

ГУ ДПС у Рівненській області

Зокрема, заготівельники дикорослої продукції вже сплатили до місцевих бюджетів 1,6 мільйона гривень рентної плати за спецвикористання дикорослої продукції.

Як зазначають у податковому відомстві, з точки зору наповнення бюджетів, нинішній сезон заготівлі став більш успішним проти минулорічного - надходження зросли більше як на 100 тисяч гривень.

Найбільша питома вага рентної плати за використання лісових ресурсів при заготівлі ягід, грибів, лікарської сировини та інших видів лісової продукції припадає на заготівлю ягід чорниці, ожини, журавлини, чорноплідної горобини – 1,5 млн.грн., або 94%  від загальної суми надходжень.

Разом з тим, в Головному управлінні ДПС у Рівненській області звертають увагу керівників органів місцевого самоврядування на належний контроль та увагу до заготівельного ринку, оскільки заготівля ягід, лікарських рослин та грибів триває і це дає змогу  залучити чималі надходження до місцевих бюджетів. Адже, крім рентної плати за спецвикористання дикорослої продукції, учасники заготівельного бізнесу зобов’язані нарахувати і сплатити податок на доходи фізичних осіб із виплачених громадянам доходів за зібрану продукцію.

ГУ ДПС у Рівненській області

Допустили помилку у повідомленні про прийняття працівника на роботу. Як виправити?

До початку роботи працівника за укладеним трудовим договором власник підприємства, установи, організації або фізична особа повинна подати до територіальних органів Державної фіскальної служби за місцем обліку їх як платника єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування повідомлення про прийняття такого працівника на роботу.

Обов’язок з подання повідомлення поширюється виключно на трудові відносини (коли з працівником укладається трудовий договір).
Форма повідомлення про прийняття працівника на роботу затверджена  постановою КМУ від 17.06.2015 р. № 413.
Пунктом 2 додатка до Постанови встановлено тип повідомлення:

-"початкове" - подання інформації про прийняття працівника на роботу;

- "скасовуюче" - подається у разі допущення помилки роботодавцем та необхідності внесення змін до повідомлення про прийняття працівника на роботу.

У разі допущення помилки роботодавцем та необхідності внесення змін до повідомлення про прийняття працівника на роботу подається повідомлення типу "скасовуюче" з помилковими даними і одночасно повідомлення типу "початкове" з правильними даними.

Накладення штрафу за подання уточнюючої інформації про прийнятих працівників до фіскальних органів чинним законодавством не передбачено.

ГУ ДПС у Рівненській області

За  січень – серпень 2019 року роботодавцями та суб’єктами господарювання – фізичними особами Рівненщини  сплачено 3 мільярда 205 мільйонів гривень єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що на 19%, або на 512 млн. грн. перевищує показники відповідного періоду минулого року.

Як зазначила в.о.начальника Головного управління ДПС у Рівненській області Надія Друзюк, серпневий внесок роботодавців Рівненщини до скарбниць склав 371 мільйон гривень, що на 48 мільйонів більше, ніж торік.

Податківці вкотре нагадують, що своєчасна сплата єдиного внеску гарантує громадянам право на соціальний захист. Зокрема, захищені соціальні гарантії на випадок безробіття, нещасних випадків чи професійних захворювань, пенсійне забезпечення та інші виплати. 

У відомстві зазначають, що працівники податкової служби області  проводять активні заходи з детінізації зайнятості населення, серед яких боротьба із зарплатами у "конвертах", контроль за різними сферами економіки та за галузевим принципом, а також здійснення перевірок роботодавців з питань дотримання податкового і трудового законодавства під час виплати доходів громадянам. У результаті цей резерв буде використаний для додаткових надходжень, як до державного і місцевих бюджетів, так й до соціальних фондів.

ГУ ДПС у Рівненській області

Запрацював новий сайт податкової служби

Шановні платники, зверніть увагу: інформація щодо новацій та застосування норм чинного податкового законодавства, новини та інші аспекти діяльності податкової служби щоденно оновлюються на сайті Державної податкової служби http://www.tax.gov.ua/. Регіональні податкові новини шукайте на субсайті Головного управління ДПС у Рівненській області http://rv.tax.gov.ua/.

Всі електронні податкові сервіси, зокрема і електронний кабінет платника, довідники, реєстри, контактна інформація, набори відкритих даних також розміщені на нових вебресурсах http://www.tax.gov.ua/  та http://rv.tax.gov.ua/.

ГУ ДПС у Рівненській області

Чи передбачена відповідальність, якщо не здійснена реєстрація платником ПДВ?

Під обов'язкову реєстрацію як платника ПДВ підпадає особа, у якої загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню ПДВ у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі, нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн. грн. (без урахування ПДВ).

До оподатковуваних операцій для цілей реєстрації особи як платника ПДВ належать операції, що підлягають оподаткуванню за основною ставкою ПДВ (20%), ставкою 7%, нульовою ставкою ПДВ та звільнені (умовно звільнені) від оподаткування ПДВ.

Для здійснення реєстрації платником ПДВ особа не пізніше 10 числа календарного місяця, що настає за місяцем, в якому вперше досягнуто обсягу оподатковуваних операцій з постачання товарів/послуг понад 1 млн. грн., повинна подати до фіскального органу за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) реєстраційну заяву платника ПДВ за формою N 1-ПДВ.

Отже, у разі здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню ПДВ, якщо їх загальний обсяг протягом останніх 12 календарних місяців перевищує 1 млн. гривень, необхідно подати до фіскального органу за своїм місцезнаходженням реєстраційну заяву платника ПДВ за формою N 1-ПДВ і зареєструватись як платник ПДВ в обов'язковому порядку.

Особа, яка підлягає обов'язковій реєстрації як платник ПДВ, але не подала до контролюючого органу Заяву, несе відповідальність за ненарахування або несплату ПДВ на рівні зареєстрованого платника ПДВ без права нарахування податкового кредиту та отримання бюджетного відшкодування.

ГУ ДПС у Рівненській області

 

Шановні платники податків!

29 серпня Головним управлінням ДФС у Рівненській області за участі ГО «Бухгалтерський клуб» буде проведено безкоштовний семінар на тему «Новини податкового законодавства».

Початок семінару – о 10-00 год.

Місце проведення: м.Рівне, вул. Відінська 8, 5 поверх (актова зала).

Платники Рівненщини сплатили майже 269 мільйонів гривень податку на прибуток

У січні-липні 2019 року платники Рівненщини сплатили до Зведеного бюджету України 268,5 млн. грн. податку на прибуток. Із зазначених коштів державний бюджет одержав 240,1 млн. грн., а місцева казна – 28,4 млн. гривень.

Надходження до місцевих бюджетів в сумі 26 млн.грн., або 91 відсоток від загальних надходжень, забезпечили суб‘єкти господарювання приватної форми власності. Крім того у області зареєстровано 434 підприємства комунальної форми власності, сплачений податок на прибуток, якими, в сумі 2,5 млн.грн., стовідсотково зараховується до місцевих бюджетів , відповідно до норм Бюджетного кодексу.

В порівнянні з аналогічним періодом минулого року надходження зросли, зокрема, до державного бюджету - на 4 млн.грн., до місцевих бюджетів на 1,1 млн. гривень.

Найбільші платежі забезпечили суб'єкти господарювання м. Рівного - 76 млн. грн., Рівненського району - 14 млн.грн., Сарненського району – 11 млн. грн., Костопільського району – 10,5 млн.грн, Дубенського району - 8 млн.гривень.

Варто зазначити, що  на Рівненщині платниками податку на прибуток зареєстровано майже 4,5 тисячі суб‘єктів господарювання.

За словами заступника начальника Головного управління ДФС у Рівненській області Зої Хоній, досягнення таких показників – це результат відкритих і партнерських взаємин з бізнесом, якісного сервісного обслуговування платників податків та підвищення податкової культури платників податків.  

ГУ ДФС у Рівненській області

Продати майно, яке перебуває у податковій   заставі, можна лише з дозволу контролюючого органу

ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що згідно пп..  14.1.155. Податкового кодексу України, податкова застава - спосіб забезпечення сплати платником податків грошового зобов'язання та пені, не сплачених таким платником у строк, визначений цим Кодексом. Податкова застава виникає на підставах, встановлених цим Кодексом. У разі невиконання платником податків грошового зобов'язання, забезпеченого податковою заставою, орган стягнення у порядку, визначеному цим Кодексом, звертає стягнення на майно такого платника, що є предметом податкової застави;

Відповідно до п. 92.1 ПКУ платник податків зберігає право користування майном, що перебуває у податковій заставі, якщо інше не передбачено законом.

Платник податків може відчужувати майно, що перебуває у податковій заставі, тільки за згодою контролюючого органу, а також у разі, якщо контролюючий орган впродовж десяти днів з моменту отримання від платника податків відповідного звернення не надав такому платнику податків відповіді щодо надання (ненадання) згоди.

У разі якщо в податковій заставі перебуває лише готова продукція, товари та товарні запаси, платник податків може відчужувати таке майно без згоди контролюючого органу за кошти за цінами, що не є меншими за звичайні, та за умови, що кошти від такого відчуження будуть направлені в повному обсязі в рахунок виплати заробітної плати, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та/або погашення податкового боргу.

У разі відчуження або оренди (лізингу) майна, яке перебуває у податковій заставі, платник податків за згодою контролюючого органу зобов’язаний замінити його іншим майном такої самої або більшої вартості. Зменшення вартості заміненого майна допускається тільки за згодою контролюючого органу за умови часткового погашення податкового боргу (п. 92.2. ст. 92 ПКУ).

У разі здійснення операцій з майном, яке перебуває у податковій заставі, без попередньої згоди контролюючого органу платник податків несе відповідальність відповідно до закону (п. 92.3 ст. 92 ПКУ), а саме відповідно до п. 124.1 ст. 124 ПКУ відчуження платником податків майна, яке перебуває у податковій заставі, без попередньої згоди контролюючого органу, якщо отримання такої згоди є обов’язковим згідно з ПКУ, - тягне за собою накладення штрафу в розмірі вартості відчуженого майна.

ГУ ДФС у Рівненській області

 

За сім місяців 2019 року платники податків Рівненщини перерахували до бюджету 26,9 млн. грн. екологічного податку. З цієї суми 53 відсотка, або 14,3 млн. грн., було зараховано до Державного бюджету України. Решта 12,6 млн. грн. – до спеціального фонду місцевих бюджетів. Порівняно з минулим роком надходження зросли більше ніж у двічі.

На сьогодні у територіальних органах фіскальної служби регіону зареєстровано понад три тисячі юридичних та фізичних осіб - платників екологічного податку, котрі здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення, викиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти, розміщують відходи у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах.

Нагадуємо, що з 01 січня 2019 року застосовується новий порядок справляння та розподілу сум доходів від екологічного податку, зокрема в частині викидів двоокису вуглецю в атмосферне повітря. Ставка податку за викиди двоокису вуглецю зросла з 0,41 грн за тонну до 10 грн. за тонну, що має за мету стимулювати підприємства до зменшення забруднення навколишнього середовища, а також стане ще одним кроком  наближення до ставок за викиди парникових газів в країнах ЄС.

«Екологічний податок є основним джерелом фінансування заходів, спрямованих на захист оточуючого середовища, мінімізацію негативного впливу на нього господарської діяльності та раціональне використання природних ресурсів. Саме тому закликаємо платників екологічного податку вчасно та в повному обсязі забезпечувати його сплату», наголошує заступник начальника ГУ ДФС у Рівненській області Зоя Хоній.

ГУ ДФС у Рівненській області

Податкова знижка на навчання - це дошкільна, позашкільна, середня та вища освіта

 

Головне управління ДФС нагадує, що відповідно до п.п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 ПКУ платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти такого платника податку та/або члена його сім’ї першого ступеня споріднення.

З метою використання права на компенсацію вартості навчання один із батьків може включити до податкової знижки на навчання лише суми коштів, сплата яких фактично підтверджена відповідним розрахунковим документом (квитанції, касові ордери, чеки тощо), в якому зазначено, що платіж за навчання здійснено безпосередньо особою, яка звертається за податковим кредитом.

При цьому, у договорі про навчання повинно бути зазначено прізвище, ім’я та по батькові особи, яка буде безпосередньо навчатися (дитини).

Членами сім’ї фізичної особи першого ступеня споріднення для цілей розд. IV ПКУ вважаються її батьки, її чоловік або дружина, діти такої фізичної особи, у тому числі усиновлені (п. п. 14.1.263 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Законом України від 05 вересня 2017 року № 2145-VIII «Про освіту» встановлено, що договір укладається між закладом освіти і здобувачем освіти (його законними представниками) та/або юридичною чи фізичною особою, яка здійснює оплату. Перелік вітчизняних закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти визначено відповідними законами України, зокрема, «Про дошкільну освіту», «Про позашкільну освіту», «Про загальну середню освіту», «Про професійно-технічну освіту», «Про вищу освіту».

Для отримання податкової знижки за 2018 рік громадяни мають подати декларацію про отримані доходи з 1 січня до 31 грудня 2019 року. Якщо у цей період декларація не була подана, то знижка за цей період втрачається. До декларації необхідно додати копію договору на здобуття освіти, довідку про нараховану та виплачену заробітну плату, копію квитанції чи іншого розрахункового документа на оплату освітніх послуг, копію паспорта та реєстраційного номера платника податків, копію свідоцтва про народження дитини яка навчається.

Податкова знижка нараховується на доходи, які отримані у вигляді заробітної плати, при цьому сума податкової знижки не повинна перевищувати розмір заробітної плати, яку платник отримав протягом року.

ГУ ДФС у Рівненській області

Як зазначили у Головному управлінні ДФС у Рівненській області, за січень-липень 2019 року до місцевих бюджетів області власники авто сплатили 1 млн. 782 тис. грн. транспортного податку.

Власники автомобілів – юридичні особи сплатили 1 млн. 099 тис. грн., відповідно фізичні особи поповнили місцеві скарбниці, сплативши 683,5 тис. грн. цього платежу.

Нагадуємо, що платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (у 2019 – 1 млн. 564 тис. 875 грн.). Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25 тис. грн. за кожен легковий автомобіль, що є об'єктом оподаткування.

ГУ ДФС у Рівненській області

Cімейні фермерські господарства отримають додаткову фінансову підтримку

Головне управління ДФС у Рівненській області повідомляє, що постановою Кабінету Міністрів України від 22 травня 2019 року №565 затверджено Порядок надання сімейним фермерським господарствам додаткової фінансової підтримки через механізм доплати на користь застрахованих осіб – членів/голови сімейного фермерського господарства єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Постанова №565 набуває чинності з 1 січня 2020 року.

Право на отримання доплати мають члени/голова сімейного фермерського господарства без статусу юридичної особи, яке утворене відповідно до статті 8 1 Закону України "Про фермерське господарство" та зареєстроване платником єдиного податку четвертої групи згідно із главою 1 розділу XIV Податкового кодексу України.

 Порядком визначено механізм надання сімейним фермерським господарствам додаткової фінансової підтримки через запровадження доплати на користь застрахованих осіб – членів/голови сімейного фермерського господарства єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Прийняте рішення сприятиме розвитку такої форми господарювання, як сімейні фермерські господарства.

ГУ ДФС у Рівненській області

 

Як повідомили в ГУ ДФС у Рівненській області, за результатами декларування доходів отриманих громадянами у 2018 році, станом на 01.08.2019 року, мешканці області сплатили до зведеного бюджету 20,5 млн. грн. податків і зборів. З них самостійно задекларовано та сплачено податку на доходи фізичних осіб - 17,2 млн. грн., та 3,3 млн. грн. військового збору.

«Чесне і прозоре декларування доходів – першочергове питання порядку денного суспільства, що прагне досягнути найвищих стандартів якості життя. Цьогорічна кампанія декларування є достатньо успішною. Це пояснюється, перш за все, підвищенням рівня податкової культури, сумлінності платників податків та ефективній роз’яснювальній роботі, яку проводили фахівці фіскальної служби», - зазначив начальник ГУ ДФС у Рівненській області Дмитро Зайцев.

Він також висловив подяку всім громадянам за своєчасно подані декларації і сплачені податки та зазначив, що надходження сум податку на доходи фізичних осіб – основне джерело наповнення місцевих скарбниць.

Довідково: в період кампанії декларування доходів за 2018 рік річні податкові декларації до територіальних органів ДФС у Рівненській області подали 3986 громадян.

ГУ ДФС у Рівненській області

Проведено черговий сеанс телефонного зв’язку "гаряча лінія"

Нещодавно ГУ ДФС у Рівненській області проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з начальником управління податків і зборів з юридичних осіб Вікторчук О.І.

Тема «гарячої лінії»: «Особливості оподаткування юридичних осіб».

Які реквізити слід зазначати у полях платіжного доручення у разі перерахування коштів з власного поточного рахунка на електронний рахунок у системі електронного адміністрування ПДВ?     

Пунктом 6 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 передбачено, що казначейство відповідно до вимог ст. 69 ПКУ надсилає ДФС повідомлення про відкриття електронного рахунка в день його відкриття. Після надходження такого повідомлення ДФС інформує платника податку про реквізити його електронного рахунка

При заповненні реквізитів отримувача у платіжних дорученнях у разі перерахування коштів з власного поточного рахунка на електронний рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість:

- у полі «Отримувач» необхідно заповнювати назву платника;
-      у полі «Код» необхідно заповнювати податковий номер платника податку, за яким ведеться облік у контролюючих органах;

-      у полі «Банк отримувача» необхідно заповнювати «Казначейство України (ел. адм. подат.)»;
     - у полі «Код банку» необхідно заповнювати «899998»;

     - у полі «№ рахунка» необхідно заповнювати номер рахунка, вказаний в електронному повідомленні або отриманий в Центрі обслуговування платників за основним місцем обліку.
Поле «Призначення платежу» такого платіжного доручення необхідно заповнювати згідно з вимогами щодо заповнення реквізитів розрахункових документів, викладених у додатку 7 до Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21 січня 2004 року № 22.

У разі перерахування коштів з власного поточного рахунка на електронний рахунок у системі електронного адміністрування податку на додану вартість у полі № 4 друкується роз’яснювальна інформація про призначення платежу в довільній формі. Наприклад: «перераховано з власного поточного рахунка на електронний рахунок».

Хто є платниками екологічного податку за викиди двоокису вуглецю?

 Відповідно до п. 240.1 ст. 240 Податкового кодексу України платниками екологічного податку є суб’єкти господарювання, юридичні особи, що не провадять господарську (підприємницьку) діяльність, бюджетні установи, громадські та інші підприємства, установи та організації, постійні представництва нерезидентів, включаючи тих, які виконують агентські (представницькі) функції стосовно таких нерезидентів або їх засновників, під час провадження діяльності яких на території України і в межах її континентального шельфу та виключної (морської) економічної зони здійснюються, зокрема, викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення.
При цьому п. 240.7 ст. 240 ПКУ встановлено, що не є платниками податку за викиди двоокису вуглецю суб’єкти, зазначені у п. 240.1 ст. 240 ПКУ, якими здійснюються такі викиди в обсязі не більше 500 тонн за рік.

У разі якщо річний обсяг викидів двоокису вуглецю перевищує 500 тонн за рік, суб’єкти зобов’язані зареєструватися платниками податку у податковому (звітному) періоді, в якому відбулося таке перевищення. Такі платники зобов’язані скласти та подати податкову звітність, нарахувати та сплатити податок за податковий (звітний) період, у якому відбулося таке перевищення, у порядку, передбаченому ПКУ.

Коли платник ПДВ може застосовувати касовий метод податкового обліку?    

На застосування касового методу мають право платники податку:

 які постачають теплову енергію, природний газ (крім скрапленого), надають послуги з транспортування та/або розподілу природного газу, інші житлово-комунальні послуги, перелік яких визначений законом, послуги (роботи), вартість яких включається до складу плати за послугу з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій чи послугу з управління багатоквартирним будинком, фізичним особам, бюджетним установам, незареєстрованим як платники податку, а також житлово-експлуатаційним конторам, управителям багатоквартирних будинків, квартирно-експлуатаційним частинам, об’єднанням співвласників багатоквартирних будинків, іншим платникам податку, які здійснюють збір коштів від зазначених покупців з метою подальшого їх перерахування продавцям таких товарів (надавачам послуг) у рахунок компенсації їх вартості;

за операціями з виконання підрядних будівельних робіт.

Крім того, тимчасово, до 01 січня 2022 року, платники податку, які здійснюють постачання (у тому числі оптове), передачу, розподіл електричної та/або теплової енергії, постачання вугілля та/або продуктів його збагачення товарних позицій 2701, 2702, 2704 00 згідно з УКТ ЗЕД, надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення, визначають дату виникнення податкових зобов’язань та податкового кредиту за касовим методом.
При цьому касовий метод поширюється на операції, за якими дата виникнення першої з подій, визначених у п. 187.1 ст. 187 та п. 198.2 ст. 198 Податкового кодексу України, припадає на звітні (податкові) періоди до 01.01.2022.

Чи оподатковуються податком на прибуток підприємств доходи, отримані неприбутковою організацією від продажу ОЗ?

Якщо кошти, отримані неприбутковою організацією від продажу власних основних засобів, буде використано для здійснення своєї статутної діяльності без розподілу таких доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших, пов’язаних з ними осіб, то таке використання не є порушенням вимог п.п. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 Податкового кодексу України.

З якої дати необхідно сплачувати земельний податок ЮО у разі набуття права власності на земельну ділянку із земель державної або комунальної власності?

Юридична особа, яка набула права власності на земельну ділянку із земель державної або комунальної власності сплачує земельний податок з дня державної реєстрації прав власності на таку земельну ділянку, шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Державного земельного кадастру з урахуванням процедури державної реєстрації, чинної на дату виникнення права власності.

Як здійснюється реєстрація СГ як платників акцизного податку?

Реєстрація у контролюючих органах як платників акцизного податку суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність з виробництва підакцизних товарів (продукції) та/або імпорту алкогольних напоїв та тютюнових виробів, яка підлягає ліцензуванню, здійснюється на підставі відомостей, наданих органами ліцензування, щодо видачі таким суб’єктам відповідних ліцензій.

Особи, які здійснюватимуть реалізацію пального або спирту етилового, підлягають обов’язковій реєстрації як платники акцизного податку на підставі поданої не пізніше ніж за 3 робочі дні до початку здійснення реалізації пального або спирту етилового заяви, форма якої затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Реєстрація інших суб’єктів господарювання як платників акцизного податку здійснюється на підставі поданих за встановленою формою декларацій, які подаються:

суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі, які здійснюють реалізацію підакцизних товарів – за місцезнаходженням пункту продажу товарів;

всіма іншими суб’єктами господарювання – за місцезнаходженням юридичних осіб або місцем проживання фізичних осіб - підприємців.

Чи має право ЮО – платник ЄП третьої групи здійснити продаж автомобіля, який входить до складу ОЗ?

Юридична особа – платник єдиного податку третьої групи має право здійснити операцію із продажу транспортного засобу, який обліковувався на її балансі.
При цьому при продажу основних засобів юридичними особами – платниками єдиного податку дохід визначається як сума коштів, отриманих від продажу таких основних засобів.
Якщо основні засоби продані після їх використання протягом 12 календарних місяців з дня введення в експлуатацію, дохід визначається як різниця між сумою коштів, отриманою від продажу таких основних засобів, та їх залишковою балансовою вартістю, що склалася на день продажу.

Як повідомили в ГУ ДФС у Рівненській області, за сім місяців поточного року 4080 мешканців області,   з метою використання права на податкову знижку, вже подали декларації про майновий стан та доходи.

За результатами перерахунків цим громадянам нараховано до повернення 8 млн. 285 тис. грн. податку на доходи фізичних осіб. З цієї суми, станом на 01.08.2019 року, вже повернули 7051,3 тисяч гривень.

В управлінні нагадують, що податкова знижка – це документально підтверджена сума витрат платника податку-резидента у зв'язку з придбанням товарів, робіт чи послуг у резидентів-фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у відповідних випадках.

Зокрема, податкова знижка надається, якщо фізичною особою протягом звітного року понесені витрати, пов’язані зі сплатою за навчання в вітчизняних закладах дошкільної, позашкільної, загальної середньої освіти, в вищих та професійно-технічних навчальних закладах, внески на благодійність, відсотки за іпотечним кредитом, витрати на переобладнання машин під біопаливо тощо.

Для отримання податкової знижки за результатами 2018 року необхідно подати декларацію до органів ДФС за місцем реєстрації до 31 грудня 2019 року. Податок підлягає поверненню протягом 60 календарних днів з дня подання декларації.

 У разі, якщо платник податку до кінця року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки, таке право на наступний податковий рік не переноситься.

ГУ ДФС у Рівненській області

Право на податкову знижку фізичної особи, яка скористалася умовами молодіжного житлового кредиту

Фахівці ГУ ДФС у Рівненській області інформують, що згідно з пп. 166.3.1 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу України платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, визначеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, такі фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати, зокрема, як частина суми процентів, сплачених цим платником за користування іпотечним житловим кредитом, що визначається відповідно до ст. 175 ПКУ.

Якщо умовами молодіжного житлового кредиту передбачено повну або часткову компенсацію за рахунок бюджетних коштів відсотків за таким кредитом, то претендувати на податкову знижку одержувач такого молодіжного кредиту може тільки в частині особисто сплачених ним процентів, але при дотриманні інших умов, виконання яких є обов’язковим для отримання права на податкову знижку.

При повній компенсації процентів за кредитом за рахунок бюджетних коштів платник податку не має законодавчих підстав на податкову знижку за таким кредитним договором.

Платник податку – резидент має право включити до податкової знижки частину суми процентів за користування іпотечним житловим кредитом, наданим позичальнику в національній або іноземній валютах, фактично сплачених протягом звітного податкового року (п. 175.1 ст. 175 ПКУ). Тобто, повернення податку на доходи фізичних осіб може здійснюватися лише в межах сум, які фактично надійшли до бюджету від конкретного платника податку у звітному році.

ГУ ДФС у Рівненській області

 

Протягом 7 місяців поточного року лісокористувачі Рівненської області сплатили до бюджетів усіх рівнів 45,1 млн. грн. рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів. З них 34,2 млн. грн. надійшло до місцевих бюджетів, що на 3,1 млн. грн. більше ніж торік. Державна скарбниця отримала 10,9 млн. грн.

« Не тільки заготівля деревини, а також заготівля ягід, грибів та лікарських трав є вагомим внеском в поповнення бюджетів місцевих громад. Тому завдання органів місцевої влади та фахівців ДФС продовжувати ефективну взаємодію з тим, щоб заготівля з комерційною метою відбувалася легально та визначені податкові платежі від користування дарами лісу надходили до бюджетів громад»,- зазначила заступник начальника ГУ ДФС у Рівненській області Зоя Хоній.

ГУ ДФС у Рівненській області нагадує, що об’єктом оподаткування рентною платою за спеціальне використання лісових ресурсів є (відповідно до п. 256.2 ПКУ):

- деревина, заготовлена в порядку рубок головного користування;

- деревина, заготовлена під час проведення заходів щодо поліпшення якісного складу лісів, їх оздоровлення, посилення захисних властивостей (у деревостанах віком понад 40 років - рубки догляду за лісом, вибіркові санітарні рубки, вибіркові лісовідновні рубки, рубки, пов’язані з реконструкцією, ландшафтні рубки і рубки переформування; незалежно від віку деревостанів - суцільні санітарні та суцільні лісовідновні рубки);

- деревина, заготовлена під час проведення заходів з розчищення лісових ділянок, вкритих лісовою рослинністю, у зв’язку з будівництвом гідровузлів, трубопроводів, шляхів тощо;

- другорядні лісові матеріали (заготівля живиці, пнів, лубу та кори, деревної зелені, деревних соків та інших другорядних лісових матеріалів, передбачених нормативно-правовими актами з ведення лісового господарства);

- побічні лісові користування (заготівля сіна, випасання худоби, заготівля дикорослих плодів, горіхів, грибів, ягід, лікарських рослин, збирання лісової підстилки, заготівля очерету та інших побічних лісових користувань, передбачених нормативно-правовими актами з ведення лісового господарства);

- використання корисних властивостей лісів для культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних, туристичних і освітньо-виховних цілей та проведення науково-дослідних робіт.

ГУ ДФС у Рівненській області

У Рівненській області з незаконного обігу вилучено партію пального орієнтовною вартістю 0,4 млн. грн.

Працівниками оперативного управління ГУ ДФС у Рівненській області в рамках проведення операції «Акциз-2019» викрито АЗС у місті Дубно, на якій здійснювалась роздрібна торгівля ПММ громадянином України
без необхідних документів дозвільного характеру.

За результатами проведених заходів вилучено 4,2 тонн дизельного пального орієнтовною вартістю 147,0 тис. грн., 2,7 тонн бензину А-92 орієнтовною вартістю 94,0 тис. грн. та обладнання, що використовувалось для зберігання та реалізації ПММ.

Вилучені ТМЦ, загальною орієнтовною вартістю близько 440 тис. грн. передані на відповідальне зберігання.

Проводиться збір та оформлення матеріалів для прийняття рішення згідно вимог чинного законодавства.

ГУ ДФС у Рівненській області