Із зауваженнями та пропозиціями звертатися до 18.12.2013 року за адресою:
м. Здолбунів, вул. Приходька,1, каб. 8, тел. 261-62 завідуюча загальним відділом
Аналіз регуляторного впливу проекту рішення міської ради «Про внесення змін до додатку рішення міської ради від 21.12.2011 року №364 «Про внесення змін та доповнень до рішення Здолбунівської міської ради від 16.03.2011 року №98 «Про встановлення місцевих податків та зборів»

Назва регуляторного органу: Здолбунівська міська рад
Назва документа: додаток до рішення міської ради
Розробник аналізу регуляторного впливу: Здолбунівська міська рада
відповідальна особа: Завідуюча загальним відділом Євтушок Л.Т.
Контактний телефон: 2-62-68

1. Визначення проблеми. Визначення причини проблеми. Обґрунтування.
Відповідно до статті 10 Податкового кодексу України єдиний податок належить до переліку місцевих податків та зборів і є обов’язковим для встановлення місцевими радами.
Рішенням Здолбунівської міської ради від 21 грудня 2011 року №364 «Про внесення змін та доповнень до рішення Здолбунівської міської ради від 16.03.2011року №98 «Про встановлення місцевих податків та зборів» було встановлено ставки єдиного податку відповідно до вимог Закон України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності», відповідно до якого внесено суттєві зміни до порядку оподаткування єдиним податком.
Главою 1 розділу ХІV Податкового кодексу України встановлено правові засади застосування спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності, а також справляння єдиного податку.
08.10.2013 року надійшов лист з Здолбунівської ОДПІ щодо збільшення
ставок єдиного податку. А саме:
- роздрібна торгівля (код за класифікацією видів діяльності 47(крім 47.7)) –
20%;
- роздрібний продаж товарів з торгівельних місць на ринках (код за класифікацією видів діяльності 47.89)– для І групи - 10%; для ІІ групи -20%;
- надання послуг таксі (код за класифікацією видів діяльності 49.32) – 20%;
ремонт транспортних засобів (код за класифікацією видів діяльності 45.20) – 20%;
- комп’ютерне програмування (код за класифікацією видів діяльності 62.01) –
20%;
- ремонт і обслуговування офісної та електронно-обчислювальної техніки (код за класифікацією видів діяльності 33.12) – 20%;

- надання перукарських послуг для І та ІІ групи (код за класифікацією видів
діяльності 96.02) – 20%;
- надання бухгалтерських послуг (код за класифікацією видів діяльності 69.2)
– 20%;
- виготовлення одягу (код за класифікацією видів діяльності 14.12 - 14.14) –
20%;
- виготовлення меблів (код за класифікацією видів діяльності 31.0) – 20%
- послуги з ремонту меблів (код за класифікацією видів діяльності 95.24) –
20%;
- виготовлення столярних виробів (код за класифікацією видів діяльності
16.20) – 20%;
- лісопильне та стругальне виробництво (код за класифікацією видів
діяльності 16.10) – 20%.
На виконання листа Здолбунівської ОДПІ та з метою забезпечення додаткових надходжень до бюджету міста Здолбунів необхідно прийняти рішення «Про внесення змін до додатку рішення міської ради від 21.12.2011 року №364 «Про внесення змін та доповнень до рішення Здолбунівської міської ради від 16.03.2011 року №98 «Про встановлення місцевих податків та зборів»

2. Визначення груп, на які проблема має найбільший вплив.
У сферу впливу даної проблеми потрапляють фізичні особи-підприємці, які належать до першої та другої групи платників єдиного податку, займаються вище перерахованими видами підприємницької діяльності та міська рада.

3. Обґрунтування неможливості вирішення питання ринковим механізмом.
Проблема не може вирішуватись ринковим способом, оскільки встановлення місцевих податків і зборів, в тому числі ставки єдиного податку для фізичних осіб-підприємців, які належать до першої та другої групи платників єдиного податку, є прерогативою міської влади.

4. Обґрунтування неможливості розв’язання проблеми за допомогою наявних регуляторних актів.
Проблему неможливо вирішити за допомогою наявних регуляторних актів, оскільки:
- з внесенням змін у Податковий кодекс України змінено ставки єдиного податку, але не приведено їх до максимальних, передбачених статтею 293 Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності»

5. Мета регулювання:
- забезпечити сплату податку фізичними особами-підприємцями відповідно до встановлених ставок податку;
- забезпечити додаткові надходження до бюджету міста Здолбунів.

6. Альтернативи.
Можливі такі альтернативні варіанти:
- збереження існуючого ставок, тобто неприйняття рішення «Про внесення змін до додатку рішення міської ради від 21.12.2011 року №364 «Про внесення змін та доповнень до рішення Здолбунівської міської ради від 16.03.2011 року №98 «Про встановлення місцевих податків та зборів»
У цьому випадку бюджет Здолбунівської міської ради не доотримує 230 тис. грн. за рік
7. Механізми для розв’язання проблеми.
Регуляторний вплив здійснюється шляхом внесення змін в прийняте рішення та встановлення нових ставок єдиного податку для фізичних осіб – підприємців, які здійснюють підприємницьку діяльність за вище згаданими КВЕДАми.

8. Обґрунтування терміну дії.
Термін дії регуляторного акту розпочинається з 1 січня 2014 року і діятиме до внесення слідуючих змін міської ради чи змін до чинного законодавства.

9. Показники результативності та заходів із відстеження.
В результаті проведення як базового, так і повторного дослідження будуть аналізуватись такі показники:
- рівень виконання показників сплати податку (щоквартально);
- тенденції зміни кількості платників.
Контроль за справлянням єдиного податку здійснюється Державною податковою інспекцією у м. Рівне.



Завідуюча загальним відділом Л.Т. Євтушок