У процесі сучасного оновлення, модернізування та реформування соціально-економічних відносин в Україні гострою та актуальною залишається проблема легалізації заробітної плати. Сьогодні, з метою отримання більшого прибутку, деякі з суб’єктів господарської діяльності навмисно відходять від букви закону, ухиляються від сплати податків та використовують працю громадян без належного оформлення трудових відносин, пропонуючи останнім виплати «у конвертах».

 У територіальних органах ГУ ДФС Рівненської області  на постійній основі організована робота щодо виявлення фактів виплат фізичним особам не облікованих та прихованих доходів, а також щодо контролю за дотриманням підприємствами, установами, організаціями та підприємцями вимог чинного законодавства при виплаті заробітної плати найманим працівникам і сплати належних сум ПДФО та єдиного соціального внеску до бюджету.

Так, протягом січня-липня 2017 р. в ході проведених  перевірок  встановлено 36 випадків порушень підприємствами та фізичними особами – підприємцями, виплати заробітної плати (або інших доходів) громадянам з порушенням діючого податкового законодавства. За результатами проведених перевірок додатково донараховано до бюджету 49322,5 тис. грн. ПДФО та 704,9 тис. грн. єдиного внеску.

«Нагадуємо громадянам, які продовжують працювати на приватних фірмах та у підприємців без належного оформлення трудових взаємовідносин, економлячи 18% на податку на доходи фізичних осіб, Ви втрачаєте набагато більше – це і страховий стаж, і єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, і відсутність будь-яких прав у разі конфлікту з роботодавцем» - зазначив в. о. начальника ГУ ДФС у Рівненській області Анатолій Клячук.

ГУ ДФС у Рівненській області

ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЕЦЬ, ЯКИЙ ОТРИМУЄ ГРОШОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ, НЕ МАЄ ПРАВА НА ЗАСТОСУВАННЯ ПОДАТКОВОЇ ЗНИЖКИ.

Податковий кодекс України, який регламентує порядок оподаткування доходів фізичних осіб, у тому числі військовослужбовців, не передбачає звільнення від обкладання податком на доходи фізичних осіб грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями у зв’язку з виконанням обов’язків несення служби, крім сум грошового або майнового утримання чи забезпечення військовослужбовців строкової служби (у тому числі осіб, що проходять альтернативну службу), передбачених законом, які виплачуються з бюджету чи бюджетною установою (п.п. 165.1.10 п. 165.1 ст. 165 ПКУ).

При цьому, згідно з п. 168.5 ст. 168 ПКУ суми податку на доходи фізичних осіб, що утримуються з грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями, особами рядового і начальницького складу органів внутрішніх справ, Державної кримінально-виконавчої служби України, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, державної пожежної охорони, органів і підрозділів цивільного захисту, податкової міліції у зв’язку з виконанням обов’язків несення служби, спрямовуються виключно на виплату рівноцінної та повної компенсації втрат доходів цієї категорії громадян.

Відповідно до п.п. 14.1.170 п. 14.1 ст. 14 ПКУ податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, – це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку - резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів - фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених ПКУ.

Заробітна плата – це основна та додаткова заробітна плата, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, які виплачуються (надаються) платнику податку у зв’язку з відносинами трудового найму згідно із законом п.п. 14.1.48 п. 14.1 ст. 14 ПКУ.

Порядок застосування податкової знижки передбачений ст. 166 ПКУ.

Згідно з п.п. 166.4.2 п. 166.4 ст. 166 ПКУ передбачено, що загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку в звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ.

Враховуючи викладене, військовослужбовець, який отримує грошове забезпечення, не має права на застосування податкової знижки.

Право на податкову знижку має фізична особа, яка є найманою особою, виключно до доходів, одержаних протягом року у вигляді заробітної плати.

ГУ ДФС у Рівненській області

Рівненська ОДПІ нагадує, що на веб – порталі Державної фіскальної служби України можна скористатись електронними сервісами, Електронні сервіси ДФС – це реформування формату відносин з суб`єктами господарювання, завдяки якому скорочується час на оформлення та подання звітності до органів фіскальної служби, підвищується оперативність надання та якість звітності, а також знижуються корупційні ризики, завдяки уникненню безпосереднього спілкування з працівниками контролюючих органів.

Зокрема, є можливість оцінити податкові ризики діяльності з потенційними бізнес-партнерами, доступу до нормативних і інформаційних документів з питань оподаткування, скористатися загальнодоступним інформаційно-довідковим ресурсом, звітувати он-лайн тощо. Для перевірки надійності ділового партнера достатньо знати його код ЄДРПОУ або ж точну назву.

Сервіс «Електронний кабінет платника» надає майже повний спектр послуг як для суб’єктів господарювання, так і громадян, сприяє правильному i зручному обчисленню та своєчаснiй сплатi податкiв i зборiв.

Скористатися сервісами фіскальної служби України можна за електронною адресою www.sfs.gov.ua.

За  6 місяців 2017 року надходження по податку на доходи фізичних осіб від платників Рівненської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області склали 270,2 млн. гривень. Перевиконання показників минулорічного періоду стабільно фіксується протягом кожного місяця.

В загалом надходження протягом першого піврічча 2017 року порівняно з першим півріччам минулого року зросли на 59,1 %, а саме на 100,5 млн. гривень. Зокрема, за червень 2017 року порівняно з червнем минулого року надходження зросли на 50,9%,  а саме на 19,9 млн. грн., та склали 58,9 млн. грн.

Про це повідомив  виконуючий обов’язки начальника  Рівненської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області Володимир Матвійчук та зазначив, що позитивна динаміка надходжень результат сумлінного оформлення трудових відносин з найманими працівниками – гарантії їх соціальної захищеності, а сплата ПДФО – внесок у розвиток місцевої громади.

Рівненська ОДПІ

Рівненська ОДПІ нагадує, реєстраційний номер облікової картки платника податків – елемент Державного реєстру фізичних осіб України, який надається фізичним особам – платникам податків та інших обов'язкових платежів та зберігається за ними протягом усього їхнього життя.

Для отримання реєстраційного номера облікової картки платника податків, фізична особа незалежно від віку та громадянства, яка раніше не отримувала ідентифікаційний номер платника податків та яка не включена до Державного реєстру, зобов’язана особисто або через довірену особу подати до Державної фіскальної служби України облікову картку за формою № 1ДР.

Подається дана облікова картка за своїм місцем проживання або за власним бажанням – до  контролюючого органу за місцем отримання доходів або за місцем знаходженням іншого об’єкта оподаткування.  Фізична особа, яка не має постійного місця проживання в Україні, подає облікову картку до контролюючого органу за місцем отримання доходів або за місцем знаходженням іншого об’єкта оподаткування.

Якщо особа, яка отримує ідентифікаційний номер не досягла 16 років, то облікова картка подається одним з батьків за наявності свідоцтва про народження дитини та документа, що посвідчує особу.

Рівненська ОДПІ нагадує, Законом України від 21.12.2016 №1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», що набрав чинності з 01.01.2017, внесені зміни до статей 281 та 286 Податкового кодексу України, які регламентують правила нарахування земельного податку фізичним особам.

Законом внесено зміни у частині адміністрування земельного податку з фізичних осіб, зокрема: передбачено, подання фізичною особою, яка має у власності декілька земельних ділянок одного виду використання, до 1 травня поточного року письмової заяви у довільній формі до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки про самостійне обрання/зміну земельної ділянки для застосування пільги. Пільга починає застосовуватися до обраної земельної ділянки з базового податкового періоду, в якому подано таку заяву; передбачено, що нарахування фізичним особам сум податку проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки), які надсилають (вручають) платникові за місцем його реєстрації до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному статтею 58 ПКУ. 

        Рівненська ОДПІ Головного управління ДФС у Рівненській області повідомляє, що після внесення відомостей про реєстрацію юридичної особи або фізичної особи-підприємця (далі – ФОП) в Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) відповідні відомості передаються до ДФС України у день проведення реєстраційної дії (пункт 2 статті 13 Закону України від 15.05.2003 №755 «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань») для взяття на облік як платника податків та як страхувальника-платника ЄСВ.

        Взаємодія між органами ДФС та ЄДР здійснюється відповідно до наказу Мінюсту та Мінфіну України від 18.03.2016 №759/5/371 «Про інформаційну взаємодію між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань й інформаційними системами Державної фіскальної служби України».

        На даний час інформаційна взаємодія між ЄДР та інформаційними системами ДФС здійснюється у робочий час з інтервалом не більше ніж 2 години.

        Взяття на облік юридичних осіб та ФОП як платників податків та як платників ЄСВ здійснюється на підставі відомостей з ЄДР про державну реєстрацію створення юридичної особи та державну реєстрацію ФОП у день отримання таких відомостей.

        Дані про взяття на облік юридичних осіб та ФОП у контролюючих органах передаються до ЄДР у день взяття їх на облік.

       Взяття на облік юридичних осіб та ФОП як платників податків та як платників єдиного внеску в контролюючих органах підтверджується відомостями, що оприлюднені на порталі електронних сервісів Мін’юсту.

       Також дані про взяття на облік як платників податків юридичних осіб та ФОП та дані Реєстру страхувальників щоденно оприлюднюються на офіційному веб-сайті ДФС.

Рівненська ОДПІ

      В головному офісі Рівненської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області відбулась зустріч начальника відділу обслуговування платників Сергія Гордієвського з представниками бізнес-спільноти.

       В ході зустрічі посадовець проінформував про проведення заходів з питань реформування податкової служби та податкової системи, розповів про останні зміни у податковому законодавстві та надав детальні роз’яснення щодо їх практичного застосування.

        Зокрема розглянуто питання застосування РРО при реалізації технічно складних побутових товарів. Проінформовано про оприлюднення 05 травня п.р. законопроектів: «Про внесення змін до Порядку формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», «Про внесення змін до Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування».

        Також, присутні зупинились на обговоренні проблем, з якими зустрічається бізнес при адмініструванні податків та поданні звітності.

        Наприкінці зустрічі Сергій Гордієвський наголосив на дотриманні законодавства про працю, легалізації робочих місць, недопущення виплати заробітної плати у розмірі, меншому за встановлений законодавством рівень, який з 1 січня 2017 року становить 3200 гривень, про зміни в законодавстві про працю, а також про посилення відповідальності за порушення в сфері праці.

        Суб’єкти господарювання  ставили запитання щодо порушених тем, на які отримали вичерпні відповіді.

Рівненська ОДПІ

             З початку 2017 року від платників Рівненської ОДПІ надійшло 287.6 млн. грн. єдиного внеску. Порівняно з минулорічним показником надходження зросли на 95.3 млн. гривень. Серед основних чинників позитивної динаміки сплати єдиного внеску – зростання фонду оплати праці, результати заходів щодо легалізації найманих працівників, адже, як відомо, єдиний соціальний внесок сплачується з легальних доходів.

        Нагадаємо, що єдиний соціальний внесок — обов’язкові відрахування на загальнодержавне соціальне страхування.  Сплачується підприємцем за себе та за кожного найманого робітника. Він є внеском у загальнодержавну систему соціального страхування з метою захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат. Єдиний  внесок сплачується на рахунки органів доходів і зборів за місцем обліку підприємця.

        Єдиний внесок був запроваджений Законом №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», який набрав чинності 1 січня 2011 року, а з 1 жовтня 2013 року адміністрування єдиного внеску перейшло від Пенсійного фонду до Міністерства доходів і зборів. Визначається як відсоткова ставка від бази оподаткування.           Для підприємців на спрощений системі застосовується ставка 22%. Розмір бази оподаткування підприємці на спрощеній системі можуть обирати самостійно в межах від мінімальної заробітної плати (для 1 групи — 0,5 мінімальної заробітної плати) до 25 прожиткових мінімумів для працездатних осіб. Враховується мінімальна заробітна плата, встановлена для місяця, за який здійснюється відрахування. Сплата єдиного внеску з мінімальної заробітної плати гарантує підприємцю мінімальну пенсію.

Рівненська ОДПІ

       У січні – травні 2017 року до Зведеного бюджету України Рівненською ОДПІ  забезпечено збір податків і зборів у сумі 554,6 млн. грн.., що на 134,7 млн. грн. або на 32 відсотки більше за відповідний період минулого року - зазначила.начальник Рівненської ОДПІ Ірина Олендер.

       Зокрема, до державного бюджету за п’ять місяців цього року від платників податків Рівненської ОДПІ надійшло 213,9 млн. гривень. Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження зросли на 188,4 млн грн. або на 33,1відсотки.

       До місцевих бюджетів за п’ять місяців поточного року надійшло 340,7 млн. гривень. Приріст надходжень у порівнюваних умовах з аналогічним періодом минулого року склав  80,7 млн. гривень або 31 відсоток. Зокрема, у травні, місцеві скарбниці поповнилися на 72,3 млн. грн., що на 9,9 млн. грн. більше, ніж у травні минулого року.

Рівненська ОДПІ

На «гарячій лінії» - застосування електронних сервісів та надання адміністративних послуг Центром обслуговування Рівненської ОДПІ

      На питання, які надходили в ході проведення  сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія» від суб’єктів господарювання з питань застосування електронних сервісів та надання адміністративних послуг надавав роз’яснення начальник відділу обслуговування платників Рівненської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області Сергій Гордієвський.

Пропонуємо вашій увазі відповіді на запитання, які надійшли у ході проведення заходу.

Питання 1: Чи має право уповноважена особа юридичної особи підписати заяву за ф. №1-ОПП?

Відповідь:  Підпунктом 17.1.2 пункту 17.1 ст.17 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755 із змінами і доповненнями (далі – ПКУ) визначено, що платник податків має право представляти свої інтереси в контролюючих органах самостійно, через податкового агента_або_уповноваженого_представника. 
     Відповідно до ст. 244 Цивільного кодексу України від 16 січня 2003 року №435-IV із змінами та доповненнями (далі – ЦКУ) довіреністю є письмовий документ, що видається однією особою іншій особі для представництва перед третіми особами.
     Статтею 246 ЦКУ визначено, що довіреність від імені юридичної особи видається її органом або іншою особою, уповноваженою на це її установчими документами, та скріплюється_печаткою_цієї_юридичної_особи.
     Таким чином, уповноважена особа юридичної особи у разі тимчасової відсутності керівника має право підписати заяву за ф. №1-ОПП на підставі довіреності від імені юридичної особи за умови, що така довіреність видана органом юридичної особи або іншою особою, уповноваженою на це її установчими документами, та скріплена печаткою такої юридичної_особи. 
     У разі відсутності керівника з об’єктивних причин, заяву за ф. №1-ОПП може підписати інша особа, яка уповноважена установчими та/або організаційно-розпорядчими документами виконувати обов’язки керівника на час його відсутності, за умови, що повноваження особи, яка підписала заяву за ф. №1-ОПП, підтверджені відповідними документами (установчими, наказами чи розпорядженнями тощо), які подаються разом з заявою за ф. №1-ОПП до контролюючого органу.

Питання 2: Як отримати достовірну інформацію про свого бізнес партнера?

Відповідь: На офіційному веб-порталі ДФС працює електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», який розміщено на головній сторінці веб-порталу (http://sfs.gov.ua/businesspartner).

       Для перевірки інформації щодо наявності податкового боргу у платника податків необхідно ввести його код ЄДРПОУ або точну назву. Після введення такої інформації в одне з полів система здійснить пошук по ряду баз даних, доступних для публічного використання, і повідомить про результати пошуку.

      Зауважимо, що оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

Питання 3: Як здійснюється взяття на облік в контролюючому органі само зайнятої особи, яка здійснює незалежну професійну діяльність?

Відповідь: Відповідно до п.п. 14.1.226 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) самозайнята особа – це платник податку, який є фізичною особою - підприємцем або провадить незалежну професійну діяльність за умови, що така особа не є працівником в межах такої підприємницької_чи_незалежної_професійної_діяльності.
      Незалежна професійна діяльність - участь фізичної особи у науковій, літературній, артистичній, художній, освітній або викладацькій діяльності, діяльність лікарів, приватних нотаріусів, приватних виконавців, адвокатів, арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), аудиторів, бухгалтерів, оцінщиків, інженерів чи архітекторів, особи, зайнятої релігійною (місіонерською) діяльністю, іншою подібною діяльністю за умови, що така особа не є працівником або фізичною особою - підприємцем та використовує найману працю не більш як чотирьох фізичних осіб.
       Облік самозайнятих осіб здійснюється шляхом внесення до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків записів про державну реєстрацію або припинення підприємницької діяльності, незалежної професійної діяльності, перереєстрацію, постановку на облік, зняття з обліку, внесення змін стосовно самозайнятої особи, а також вчинення інших дій, які передбачені Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (у редакції наказу Мінфіну від 22.04.2014 № 462) (далі – Порядок) (п. 65.2 ст. 65 ПКУ). 
       Відповідно до п.п. 1 п. 6.7 розд. VI Порядку для взяття на облік фізична особа, яка має намір провадити незалежну професійну діяльність, у строк 10 календарних днів після державної реєстрації незалежної професійної діяльності у відповідному уповноваженому органі та отримання свідоцтва про реєстрацію чи іншого документа (дозволу, сертифіката тощо), що підтверджує право фізичної особи на провадження незалежної професійної діяльності, зобов’язана подати особисто (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) або через уповноважену особу до контролюючого органу за місцем свого постійного_проживання:
    - заяву за формою № 5-ОПП (додаток 8 до Порядку);
    - копію реєстраційного посвідчення про реєстрацію приватної нотаріальної діяльності, якщо_заявник_є_приватним_нотаріусом;
    - копію свідоцтва про право на зайняття адвокатською діяльністю, якщо заявник є адвокатом, який провадить адвокатську діяльність індивідуально;
    - копію свідоцтва про присвоєння кваліфікації судового експерта, виданого Центральною експертно-кваліфікаційною комісією при Міністерстві юстиції України, якщо заявником є судовий експерт, який не є працівником державної спеціалізованої установи та отримав право самостійно_провадити_судово-експертну_діяльність;
     -копію посвідчення приватного виконавця, якщо заявником є приватний виконавець;
     -копію свідоцтва про право на провадження діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), якщо заявником є арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор).
      При подачі документів пред’являються оригінали зазначених документів.
     У разі подання документів поштовим відправленням копії документів повинні бути засвідчені нотаріально або органом, який здійснив реєстрацію незалежної професійної діяльності.
     У разі подання документів представником додатково подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, що засвідчує його повноваження;
     Узяття на облік фізичних осіб, які провадять незалежну професійну діяльність, здійснюється у день отримання від них заяви за формою № 5-ОПП (п.п. 3 п. 6.7 розд. VI Порядку).
     У разі взяття на облік як платників податків і зборів у контролюючих органах фізичних осіб, для яких законом установлені особливості їх державної реєстрації та відомості щодо яких не містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР), контролюючий орган за основним місцем обліку формує довідку про взяття на облік платника податків, відомості щодо якого не підлягають включенню до ЄДР, за формою № 34-ОПП (додаток 2 до Порядку). Така довідка надсилається платнику податків наступного робочого дня з дня взяття на облік. За згодою платника податків не пізніше наступного робочого дня після взяття його на облік така довідка може бути видана платнику податків чи уповноваженій особі платника податків у контролюючому_органі(п.3.10_розд.III_Порядку). 
     Якщо фізична особа зареєстрована як підприємець та при цьому така особа провадить незалежну професійну діяльність, така фізична особа обліковується у контролюючих органах як фізична особа - підприємець з ознакою провадження незалежної професійної діяльності.
     У такому разі фізична особа зобов’язана подати особисто (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) або через уповноважену особу до контролюючого органу за місцем свого постійного проживання заяву за формою № 5-ОПП з позначкою «Зміни» та копію документа, що підтверджує право фізичної особи на провадження незалежної професійної діяльності, визначеного у п.п. 1 п. 6.7 розд. VI Порядку (п.п. 4 п. 6.7 розд. VI Порядку). 
     Разом з цим, якщо робоче місце нотаріуса знаходиться на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, ніж місце його постійного проживання, то нотаріус повинен стати на облік за неосновним місцем обліку в контролюючому органі за місцезнаходженням свого робочого місця відповідно до розд. IV ПКУ (п.п. 1 п. 6.8 розд. VI Порядку).
     Слід зазначити, що з урахуванням п. 63.3 ст. 63 ПКУ, повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, за формою № 20-ОПП (додаток 10 до Порядку) подається до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття.

Рівненська ОДПІ

Іноземні дожоди потрібно декларувати

    Рівненська ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що оподаткування доходів фізичних осіб регламентується розділом IV Кодексу, пп. 162.1.1 п. 162.1 ст. 162 якого встановлено, що платниками податку є, зокрема, фізичні особи - резиденти, які отримують доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи. Іноземні доходи - це доходи (прибуток), отримані з джерел за межами України, які є об'єктом оподаткування резидента (пп. 163.1.3 п. 163.1 ст. 163 Кодексу).

     Порядок оподаткування іноземних доходів передбачено п. 170.11 ст. 170 Кодексу, пп. 170.11.1 якого визначено, у разі якщо джерело виплат будь-яких оподатковуваних доходів є іноземним, сума такого доходу включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку - отримувача, який зобов’язаний подати річну податкову декларацію, та оподатковується за ставкою 18 відсотків., визначеною п. 167.1 ст. 167 Кодексу.

    Абзацом першим пп. 170.11.2 п. 170.11 ст. 170 Кодексу встановлено, що у разі якщо згідно з нормами міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, платник податку може зменшити суму річного податкового зобов'язання на суму податків, сплачених за кордоном, він визначає суму такого зменшення за зазначеними підставами у річній податковій декларації.

         Для отримання права на зарахування податків та зборів, сплачених за межами України, платник зобов'язаний отримати від державного органу країни, де отримується такий дохід (прибуток), уповноваженого справляти такий податок, довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об'єкт оподаткування. Зазначена довідка підлягає легалізації у відповідній країні, відповідній закордонній дипломатичній установі України, якщо інше не передбачено чинними міжнародними договорами України (п. 13.5 ст. 13 Кодексу).

   Також доходи, визначені ст. 163 Кодексу, зокрема загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, є об’єктом оподаткування військовим збором (пп. 1.2 п. 161підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Кодексу).Ставка військового збору становить 1,5 відс. об'єкта оподаткування, визначеного пп. 1.2 п. 161 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Кодексу (пп. 1.3 п. 161підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Кодексу).

   Нарахування, утримання та сплата (перерахування) податку на доходи фізичних осіб та військового збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому ст. 168 Кодексу.

   Згідно з пп. 168.2.1 п. 168.2 ст. 168 Кодексу платник податку, що отримує, зокрема, іноземні доходи, зобов'язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок (військовий збір) з таких доходів.

Таким чином, особою, відповідальною за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) податку на доходи фізичних осіб (військового збору) з іноземного доходу є фізична особа. При цьому така особа зобов'язана подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року та легалізовану довідку про суму сплаченого податку та збору, а також про базу та/або об'єкт оподаткування, отриману від державного органу іноземної держави.

Рівненська ОДПІ

Для переходу з третього кварталу на спрощену систему оподаткування потрібно подати заяву!

        Останній день подання заяви щодо  переходу на спрощену систему оподаткування з 1 липня 2017 року та розрахунку доходу за попередній календарний рік – 15 червня 2017 року (пп. 298.1.4 Податкового кодексу України (далі – ПКУ)).

        Слід відзначити, що суб’єкт господарювання, який є платником інших податків і зборів відповідно до норм ПКУ, може прийняти рішення про перехід на спрощену систему оподаткування шляхом подання заяви до контролюючого органу не пізніше, ніж за 15 календарних днів до початку наступного календарного кварталу. Такий суб’єкт господарювання може здійснити перехід на спрощену систему оподаткування один раз протягом календарного року.

         До поданої заяви додається розрахунок доходу за попередній календарний рік, який визначається з дотриманням вимог, встановлених главою 1 «Спрощена система оподаткування, обліку та звітності» розд. XIV ПКУ.

        Заява подається за вибором платника податків в один з таких способів:

1) особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

2) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

3) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Рівненська ОДПІ

        Протягом чотирьох місяців 2017 року від платників Рівненської ОДПІ, які застосовують спрощену систему оподаткування до місцевих бюджетів надійшло 44,9 млн. грн. єдиного податку, що на 18,6 млн. грн більше ніж надходження аналогічного періоду минулого року. Про це повідомила  начальник Рівненської ОДПІ Ірина Олендер.

         Нагадуємо, що платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.

         Такі платники єдиного податку можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року.

         Звертаємо увагу тих платників єдиного податку, які вирішили припинити свою підприємницьку діяльність, що останнім періодом, за якій вони повинні сплатити єдиний податок, вважається той податковий період, в якому контролюючим органом отримано від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності.

Рівненська ОДПІ

Використовувати печатку з середини липня не обов’язково

        Рівненська ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що з 19 липня 2017 року набере чинності Закон України від 23.03.2017 № 1982-VІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання печаток юридичними особами та фізичними особами – підприємцями».

        Відповідно до норм зазначеного Закону із законодавства виключаються вимоги про обов’язкове використання печаток (незалежно від їх наявності у суб’єктів господарювання). Також, печатка не може бути обов’язковим реквізитом документа, який подається від імені суб’єкта господарювання органу державної влади та місцевого самоврядування.

        За вимагання державним органом або органом місцевого самоврядування наявності відбитку печатки на офіційному документі встановлюється адміністративна відповідальність.

Рівненська ОДПІ

Про зняття касового апарата з реєстрації у разі відсутності зв’язку із ЦСО

         Рівненська ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області інформує, що скасування реєстрації реєстраторів розрахункових операцій регламентується Порядком реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14 червня 2016 року № 547 (далі  Порядок).

        Скасування реєстрації РРО відбувається у випадках, визначених пунктом 1, та з виконанням вимог пунктів 2—7 розділу 4 Порядку суб'єктом господарювання, контролюючим органом та ЦСО.

        Зокрема, однією із вимог Порядку перед скасуванням реєстрації РРО є необхідність розпломбування РРО в ЦСО, з яким суб'єктом господарювання укладено договір про технічне обслуговування та ремонт РРО.

        Разом із заявою про скасування реєстрації суб'єкт господарювання надає довідку ЦСО про розпломбування РРО (крім випадків установлення невідповідності конструкції та програмного забезпечення РРО документації виробника) та повертає контролюючому органу реєстраційне посвідчення.

        Повідомляємо, що діючим законодавством не передбачено інший спосіб та/або іншого виключення у проведенні скасування реєстрації РРО у разі відсутності зв'язку із ЦСО.

Рівненська ОДПІ

Земельний податок сплачений платниками Рівненської ОДПІ поповнив    місцеві скарбниці більш ніж на 30 мільйонів гривень

         За словами   першого заступника начальника Рівненської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області Володимира Матвійчука, з початку року від власників землі та землекористувачів до місцевих бюджетів надійшло 30,4 млн. грн. плати за землю. 

         Вагому частку надходжень у вигляді плати за землю сплатили власники земельних ділянок, часток (паїв) та землекористувачі - юридичні особи. Від них до бюджету надійшло 28,2 млн. гривень. Фізичними особами – підприємцями та громадянами сплачено 2,2 млн. гривень. 

         У загальній сумі надходжень до місцевих бюджетів районів питома вага плати за землю складає більше 12 відсотків.

         Володимир Матвійчук також звернув увагу власників землі і землекористувачів – юридичних осіб та громадян на своєчасність розрахунків з бюджетом, зазначивши, що кошти у вигляді земельного податку та орендної плати за землю спрямовуються до скарбничок місцевих громад на їх розвиток та вирішення соціально-економічних питань.

Рівненська ОДПІ

 

 

           Рівненська ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що наказом Міністерства фінансів України від 17.03.2017 року № 369 внесено зміни до форм податкової декларації платника єдиного податку - фізичної особи - підприємця, податкової декларації платника єдиного податку третьої групи (юридичної особи), податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 19.06.2015 р. № 578.

       Розміри ставок єдиного податку для платників третьої групи єдиного податку приведено у відповідність до чинного законодавства. Так, у декларації платника єдиного податку - фізичної особи – підприємця та декларації платника єдиного податку третьої групи (юридичної особи) виправлено ставку єдиного податку з 2% та 4% на 3% та 5% відповідно.

       Крім того, до податкової декларації платника єдиного податку четвертої групи внесено зміни до виноски 8, а саме: рядки 1.1 – 2 заповнюються одним рядком щодо всіх земельних ділянок за одним кодом органу місцевого самоврядування за КОАТУУ. За потреби (у разі наявності земельних ділянок за одним кодом органу місцевого самоврядування за КОАТУУ з різною нормативною грошовою оцінкою) кількість рядків 1.1, 1.2, 1.3, 1.4 та 2 може бути збільшено.

Рівненська ОДПІ