До Зведеного бюджету України впродовж першого кварталу 2017 року платники Рівненської ОДПІ перерахували 331,8 млн.гривень. Зі слів начальника Рівненської ОДПІ Головного управління ДФС у Рівненській області Ірини Олендер, це на 89,9 млн.гривень більше показника попереднього року.

       Зокрема, платники спрямували до державного бюджету 130,2 млн. гривень. Основними надходженнями є податок на додану вартість – 56,1 млн.гривень, ПДФО – 40,8 млн. гривень, податок на прибуток – 13,6 млн. гривень, рентна плата за користування надрами – 1,7 млн.гривень, військовий збір – 11,2 млн..гривень. 

       До місцевих бюджетів забезпечено 201,6 млн.гривень податків і зборів, що на 58,1 млн.гривень більше, в порівнянні з відповідним періодом минулого року. За січень - березень 2017 року до місцевих бюджетів надійшло 122,5 млн.гривень - податку на доходи фізичних осіб, 9,9 млн.гривень - акцизного збору, 34,5 млн.гривень - єдиного податку, 23,3 млн.гривень - плати за землю, 0,8 млн.гривень - плати  за ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями і тютюновими виробами, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки – 1,4 млн. гривень.

       Керівник Рівненської ОДПІ Головного управління ДФС у Рівненській області Ірина Олендер запевнила, що завдяки впровадженню електронних сервісів, вдосконаленню механізму надання адміністративних послуг та налагодженому діалогу з представниками бізнесу спостерігається тенденція щодо збільшення надходжень до бюджетів всіх рівнів.

Рівненська ОДПІ

      З початку 2017 року платники, які обслуговуються в Рівненській ОДПІ, сплатили на обороноздатність української армії 7,3 мільйона гривень військового збору. 

Основним чинником позитивної динаміки сплати військового збору є зростання мінімальної заробітної плати, яка на сьогодні становить 3200 гривень.

       Варто нагадати, що військовим збором оподатковуються доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних, компенсаційних виплат і винагород, які виплачуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами.

       Крім того, військовий збір утримується з виграшу в грошову лотерею, виграшу гравця, отриманого від організатора азартної гри, доходи, які платник отримав згідно з цивільно-правовими договорами за виконання робіт або надання послуг, сума яких відображається в акті приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг), які підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб.

       Тобто, до бази оподаткування військовим збором входять всі види доходів, визначених статтею 163 Податкового кодексу України та які оподатковуються податком на доходи фізичних осіб. Ставка податку складає 1,5%.

      Фахівці інспекції звертають увагу, що лише платники єдиного податку не сплачують військовий збір, решта податкових агентів являються  платниками військового збору.

Рівненська ОДПІ

Про кампанію декларування доходів громадян у 2017році за «круглим столом»

     В Рівненській ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області відбулась зустріч за «круглим столом» за участю заступника начальника управління доходів та зборів з фізичних осіб Андрієм Пашечко з громадянами та представниками бізнесу.

      Приводом для зустрічі стала кампанія декларування доходів громадян, отриманих протягом 2016року, яка розпочалась з 1 січня  та триватиме до 1 травня 2017року.

      Посадовець зазначив, що у 2017 році декларування доходів пов’язано з виконанням платниками податку на доходи фізичних осіб норм Податкового кодексу України, згідно з якими громадяни зобов’язані подати та/або мають право подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи за наслідками 2016 року. Роз’яснив у яких випадках громадяни зобов'язані подати річну декларацію про майновий стан і доходи, а також, які витрати можна включати в декларацію з метою отримання податкової знижки.

      Андрій Пашечко повідомив, що декларанти податку на доходи фізичних осіб мають змогу заповнювати та направляти до органів ДФС декларацію про майновий стан і доходи через Інтернет, скориставшись оnlain-сервісом ДФС.

      Рівненська ОДПІ запрошує громадян завітати до 1 травня 2017 року до Центру обслуговування платників Рівненської ОДПІ, та прозвітувати про отримані доходи у минулому році. При виникненні будь-яких питань щодо заповнення декларацій про майновий стан і доходи, працівники ЦОПу завжди нададуть кваліфіковану допомогу.

      Андрій Пашечко подякував учасникам «круглого столу» за розуміння та співпрацю, і запросив зустрічатися частіше, аби спільно інформувати громадян, платників податків про діяльність та зміни у законодавстві, вести змістовний діалог  та цікаву дискусію і у майбутньому.

Рівненська ОДПІ

Приймання документів та видача ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами здійснюється у Центрах обслуговування платників

        Рівненська ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області інформує, що наказом Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) від 28.02.2017 №150 (далі – Наказ №150) внесено зміни до наказу ДФС від 24.10.2014 №213 (далі – Наказ №213), яким затверджені Рекомендацій щодо організації роботи головних управлінь ДФС України із приймання документів та видачі ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами (далі – Рекомендації).

          Рекомендації розроблені відповідно до статті 15 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» зі змінами та доповненнями та визначають механізм приймання документів і видачі ліцензій на вид господарської діяльності – роздрібна торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами (далі – ліцензії) у головних управліннях ДФС.

         Наказом №150 внесено зміни до наступних розділів Рекомендацій:

1. Загальні положення;

2. Порядок приймання документів;

3. Порядок розгляду та видачі документів.

          Так, зокрема, уточнено, що у заявах про видачу ліцензій додатково зазначаються (п.2.2 розділу 2 Рекомендацій):

- адреса місця торгівлі;

- перелік реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО) (книг обліку розрахункових операцій (далі – КОРО)), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них:

- модель,

- модифікація,

- заводський номер,

- виробник,

- дата виготовлення;

- реєстраційні номери посвідчень РРО (КОРО), які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в органах ДФС.

         Розгляд заяви про видачу ліцензії здійснює структурний підрозділ головного управління ДФС у такому порядку (п.3.2 розділу 3 Рекомендацій):

- перевіряє відповідність поданих документів законодавству України;

- здійснює перевірку фактичного надходження коштів за видачу ліцензії (дубліката) до бюджету;

- перевіряє відповідність поданих у заяві даних щодо РРО даним Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій;

- здійснює обстеження наявності місця торгівлі в новоствореного суб’єкта господарювання або новоствореного місця торгівлі, зазначеного у заяві (за наявності ризиків відсутності місця торгівлі);

- приймає рішення про видачу ліцензії (дубліката) або готує вмотивоване рішення про відмову у видачі ліцензії;

- проводить видачу ліцензії або дубліката;

- вносить відповідні дані до ліцензійного реєстру та направляє відомості до Єдиного ліцензійного реєстру.

        Рішення про відмову у видачі ліцензії приймається у порядку, визначеному чинним законодавством, у разі (п.3.3 розділу 3 Рекомендацій):

- недостовірності даних у поданих заявником документах;

- невнесення плати за ліцензію;

- невідповідності розміру плати за ліцензію виду господарської діяльності, на провадження якого заявник подав документи;

- невідповідності поданих документів умовам провадження діяльності, що ліцензується.

         Платники податків, зареєстровані на територіях відповідних адміністративно-територіальних одиниць, мають можливість отримати у центрах обслуговування платників адміністративні послуги у сфері ліцензування роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.

Рівненська ОДПІ

До уваги сільськогосподарських товаровиробників

       Рівненська ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області нагадує, що Законом України від 20 грудня 2016 року № 1791 -VIІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» внесено зміни до Податкового кодексу України та Закону України «Про державну підтримку сільського господарства України» (далі - Закон), якими запроваджено формування та ведення Реєстру отримувачів бюджетної дотації (далі - Реєстр) для розвитку сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської продукції.

        Згідно з пунктом 161.4 статті 161 розділу V1 Закону порядок ведення та форма Реєстру затверджуються Кабінетом Міністрів України.

       Сільськогосподарський товаровиробник для внесення його до Реєстру подає до контролюючого органу за місцем свого обліку як платника ПДВ заяву про внесення сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру отримувачів бюджетної дотації (далі - заява). Форму заяви затверджено наказом Міністерства фінансів України від 23.02.2017 № 275, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 28.02.2017 за № 268/30136.

        Відповідно до пояснень до заяви, така заява заповнюється та подається в електронній формі або у паперовому вигляді протягом п'яти календарних днів після закінчення граничного строку подання податкової звітності з ПДВ, встановленого для місячного податкового (звітного) періоду. Тобто перші заяви можуть бути подані починаючи з  21.03.2017.

       Відповідне роз’яснення надано ДФС України у листі від 16.03.2017 № 6429/7/99-99-08-01-01-17.

Рівненська ОДПІ

 

  Рівненська ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області інформує про те, що наказом Міністерства фінансів України від 23.02.2017 р. № 276 внесені зміни до деяких нормативно - правових актів Міністерства України, які регламентують ведення податкового обліку та звітності з податку на додану вартість.

      Так, у новій редакції викладено форму податкової накладної та внесені зміни до Порядку її заповнення, затвердженому наказом Мінфіну від 31.12.2015р. № 1307.

      Також, у новій редакції затверджено форму податкової декларації з ПДВ, уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з ПДВ у зв’язку з виправленням помилки та розрахунку податкових зобов’язань, нарахованих отримувачем послуг, незареєстрованим як платник ПДВ та внесені зміни по Порядку заповнення і подання податкової звітності з ПДВ, затвердженому наказом Мінфіну від 28.01.2016р. № 21.

       Визнані такими, що втратили чинність накази Мінфіну:

- від 22.09.2014 № 958 «Про затвердження форми реєстру виданих та отриманих податкових накладних та порядку його ведення»;

- від 14.11.2014 №1128 «Про затвердження Порядку визначення відповідності платника податку на додану вартість критеріям, які дають право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування податку на додану вартість»( зі змінами);

- від 23.01.2015  № 13 "Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України", яким були внесені зміни до Порядку визначення відповідності платника податку на додану вартість критеріям, які дають право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14 листопада 2014 року № 1128.

       Наказ Міністерства фінансів України від 23.02.2017р. № 276 оприлюднено 28 лютого 2017 року в газеті «Урядовий кур’єр» № 39(5908) та набирає чинності з першого числа місяця, що настає за місяцем його офіційного опублікування.

Рівненська ОДПІ

     За перші місяці 2017 року податкові надходження до всіх рівнів бюджету склали понад 229 млн. гривень. Про це поінформувала начальник Рівненської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області Ірина Олендер. Посадовець розповіла, що тільки у лютому поточного року до скарбниці перераховано більше 115,6 млн. гривень.  Зокрема, до Державного бюджету надійшло 41,5 млн. гривень, а місцевий бюджет отримав 74,1 млн. гривень.

       За аналітикою 2-х місяців 2017 року, у розрізі основних бюджетоформуючих податків надходження до Державного бюджету склали:

- з податку на додану вартість – 28,3 млн. грн.;

- з податку на доходи фізичних осіб – 26,7 млн. грн.;

- по військовому збору – 7,3 млн. грн..

Щодо Місцевих бюджетів, то серед бюджетоформуючих надходжень передують:

- податок на доходи фізичних осіб – 80,0 млн. грн.;

- єдиний податок – 30,1 млн. грн.;

- плата за землю – 15,6 млн. грн..

        Крім того, перерахування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування склали біля 107,9 млн. грн., чим перебільшили минулорічні перерахування на 30,7 млн. гривень.

        За словами очільниці інспекції, стабільні надходження до бюджетів – результат свідомого підходу платників  до сплати податків, усвідомлення, що саме так вони можуть допомогти армії, сприяти розвитку країни та  регіону.

Рівненська ОДПІ

Днями В Рівненській ОДПІ відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» на тему: «Декларування доходів отриманих у 2016 році». На запитання платників відповідав начальник відділу адміністрування податку на доходи фізичних осіб, податків із самозайнятих осіб, єдиного внеску, майнових податків і зборів з фізичних осіб Андрій Пашечко. За його словами, інформаційно-роз’яснювальна робота з доведення норм податкового та митного законодавства до платників є запорукою своєчасного наповнення бюджетів усіх рівнів.

Пропонуємо до уваги відповіді на найбільш актуальні питання, з якими абоненти звертались на «гарячу лінію» :

Які ставки податку на доходи фізичних осіб застосовуються до доходів, отриманих у 2016 році ?

Відповідь: До доходів, отриманих у 2016 році застосовуються ставки:

18 відсотків бази оподаткування  щодо:  доходів, нарахованих (виплачених, наданих) (крім випадків, визначених у п. 167.2 - 167.5 ст. 167 Податкового кодексу України, далі - Кодекс) у тому числі, але не виключно у формі: заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв'язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами; перевищення суми пенсії (включаючи суму її індексації, нараховану відповідно до закону), щомісячного довічного грошового утримання, визначеної у п.п. 164.2.19 п. 164.2 ст. 164 Кодексу, які отримуються платником податку з Пенсійного фонду України чи бюджету згідно із законом; пасивних доходів, у тому числі нарахованих у вигляді дивідендів по акціях та/або інвестиційних сертифікатах, що виплачуються інститутами спільного інвестування (крім зазначених у п.п. 167.5.2 п. 167 ст. 167 Кодексу);

5 відсотків бази оподаткування у випадках, прямо визначених розділом IV Кодексу;

0 відсотків бази оподаткування у випадках, прямо визначених розділом IV Кодексу. 

При декларуванні доходів за результатами 2016 року платникам податків слід враховувати, що розмір мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року, становить 1378 гривень.

 

Коли у платника виникає обов’язок щодо подання декларації про майновий стан та доходи?

Відповідь: Обов’язок щодо подання декларації у платників податків виникає:

-при отриманні доходів не від податкових агентів (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи). До таких доходів відносяться, зокрема, доходи від надання в оренду рухомого або нерухомого майна іншим фізичним особам; успадкування чи отримання в дарунок майна не від членів сім’ї першого ступеня споріднення тощо;

-при отриманні від податкових агентів доходів, які не підлягали оподаткуванню при виплаті, але які не звільнені від оподаткування. До таких доходів відноситься, зокрема, операції з інвестиційними активами;

-при отриманні іноземних доходів;

-та в інших випадках, передбачених законодавством, зокрема, при отриманні у власність майна за рішенням суду.

 

Кому обов’язково слід подати декларацію про майновий стан і доходи?

Відповідь: Платник податку зобов’язаний подати податкову декларацію за результатами податкового (звітного) року та самостійно сплатити податок на доходи фізичних осіб та військовий збір, якщо протягом календарного року він отримав доходи, зокрема:

- від осіб, які  не є податковими агентами (тобто від інших фізичних осіб, які не зареєстровані як самозайняті особи);

- від надання рухомого майна або нерухомості в оренду (суборенду), житловий найм (піднайм), якщо орендар та орендодавець фізичні особи;

- сума заборгованості платника податків, за якою минув строк позовної давності (крім податкової), яка перевищує за 2016 рік  689,00 грн.;

- інвестиційний прибуток;

- будь-які іноземні доходи;

- нецільову благодійну допомогу, якщо її загальна сума протягом 2016 року перевищує 1930 грн.;

- доходи у вигляді спадщини та подарунків, які підлягають обов’язковому декларуванню та при нотаріальному посвідченні яких податок не сплачувався;

- в інших випадках, передбачених законодавством, зокрема, при отриманні у власність майна за рішенням суду тощо.

Питання: Хто звільняється від  обов’язку подання річної податкової декларації?

Відповідь: Платники податку звільняються від обов’язку подання декларації незалежно від виду та суми отриманих доходів, якщо  вони:

- перебувають під арештом або є затриманими чи засудженими до позбавлення волі, перебувають у полоні або ув’язненні на території інших держав станом на кінець граничного строку подання декларації;

- перебувають у розшуку станом на кінець звітного податкового року;

- перебувають на строковій військовій службі станом на кінець звітного податкового року;

- є малолітніми/неповнолітніми або недієздатними особами і при цьому перебувають на повному утриманні інших осіб (у тому числі батьків) та/або держави станом на кінець звітного податкового року.

Обов'язок платника податку щодо подання податкової декларації вважається виконаним і податкова декларація не подається, якщо такий платник податку отримував доходи:

- від податкових агентів, які згідно з р.ІV ПКУ не включаються до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу;

- виключно від  податкових агентів незалежно від виду та розміру нарахованого (виплаченого, наданого) доходу, крім випадків, прямо передбачених ПКУ;

- від операцій продажу (обміну) майна, дарування, при нотаріальному посвідченні договорів за якими був сплачений податок відповідно до   р. ІV ПКУ;

- у вигляді об'єктів спадщини, які оподатковуються за нульовою ставкою податку та/або з яких сплачено податок відповідно до пункту 174.3 статті 174 ПКУ.

 

Власний легковий автомобіль надається в оренду. Чи підлягає отриманий дохід декларуванню?

Відповідь: У разі надання громадянами у 2016 році власного рухомого майна в оренду (суборенду) особі, яка не є податковим агентом, фізичні особи зобов’язані надати податкову декларацію про майновий стан і доходи до податкової інспекції за місцем свого проживання та задекларувати отримані доходи.

Отриманий дохід від надання рухомого майна в оренду (суборенду) зазначається фізичною особою – платником податків у рядку 10.3 «Дохід від надання майна в лізинг, оренду (суборенду), житловий найм (піднайм)» розділу II декларації. Також у цьому рядку – графах 6 і 7 відображаються податок на доходи фізичних осіб та військовий збір.

Крім цього, у разі отримання таких доходів заповнюється графа 7 Розділу відомостей про власне нерухоме (рухоме) майно та/або майно, яке надається в оренду (суборенду) декларації. У зазначеному розділі декларації громадянин повинен відобразити відомості про все рухоме майно, що перебуває у його власності станом на кінець звітного 2016 року відповідно до категорії об’єкта рухомого майна.

Кожний об’єкт рухомого майна відображається громадянином у декларації окремо із зазначенням у відповідних графах номера категорії об’єктів; марки, моделі, характеристики рухомого майна; року випуску; відмітки про надання майна в оренду (суборенду).

Відмітка про надання майна в оренду (суборенду) здійснюється шляхом зазначення позначки «Х».

Рівненська ОДПІ

         Рівненська ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області інформує про модернізацію електронного сервісу Державної фіскальної служби України «Електронний кабінет     платника».

        Вхід до оновленого кабінету здійснюється за адресою cabinet.sfs.gov.ua, а також через офіційний веб-портал відомства (sfs.gov.ua).

Оновлений онлайн-сервіс працює на базі реальних даних.

Функція сплати податків, зборів, платежів працює у звичайному режимі. 

        Модернізований сервіс включає дві функціональні частини - відкриту (загальнодоступну) і приватну (особистий кабінет).

        Користуватися функціоналом відкритої частини можна без ідентифікації особи (без використання електронного цифрового підпису). Зокрема, через відкриту частину платник має можливість:

- скористатися інформацією з реєстрів, які є загальнодоступними (дані про взяття на облік платників; дані реєстру платників ПДВ; дані реєстру страхувальників; дані реєстру платників єдиного податку; інформація про РРО; інформація про книги РРО);

- отримати інформацію про граничні терміни сплати податків, зборів, обов'язкових платежів та подання звітності (податковий календар);

- отримати контакти і адреси діючих центрів обслуговування платників (ЦОП);

- ознайомитися з новинами ДФС;

- скористатися іншою корисною інформацією.

         Робота з електронним сервісом в персональній частині здійснюється з використанням електронного цифрового підпису (ЕЦП), де після ідентифікації особи надається можливість: скористатися індивідуальним податковим календарем; переглянути та перевірити свої облікові дані; створити запит для отримання інформації; подати реєстраційну заяву платника податку на додану вартість (ПДВ), заяву про анулювання реєстрації платника ПДВ, заяву про видачу довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів; направити лист органу ДФС; переглянути стан розрахунків з бюджетом; зареєструвати податкові накладні у Єдиному реєстрі податкових накладних; скористатися сервісами системи «Електронне адміністрування ПДВ» (для платників ПДВ).

          Рівненська ОДПІ запрошує платників податків та громадян отримати на безкоштовній основі  ключі електронного цифрового підпису у відділі реєстрації користувачів при ГУ ДФС у Рівненській області за адресою:  м. Рівне, вул. Відінська, 8, 3-й поверх, каб.319. Телефон для довідок (0362) 69-26-27.

Рівненська ОДПІ

     Неприбуткова організація виключається контролюючим органом з Реєстру неприбуткових установ та організацій та вважається платником податку на прибуток для цілей оподаткування з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому вчинено таке порушення.

      За період з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому вчинено таке порушення, по 31 грудня податкового (звітного) року така неприбуткова організація зобов'язана щокварталу подавати до контролюючого органу податкову декларацію з податку на прибуток (з наростаючим підсумком), сплачувати податок у строк, визначений для квартального періоду та подавати фінансову звітність у порядку, встановленому для платників податку на прибуток.

       З наступного податкового (звітного) року така неприбуткова організація подає податкову декларацію з податку на прибуток і фінансову звітність та сплачує податок на прибуток у порядку, встановленому ПКУ для платників податку на прибуток.

      Нагадаємо: термін перереєстрації до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій продовжено до 1 липня 2017 року, а для релігійних громад - до 1 січня 2018 року.

Рівненська ОДПІ

        Рівненська ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області нагадує, що громадянин, який отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом зобов'язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати податкову декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити військовий збір з таких доходів (підпункт 168.2.1 пункт 168.2 статті 168 Податкового кодексу України).

        Зокрема, це стосується вчителів-репетиторів, які у 2016 році не були зареєстровані суб'єктами підприємницької діяльності, але надавали такі послуги фізичним особам.

        За наслідками 2016 року  суму таких доходів необхідно включити до загального річного оподатковуваного доходу та подати річну податкову декларацію про майновий стан  та доходи.  

          Нагадуємо,  що   декларацію   громадяни   повинні   подати до 1 травня.

2017 року та до 1 серпня поточного року зобов’язані самостійно сплатити нараховані у декларації суми податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору.

Рівненська ОДПІ

     «За підсумками січня 2017 року з легальних доходів платників податків до держбюджету спрямовано 3,4 мільйона гривень військового збору. Це на 0,9 млн. гривень більше проти показників 2016 року», - повідомила начальник Рівненської ОДПІ Ірина Олендер. 

      Нагадуємо, платниками військового збору є фізичні особи-резиденти, які отримують доходи як в Україні, так і за її межами, фізичні особи-нерезиденти, які отримують доходи в Україні, а також податкові агенти. Об’єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені статтею 163 Податкового кодексу України. Зокрема, до таких доходів, крім заробітної плати інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які нараховуються (виплачуються, надаються) платнику у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами, відносяться орендна плата, виграш в державну та недержавну грошову лотерею, купівля продаж рухомого і нерухомого майна, виплата дивідендів, переоформлення спадщини та інші доходи.  Ставка збору становить 1,5% від об’єкта оподаткування.

Рівненська ОДПІ

Під час чергового сеансу телефонної “гарячої лінії” на запитання платників податків відповідав  начальник відділу обслуговування платників Рівненської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області Сергій Гордієвський.

Пропонуємо Вашій увазі відповіді на запитання, які надійшли від платників податків.

 

Як отримати витяг з Реєстру платників ПДВ?

За запитом платника податку контролюючий орган надає безоплатно та безумовно протягом двох робочих днів, що настають за днем отримання такого запиту, витяг з Реєстру. Витяг діє до внесення змін до Реєстру. Запит про отримання витягу з реєстру платників податку на додану вартість за формою № 1-ЗВР подається до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.

Чи має право ФО, яка здійснює незалежну професійну діяльність, знятися з обліку в органах ДФС, якщо дія документу, на зайняття незалежною професійною діяльністю на завершилась?

     Оскільки в запиті не визначено вид (ознаку) незалежної професійної діяльності розглянемо зазначене_питання_на_прикладі_адвокатів.
     Згідно з Законом України від 5 липня 2012 року № 5076-VI «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» (далі – Закон), адвокатська діяльність може здійснюватися:
     -фізичною_особою_індивідуально;
     -у формі адвокатського бюро (адвокатське бюро є юридичною особою, створеною одним адвокатом,_і_діє_на_підставі_статуту);
     -у формі адвокатського об’єднання (адвокатське об’єднання є юридичною особою, створеною шляхом об’єднання двох або більше адвокатів (учасників), і діє на підставі статуту).
     Згідно з Законом, право на зайняття адвокатською діяльністю підтверджується свідоцтвом про право на заняття адвокатською діяльністю та посвідченням адвоката України, які видаються_Радою_адвокаті_регіону.
     З метою збирання, зберігання, обліку та надання достовірної інформації про чисельність і персональний склад адвокатів України, адвокатів іноземних держав, які відповідно до цього Закону набули права на заняття адвокатською діяльністю в Україні, про обрані адвокатами організаційні форми адвокатської діяльності Радою адвокатів України забезпечується ведення Єдиного реєстру адвокатів України, до якого вноситься інформація, зокрема, про:
     -прізвище,_ім’я_та_по_батькові_адвоката;
     -номер і дата видачі свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю, номер і дата прийняття рішення про видачу свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю (номер і дата прийняття рішення про включення адвоката іноземної держави до Єдиного реєстру_адвокатів_України);
     -найменування і місцезнаходження організаційної форми адвокатської діяльності, номери засобів_зв’язку;
     -адреса_робочого_місця_адвоката,_номери_засобів_зв’язку;
    - інформація про зупинення або припинення права на заняття адвокатською діяльністю.
     Адвокат протягом трьох днів з дня зміни відомостей про себе, що внесені або підлягають внесенню до Єдиного реєстру адвокатів України, письмово повідомляє про такі зміни раду адвокатів регіону за адресою свого робочого місця, крім випадків, якщо ці зміни вносяться на підставі рішення кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури (стаття 17 Закону).
     Відповідно до підпункту 2 пункту 11.22 розділу XI Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (у редакції наказу Мінфіну від 22.04.2014 № 462), фізичні особи, які здійснюють незалежну професійну_діяльність,_знімаються_з_обліку:
     -після припинення такої незалежної діяльності, за наявності документально підтвердженої інформації відповідного державного органу, що реєструє таку діяльність або видає документи про право на заняття такою діяльністю (свідоцтва, дозволи, сертифікати тощо)
     -та/або поданих до контролюючого органу за основним місцем обліку заяви про ліквідацію або реорганізацію платника податків за формою № 8-ОПП, довідки за формою № 4-ОПП та інших документів, що видаються контролюючими органами платнику податків і підлягають поверненню_до_контролюючого_органу.
     Враховуючи викладене, фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність (адвокат) може бути знята з обліку на підставі поданої до контролюючого органу за основним місцем обліку заяви про ліквідацію або реорганізацію платника податків за формою № 8-ОПП за умови внесення до Єдиного реєстру адвокатів України записів про:
     -зміну_організаційної_форми_адвокатської_діяльності;
     -зупинення або припинення права на заняття адвокатською діяльністю.
     Внесення до Реєстру самозайнятих осіб запису про припинення незалежної професійної діяльності фізичною особою не припиняє її зобов’язань, що виникли під час провадження незалежної професійної діяльності, та не змінює строків, порядків виконання таких зобов’язань_та_застосування_санкцій_за_їх_невиконання.
     Фізичні особи, які провадять незалежну професійну діяльність, подають податкову декларацію за результатами звітного року відповідно до розділу IV Податкового кодексу України (далі – Кодекс) у строки, передбачені для платників податку на доходи фізичних осіб (підпункт_178.4_пункту_178_розділу_IV_Кодексу).
     Стосовно інших видів незалежної професійної діяльності застосовуються такі ж самі правила.

 

Як іноземцю та особі без громадянства отримати документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податку?

    Відповідно до п. 70.9 ст. 70 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями, та п. 10 розд. VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства доходів_і_зборів_України_від_10.12.2013_№779_(далі – Положення) за зверненням платника податків, його законного представника або уповноваженої особи контролюючий орган видає документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр) за формою, наведеною у додатку 3 до цього Положення, відповідно_до_порядку,_визначеного_цим_Положенням.
     Реєстрація іноземців та осіб без громадянства та/або видача документа, що засвідчує реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі, здійснюється відносно осіб, які перебувають на території України на законних підставах, встановлених Законом України «Про правий статус іноземців та осіб без громадянства», «Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту» з урахуванням вимог Порядку продовження строку перебування та продовження або скорочення строку тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства на території України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2012 року № 150 (далі – Порядок № 150) та Порядку обчислення строку тимчасового перебування в Україні іноземців,які є громадянами держав з безвізовим порядком в’їзду, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 20.07.2015_№884_(далі–Порядок_№884).
     Іноземці та особи без громадянства для отримання документа, що засвідчує реєстрацію особи у Державному реєстрі, можуть звернутися до територіальних органів ДФС в областях або місті Києві, а іноземці та особи без громадянства, які мають посвідку на постійне проживання або посвідку на тимчасове проживання в Україні, – до територіальних органів ДФС у районах, містах, районах у містах, що відповідають місцю проживання в Україні, зазначеному_в_посвідці.
     Для отримання документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, іноземці та особи без громадянства пред’являють документ, що посвідчує особу, та додають засвідчений в установленому законодавством порядку його переклад українською мовою (після пред’явлення повертається) і копію такого перекладу (крім осіб, які мають посвідки на постійне проживання або посвідки на тимчасове проживання в Україні).
     За бажанням особи документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, може бути виданий законному представнику чи уповноваженій особі за наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та документа, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням), а також довіреності, засвідченої у нотаріальному порядку, на видачу такого документа (після пред’явлення повертається) та її копії.
     Враховуючи викладене, для іноземців та осіб без громадянства видача документа, що засвідчує реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі, здійснюється відносно осіб, які перебувають на території України на законних підставах,
з урахуванням вимог Порядку № 150 та Порядку № 884 на підставі документа, що посвідчує особу, та засвідченого в установленому законодавством порядку його перекладу українською мовою (крім осіб, які мають посвідки на постійне проживання або посвідки на тимчасове проживання в Україні).

Рівненська ОДПІ