За перший місяць 2017 року платники податків, що перебувають на обліку у Рівненській ОДПІ Головного управління ДФС у Рівненській області та які обрали спрощену систему оподаткування, спрямували до місцевих бюджетів 14,8 мільйони гривень єдиного податку. За словами начальника Рівненської ОДПІ Ірини Олендер, це на 8,6 мільйона гривень більше в порівнянні з січнем 2016 року.

         Щодо структури перерахованого до місцевих скарбниць єдиного податку, то внесок громадян – підприємців становить 6,9 мільйони гривень. Решту коштів сплатили юридичні особи – спрощенці. 

         Ірина Олендер наголошує, що єдиний податок у повному обсязі спрямовується суб’єктами господарської діяльності безпосередньо до місцевих бюджетів. Відтак, перераховуючи його своєчасно та у повному обсязі, суб’єкти господарювання, які перебувають на спрощеній системі оподаткування забезпечують фінансування поточних потреб та сприяють розвитку і благоустрою своєї місцевої громади. 

Рівненська ОДПІ

       Рівненська ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області інформує: п.п. 164.2.19 п. 164.2 ст.164 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включаються, зокрема, суми пенсій (у тому числі - сума їх індексацій, нарахована відповідно до закону), отримуваних платником податку з Пенсійного фонду України, якщо їх розмір перевищує десять розмірів прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність (у розрахунку на місяць), встановленого на 1 січня звітного податкового року, у частині такого перевищення.

         Законом України  від  21 грудня 2016 року  «Про Державний бюджет України на 2017 рік» прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність з 01 січня 2017 року складає 1247 гривень у розрахунку на місяць.

         Тобто з 2017 року підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб (18 відс.) та військовим збором (1,5 відс.) суми пенсій, якщо їх розмір перевищує 12470  грн  у частині такого перевищення.

         Водночас зазначена норма не застосовується до пенсій, призначених учасникам бойових дій, інвалідам війни та особам, на яких поширюється чинність ст. 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту».

Додатково повідомляємо: з роз’ясненням з питань практичного застосування норм чинного законодавства, наданого листом ДФС України від 06.01.2017 № 261/5/99-99-13-02-03-16 можна ознайомитися на офіційному веб - порталі відомства (http://sfs.gov.ua).

Рівненська ОДПІ

      Фахівці Рівненської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області нагадують, що з початку року стартувала кампанія декларування доходів громадян, отриманих у 2016 році. Інформацію про власні нараховані та отримані минулорічні доходи ви легко можете отримати засобами Інтернет.

         З метою оперативного та зручного отримання інформації про власні доходи фізичних осіб, в Електронному кабінеті платника ДФС України функціонують  наступні сервіси:

«Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді» (запит F13018).

         Сервіс створено для отримання відомості про власні доходи виключно в електронному вигляді.  Для цього фізичній особі необхідно скористатися електронним цифровим підписом (ЕЦП). В розділі «Подання заяв, запитів для отримання інформації» особистого кабінету створити та направити відповідний запит (F13018). Запит для отримання відомостей про доходи формується фізичними особами – платниками податків для одержання інформації виключно про власні доходи. Оскільки зазначена інформація є конфіденціальною.

Звертаємо увагу, що сервіс надає відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді надаються поквартально, а відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення. 

         І ще один сервіс «Декларація про майновий стан і доходи в електронному вигляді»: 

Фізичні особи у відкритій частині Електронного кабінету платника можуть заповнити, зберегти та роздрукувати декларацію, а в розділі «Введення звітності» особистого кабінету з використанням ЕЦП можуть подати декларацію в електронному вигляді.

         Нагадуємо, що з 1 січня 2017 року запроваджено нову форму декларації, яка затверджена наказом Міністерства фінансів України від 15 вересня 2016 року № 821.

Рівненська ОДПІ

       Рівненська ОДПІ з початку 2017 року забезпечено надходження до бюджетів всіх рівнів 113,4 млн. гривень. До державного бюджету зібрано 44,2 млн. гривень. В порівнянні з минулим роком сума надходжень збільшилась на 17,9 млн. гривень або на 68%. Про це повідомила начальник інспекції Ірина Олендер.

    У розрізі основних платежів з початку року Рівненською ОДПІ забезпечено надходження: податку на додану вартість – 15,4 млн. гривень; податку на доходи фізичних осіб – 12,4 млн. гривень; військового збору – 3,4 млн. гривень.

       З початку року до місцевих бюджетів від платників податків району надійшло 69,2 млн. гривень, що на 31,1 млн. гривень більше ніж у січні минулого року.

      До місцевих бюджетів надійшло: податку з доходів фізичних осіб – 37,2 млн. гривень; плати за землю – 7,7 млн. гривень; єдиного податку – 14,8 млн. гривень; акцизного податку- 7,8 млн. гривень.

Також, платниками Рівненського району з початку року спрямовано до бюджету майже 50,8 млн. гривень єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування- повідомила посадовець.

Рівненська ОДПІ

         Сума іноземних доходів включається до загального річного оподатковуваного доходу платника податку - отримувача, який зобов'язаний подати річну податкову декларацію та сплатити з одержаних доходів податок на доходи та військовий збір.

        Доходи, одержані в іноземній валюті перераховуються у гривні за валютним курсом Національного банку України, що діяв на момент нарахування (отримання) таких доходів.

Суми податку на доходи, отримані з іноземних джерел, що сплачені суб'єктами господарювання за кордоном, зараховуються під час сплати ними податку в Україні.

Зарахування сплачених за митним кордоном України сум податку здійснюється за умови подання письмового підтвердження контролюючого органу іншої держави щодо факту сплати такого податку згідно з нормами міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

         У разі відсутності в платника податку підтверджуючих документів щодо суми отриманого ним доходу з іноземних джерел та суми сплаченого ним податку в іноземній юрисдикції, оформлених відповідно до статті 13 цього Кодексу, такий платник зобов'язаний подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою заяву про перенесення строку подання податкової декларації до 31 грудня року, наступного за звітним. У разі неподання в установлений строк податкової декларації платник податків несе відповідальність, встановлену цим Кодексом та іншими законами.

         Сума податку з іноземного доходу платника податків – резидента, сплаченого за межами України протягом податкового (звітного) періоду, не може перевищувати суму податку, розраховану на базі загального річного оподатковуваного доходу такого платника податків відповідно до законодавства України.

         Не підлягають зарахуванню у зменшення податкових зобов'язань платника такі податки, сплачені в інших країнах:

- податки на капітал (приріст капіталу ), податки на майно;

- поштові податки;

- податки на реалізацію (продаж);

- інші непрямі податки незалежно від того, чи належать вони до категорії прибуткових податків або вважаються окремими податками згідно із законодавством іноземних держав.

         У податковій декларації про майновий стан і доходи за 2016 рік громадяни відображають суму отриманого доходу за звітний рік та визначають податкове зобов'язання з податку на доходи за ставкою 18% та військового збору 1,5%.

Рівненська ОДПІ

  За січень-грудень 2016 року від платників податків, які перебувають на обліку у Рівненській ОДПІ до державного бюджету надійшло податку на додану вартість в сумі 141,4 млн грн, в тому числі у грудні  – 15,5 млн грн ПДВ. Рівень надходжень попереднього року перевищено на 27,5 мільйони гривень. Про це повідомила начальник Рівненської ОДПІ Ірина Олендер.

        Посадовець  зробила акцент на новаціях у податковому законодавстві, що стосуються податку на додану вартість. Так, відповідно до Закону України від 21.12.2016 р. № 1797 «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо покращення інвестиційного клімату в Україні)» введено нову процедуру зупинення реєстрації у ЄРПН податкової накладної (розрахунку коригування) на підставі даних автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних та розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризику. Змінені строки реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування.

         Платники податку матимуть право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування протягом 365 календарних днів за датою їх складення. Раніше цей термін складав 1095 днів.

         Змінені розміри та порядок накладення штрафу за відсутність реєстрації або несвоєчасну реєстрацію податкової накладної (розрахунку коригування).

Рівненська ОДПІ

           Рівненська ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що у разі, якщо платник податків здійснив обмін паспорта у разі зміни прізвища, імені, по батькові, дати народження тощо, йому слід звернутися до територіального органу ДФС для отримання картки платника податків_відповідно_до_даних_нового_паспорта.
        
Фізичні особи протягом місяця з дня виникнення таких змін (отримання нового паспорта) повинні подати заяву про внесення змін до Державного реєстру та отримати картку платника податків з новим прізвищем, іменем, по батькові, датою народження.
          Якщо до територіального органу ДФС звертається особа, яка відмовляється від прийняття реєстраційного номера та бажає, щоб у новому паспорті було внесено слова «відмова», у тому числі особа, яка має у паспорті відмітку «Має право здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера» чи «Має право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта», така особа подає до територіального органу ДФС                                                                 Повідомлення_за_ф.№1П/Заяви_за_ф.№5_ДРП.
          Територіальний орган ДФС після проведення перевірки надає особі копію Повідомлення за ф. №1П/Заяви за ф. №5ДРП з відміткою про прийняття оригіналу (засвідчує печаткою) для подальшого подання такого документа до відповідного територіального органу/територіального_підрозділу_ДМС.
          Відповідний територіальний орган/територіальний підрозділ ДМС після видачі такій особі паспорта та внесення слова «відмова» надає до відповідного органу ДФС копію
Повідомлення за ф. №1П/Заяви за ф. №5ДРП з відміткою про видачу паспорта особи із зазначенням номера паспорта та органу, який здійснив його видачу для взяття особи на облік у окремому реєстрі Державного реєстру/внесення змін до Державного реєстру.

Рівненська ОДПІ

            Рівненська ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області  повідомляє, що Законом України від 21.12.2016 р. № 1797-VIII Податковий кодекс доповнено ст. 42-1, яка визначає правові засади функціонування електронного кабінету платника податків.

       Електронний кабінет реалізований у вигляді захищеного Інтернет-порталу для платників податків, робота в якому здійснюється у режимі реального часу та не вимагає використання жодного додаткового програмного забезпечення.

       Електронний кабінет працюватиме цілодобово, крім часу, необхідного для проведення технічного обслуговування, та буде забезпечувати такі можливості:

- перегляд в режимі реального часу інформації про платника податків, що використовується контролюючими органами;

- перегляд даних оперативного обліку податків та зборів (дані карток платників податків);

- перегляд даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість;

- перегляд даних системи електронного адміністрування реалізації пального;

- одержання інформації у вигляді документа, який формується автоматизовано шляхом вивантаження інформації з електронного кабінету із накладенням електронного підпису посадової особи та печатки контролюючого органу;

- проведення звірення розрахунків з бюджетом, з одержанням документа про стан розрахунків із накладенням електронного підпису посадової особи та печатки контролюючого органу;

- надання заяви про повернення помилково або надлишково сплачених сум податків;

- автоматизоване визначення обов’язкових для подання платником податків форм податкової звітності;

- автоматизоване визначення рахунків для сплати податків конкретним платником податків;

- заповнення, перевірки та подання податкових декларацій до контролюючого органу;

- реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- реєстрація акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних;

- перегляд інформації про податкові накладні та розрахунки коригування, реєстрація яких в ЄРПН зупинена;

- отримання інформації з ЄРПН про стан спецрахунку та суми, які враховуються у формулі для визначення ліміту реєстрації податкових накладних;

- отримання інформації з ЄРПН про зареєстровані постачальниками податкові накладні та розрахунки коригування;

- отримання повідомлень про проведення податкових перевірок, отримання актів та довідок за наслідками перевірок;

- адміністративне оскарження рішень контролюючих органів (подання заперечень на акт перевірки, подання скарги, тощо);

- перевірка статусу контрагента за базами даних Мінфіну, наприклад, про статус реєстрації платником ПДВ, про наявність порушень податкового законодавства, наявність податкового боргу;

- внесення змін до реєстраційних даних платника податку, наприклад, у разі зміни посадових осіб;

- надання заяви про перехід на спрощену систему оподаткування;

- взяття на облік на митниці;

- подання заяв та інших документів для отримання сертифікатів походження EUR.1

- реєстрація РРО;

- подання звітності про використання РРО;

- отримання довідок та інших документів, які видаються податковими органами.

Для організації електронного документообігу ст. 45 Кодексу доповнено п. 45.3 згідно якої платник податків, зобов’язаний під час обрання способу взаємодії в електронному вигляді, повідомити контролюючому органу свою електронну адресу (адреси) шляхом внесення цієї інформації до своїх облікових даних через електронний кабінет. 

Рівненська ОДПІ

У 2016 році платники податків Рівненської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області сплатили до місцевих бюджетів 82,9 млн. гривень акцизного податку. Це на 31,7 млн. гривень більше, ніж у 2015 році. Про це повідомила начальник інспекції – Ірина Олендер.

     Зокрема, платниками Рівненського району сплачено 34,1 млн. гривень, Березнівського району - 8,0 млн. гривень, Гощанського району - 9,7 млн. гривень, Здолбунівського району  - 6,2 млн. гривень, Корецького району – 8,5 млн. гривень, Костопільського району – 11,2 млн. гривень, Острозького району та м. Остріг – 5,2 млн. гривень.

     Нагадаємо, що з 1 січня 2017 року змінами, внесеними до Податкового кодексу України, скасовано роздрібний акцизний податок з пального. Фіскальну складову зазначеного податку перекладено до акцизного податку з нафтопродуктів шляхом підвищення ставок податку.

Рівненська ОДПІ

     Нещодавно у Рівненській OДПІ ГУ ДФС у Рівненській області проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» із завідувачем сектором контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Рівненської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області Сергієм Сало на тему: «Зміни у адмініструванні акцизного податку». Пропонуємо Вашій увазі відповіді на деякі із запитань, які надійшли від платників податків під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія»:

Що є базою оподаткування та які встановлено ставки акцизного податку для операцій з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів?

      Відповідно до п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) під реалізацією суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів слід розуміти продаж пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах,_інших_об’єктах_громадського_харчування.
     При цьому згідно з п.п. 214.1.4 п. 214.1 ст. 214 ПКУ у разі обчислення податку із застосуванням адвалорних ставок базою оподаткування є вартість (з податком на додану вартість та без урахування акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів) підакцизних товарів, що реалізовані відповідно до п.п.213.1.9_п.213.1_ст.213_ПКУ.
     Згідно із п. 214.4 ст. 214 ПКУ у разі обчислення податку із застосуванням специфічних ставок з підакцизних товарів (продукції) базою оподаткування є їх величина, визначена в одиницях виміру ваги, об’єму, кількості товару (продукції), об’єму циліндрів двигуна автомобіля_або_в_інших_натуральних_показниках.
     Підпунктом 215.3.10 п. 215.3 ст. 215 ПКУ визначено, що для пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, реалізованих відповідно до п.п. 213.1.9 п. 213.1 ст. 213 ПКУ, ставка податку становить 5 відсотків.
     Згідно з п.п. 213.1.9 п. 213.1 ст. 213 ПКУ об’єктами оподаткування є операції з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Чи сплачують з 01.01.2017 акцизний податок з роздрібної торгівлі СГ, які здійснюють продаж пального з автозаправної станції та/або автомобільної газозаправної станції?

Відповідно до п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями під реалізацією СГ роздрібної торгівлі підакцизних товарів слід розуміти продаж пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших об’єктах громадського харчування.
     При цьому під реалізацією пального слід розуміти будь-які операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення (в тому числі передача на комісійну/довірчу реалізацію), поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду, іншого компетентного державного органу чи органу місцевого самоврядування за плату (компенсацію) або без такої, які передбачають перехід права власності або права розпорядження, а також передачу (відпуск, відвантаження) пального на підставі договорів про виробництво із сировини замовника.      Не вважаються реалізацією пального операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів зберігання та передачі (відпуску, відвантаження) пального в споживчій тарі ємністю до 2 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками.     
     Таким чином з 01.01.2017 операції з реалізації (фізичного відпуску СГ) з автозаправної станції та/або автомобільної газозаправної станції пального не є об’єктом оподаткування акцизним податком з роздрібного продажу підакцизних товарів.

Чи змінилися ставки акцизного податку з 1 січня у 2017 року?

    Так, ставки акцизного податку з 1 січня у 2017 року зросли і становлять:

 - пиво – 2,78 грн. за 1 л.;

- вина – від 0,01 до 11,65 за 1 л.;

- спирт – 126,96 грн. за 1 л. 100-відсоткового спирту;

- тютюнові вироби – 445,56 за 1 тис.штук;

- пальне (бензини моторні) – 213,5 євро за 1000 кг.;

- пальне (дизельне пальне ) – 139,5 євро за 1000 кг..

    Нові ставки застосовуються з 1 січня 2017 року, крім ставок на алкогольні напої, що підлягають маркуванню марками акцизного податку. Останні набирають чинності з 1 березня 2017 року.

Чи змінилися вимоги щодо ліцензування виробництва і обігу спирту, алкоголю та тютюну у 2017 році?

       Так, вимоги щодо ліцензування змінились. Законом України від 20.12.2016 р. № 1791-VIII внесено зміни до Закону «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» № 481 від 19.12.1995 р., зокрема щодо ліцензування.

       Згідно із загальними правилами  ст.15 зазначеного закону, суб'єкти господарювання, які отримали ліцензії на виробництво або імпорт алкогольних  напоїв  або  тютюнових  виробів  (крім виробництва вин  виноградних,  вин  плодово-ягідних  або  напоїв медових   із   виноматеріалів  виключно   власного  виробництва), здійснюють поставку цієї  продукції  суб'єктам  господарювання оптової  і  роздрібної торгівлі та іншим українським споживачам за наявності ліцензії на оптову торгівлю. 

Річна плата за ліцензію на оптову торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), становить 500 000 гривень. 

       Відповідно до змін, внесених Законом України № 1791 до ч. 5 ст.15 Закону № 481, з 01.01.2017 року річна плата за ліцензії на право оптової торгівлі виключно пивом для виробників пива з обсягом виробництва до 3000 гектолітрів на рік становить 30000 гривень. Обсяг виробництва розраховується з дня внесення плати за ліцензію до дня внесення наступного платежу.

       У випадку невиконання зазначеної вимоги змінами до ч.2 ст.17 Закону № 481 передбачена відповідальність, зокрема, для виробників пива, які виробили понад 3000 гектолітрів пива на рік, за наявності ліцензії, річна плата за яку встановлена в розмірі 30000 гривень, - 200 відсотків вартості реалізованої партії товару, але не менше 500000 гривень.

Рівненська ОДПІ

           Рівненська ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє про зміни, які очікують неприбуткові організації  з 1 січня 2017 року. В першу чергу  звертаємо увагу, що пп.133.4.7 ПКУ для таких платників встановлений річний податковий звітний період. Окрім того, п.46.2 Кодексу  передбачено, що неприбуткові підприємства, установи та організації  в обов’язковому порядку разом із Звітом про використання доходів (прибутків) подають річну фінансову звітність, яка є додатком до звіту та  його невід’ємною частиною. І ще один момент стосовно форми Звіту. Пункт 48.4 ПКУ доповнено новими обов’язковими реквізитами, які має містити податкова декларація неприбуткової установи: дата та номер рішення про включення організації до «неприбуткового» Реєстру та ознаку її неприбутковості.

       Нагадаємо, що форма Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації затверджена наказом Мінфіну України від 17.06.2016 р. № 553. Для неприбутківців встановлюється річний податковий (звітний) період, крім випадків, передбачених підпунктом 133.4.3.Тобто, звіт подається протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року, а саме, кінцевий термін звітування  - 1 березня 2017 року.

        Варто звернути увагу, що нововведеннями уточнено порядок переходу на загальну систему оподаткування в разі втрати неприбуткового статусу.

Також додані вимоги для неприбуткових установ, які діють на  підставі установчих документів організації вищого рівня. В такому випадку саме статутні документи організації вищого рівня, а не підпорядкованої установи, мають відповідати вимогам, які визначають статус неприбутковості.

         Як виняток, окремі вимоги щодо відповідності статусу «неприбутківця» в установчих документах,  не застосовуються до бюджетних установ в частині  наявності в установчих документах заборони розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини та передачі активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи. 

         Окремі норми прописані для новозареєстрованих установ, які бажають отримати неприбутковий статус. Для виконання цих норм новостворені організації будуть вважатися неприбутковими для цілей оподаткування  із дня їх держреєстрації, якщо вони подали в установленому порядку документи для внесення до «неприбуткового» Реєстру під час або протягом 10 днів з дня державної реєстрації та які за результатами розгляду цих документів внесені до Реєстру.

         Також акцентуємо увагу на продовженні перехідного періоду для переведення неприбуткових організацій із старого Реєстру до нового та приведення статутних документів у відповідність до вимог Податкового кодексу. Зокрема, якщо раніше це потрібно було зробити до 1 січня 2017 року то тепер цей термін продовжений до 1 липня 2017 року, а для релігійних установ до 01.01.2018 року. Протягом зазначеного строку приводяться установчі документи у відповідність до норм ПКУ та подаються їх копії до органів ДФС.

Рівненська ОДПІ