Рівненська ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області  повідомляє, що Законом України від 21.12.2016 р. № 1797-VIII Податковий кодекс доповнено ст. 42-1, яка визначає правові засади функціонування електронного кабінету платника податків.

       Електронний кабінет реалізований у вигляді захищеного Інтернет-порталу для платників податків, робота в якому здійснюється у режимі реального часу та не вимагає використання жодного додаткового програмного забезпечення.

       Електронний кабінет працюватиме цілодобово, крім часу, необхідного для проведення технічного обслуговування, та буде забезпечувати такі можливості:

- перегляд в режимі реального часу інформації про платника податків, що використовується контролюючими органами;

- перегляд даних оперативного обліку податків та зборів (дані карток платників податків);

- перегляд даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість;

- перегляд даних системи електронного адміністрування реалізації пального;

- одержання інформації у вигляді документа, який формується автоматизовано шляхом вивантаження інформації з електронного кабінету із накладенням електронного підпису посадової особи та печатки контролюючого органу;

- проведення звірення розрахунків з бюджетом, з одержанням документа про стан розрахунків із накладенням електронного підпису посадової особи та печатки контролюючого органу;

- надання заяви про повернення помилково або надлишково сплачених сум податків;

- автоматизоване визначення обов’язкових для подання платником податків форм податкової звітності;

- автоматизоване визначення рахунків для сплати податків конкретним платником податків;

- заповнення, перевірки та подання податкових декларацій до контролюючого органу;

- реєстрація податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- реєстрація акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних;

- перегляд інформації про податкові накладні та розрахунки коригування, реєстрація яких в ЄРПН зупинена;

- отримання інформації з ЄРПН про стан спецрахунку та суми, які враховуються у формулі для визначення ліміту реєстрації податкових накладних;

- отримання інформації з ЄРПН про зареєстровані постачальниками податкові накладні та розрахунки коригування;

- отримання повідомлень про проведення податкових перевірок, отримання актів та довідок за наслідками перевірок;

- адміністративне оскарження рішень контролюючих органів (подання заперечень на акт перевірки, подання скарги, тощо);

- перевірка статусу контрагента за базами даних Мінфіну, наприклад, про статус реєстрації платником ПДВ, про наявність порушень податкового законодавства, наявність податкового боргу;

- внесення змін до реєстраційних даних платника податку, наприклад, у разі зміни посадових осіб;

- надання заяви про перехід на спрощену систему оподаткування;

- взяття на облік на митниці;

- подання заяв та інших документів для отримання сертифікатів походження EUR.1

- реєстрація РРО;

- подання звітності про використання РРО;

- отримання довідок та інших документів, які видаються податковими органами.

Для організації електронного документообігу ст. 45 Кодексу доповнено п. 45.3 згідно якої платник податків, зобов’язаний під час обрання способу взаємодії в електронному вигляді, повідомити контролюючому органу свою електронну адресу (адреси) шляхом внесення цієї інформації до своїх облікових даних через електронний кабінет. 

Рівненська ОДПІ

У 2016 році платники податків Рівненської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області сплатили до місцевих бюджетів 82,9 млн. гривень акцизного податку. Це на 31,7 млн. гривень більше, ніж у 2015 році. Про це повідомила начальник інспекції – Ірина Олендер.

     Зокрема, платниками Рівненського району сплачено 34,1 млн. гривень, Березнівського району - 8,0 млн. гривень, Гощанського району - 9,7 млн. гривень, Здолбунівського району  - 6,2 млн. гривень, Корецького району – 8,5 млн. гривень, Костопільського району – 11,2 млн. гривень, Острозького району та м. Остріг – 5,2 млн. гривень.

     Нагадаємо, що з 1 січня 2017 року змінами, внесеними до Податкового кодексу України, скасовано роздрібний акцизний податок з пального. Фіскальну складову зазначеного податку перекладено до акцизного податку з нафтопродуктів шляхом підвищення ставок податку.

Рівненська ОДПІ

     Нещодавно у Рівненській OДПІ ГУ ДФС у Рівненській області проведено сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» із завідувачем сектором контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів Рівненської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області Сергієм Сало на тему: «Зміни у адмініструванні акцизного податку». Пропонуємо Вашій увазі відповіді на деякі із запитань, які надійшли від платників податків під час сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія»:

Що є базою оподаткування та які встановлено ставки акцизного податку для операцій з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів?

      Відповідно до п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) під реалізацією суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів слід розуміти продаж пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах,_інших_об’єктах_громадського_харчування.
     При цьому згідно з п.п. 214.1.4 п. 214.1 ст. 214 ПКУ у разі обчислення податку із застосуванням адвалорних ставок базою оподаткування є вартість (з податком на додану вартість та без урахування акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів) підакцизних товарів, що реалізовані відповідно до п.п.213.1.9_п.213.1_ст.213_ПКУ.
     Згідно із п. 214.4 ст. 214 ПКУ у разі обчислення податку із застосуванням специфічних ставок з підакцизних товарів (продукції) базою оподаткування є їх величина, визначена в одиницях виміру ваги, об’єму, кількості товару (продукції), об’єму циліндрів двигуна автомобіля_або_в_інших_натуральних_показниках.
     Підпунктом 215.3.10 п. 215.3 ст. 215 ПКУ визначено, що для пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, реалізованих відповідно до п.п. 213.1.9 п. 213.1 ст. 213 ПКУ, ставка податку становить 5 відсотків.
     Згідно з п.п. 213.1.9 п. 213.1 ст. 213 ПКУ об’єктами оподаткування є операції з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.

Чи сплачують з 01.01.2017 акцизний податок з роздрібної торгівлі СГ, які здійснюють продаж пального з автозаправної станції та/або автомобільної газозаправної станції?

Відповідно до п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями під реалізацією СГ роздрібної торгівлі підакцизних товарів слід розуміти продаж пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших об’єктах громадського харчування.
     При цьому під реалізацією пального слід розуміти будь-які операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення (в тому числі передача на комісійну/довірчу реалізацію), поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду, іншого компетентного державного органу чи органу місцевого самоврядування за плату (компенсацію) або без такої, які передбачають перехід права власності або права розпорядження, а також передачу (відпуск, відвантаження) пального на підставі договорів про виробництво із сировини замовника.      Не вважаються реалізацією пального операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів зберігання та передачі (відпуску, відвантаження) пального в споживчій тарі ємністю до 2 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками.     
     Таким чином з 01.01.2017 операції з реалізації (фізичного відпуску СГ) з автозаправної станції та/або автомобільної газозаправної станції пального не є об’єктом оподаткування акцизним податком з роздрібного продажу підакцизних товарів.

Чи змінилися ставки акцизного податку з 1 січня у 2017 року?

    Так, ставки акцизного податку з 1 січня у 2017 року зросли і становлять:

 - пиво – 2,78 грн. за 1 л.;

- вина – від 0,01 до 11,65 за 1 л.;

- спирт – 126,96 грн. за 1 л. 100-відсоткового спирту;

- тютюнові вироби – 445,56 за 1 тис.штук;

- пальне (бензини моторні) – 213,5 євро за 1000 кг.;

- пальне (дизельне пальне ) – 139,5 євро за 1000 кг..

    Нові ставки застосовуються з 1 січня 2017 року, крім ставок на алкогольні напої, що підлягають маркуванню марками акцизного податку. Останні набирають чинності з 1 березня 2017 року.

Чи змінилися вимоги щодо ліцензування виробництва і обігу спирту, алкоголю та тютюну у 2017 році?

       Так, вимоги щодо ліцензування змінились. Законом України від 20.12.2016 р. № 1791-VIII внесено зміни до Закону «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» № 481 від 19.12.1995 р., зокрема щодо ліцензування.

       Згідно із загальними правилами  ст.15 зазначеного закону, суб'єкти господарювання, які отримали ліцензії на виробництво або імпорт алкогольних  напоїв  або  тютюнових  виробів  (крім виробництва вин  виноградних,  вин  плодово-ягідних  або  напоїв медових   із   виноматеріалів  виключно   власного  виробництва), здійснюють поставку цієї  продукції  суб'єктам  господарювання оптової  і  роздрібної торгівлі та іншим українським споживачам за наявності ліцензії на оптову торгівлю. 

Річна плата за ліцензію на оптову торгівлю алкогольними напоями, крім сидру та перрі (без додання спирту), становить 500 000 гривень. 

       Відповідно до змін, внесених Законом України № 1791 до ч. 5 ст.15 Закону № 481, з 01.01.2017 року річна плата за ліцензії на право оптової торгівлі виключно пивом для виробників пива з обсягом виробництва до 3000 гектолітрів на рік становить 30000 гривень. Обсяг виробництва розраховується з дня внесення плати за ліцензію до дня внесення наступного платежу.

       У випадку невиконання зазначеної вимоги змінами до ч.2 ст.17 Закону № 481 передбачена відповідальність, зокрема, для виробників пива, які виробили понад 3000 гектолітрів пива на рік, за наявності ліцензії, річна плата за яку встановлена в розмірі 30000 гривень, - 200 відсотків вартості реалізованої партії товару, але не менше 500000 гривень.

Рівненська ОДПІ

           Рівненська ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє про зміни, які очікують неприбуткові організації  з 1 січня 2017 року. В першу чергу  звертаємо увагу, що пп.133.4.7 ПКУ для таких платників встановлений річний податковий звітний період. Окрім того, п.46.2 Кодексу  передбачено, що неприбуткові підприємства, установи та організації  в обов’язковому порядку разом із Звітом про використання доходів (прибутків) подають річну фінансову звітність, яка є додатком до звіту та  його невід’ємною частиною. І ще один момент стосовно форми Звіту. Пункт 48.4 ПКУ доповнено новими обов’язковими реквізитами, які має містити податкова декларація неприбуткової установи: дата та номер рішення про включення організації до «неприбуткового» Реєстру та ознаку її неприбутковості.

       Нагадаємо, що форма Звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації затверджена наказом Мінфіну України від 17.06.2016 р. № 553. Для неприбутківців встановлюється річний податковий (звітний) період, крім випадків, передбачених підпунктом 133.4.3.Тобто, звіт подається протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року, а саме, кінцевий термін звітування  - 1 березня 2017 року.

        Варто звернути увагу, що нововведеннями уточнено порядок переходу на загальну систему оподаткування в разі втрати неприбуткового статусу.

Також додані вимоги для неприбуткових установ, які діють на  підставі установчих документів організації вищого рівня. В такому випадку саме статутні документи організації вищого рівня, а не підпорядкованої установи, мають відповідати вимогам, які визначають статус неприбутковості.

         Як виняток, окремі вимоги щодо відповідності статусу «неприбутківця» в установчих документах,  не застосовуються до бюджетних установ в частині  наявності в установчих документах заборони розподілу отриманих доходів (прибутків) або їх частини та передачі активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи. 

         Окремі норми прописані для новозареєстрованих установ, які бажають отримати неприбутковий статус. Для виконання цих норм новостворені організації будуть вважатися неприбутковими для цілей оподаткування  із дня їх держреєстрації, якщо вони подали в установленому порядку документи для внесення до «неприбуткового» Реєстру під час або протягом 10 днів з дня державної реєстрації та які за результатами розгляду цих документів внесені до Реєстру.

         Також акцентуємо увагу на продовженні перехідного періоду для переведення неприбуткових організацій із старого Реєстру до нового та приведення статутних документів у відповідність до вимог Податкового кодексу. Зокрема, якщо раніше це потрібно було зробити до 1 січня 2017 року то тепер цей термін продовжений до 1 липня 2017 року, а для релігійних установ до 01.01.2018 року. Протягом зазначеного строку приводяться установчі документи у відповідність до норм ПКУ та подаються їх копії до органів ДФС.

Рівненська ОДПІ

         Наказом Міністерства фінансів України від 07.11.2016 № 927 «Про внесення змін до форми Податкової декларації з рентної плати», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28.11.2016 за № 1539/29669 (далі – Наказ № 927), внесено ряд змін. Наказ № 927 опубліковано в офіційному бюлетені «Офіційний вісник України» від 30.12.2016 № 101 і з цієї дати він набрав чинності.

       Змінами до форми Податкової декларації з рентної плати передбачено доповнення поля 1    декларації базовим звітним періодом – місяць.

       Також затверджено нові додатки до декларації:

-Додаток 21 — Розрахунок з рентної плати за користування надрами для видобування вуглеводневої сировини;

-Додаток 41 — Розрахунок з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України;

-Додаток 101 — Розрахунок з рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами;

-Додаток 111 — Розрахунок з рентної плати за транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України.

        Відповідно до норм Податкового кодексу України базовий податковий (звітний) період для рентної плати дорівнює календарному кварталу, для рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за видобування нафти, конденсату, природного газу, у тому числі газу, розчиненого у нафті (нафтового (попутного) газу), етану, пропану, бутану, рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України та рентної плати за транспортування нафти і нафтопродуктів магістральними нафтопроводами та нафтопродуктопроводами, транзитне транспортування трубопроводами аміаку територією України, дорівнює календарному місяцю.

         Згідно з нормами Податкового кодексу України звітувати за новою формою декларації з рентної плати потрібно буде: в лютому 2017 р. За січень 2017 року (місячна звітність); в другому кварталі 2017 р. За перший квартал 2017 року (квартальна звітність).

Рівненська ОДПІ

        Про це повідомила начальник Рівненської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області Ірина Олендер.

      За її словами протягом січня-грудня 2016 року до Центрів обслуговування платників Рівненської ОДПІ звернулися 170931 платників податків, які отримали консультаційні, інформаційні, адміністративні послуги, подавали податкову звітність.

      Понад  28 тисяч  адміністративних послуг надано платникам податків за 2016 рік.

Найбільш запитуваною є послуга з видачі картки платника податків. У січні-грудні 2016 року їх видано 17333.

       За реєстрацією книг обліку розрахункових операцій до ЦОПів звернулись 2732 СПД та 314 за реєстрацією РРО.

Надано 2058 витягів з реєстру платників єдиного податку.

      Довідок про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюються органами Державної фіскальної служби України отримали 482 платника.

Для зручності нагадуємо адреси Центрів обслуговування платників Рівненської ОДПІ:

-          по Рівненському району: 33023, м. Рівне, вул. Відінська, 8, 3 поверх, каб. 325;

-          по Березнівському району : 34600, м. Березне, вул. Київська, 11;

-          по Гощанському району : 35400, смт. Гоща, вул. Незалежності, 31;

-          по Здолбунівському району : 25700, м. Здолбунів, вул. Василя Жука, 1А;

-          по Корецькому району: 34700, м. Корець, вул. вул.. Київська, 59;

-          по Костопільському району: 35000, м. Костопіль, вул. С. Руданського,5;

-          по Острозькому району: 35800, м. Остріг, вул. Східна, 82.  

Рівненська ОДПІ

  Саме скільки єдиного податку сплачено до місцевого бюджету за січень-грудень  2016 року суб’єктами господарювання, які працюють на спрощеній системі оподаткування. З них, як зазначила начальник Рівненської ОДПІ Ірина Олендер, майже 56 відсотків або 55,4 млн. гривень – це вклад – фізичних осіб-підприємців.

       За її словами, наповнення бюджету досягнуто завдяки вдосконаленню обслуговування платників податків і створення комфортних умов для діяльності малого та середнього бізнесу. Від коштів місцевої скарбниці залежить фінансування соціальних проектів, а відтак і добробут наших громадян.

       Посадовець також повідомила у яких розмірах із 2017 року сплачується єдиний податок для 1-ї та 2-ї груп .Так, відповідно до пп. 1, 2 п. 30 розділу І Закону України від 20.12.2016 № 1791-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році» із 01.01.2017 р. ставки єдиного податку дорівнюватимуть:

- для єдинників групи 1 – у відсотках (фіксовані ставки) до розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого законом на 1 січня податкового (звітного) року (з 01 січня 2017 року – 1600 грн);

- для єдинників групи 2 – у відсотках (фіксовані ставки) до розміру мінімальної заробітної плати, установленої законом на 1 січня податкового (звітного) року (з 01 січня 2017 року – 3200 грн).

        Тобто,  з 2017 року фіксовані ставки єдиного податку встановлюються сільськими, селищними, міськими радами та радами об’єднаних територіальних громад для фізичних осіб – підприємців, які провадять господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць:

- для 1-ї групи платників єдиного податку – у межах до 10% розміру прожиткового мінімуму (до 160 грн);

- для 2-ї групи платників єдиного податку – у межах до 20% розміру мінімальної заробітної плати (до 640 грн).

Рівненська ОДПІ

 З 4 січня поточного року набрала чинності Постанова Нацбанку від 25.11.2016р. № 407, якою внесені зміни щодо граничної суми розрахунків готівкою за участю фізичних осіб зі 150 тис. грн. до 50 тис. грн.  

       Вказане обмеження стосується розрахунків між фізичною особою та підприємством (підприємцем) протягом одного дня  та фізичних осіб між собою за договорами купівлі-продажу, які підлягають нотаріальному посвідченню.

       Щодо сум, які перевищують 50000 гривень, їх мають право здійснювати фізичні особи шляхом перерахування коштів з поточного рахунку на поточний рахунок, внесення та/або перерахування коштів на поточні рахунки (у тому числі у депозит нотаріуса на окремий поточний рахунок у національній валюті).

       Додатково нагадаємо, що стосується готівкових розрахунків підприємств (підприємців) між собою, то їх гранична межа протягом одного дня  не може перевищувати 10000 гривень.

Рівненська ОДПІ

  Рівненська ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області звертає увагу фізичних осіб –підприємців, які працюють на загальній системі оподаткування, про суттєві зміни  в оподаткуванні  їхніх доходів.

       З  1 січня поточного року у зв’язку із нововведеннями, внесеними Законом України 21.12.2017 року №1797 в статтю 177 Податкового кодексу, до доходу підприємця в сфері роздрібної торгівлі не включаються суми акцизного податку з реалізації підакцизних товарів.

        Окрім того, до переліку витрат таких суб’єктів господарювання включаються суми ЄСВ, суми податків, зборів, які пов’язані з проведенням господарської діяльності ФОПа (за винятком ПДВ для фізособи-підприємця, зареєстрованого як платник ПДВ,  акцизного податку, податку на доходи фізичних осіб із доходу від господарської діяльності та податку на майно). До витратної частини можна також  додавати платежі, сплачені за одержання ліцензій на провадження певних видів господарської діяльності підприємцем, одержання дозволу, іншого документа дозвільного характеру, які пов’язані з його господарською діяльністю.

        Варто звернути увагу на підпункт 177.4.5 Кодексу, в якому зазначені витрати, які не включаються до складу витрат підприємця. А саме, витрати, не пов’язані з провадженням господарської діяльності ФОПа; витрати на придбання, самостійне виготовлення основних засобів та на придбання нематеріальних активів, які підлягають амортизації; а також витрати на придбання та утримання основних засобів подвійного призначення. Окрім того, не дозволяється включати до складу витрат – документально не підтверджені витрати.

        Нововведеннями підприємцям надано право за власним бажанням нараховувати та включати до складу витрат амортизацію ОЗ та нематеріальних активів за умови ведення окремого обліку таких амортизаційних витрат.

       Як виняток не підлягають амортизації та повністю включаються до складу витрат звітного періоду витрати на проведення ремонту, реконструкції, модернізації та інших видів поліпшення основних засобів, а також витрати на ліквідацію основних засобів (у частині залишкової вартості).

        При цьому підприємці не мають право амортизувати ОЗ подвійного призначення, а саме земельні ділянки, житлову нерухомість і легкові та вантажні автомобілі. 

Рівненська ОДПІ

  Нещодавно фахівцями Головного управління ДФС у Рівненській області та Рівненської ОДПІ був проведений семінар для платників податків на якому присутніх ознайомили з новаціями у 2017 році в оподаткуванні та надали практичну допомогу в їх застосуванні.

        Зокрема було наголошено про особливості нарахування та сплати  податку на доходи фізичних осіб та  єдиного внеску, про зміни в спрощеній системі оподаткування та низку доповнень до Податкового кодексу України щодо функціонування електронного кабінету, а також про інші зміни в законодавстві.

         Також під час семінару учасники розглянули зміни в адмініструванні податку на додану вартість, податку на прибуток підприємств, плати за землю, єдиного внеску та акцизного податку.

          Крім того, податківці розповіли про проведення у 2017 році кампанії декларування доходів громадян, одержаних у минулому  році та детально зупинилися на усіх питаннях, внесених до порядку денного семінару.

          Учасники заходу активно задавали питання фахівцям, щодо особливостей діяльності фізичної особи-підприємця, порядку сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне страхування тощо.  В свою чергу співробітники фіскальної служби надали практичні поради, які підприємці зможуть застосувати у своїй роботі.

Рівненська ОДПІ

1. Своєчасна та повна сплата податків – основа наповнення бюджету. Розгляд звернень    громадян.

2. Електронне адміністрування ПДВ: деталі,тонкощі та вимоги.

3.Податок на прибуток: порядок подання декларації та сплати податку. Порядок оподаткування суб’єктів спрощеної системи оподаткування.Зміни в застосуванні РРО.

4.Податок на доходи фізичних осіб. Порядок заповнення та подання Податкового розрахунку за ф. № 1-ДФ.Військовий збір:нарахування,сплата. Благодійна допомога учасникам АТО.

5. Новини Пенсійного законодавства. Єдиний соціальний внесок.

6.Оплата праці та трудові відносини.

Вартість надання послуг  – 60,00 грн.

Семінар відбудеться:

27 січня 2017 р.

о 14 00 год

в  Здолбунівській  районній державній адміністрації на  першому поверсі (зал засідань).