Загалом до Зведеного бюджету спрямовано 1151,1 млн. гривень податків і зборів, які адмініструють у Рівненській ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області. З них  Державний бюджет отримав 417,0 млн. гривень. Більшість надходжень до Державної скарбниці забезпечено за рахунок податку на додану вартість в сумі – 141,4 млн. гривень, податку на доходи фізичних осіб в сумі 130,0 млн. гривень, податку на прибуток підприємств в сумі 45,9 млн. гривень.

       До місцевих скарбниць спрямовано  – 734,1 млн. гривень. 

       Зокрема до місцевих бюджетів Рівненського району надійшло 247,7 млн. гривень, Березнівського району – 79,4 млн. гривень, Гощанського району – 71,7 млн. гривень, Здолбунівського району – 110,3 млн. гривень, Корецького району – 49,6 млн. гривень, Костопільського району – 111,1 млн. гривень, Острозького району 34,6 млн гривень та м. Остріг – 29,7 млн. гривень.

       Основні надходження до місцевих бюджетів забезпечено за рахунок податку на доходи фізичних осіб – 389,9 млн. гривень, земельного податку – 106,6 млн. гривень, єдиного податку - 99,8 млн. гривень.

       Зауважимо, податківці займаються не лише адмініструванням податків, забезпеченням надходжень до бюджетів, але й постійно роз’яснюють платникам податків норми Податкового кодексу України. Крім того, на даному етапі забезпечується контроль за повнотою нарахування податкових зобов’язань, своєчасністю виплати заробітної плати та вживаються заходи по недопущенню її виплати без сплати податку з доходів фізичних осіб.                        Проаналізовані звернення громадян, систематично проводиться роз’яснювальна робота щодо користування сервісами податкової служби, в т.ч. «Пульсом». Також, роз’яснюються переваги подання звітності в електронному вигляді. Для зручності платників у приміщенні інспекції працює підрозділ, який надає послуги з безкоштовного виготовлення електронних ключів.

Рівненська ОДПІ

Протягом 2016 року для забезпечення обороноздатності країни з доходів платників Березнівського, Гощанського, Здолбунівського, Корецького, Костопільського та Рівненського районів  до державного бюджету перераховано 40,4 млн. гривень військового збору. Про це повідомили податківці.

         За їхніми словами, надходження військового збору значно збільшились  в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Це свідчить про високу відповідальність та сумлінність працедавців міста і районів та інших податкових агентів, які зобов’язані перераховувати з доходів фізичних осіб півтора відсотка військового збору на потреби армії.

         Нагадаємо, військовим збором оподатковуються доходи у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, які виплачуються платнику у зв’язку з трудовими відносинами. Крім того, військовий збір стягується з виграшу в державну та недержавну грошову лотерею, виграшу гравця, отриманого від організатора азартної гри, з доходів, які платник отримав згідно з цивільно-правовими договорами (договори підряду) за виконання робіт (надання послуг), сума яких відображається в акті приймання-передачі виконаних робіт (наданих послуг) та ряд інших, які підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб.

        Платниками збору також є фізичні особи – підприємці, крім тих, що обрали спрощену систему оподаткування. Відповідно у поточному році військовим збором у розмірі 1,5 відс. оподатковуються доходи, визначені  ст. 163 Податкового кодексу, зокрема, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід платника податку.

Рівненська ОДПІ

 Рівненська ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що 3 січня 2017 року ввійшов в дію Закону України від 03.11.2016 р. № 1724-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо усунення адміністративних бар'єрів для експорту послуг».

      Документ мінімізує адміністративні бар'єри під час процедур укладення зовнішньоекономічних контрактів, зарахування валютного виторгу, а також бухгалтерського обліку та фінансової звітності.

       Відтепер укладення зовнішньоекономічних договорів буде можливим не лише в письмовій, але і в електронній формі. Закон також закріплює заборону банкам вимагати переклад документів українською мовою, у разі якщо вони оформлені англійською, рахунок (інвойс) визнаватиметься первинним документом і може бути підписаний за допомогою особистого підпису, аналога власноручного підпису, електронного підпису або електронного цифрового підпису, електронного підпису одноразовим ідентифікатором.

        При цьому первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.

        Такі зміни сприятимуть переходу від електронних закупівель до електронного укладання контрактів та покращенню інвестиційного клімату в Україні.

Рівненська ОДПІ

 Рівненська ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області нагадує фізичним особам – підприємцям – платникам єдиного податку другої і третьої груп, що у відповідності до норм п. 296.10 ст. 296 Податкового кодексу України у разі перевищення в календарному році обсягу доходу понад 1000000 гривень для таких платників єдиного податку незалежно від обраного виду діяльності є обов'язковим застосування реєстраторів розрахункових операцій.

       Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначені Законом України від 6 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

       Застосування реєстратора розрахункових операцій розпочинається з першого числа першого місяця кварталу, наступного за виникненням такого перевищення, та продовжується у всіх наступних податкових періодах протягом дії свідоцтва платника єдиного податку.

Рівненська ОДПІ

                  Порядок отримання відомостей з Державного реєстру встановлено в розділі X Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків, затвердженого Наказом Міністерства доходів і зборів України 10.12.2013 №779, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 26 грудня 2013 р. за N 2211/24743 (далі - Положення).

         Для отримання відомостей про себе з Державного реєстру фізична особа повинна звернутися особисто або через уповноважену особу до контролюючого органу за своїм місцем проживання, або за місцем отримання доходів, або за місцезнаходженням іншого об’єкта оподаткування, подати документ, що посвідчує особу, та заяву (додаток 13).         Уповноважена особа додає до заяви довіреність, засвідчену в нотаріальному порядку, на отримання відомостей про джерела доходів/доходи (після пред’явлення повертається) та її копію, документ, що посвідчує особу такого представника, та ксерокопію (з чітким зображенням) документа, що посвідчує особу довірителя.

         Контролюючий орган протягом п’яти робочих днів з дня звернення фізичної особи надає відомості з Державного реєстру за формами, наведеними в додатках 14 та 15 до цього Положення.

         Фізичні особи, які не мають постійного місця проживання в Україні або тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, отримання доходів, місцезнаходження іншого об’єкта оподаткування, можуть звернутися за отриманням відомостей з Державного реєстру до будь-якого контролюючого органу. У такому разі строк видачі відомостей може бути продовжено до десяти робочих днів.

Рівненська ОДПІ

            Рівненська ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що правовідносини в частині оренди майна регулюються, зокрема, пунктом 1 статей 283 та 284 Господарського кодексу України. Рентна плата за спеціальне використання води обчислюється виходячи з фактичних обсягів використаної води, лімітів використання води, ставок плати та коефіцієнтів. За обсяги води, переданої водокористувачем-постачальником іншим водокористувачам без укладення з останніми договору на поставку води, рентна плата обчислюється і сплачується таким водокористувачем-постачальником (пп. 255.11.2 п. 255.11 ст. 255 Кодексу).

        Якщо господарська діяльність суб'єкта господарювання полягає в наданні нерухомого майна в оренду, то такий суб'єкт господарювання - орендодавець отримує економічну вигоду від послуг оренди, розмір якої залежить, у тому числі, від наявності водозабезпечення нежитлових приміщень та розміру понесених орендодавцем витрат на утримання внутрішньобудинкових мереж в таких приміщеннях.

         Таким чином, якщо суб'єктом господарювання - орендодавцем приміщення було укладено договір на поставку води з підприємством, що надає послуги з централізованого водопостачання, а орендарями приміщень не було укладено окремі договори на поставку води, такі передані обсяги води вважаються об'єктом оподаткування рентною платою водокористувача-постачальника.

         Тобто суб'єкт господарювання, що здійснює використання води виключно для власних питних та санітарно-гігієнічних потреб, при наданні приміщень (нежитлових або житлових) обчислює та сплачує рентну плату за всі обсяги води, переданої ним через підприємство, що надає послуги з централізованого водопостачання до суб'єктів господарювання - водокористувачів, які здійснюють оренду об'єктів нерухомості (п. 255.3 ст. 255 Кодексу).

        Якщо водокористувачами – орендарями приміщень укладено окремий договір на поставку води з підприємством, яке надає послуги з централізованого водопостачання до орендованих об'єктів нерухомості та обсяги отриманої води використовуються як для здійснення господарської (виробничої) діяльності, так і для задоволення власних питних і санітарно-гігієнічних потреб, такі суб'єкти господарювання самостійно обчислюють та сплачують рентну плату за обсяги фактично використаної ними води. При цьому суб'єкт господарювання – орендодавець приміщення не є платником рентної плати за такі обсяги води, використані орендарями.

Довідково: до зведеного бюджету за 11 місяців 2016 року від платників Рівненської ОДПІ надійшло 1772 тис.гривень рентної плати за спеціальне використання води. З них до місцевих бюджетів мобілізовано 886,1 тис. гривень.

Рівненська ОДПІ

             Платниками податків, які обслуговуються у Рівненській ОДПІ з початку 2016 року надійшло 1023,1 млн. гривень, що на 276 млн. гривень більше податків ніж за відповідний період 2015 року. Про це повідомив в.о. начальника Рівненської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області Володимир Матвійчук.

        До державного бюджету за відповідний період забезпечено надходження за 11 місяців цього року - 366,9 млн. гривень. Основну частку надходжень склали податок на додану вартість з вироблених в Україні товарів в сумі 125,8 млн. гривень, податок на доходи фізичних осіб – 111,0 млн. гривень податок на прибуток – 41,9 млн. гривень.

        Місцеві бюджети за період січень - листопад 2016 року поповнилися на 656,2 млн. гривень, з них:

- 332,9 млн. гривень - податок з доходів фізичних осіб;

- 76,0  млн. гривень – акцизний податок.

- 98,2  млн. гривень -  плати за землю;

- 94,7 млн. гривень- єдиний податок.

        За словами посадовця, стабільні надходження до бюджетів – результат свідомого підходу платників  до сплати податків, усвідомлення, що саме так вони можуть допомогти сприяти розвитку країни та  регіону.

Рівненська ОДПІ

         Відповідно до п. 293.1 ст. 293 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 рок № 2755-VI зі змінами та доповненнями ставки єдиного податку для платників першої - другої груп встановлюються у відсотках (фіксовані ставки) до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, та третьої групи - у відсотках до доходу (відсоткові ставки).

       Пунктом 293.2 ст. 293 ПКУ визначено, що фіксовані ставки єдиного податку встановлюються сільськими, селищними та міськими радами для фізичних осіб - підприємців, які здійснюють господарську діяльність, залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць:

-для першої групи платників єдиного податку - у межах до 10 відсотків розміру мінімальної заробітної плати;

-для другої групи платників єдиного податку - у межах до 20 відсотків розміру мінімальної заробітної плати.

       Згідно з п. 293.3 ст. 293 ПКУ відсоткова ставка єдиного податку для платників третьої групи встановлюється у розмірі:

-3 відсотки доходу - у разі сплати податку на додану вартість згідно з ПКУ;

-5 відсотків доходу - у разі включення податку на додану вартість до складу єдиного податку.

       Для фізичних осіб - підприємців, які здійснюють діяльність з виробництва, постачання, продажу (реалізації) ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння, ставка єдиного податку встановлюється у розмірі, визначеному п.п. 2 п. 293.3 ст. 293 ПКУ.

       Згідно з п. 293.4 ст. 293 ПКУ ставка єдиного податку встановлюється для платників єдиного податку першої - третьої групи (фізичні особи - підприємці) у розмірі 15 відсотків:

1) до суми перевищення обсягу доходу, визначеного у п.п. 1, 2 і 3 п. 291.4 ст. 291 ПКУ;

2) до доходу, отриманого від провадження діяльності, не зазначеної у реєстрі платників єдиного податку, віднесеного до першої або другої групи;

3) до доходу, отриманого при застосуванні іншого способу розрахунків, ніж зазначений у главі 1 розд. ХIV ПКУ;

4) до доходу, отриманого від здійснення видів діяльності, які не дають права застосовувати спрощену систему оподаткування;

5) до доходу, отриманого платниками першої або другої групи від провадження діяльності, яка не передбачена у п.п 1 або 2 п. 291.4 ст. 291 ПКУ відповідно.

       У разі здійснення платниками єдиного податку першої і другої груп кількох видів господарської діяльності застосовується максимальний розмір ставки єдиного податку, встановлений для таких видів господарської діяльності (п. 293.6 ст. 293 ПКУ).

       У разі здійснення платниками єдиного податку першої і другої груп господарської діяльності на територіях більш як однієї сільської, селищної, міської ради або ради об’єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, застосовується максимальний розмір ставки єдиного податку, встановлений цією статтею для відповідної групи таких платників єдиного податку (п. 293.7 ст. 293 ПКУ).

З цим та іншими роз’ясненнями можна ознайомитися у Загальнодоступному інформаційно-довідковому ресурсі ДФС України (дане роз’яснення у категорії 107).

Рівненська ОДПІ

       Рівненською ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області  з метою упередження порушень та для забезпечення безумовного дотримання вимог податкового законодавства проводяться відповідні контрольно-перевірочні заходи.

       Постійне надходження до бюджетів податків та інших обов’язкових платежів є важливим чинником належного функціонування держави, запорукою успішного соціального, економічного розвитку та добробуту, розвитку місцевого самоврядування громадян. Проте не всі платники податків сумлінно виконують один із найголовніших обов’язків перед державою, вдаються до різних порушень податкового законодавства — від несвоєчасної сплати податків, зборів та інших обов’язкових платежів до бюджету відповідного рівня до умисного ухилення від їх сплати.

        Так за січень — вересень 2016 року працівниками Рівненської ОДПІ було проведено 10 планових та 85 позапланових документальних перевірок юридичних осіб, за результатами яких було донараховано 6966,1 тис.грн.

        Крім цього, проведено 9 документальних планових перевірок фізичних осіб – підприємців згідно плану — графіку, 123 документальних позапланових перевірок фізичних осіб – підприємців в зв’язку з припиненням підприємницької діяльності. За результатами перевірок донараховано 1662,2 тис.грн.

Рівненська ОДПІ

          «Роз’яснювальна робота залишається ключовою складовою у формуванні високої податкової культури у платників податків», - зазначив під час чергового засідання «круглого столу» заступник начальника Рівненської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області Андрій Остапенко.

       Представникам бізнесу розповіли про порядок реєстрації в органах ДФС реєстраторів розрахункових операцій, книг обліку розрахункових операцій та розрахункових книжок затверджений  наказом ДФС України від 14.06.2016року за № 514.

       Також у ході засідання учасникам нагадали про застосування електронних сервісів від ДФС України, які розміщені на веб-порталі за адресою:www.sfs.gov.ua

       Зокрема присутнім нагадали про відповідальність за допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору та закликали працювати тільки у правовому полі, не порушуючи законодавство про працю.

       На завершення заходу Андрій Остапенко подякував всім за плідну співпрацю та запевнив представників бізнесу у підтримці та наданні необхідної професійної допомоги у питаннях роз’яснення податкового законодавства.

       Всі присутні на заході отримали зразки друкованої продукції та вичерпні відповіді на свої запитання.

Рівненська ОДПІ

        За словами начальника Рівненської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області Ірини Олендер, саме таку суму спрямували спрощенці до місцевої казни впродовж 9-ти місяців поточного року. Це на 20,1 млн. грн. (або на 47,6%) більше, якщо порівнювати цей показник з досягненнями відповідного періоду минулого року.

        Cеред платників податків, що використовують спрощену систему оподаткування, значну питому вагу – 38,8 млн. грн. єдиного податку сплатили фізичні особи – підприємці. Підприємства з початку року спрямували до бюджету 23,5 млн. грн. цього податку.

        Податківці нагадують платникам податків про можливість користування сервісом «Реєстр платників ЄП», розміщеним на офіційному веб-порталі ДФС. Електронний сервіс «Реєстр платників єдиного податку» розміщений на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС (www sfs.gov.ua) у режимі «Інформація з реєстрів» відкритої частини електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія), а також у вкладці «Інформація з реєстрів» в меню електронних сервісів на головній сторінці веб-порталу ДФС. Для перевірки даних про взяття на облік платників податків достатньо здійснити пошук за податковим номером (серією та номером паспорта) або найменуванням платника податків.

Рівненська ОДПІ