Рівненська ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області нагадує про Електронний сервіс «Дані про взяття на облік платників», який розміщений на головній сторінці офіційного веб-порталу ДФС (sfs.gov.ua) у режимі «Інформація з реєстрів» відкритої частини електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія).

      Також, сервіс можна знайти у вкладці «Інформація з реєстрів» в меню електронних сервісів на головній сторінці веб-порталу ДФС.

      Для перевірки даних про взяття на облік платників податків достатньо здійснити пошук за податковим номером/серією та номером паспорта або найменуванням платника податків/ПІБ.

Після обробки запиту можна отримати наступні відомості про взяття на облік платників:

- найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім'я, по батькові (для фізичної особи);

- дату та номер запису про взяття на облік;

- найменування та ідентифікаційний код контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.

Рівненська ОДПІ

З початку 2016  року платники ПДВ Рівненської області сплатили до державного бюджету  571,7  млн. грн. податку на додану вартість, що на 165,6  млн. грн. більше ніж за відповідний період минулого року. В тому числі сільськогосподарськими товаровиробниками  сплачено 22,8 млн. грн. податку на додану вартість.

ГУ ДФС у Рівненській області

У січні – вересні  2016 року суб’єкти господарювання  юридичні особи Рівненщини, платники єдиного податку  третьої – четвертої групи,  спрямували до бюджету 69,5 млн. грн.,  єдиного податку, що на 21,9  млн. грн. перевищило надходження аналогічного періоду минулого року.

За словами заступника начальника ГУ ДФС у Рівненській області Олени Дімітрук, на сьогоднішній день своєчасне та в повній мірі надходження податків і зборів до місцевих бюджетів має велике значення, адже місцеві бюджети є безпосереднім джерелом видатків на потреби громади, і єдиний податок – це одне із стабільних джерел наповнення нашої місцевої казни.

Нагадаємо, що триває звітний період для платників єдиного податку третьої групи. Відповідно до норм Податкового кодексу України їм необхідно подати податкову декларацію платника єдиного податку не пізніше 10 листопада 2016 року. Сплатити визначене в декларації податкове зобов’язання слід не пізніше 20  листопада 2016 року.

ГУ ДФС у Рівненській області

Право на податкову знижку мають громадяни, які протягом 2015 року отримували дохід у вигляді заробітної плати, сплачували податок на доходи фізичних осіб та понесли витрати:

-  на навчання закладам освіти за себе або членів сім’ї першого ступеня споріднення;

-  у вигляді сплати процентів за користування іпотечним житловим кредитом;

-  на оплату вартості державних послуг, пов’язаних з усиновленням дитини;

-  на будівництво (придбання) доступного житла;

-  на переобладнання транспортного засобу, у зв‘язку з використанням біопалива;

-  інші.

Повний перелік витрат, які включаються до податкової знижки, зазначено у статі 166 Податкового кодексу України.

Підстави для нарахування податкової знижки із зазначенням конкретних сум відображаються платником податку у декларації про майновий стан і доходи за 2015 рік, яку необхідно подати до податкової інспекції за місцем проживання (реєстрації в паспорті) до 31 грудня 2016 року.

Якщо платник податку до кінця податкового року, наступного за звітним, не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, таке право на наступні податкові роки не переноситься.

ГУ ДФС у Рівненській області

Сьогодні десятки тисяч патріотів нашої держави знаходяться на Сході країни, на передовій, захищаючи свободу, незалежність та територіальну цілісність України. Не залишилися осторонь і працівники податкової міліції Рівненщини. Так у складі добровольців спецпідрозділу податкової міліції ДФС „Фантом”, шестеро наших колег у складі зведених оперативних мобільних груп спільно з співробітниками інших правоохоронних органів, здійснюють контроль за переміщенням осіб, протидіють незаконному перевезенню товарів через лінію розмежування між Україною та тимчасово окупованими територіями у Донецькій та Луганській областях, а також протидіють тероризму, захищають суверенітет України.

Нещодавно в ході чергової ротації із зони проведення антитерористичної операції повернувся ще один співробітник податкової міліції, який пліч-о-пліч із військовими ЗСУ, прикордонниками, працівниками СБУ гідно та сумлінно забезпечував виконання поставлених завдань у зоні АТО.

Після теплої зустрічі він вирушить до найрідніших людей та друзів. Згодом, після кількаденного відпочинку, приступить до виконання своїх безпосередніх обов’язків.

ГУ ДФС у Рівненській області

З початку 2016 року платники транспортного податку Рівненщини перерахували до місцевих бюджетів 1,35 мільйонів гривень. Індикативні показники виконано на 301 відсоток, перевиконання склало 901 тисячу гривень.

Нагадуємо, що у зв’язку з набранням чинності з 1 січня Закону України від 24 грудня 2015 року №909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» суттєвих змін зазнав порядок справляння транспортного податку. Тепер об’єктом оподаткування транспортним податком є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п’яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня (1,03 млн.грн.) (у 2015 році транспортний податок сплачували власники з автомобілів, які використовувалися до 5 років та мали об’єм циліндрів двигуна понад 3 тис. куб. см.).

Перелік автомобілів, вартість яких перевищує 750 мінімальних заробітних плат, визначається за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України та публікується на веб-сайті Мінекономрозвитку.

Платниками транспортного податку як і торік є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти.

ГУ ДФС у Рівненській області

За дев‘ять місяців 2016 року платники податків Рівненщини перерахували до Зведеного бюджету 14,5 млн. грн. екологічного податку. З цієї суми 80 відсотків, або 11,6 млн. грн. було зараховано до спеціального фонду місцевих бюджетів. Решта 2,9 млн. грн. – до загального фонду Державного бюджету України.

На сьогодні у територіальних органах фіскальної служби регіону зареєстровано понад три тисячі юридичних та фізичних осіб - платників екологічного податку, котрі здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення, скиди забруднюючих речовин безпосередньо у водні об’єкти, розміщують відходи у спеціально відведених для цього місцях чи на об’єктах.

«Екологічний податок є основним джерелом фінансування заходів, спрямованих на захист оточуючого середовища, мінімізацію негативного впливу на нього господарської діяльності та раціональне використання природних ресурсів», - зазначив перший заступник начальника ГУ ДФС у Рівненській області Анатолій Клячук.

ГУ ДФС у Рівненській області

Таку суму рентних платежів за чотири місяці цього року перерахували до державного та місцевого бюджетів платники податків Рівненщини.

Основну частку податків за користування природними багатствами отримує місцевий бюджет. За січень - вересень він поповнився на 66,1 млн. грн. рентних платежів. Ще  47,5  млн. грн. надійшло до державного бюджету.

Рівненські лісові угіддя  досить суттєво поповнюють скарбницю: майже 51,3 млн. грн. сплачено рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів надійшло до місцевих бюджетів  області, що на 10,5 млн. грн. перевищує минулорічні показники, відповідно держаний бюджет отримав 21 млн. грн.

Понад 22,2 млн. грн. надійшло до зведеного бюджету за спеціальне використання води, що на 2,2 млн.грн. більше аналогічного періоду минулого року.

Відповідно плата за користування надрами поповнила зведений бюджет на 15,7 млн. грн.

Варто зазначити, що рентні платежі, частина яких надходить до місцевої скарбниці, мають велике значення для фінансування потреб місцевих громад, реалізації соціальних програм, відновлення природних ресурсів.

ГУ ДФС у Рівненській області

 

За використання землі місцеві бюджети області отримали майже 238 мільйонів  гривень

За 9 місяців поточного року сума надходжень плати за землю, яка надійшла до місцевих скарбниць регіону від землекористувачів та власників землі  склала 237,5 млн. грн., що перевищило минулорічний показник на 93,9 млн. грн. Юридичними особами сплачено 198,9 млн. грн., відповідно надходження за рахунок сплати фізичних осіб склали 38,7 млн. грн.

Працівники Головного управлінні ДФС у області звертають увагу власників землі і землекористувачів – юридичних осіб та громадян щодо своєчасності розрахунків із бюджетом. Адже кошти, у вигляді земельного податку та орендної плати за землю, спрямовуються до скарбничок місцевих громад на її розвиток або вирішення соціально-економічних питань.

Нагадаємо, плата за землю включає в себе два види обов’язкових платежів – земельний податок та орендну плату. Перший сплачують власники землі та землекористувачі, другий – орендарі земельних ділянок, як фізичні, так і юридичні особи.

ГУ ДФС у Рівненській області.

 

           Днями в Острозькому відділенні Рівненської ОДПІ відбулася зустріч з представниками громадського об’єднання підприємців, профспілок та представників громадської ради при ГУ ДФС у Рівненській області. Предметом зустрічі стало обговорення новацій у податковому та митному законодавстві, стабільне наповнення бюджетів усіх рівнів, проблемні питання, які виникають у роботі суб’єктів господарювання та нового проекту податкової реформи.

        Захід проходив за участю заступника начальника ГУ ДФС у Рівненській області Олени Дімітрук та  начальника Рівненської ОДПІ Ірини Олендер.

        Розпочинаючи зустріч заступник начальника ГУ ДФС у Рівненській області Олена Дімітрук зазначила, що у зв’язку з постійними змінами податкового законодавства у суб’єктів господарювання виникає чимало запитань до податківців, тому проведення роз’яснювальних заходів відіграє важливу роль у процесі якісного обслуговування платників податків.

         Начальник Рівненської ОДПІ Ірина Олендер наголосила представникам бізнесу, що представлений Мінфіном законопроект спрямований на покращення інвестиційного клімату в Україні за рахунок спрощення податкової системи, підвищення прозорості та якості адміністрування податків.

         Учасники заходу в цілому позитивно оцінили норми проекту податкової реформи, однак зауважили, що необхідно зробити перехідний період щодо запровадження повноцінного функціонування «Електронного кабінету платника».

        В ході зустрічі представники бізнесу та громадськості висловили ряд зауважень та пропозицій щодо адміністрування податків.

       Окрім того, Ірина Олендер нагадала присутнім, що неприбуткові організації до 1 січня 2017 року повинні привести свої установчі документи у відповідність із нормами Податкового кодексу України.

       По завершенні зустрічі присутні мали можливість отримати особисту консультацію, пораду та обмінялися досвідом своєї роботи.

Рівненська ОДПІ

     За підсумками січня-вересня 2016 року платники податків, які перебувають на обліку у Рівненській ОДПІ Головного управління ДФС у Рівненській області сплатили 360,9 млн. грн. єдиного соціального внеску в т.ч. роботодавці Березнівського району та м. Березне – 59,6 млн.грн., роботодавці Гощанського району перерахували 30,2 млн. грн., роботодавці Здолбунівського району - 42,9 млн.грн., роботодавці Корецького району – 21,0 млн. грн., роботодавці Костопільського району - 58,6 млн. грн., роботодавці Рівненського району – 111,7 млн. грн., роботодавці Острозького району та м. Остріг – 36,9 млн. грн. єдиного внеску.            Зокрема, у вересні суб’єкти господарювання сплатили 41,5 млн.грн. єдиного внеску. Про це повідомила  начальник Рівненської ОДПІ Ірина Олендер.

       Посадовець наголосила, що єдиний внесок нараховується у розмірі 22% від мінімальної заробітної плати, яка з 1 травня 2016 року становить 1450 грн., а з 1 грудня її розмір зросте до 1600 грн. Тобто, мінімальний страховий внесок до грудня 2016 року буде 319 грн. за місяць (1450 грн. х 0,22), а з 1 грудня – 352 грн. (1600 грн. х 0,22).

       Також, Ірина Олендер нагадала, що з 1 липня поточного року для платників єдиного внеску розширено функції електронного сервісу Державної фіскальної служби «Електронний кабінет платника» (cabinet.sfs.gov.ua), що дало можливість надсилати звіт щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування за новими формами.

Рівненська ОДПІ

 Нещодавно в Рівненській ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області відбувся черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з начальником відділу погашення боргу Тетяною Петлівчук на тему: «Погашення податкового боргу».

         Пропонуємо Вашій увазі відповіді на деякі із запитань, які надійшли від платників податків під час сеансу телефонного зв’язку "гаряча лінія":

Яке майно ФОП не може бути використане як джерело погашення податкового боргу?

      Відповідно до п. 87.3 ст. 87 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VІ із змінами та доповненнями не можуть бути використані як джерела погашення податкового_боргу_платника_податків:
     -майно платника податків, надане ним у заставу іншим особам (на час дії такої застави), якщо така застава зареєстрована згідно із законом у відповідних державних реєстрах до моменту_виникнення_права_податкової_застави;
     -майно, яке належить на правах власності іншим особам та перебуває у володінні або користуванні платника податків, у тому числі (але не виключно) майно, передане платнику податків у лізинг (оренду), схов (відповідальне зберігання), ломбардний схов, на комісію (консигнацію); давальницька сировина, надана підприємству для переробки, крім її частини, що надається платнику податків як оплата за такі послуги, а також майно інших осіб, прийняті платником податків у заставу чи заклад, довірче та будь-які інші види агентського управління;
     -майнові права інших осіб, надані платнику податків у користування або володіння, а також немайнові права, у тому числі права інтелектуальної (промислової) власності, передані в користування такому платнику податків без права їх відчуження;
    - кошти кредитів або позик, наданих платнику податків кредитно-фінансовою установою, що обліковуються на позичкових рахунках, відкритих такому платнику податків, суми акредитивів, що виставлені на ім’я платника податків, але не відкриті, суми авансових платежів;
     -майно, вільний обіг якого заборонено згідно із законодавством України;
     -майно, що не може бути предметом застави відповідно до Закону України «Про заставу»;
     -кошти інших осіб, надані платнику податків у вклад (депозит) або довірче управління, а також власні кошти юридичної особи (фізичної особи – підприємця), що використовуються для виплат заборгованості з основної заробітної плати за фактично відпрацьований час фізичним особам, які перебувають у трудових відносинах з такою юридичною особою.

Які терміни списання «безнадійного» податкового боргу?

       Списання здійснюється щокварталу протягом двадцяти календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку, передбаченого для подання податкової декларації (розрахунку) за звітний (податковий) квартал.

Яка передбачена відповідальність, якщо СГ своєчасно не сплачує розстрочені суми податкового боргу (грошових зобов’язань)?

       Відповідно до п.п. 100.12.2 п. 100.12 ст. 100 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI зі змінами та доповненнями (далі - ПКУ) у разі якщо платник податків порушує умови погашення розстроченого грошового зобов’язання чи податкового боргу або відстроченого грошового зобов’язання чи податкового боргу, то договори про розстрочення (відстрочення) можуть бути достроково розірвані з ініціативи контролюючого органу.
     Пунктом 4.6 Порядку розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 № 574, визначено, що з дня, наступного за днем розірвання договору, на розстрочені (відстрочені) суми, що залишились не сплаченими, нараховуються пеня та штраф у розмірах, передбачених ПКУ.

Чи підлягає списанню заборгованість платника податків по ЄСВ?

       Сума недоїмки не підлягає списанню, зокрема в разі укладення з платником єдиного внеску мирової угоди відповідно до вимог Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», крім випадків повної ліквідації юридичної особи або смерті фізичної особи, визнання її безвісно відсутньою, недієздатною, оголошення померлою та відсутності осіб, які, відповідно до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» несуть зобов’язання із сплати єдиного внеску.

      Строк давності щодо стягнення сум недоїмки по ЄСВ, штрафів та нарахованої пені не застосовується.

За яких умов контролюючі органи мають право на звернення до суду із заявою про визнання боржника банкрутом?

       Відповідно до п.п. 20.1.39 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VІ зі змінами і доповненнями (далі – ПКУ) контролюючі органи мають право звертатися до суду із заявами щодо порушення справ про банкрутство.
     Статтею 1 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» зі змінами і доповненнями (далі – Закон) визначено:
     боржник – це суб’єкт підприємницької діяльності (юридична особа або фізична особа - підприємець), неспроможний виконати протягом трьох місяців свої грошові зобов’язання після настання встановленого строку їх виконання, які підтверджені судовим рішенням, що набрало законної сили, та постановою про відкриття виконавчого провадження, якщо інше не передбачено Законом.
     кредитор – це юридична або фізична особа, а також органи доходів і зборів та інші державні органи, які мають підтверджені у встановленому порядку документами вимоги щодо грошових зобов’язань до боржника.
     Право на звернення до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство мають боржник, кредитор (п. 2 ст. 10 Закону).
     Справа про банкрутство порушується господарським судом, якщо безспірні вимоги кредитора (кредиторів) до боржника сукупно становлять не менше трьохсот мінімальних розмірів заробітної плати, які не були задоволені боржником протягом трьох місяців після встановленого для їх погашення строку, якщо інше не передбачено Законом (п. 3 ст. 10 Закону).
     Таким чином, контролюючі органи (кредитори) мають право на звернення до суду у разі якщо безспірні вимоги кредитора (кредиторів) до боржника сукупно становлять не менше трьохсот мінімальних розмірів заробітної плати, які не були задоволені боржником протягом трьох місяців після встановленого для їх погашення строку.

Рівненська ОДПІ