Державна фіскальна служба України доопрацювала електронний сервіс Електронний кабінет платника (оновлена версія) в частині розширення функціональних можливостей режиму «Інформація з реєстрів».

       Зокрема, створено нову вкладку «Реєстр неприбуткових організацій та установ», що забезпечує оприлюднення та пошук даних щодо платників податків, яких включено до нового Реєстру неприбуткових установ та організацій (інформація оприлюднюється відповідно до пункту 12 Постанови Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 р. №440 «Про затвердження Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій, включення неприбуткових установ та організацій до Реєстру та виключення з Реєстру»).

       Також  найближчим часом за допомогою електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) буде надано можливість подання реєстраційної заяви за формою 1-РН в електронному вигляді.

       Звертаємо увагу, що реєстраційна заява за ф.№1-РН може бути подана засобами електронного зв'язку в електронному вигляді, якщо установчі документи неприбуткової організації оприлюдненні на порталі електронних сервісів відповідно до Закону України  «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (абзац п'ятий пункту 6 Постанови №440).

       Нагадуємо, що інформація з реєстрів ДФС, яка є відкритою та загальнодоступною, оприлюднюється у відкритій частині електронного сервісу «Електронний кабінет платника» в режимі реального часу. Користувачі мають можливість завантажити, зберегти та роздрукувати оприлюднену інформацію.

Рівненська ОДПІ

    Рівненська ОДПІ звертає увагу громадян на те, що з метою реалізації права на отримання податкової знижки електронний сервіс Державної фіскальної служби України «Електронний кабінет платника (оновлена версія)» надає можливість подати до органу ДФС декларацію про майновий стан і доходи в електронному вигляді.
   Для реалізації права на отримання податкової знижки громадянину необхідно подати до податкової інспекції за місцем своєї податкової адреси (реєстрації) річну податкову декларацію про майновий стан і доходи до 31 грудня 2016 року. Детальна інформація щодо порядку отримання податкової знижки, форми і порядку складання та подання декларації розміщена на офіційному веб - порталі служби у розділі «Декларування доходів громадян» за посиланням- http://sfs.gov.ua/deklaruvannya-dohodiv-gromadyan-2016/.
   Електронний сервіс «Електронний кабінет платника (оновлена версія)» надає можливість заповнити, зберегти та роздрукувати декларацію. Подати декларацію в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису платник може у закритій частині (особистий кабінет) електронного сервісу. Для отримання безкоштовного ключа електронного цифрового підпису платникам потрібно звернутися до фахівців сектору реєстрації користувачів при ГУ ДФС у Рівненській області за адресою: м. Рівне, вул. Відінська, 8, 3-й поверх, каб. 319. Телефон для довідок: (0362)69-26-27.
    Нагадаємо, що існують деякі обмеження права платників податку на одержання податкової знижки, зокрема, якщо платник податку не скористався правом на нарахування податкової знижки за наслідками звітного податкового року, то таке право на наступні податкові роки не переноситься.

Рівненська ОДПІ

    Рівненська ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що наказом Міністерства фінансів України від 25.05.16 №503 „Про затвердження змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства фінансів України” внесено зміни, зокрема до форми податкової декларації з податку на додану вартість, яка затверджена наказом від 28.01.16 №21.
   Відтак зміни вносяться у додатку 5 (Д5) до податкової декларації з податку на додану вартість. З таблиці 1 виключені рядки «30000000000» та «50000000000» та з таблиці 2 – рядок «усього за основною ставкою та ставкою 7».
    Викладено у новій редакції примітку «*» додатку 9 (Д9), у додатку 10 (Д10) змінено рядок 11.1 таблиці 2 та 3. Крім того, викладено в новій редакції додатки 2 (Д2) та 3 (Д3).
    Подання податкової звітності за формою, яка враховує такі зміни, вперше має здійснюватися за звітний період серпень 2016 року (граничний термін подання 20.09.2016), IV квартал 2016 року (граничний термін подання 10.02.2017).
    Детальніше про ці та інші зміни йдеться у листі ДФС України від 22.07.2016 №24830/7/99-99-15-03-02-17.

Рівненська ОДПІ

    Рівненська ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області повідомляє, що платники єдиного податку І та ІІ груп, які здійснюють кілька видів господарської діяльності, повинні застосовувати максимальний розмір ставки податку, встановленої для обраних видів діяльності. Це також стосується і ситуації, коли фізичні особи-підприємці-платники єдиного податку здійснюють діяльність на територіях більш як однієї сільської, селищної або міської ради.
    Так, для платників І групи максимальний розмір податку становить 10% мінімальної заробітної плати. Для платників ІІ групи – 20%. Сплата єдиного податку здійснюється за місцем податкової адреси.
    Нагадуємо, що фіксовані ставки єдиного податку встановлюються сільськими, селищними та міськими радами для фізичних осіб-підприємців. Залежно від виду господарської діяльності, з розрахунку на календарний місяць, розмір ставки податку становить:
- для І групи платників – у межах до 10% розміру мінімальної заробітної плати;
- для ІІ групи – у межах до 20% розміру мінімальної заробітної плати.
    Порядок нарахування, розміри та строки сплати єдиного податку регулюються розділом XIV Податкового кодексу України.

Рівненська ОДПІ

    В Рівненській ОДПІ відбулась зустріч за «круглим столом» за участі заступника нальника управління податків і зборів з фізичних осіб Андрія Пашечка, та представників малого та середнього бізнесу.
    Андрій Пашечко коротко ознайомив присутніх із змінами у законодавстві.
    Проінформував роботодавців про недопустимість та можливі правові наслідки через використання робочої сили з порушенням трудового законодавства, а також наголосив про важливість для них оформлення трудових відносин належним чином.
   Під час зустрічі розглядалося питання своєчасності та повноти виплати заробітної плати найманим працівникам і легалізації трудових відносин між суб’єктами господарювання і працівниками.
   На завершення заходу, Андрій Пашечко наголосив платникам податків на необхідності приведення зарплати у відповідність до чинних норм, а також повідомив про можливу адміністративну відповідальність за порушення трудового законодавства, та подякував за розуміння та співпрацю, та запросив учасників зустрічатись частіше, аби спільно вести діалог у майбутньому.

Рівненська ОДПІ

    Суб’єкт господарської діяльності, який здійснюватиме будь-які операції, визначені абзацом другим п.п. 14.1.212 п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу (далі ПК), є особою, яка реалізує пальне, і відповідно до п.п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 ПК є платником акцизного податку.
    Згідно з п.п. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 Кодексу особи, які здійснюють реалізацію пального, підлягають обов’язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб – підприємців, до початку здійснення реалізації пального.
    Абзацом другим п.п. 14.1.212. п. 14.1 ст. 14 ПК визначено, що реалізація пального для цілей розділу VI ПК – це, зокрема, будь-які операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України на підставі договорів купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, комісії, доручення (у тому числі передача на комісійну/довірчу реалізацію), поруки, інших господарських та цивільно-правових договорів або за рішенням суду, іншого компетентного державного органу чи органу місцевого самоврядування за плату (компенсацію) або без такої, які передбачають перехід права власності або права розпорядження, а також передачу (відпуск, відвантаження) пального на підставі договорів про виробництво із сировини замовника.
    У випадку, коли придбане Товариством пальне використовується виключно для власних потреб і Товариство не укладало будь-яких договорів, відповідно до абзацу другого п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПК, обов’язок реєструватися платником акцизного податку з реалізації пального згідно з п.п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 ПК не виникатиме, оскільки така операція не є реалізацією пального у розумінні абзацу другого п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПК.
    У разі якщо Товариство планує здійснювати операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального іншим особам чи будь-які інші операції з пальним на митній території України, які визначені в абзаці другому п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПК, то до початку здійснення таких операцій воно повинно зареєструватися платником акцизного податку з реалізації пального та складати акцизні накладні на такі обсяги реалізації, а також на обсяги пального, що використовується для власного споживання, зареєструвавши накладні в Єдиному реєстрі акцизних накладних згідно з п. 231.1 ст. 231 ПК.
  Детальніше у листі ДФС України від 20.07.2016р. №24565/7/99-99-15-03-03-17 за посиланням http://sfs.gov.ua/podatki-ta-zbori/zagalnoderjavni-podatki/aktsizniy-podatok/listi-dps/260471.html.

Рівненська ОДПІ

Нещодавно у Рівненській ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області відбувся сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з начальником відділу обслуговування платників Сергієм Гордієвським на тему: «Сервіси ДФС». Пропонуємо найбільш актуальні питання-відповіді.

Де на офіційному веб - порталі ДФС можна ознайомитися з даними реєстру осіб, які здійснюють операції з товарами, та інформацію про осіб, які зняті з обліку в митницях ДФС.
Інформація щодо Реєстру осіб, які здійснюють операції з товарами, та інформація про осіб, які зняті з обліку в митницях ДФС, оприлюднена на офіційному веб-порталі ДФС (http://sfs.gov.ua) в рубриці Інформація з реєстрів/Реєстр осіб, які здійснюють операції з товарами.

Що собою являє сервіс «Електронний кабінет платника податків» ?
Електронний кабінет платника податків – це персональне автоматизоване робоче місце платника, в якому можна працювати без використання спеціально встановленого клієнтського застосування. Даний сервіс є захищеним, персоналізованим та безпечним. За його допомогою платник податків має змогу підготувати, заповнити та надіслати податкову звітність в електронному вигляді, переглянути дані про стан розрахунків з бюджетом та інше.Для роботи в Електронному кабінеті платника податків необхідно мати відповідне обладнання та програмне забезпечення, а також електронні ключі.

Чи потрібно платнику податків заключати з контролюючим органом договір про визнання електронних документів при поданні звітності через сервіс «Електронний кабінет платника податків»?
Онлай-сервіс «Електронний кабінет платника податків» надає можливість платникам податків безкоштовно підготувати і подати у режимі реального часу до контролюючих органів електронну звітність (за винятком звітів з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних), а також переглянути інформацію щодо стану їх розрахунків з бюджетом, зокрема інформацію про заборгованість зі сплати податків і зборів.
3 метою забезпечення однакового підходу до приймання звітності засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб, для визначеного пп. в) п. 49.3 ст. 49 Податкового кодексу України способу подання та дотримання усіма платниками норм Інструкції з підготовки І подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку (наказ Державної податкової адміністрації України від 10.04.2008 № 233) платнику податків необхідно укласти договір з контролюючим органом.

Чи можна через сервіс дізнатися про ризики щодо діяльності партнерів по бізнесу?
Так. Для цього варто скористатися електронним сервісом «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», який дає змогу оцінити податкові ризики діяльності з вашим партнером по бізнесу, чи можливо не є платником ПДВ, є банкрутом чи відсутній за визначеною в установчих документах адресою. «Реєстр платників ПДВ» - сервіс, що інформує про зареєстрованих платників ПДВ (діючі реєстрації); «Анульована реєстрація платників ПДВ» допоможе дізнатися про осіб, позбавлених реєстрації як платників ПДВ за заявою платника податку, з ініціативи контролюючих органів чи за рішенням суду. «Перевірка свідоцтва платника єдиного податку» – за допомогою цього сервісу можна впевнитись в тому, що свідоцтво платника єдиного податку є дійсним.

Як перевірити термін дії посиленого сертифіката ЕЦП?
Перевірити термін дії посиленого сертифіката можна за допомогою надійного засобу електронного цифрового підпису «ІІТ Користувач ЦСК-1», який можна завантажити на офіційному інформаційному ресурсі Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (http://www.acskidd.gov.ua) у розділі «Програмне забезпечення», вкладка «Надійні засоби електронного цифрового підпису».
В меню програми «Переглянути сертифікати» із всього переліку сертифікатів необхідно вибрати сертифікат або додати його за допомогою кнопки «Імпортувати». Для отримання інформації щодо посиленого сертифіката, в тому числі і терміну його дії, слід натиснути на вибраний сертифікат подвійним кліком лівої кнопки миші. Детальну інформацію про посилений сертифікат можна переглянути обравши пункт «Детальна інформація».

Як перевірити статус сертифіката ЕЦП (чинний, заблокований, скасований)?
Перевірити статус посиленого сертифіката можна за допомогою надійного засобу електронного цифрового підпису «ІІТ Користувач ЦСК-1», який можна завантажити на офіційному інформаційному ресурсі Акредитованого центру сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (http://www.acskidd.gov.ua) у розділі «Програмне забезпечення», вкладка «Надійні засоби електронного цифрового підпису».
В меню програми «Переглянути сертифікати» із всього переліку сертифікатів необхідно вибрати сертифікат або додати його за допомогою кнопки «Імпортувати». Для отримання інформації щодо статусу сертифіката слід натиснути «Перевірити». Детальну інформацію про посилений сертифікат можна переглянути обравши пункт «Сертифікат».

Рівненська ОДПІ

    Днями в приміщенні Костопільського відділення Рівненської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області відбулась зустріч з представниками бізнесу щодо питань погашення податкового боргу за участі заступника начальника ОДПІ - начальника Костопільського відділення Ірини Котенко.
    На зустрічі очільниця відділення зауважила, що скорочення податкового боргу є одним із пріоритетних напрямів роботи. З метою скорочення податкового боргу податківці спільно з органами місцевої влади постійно проводять зустрічі з керівництвом найбільших підприємств-боржників. Адже ці додаткові надходження, направляються на виконання важливих на сьогодні соціальних зобов’язань перед громадянами.
    «В цілому, за січень-липень поточного року, податковий борг по Рівненській ОДПІ зменшився на 28804,6 тис. гривень», - повідомила Ірина Хотенко.
   За словами посадовця, від реалізації безхазяйного майна з початку року надійшло 152,1 тис. гривень: до місцевого бюджету – 70,9 тис. гривень ( при очікуваних 57,9 тис. гривень) та 81,2 тис. гривень – до державного (при очікуваних 60 тис. гривень).
    Податкові органи не зацікавлені у тому, щоб підприємства, які мають податковий борг, банкрутіли. Адже мета податківців - зберегти платника податків, як такого. З метою упередження виникнення податкового боргу та оздоровлення фінансового стану підприємств, які мають тимчасові фінансові труднощі, Податковим кодексом України передбачено надання розстрочень податкових зобов’язань та податкового боргу. Застосування процедури розстрочення надає можливість платнику своєчасно виконувати свої зобов’язання перед державою та уникнути накопичення боргів. Шляхом проведення поступових розрахунків з бюджетом, платники отримують можливість вийти із скрутного фінансового становища, залишитися платоспроможними, зберегти робочі місця.
    Також присутніх вкотре ознайомили з електронними сервісами ДФС, які є незамінними помічниками для платників податків. Їх користувачам відкривається безліч можливостей, зокрема можливість оцінити податкові ризики діяльності з потенційними бізнес – партнерами, мати доступ до нормативних і інформаційних документів з питань оподаткування, скористатися загальнодоступним інформаційно-довідковим ресурсом на наявність помилок тощо.
    Наприкінці зустрічі присутні отримали вичерпні відповіді на свої запитання.

Рівненська ОДПІ

    Протягом січня-липня 2016 року сума надходжень від сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування платниками Рівненської ОДПІ становить 282,6 млн. гривень. Зокрема, в липні поточного року до бюджету надійшло понад 36,9 млн. гривень. Найбільшу питому вагу в структурі надходжень єдиного внеску складає ЄСВ, нарахований роботодавцями на суми заробітної плати, винагороди за договорами цивільно-правового характеру, допомоги по тимчасовій непрацездатності. Про це повідомив в.о. начальника Рівненської ОДПІ ГУ ДФС у Рівненській області Володимир Матвійчук.
    Варто зазначити, що порівняно з аналогічним періодом минулого року загальна сума надходжень ЄСВ від платників Рівненської ОДПІ є меншою майже на 188,1 млн гривень. На це вплинуло те, що з початку 2016 року ставка ЄСВ знижена до 22%, в той час, як раніше вона коливалась від 36,2 і до 49,7% відповідно до класу професійного ризику. Ці зміни сприяють виведенню трудових відносин із тіні, легалізації та збільшенню заробітної плати українців, і позитивні тенденції в цьому плані вже помітні.
   Зауважимо, що єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За порушення норм законодавства про єдиний внесок до платників, на яких покладений обов'язок нараховувати, обчислювати та сплачувати єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів та пені.

Рівненська ОДПІ

    Рівненська ОДПІ повідомляє, що відповідно до п. 201.4 ст. 201 Податкового кодексу України податкова накладна може бути складена за щоденними підсумками операцій (якщо податкова накладна не була складена на ці операції) у разі:
- здійснення постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником податку), розрахунки за які проводяться через касу/реєстратори розрахункових операцій або через банківську установу чи платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника); - виписки транспортних квитків, готельних рахунків або рахунків, які виставляються платнику податку за послуги зв'язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер постачальника (продавця), крім тих, форма яких встановлена міжнародними стандартами;
- надання платнику податку касових чеків, що містять суму поставлених товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального та податкового номерів постачальника). Порядок заповнення податкової накладної затверджено наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267. У податковій накладній, яка складається за щоденними підсумками операцій у разі здійснення поставки товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (який не є платником ПДВ), суми розрахунків за касовими чеками, надрукованими протягом дня, та суми ПДВ за такими розрахунками зазначаються загальною сумою, що відповідає фактичній сумі виторгу та сумі ПДВ, яка відображена у Z-звіті. У разі якщо до Z-звіту включено суму поставки платнику ПДВ, на таку операцію було складено окрему податкову накладну, така сума поставки та відповідно сума ПДВ до зведеної податкової накладної, складеної за щоденними підсумками операцій, не включається.

Рівненська ОДПІ

    Рівненська ОДПІ повідомляє, що 26.07.2016 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій» (далі – Наказ № 547).
    Наказом № 547 затверджено:
-Порядок реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги);
-Порядок реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації операцій з купівлі-продажу іноземної валюти;
-Порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій;
-Порядок опломбування реєстраторів розрахункових операцій.
    Крім того, Наказом № 547 затверджено оновлені форми книг обліку розрахункових операцій (далі – КОРО), які доповнено колонками для відображення розрахунків за ставками акцизного податку та сум акцизного податку.
   Наказом № 547 передбачено звільнення суб’єктів господарювання від обов’язку відображати в КОРО та розрахункових книжках інформацію про розрахункові операції, що оподатковуються акцизним податком, та суми акцизного податку, якщо розрахункові документи, на підставі яких здійснюються записи, друкуються реєстраторами розрахункових операцій (далі – РРО), версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Державного реєстру РРО, до набрання чинності Наказу № 547.
    Разом з тим, до створення реєстру центрів сервісного обслуговування суб’єктам господарювання для реєстрації РРО до заяви про реєстрацію (перереєстрацію) РРО потрібно подавати до контролюючого органу також копію договору (або іншого документа), яким підтверджується право, надане виробником (постачальником) РРО центру сервісного обслуговування на проведення технічного обслуговування і ремонту відповідної моделі (модифікації) РРО.
    Також, Наказом № 547 визнано таким, що втратив чинність, наказ Міністерства доходів і зборів України від 28.08.2013 № 417 «Про затвердження нормативно-правових актів щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій».

Рівненська ОДПІ