Одним із напрямків роботи Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є забезпечення застрахованих осіб путівками до санаторно-оздоровчих закладів, якими надаються якісні послуги з лікування, медичної реабілітації та профілактики захворювань. При цьому максимально використовуються природні лікувальні ресурси, фізеотерапевтичні методи, а також забезпечуються належні культурно-побутові умови, що дозволяє оздоровити як дорослого так і дитину.
Протягом року ми отримуємо путівки у санаторії з різними напрямками лікування:
Санаторії «Авангард», «Курпати», «Судак» оздоровлять Вам органи дихання. «Ім. Пирогова», «Любінь Великий», «Немирів» та «Хмільник» потурбуються про органи опори та руху.
Санаторії «Київ плюс», «Лісова пісня», «Миргородкурорт», «Моршинкурорт», «Поляна», «Сонячне Закарпаття», «Трускавець» підлікують Вам органи травлення. «Карпати», «Нива»(Бердянськ), «Очаківське об’єднання» забезпечать покращення стану нервової системи та хребта.
Фонд постійно реалізує путівки до санаторно-курортних закладів за всіма напрямками оздоровлення. З початку 2013 року за путівками від Фонду покращили здоров’я 173 застрахованих особи Здолбунівського та Острозького районів. Допомогли у цьому кваліфікований персонал санаторіїв, високоякісне медичне обладнання та сучасні методи лікування.
Хочеться нагадати, що путівка видається застрахованій особі за її основним місцем роботи в період відпустки на підставі особистої заяви та медичної довідки про необхідність санаторно-курортного лікування (форма N 070/о). Комісія (уповноважений) із соціального страхування приймає рішення про виділення путівки тій чи іншій особі, визначає розмір часткової доплати (10-20% від загальної вартості в залежності від виду путівки).
Термін перебування, профіль лікування та відповідний перелік послуг, а також умови проживання, що входять до вартості, зазначаються на путівці та можуть бути уточнені у відповідального працівника Здолбунівської МВД.
Слід відмітити, що за незаконне використання путівки застрахована особа несе відповідальність згідно діючого законодавства.
Здолбунівською МВД запроваджено анкетування осіб, які оздоровлювались за путівками від Фонду, щодо якості лікування та послуг, що надавались санаторно-курортним закладом. Отже ми чекаємо від Вас відгуків у письмовому вигляді, адже тільки з Вашою допомогою Фонд зможе проконтролювати забезпечення належних умов для оздоровлення застрахованих осіб та членів їх сімей!
Шановні страхувальники! Ми піклуємося про здоров’я застрахованих осіб та пропонуємо розглянути можливість оздоровлення працівників, які потребують лікування, та врахувати результати розгляду при формуванні заявок для виділення путівок на санаторно-курортне лікування в 2013 – 2014 р.р. Пам”ятайте! Соціально захищений громадянин ознака міцної держави!
Якщо Ви бажаєте отримати більш детальну інформацію, звертайтеся: м.Здолбунів, вул. М.Грушевського 25/300 або за тел. (03652)2-55-56, 2-24-55, 2-55-38 (директор), м. Острог, тел. (03654) 3-02-05(щочетверга).


Провідний спеціаліст Здолбунівської Л.М.Прокопчук
міжрайонної виконавчої дирекції Фонду соціального
страхування з тимчасової втрати працездатності

Продовжуючи незмінну традицію щорічного дитячого літнього оздоровлення, Здолбунівська міжрайонна виконавча дирекція Рівненського обласного відділення ФСС з ТВП у 2013 р. створює можливість здешевлення за рахунок коштів Фонду путівок до літніх таборів. Завдяки цьому вартість однієї путівки при частковому фінансуванні зменшується на 882 грн. (при тривалості зміни в 21 день), що становить близько 40% повної вартості путівки.
Особливо приємною новиною є те, що в цьому році Фонд вперше забезпечує застрахованих осіб путівками в дитячі заклади оздоровлення, придбаними за повну вартість. Це означає, що при вартості путівки в середньому у 2200 грн, батьківська доплата складає лише 10%, тобто 220 грн.
Упродовж останніх років в Україні спостерігається тенденція до погіршення стану здоров’я серед дитячого населення, спричинена негативними факторами екологічного та соціально-економічного характеру. Тому метою Фонду в даному напрямку соціального захисту є збільшення кількості якісно оздоровлених дітей та забезпечення їхнього повноцінного відпочинку у спеціалізованих літніх таборах.
Станом на 20.07.2013 р. Здолбунівською міжрайонною ВД РОВ ФСС з ТВП вже забезпечене оздоровлення 648 дітей. Компенсація від Фонду часткової вартості путівок при цьому склала 217 тис. грн. Сума, направлена на здешевлення путівок, придбаних за повну вартість і реалізованих застрахованим особам за 10% становить 896 тис. грн.
У загальному за літній період планується оздоровити 795 дітей.

Здолбунівська міжрайонна виконавча дирекція
Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності

На календарі тиждень за тижнем непомітно промайнула перша половина літа. Попереду у нас «золота пора», яка у свою чергу нагадує про підготовку до зими. Цю магічну пору року просто обожнюють дітлахи, очікуючи несподіваних та смачних подарунків до зимових свят.
Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності починає приготування до привітання солодкими подарунками дітей застрахованих осіб перед днем Святого Миколая та новорічними святами. Для того, щоб зробити дітлахам справжнє свято і нікого не залишити ображеним, Здолбунівська міжрайонна виконавча дирекція сподівається на Ваше розуміння та тісну співпрацю.
Доводимо до Вашого відома, що закупівля новорічних подарунків здійснюється централізовано і проводиться завчасно, тому звертаємось до керівників та голів комісій із соціального страхування установ, підприємств та організацій з проханням терміново подати заявки на новорічні подарунки.

Телелефони для довідок: 2-55-56, 2-24-55 (Здолбунів) щодня та 3-02-05 (Острог) щочетверга.


Здолбунівська міжрайонна виконавча дирекція
Фонду соціального страхування з тимчасової
втрати працездатності

Органи Фонду у відповідності до Закону України „Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням” від 18.01.2001 № 2240 (далі – Закон) надають гарантоване державою матеріальне забезпечення громадянам, у тому числі, у зв’язку з втратою заробітної плати (доходу), внаслідок тимчасової втрати працездатності, вагітності та пологах.
Підставою для призначення такої допомоги є виданий у встановленому порядку листок непрацездатності, який, в свою чергу, без будь-якої затримки має бути переданий застрахованою особою страхувальнику (роботодавцю) для опрацювання, проведення нарахування та виплати.
Роботодавець самостійно не може приймати рішення про виплату працівникам допомоги за рахунок коштів Фонду. Органом, уповноваженим її призначати, є комісія (уповноважений) із соціального страхування, яка має бути створеною відповідно до Положення про комісію (уповноваженого) із соціального страхування підприємства, установи, організації, затвердженого постановою правління Фонду від 23.06.2008 № 25, одним із обов’язків якої є здійснення контролю саме за своєчасним отриманням працівниками певного виду допомог.
Далі відповідальна особа, як правило фінансовий працівник, проводить розрахунок, який регламентується Порядком обчислення середньої заробітної плати для розрахунку виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 26.08.2001 № 1266 (далі – Порядок № 1266).
У відповідності до статті 35 Закону, оплата перших п’яти днів тимчасової непрацездатності здійснюється за рахунок коштів роботодавця, починаючи з шостого дня - органами Фонду при умові подання страхувальником заявки – розрахунку на отримання фінансування для виплати застрахованим особам матеріального забезпечення.
Практика показує, що період від подання застрахованою особою листка непрацездатності до подання заявки щодо надання фінансування до дирекції вимірюється дуже часто тижнями, а іноді навіть місяцями.
У такому випадку застраховані особи, з суб’єктивної безвідповідальності чиновників, отримують несвоєчасно допомогу. При тому нерадиві страхувальники у деяких випадках прикриваються тим, що, мовляв, Фонд не перераховує коштів!
Фонд, як страховик, своєчасно виконує свої зобов’язання перед страхувальником в терміни та у відповідності до вимог чинного законодавства. Тобто, заявлені страхувальником кошти для виплати матеріального забезпечення застрахованим особам перераховуються в десятиденний термін, а на практиці навіть і швидше. Кошти зараховуються на спеціально відкритий страхувальником у банку окремий поточний рахунок і не можуть бути використані на інші цілі, окрім оплати листка непрацездатності.
Але і тут, для того, щоб застрахована особа своєчасно отримала допомогу, страхувальник повинен негайно провести списання грошей на його особистий рахунок (банківську картку) або отримати готівкою і видати у той же день по відомості.
Іноді бухгалтер не має бажання займатись нарахуванням одного листка непрацездатності, очікує коли таких документів, які засвідчують непрацездатність, збереться декілька або просто чекає термінів виплати заробітної плати. При цьому, при відсутності контролю зі сторони комісії із соціального страхування та керівництва підприємства, страждає, в першу чергу, застрахована особа, яка вимушена позичати гроші, маючи компенсацію втраченого заробітку, не нараховану і не виплачену з вини відповідальних працівників.
Таким чином, опрацювання листка непрацездатності, здійснення нарахування та фінансування, це досить складний механізм, всі частини якого мають працювати швидко та злагоджено, а винні у порушенні роботи цього механізму – нести відповідальність за неналежні дії або бездіяльність.
За консультаціями звертайтесь до працівників Здолбунівської міжрайонної виконавчої дирекції за адресою: м.Здолбунів, вул.М.Грушевського, 25/300 або за телефонами (03652) 2-24-55, 2-55-56 (Здолбунів), (03654) 3-02-05 (Острог, щочетверга).

Здолбунівська міжрайонна виконавча дирекція
Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності

Починається пора, яка приносить найбільше радості нашим дітям – літні шкільні канікули. І вже зараз варто подумати яким ми зробимо дитячий відпочинок. Перетвориться він на гайнування часу перед монітором чи телевізором, або стане змістовним, із новими знайомствами та нагодою покращити здоров”я власної дитини!
Кожного року Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності приймає участь в оздоровленні дітей, частково сплачуючи вартість путівки та даючи батькам приємну можливість оздоровити своїх дітей і весело та змістовно провести тим літо у дитячих оздоровчих закладах в межах Рівненської області.
В 2013 р. Рівненським обласним відділенням Фонду було проведено конкурсні торги, в результаті яких визначено перелік літніх закладів оздоровлення дітей по путівках, що будуть придбані Фондом і в подальшому реалізовані застрахованим особам за 10% від їх повної вартості. Що це означає? Це значить, що при середній вартості путівки у 2200 грн. сума батьківської доплати становитиме лише 220 грн. І це за 21 день якісного харчування та оздоровлення!
Крім того, застраховані особи мають можливість здешевлення путівок до інших дитячих таборів, які не потрапили у зазначений вище перелік („Сигнал”, „Експрес”, „Чайка”, „Корчагінець”, „Хрінники”). Доплата Фонду до вартості путівок таких закладів складає 884 грн.
На отримання путівок мають право батьки дітей шкільного віку, які офіційно працевлаштовані (в т.ч. наймані працівники приватних підприємців) та фізичні особи-підприємці, які заключили договір добровільного страхування.
Хороший відпочинок – запорука гарного настрою дитини та наступного легкого початку нового навчального року. Спільними зусиллями ми зможемо надати можливість нашим дітям чудово провести літо!
За довідками та додатковою інформацією звертатись безпосередньо до дирекції за адресою: м.Здолбунів, вул. М.Грушевського, 25/300 або за тел. (03652) 2-24-55, 2-55-38 (Здолбунів), (03654) 3-02-05 (Острог, щочетверга).


Здолбунівська міжрайонна виконавча дирекція
Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності

Останнім часом доволі часто постає питання призначення допомоги на поховання та надання необхідних документів для призначення допомоги.
Повідомляємо, що допомога на поховання надається у разі смерті застрахованої особи, а також членів сім'ї, які перебували на її утриманні (ст. 45 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням" від 18.01.2001 № 2240):
- дружини (чоловіка);
- дітей, братів, сестер та онуків, які не досягли 18 років або старших цього віку, якщо вони стали інвалідами до 18 років (братів, сестер та онуків - за умови, що вони не мають працездатних батьків), а студентів та учнів середніх професійно-технічних та вищих навчальних закладів з денною формою навчання - до 23 років;
- батька, матері;
- діда та баби за прямою лінією спорідненості.
При цьому, члени сім'ї, які мали самостійні джерела засобів до існування (одержували заробітну плату, пенсію тощо) не вважаються такими, що перебували на утриманні застрахованої особи.
Допомога надається застрахованій особі, члену її сім'ї або іншим юридичним чи фізичним особам, які здійснили поховання.
Допомога на поховання застрахованої особи призначається сім'ї померлого або особі, яка здійснила поховання, на підставі свідоцтва про смерть, виданого органом реєстрації актів громадянського стану (ч.4 ст.51 Закону 2240)
Допомога на поховання члена сім'ї застрахованої особи призначається застрахованій особі на підставі свідоцтва про смерть, виданого органом реєстрації актів громадянського стану, та довідки з місця проживання про перебування померлого члена сім'ї на утриманні застрахованої особи.
Постановою правління ФСС з ТВП від 16.11.2011 року № 55, що зареєстрована в Міністерстві юстиції України від 15 грудня 2011 року за №1453/20191, передбачена допомога на поховання в розмірі 2200 гривень.

Фонд соціального страхування
з тимчасової втрати працездатності

Травми невиробничого характеру на сьогоднішній день, на жаль, досить часті явища. Лише за перший квартал 2013 року у Здолбунівському та Острозькому районах зафіксовано 240 випадків невиробничого травматизму, які було оплачено за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, що на 15% вище рівня показника аналогічного періоду 2012 року. Як не дивно, але найбільшу питому вагу всіх нещасних випадків невиробничого характеру складають саме побутові травми. Це зазвичай нещасні випадки в будинках, дворах і на присадибних ділянках, під час відпочинку, під час ігор тощо. В усьому світі побутові травми становлять майже половину всіх травм, що виникають поза робочим часом, які за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням належать до страхових випадків.
Звичайно, від таких випадків ніхто з нас не може бути застрахований на 100 відсотків, однак про елементарні заходи власної безпеки варто пам’ятати.
У разі, коли уникнути нещасного випадку невиробничого характеру все ж таки не вдалось, слід дотримуватись порядку його обліку та розслідування. В цьому питанні необхідно користуватися Порядком розслідування та обліку випадків невиробничого характеру, затвердженого Постановою КМУ від 22.03.2001р. №270 (далі - Порядок). Згідно з п.2 Порядку, під нещасними випадками невиробничого характеру слід розуміти не пов’язані з виконанням трудових обов’язків травми, у тому числі отримані внаслідок заподіяних тілесних ушкоджень іншою особою, отруєння, самогубства, опіки, обмороження, утоплення, ураження електричним струмом, блискавкою, травми, отримані внаслідок стихійного лиха, контакту з тваринами тощо.
Пунктом 3 Порядку №270 чітко визначено нещасні випадки невиробничого характеру, які підлягають розслідуванню, але варто відзначити, що такі випадки розслідуються незалежно від того, чи був потерпілий у стані психічного розладу, алкогольного чи наркотичного сп’яніння. Ця процедура проводиться з метою визначення обставин та причин нещасного випадку, а на підставі результатів розслідування розробляються заходи щодо запобігання подібним випадкам, а також щодо вирішення питань соціального захисту потерпілих.
У разі, коли застрахована особа за результатами розслідування, отримала травму внаслідок алкогольного, наркотичного, токсичного сп’яніння або дій, пов’язаних з таким сп’янінням згідно п. 5 ст. 36 ЗУ «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» їй буде відмовлено в наданні допомоги по тимчасовій непрацездатності.
Відповідно до Порядку, нещасні випадки (за винятком групових), які сталися з працюючими особами, розслідуються комісією, утвореною організацією, де працює потерпілий, а рішення щодо розслідування нещасного випадку ухвалюється керівником організації на підставі звернення потерпілого або особи, яка представляє його інтереси, листка непрацездатності або довідки лікувально-профілактичного закладу. При цьому до уваги беруться пояснення потерпілого та свідчення очевидців, а у разу потреби - керівника органу (організації), на території чи об’єкті якого стався нещасний випадок.
Розслідування нещасних випадків із смертельними наслідками проводиться органами внутрішніх справ або прокуратури.
За результатами розслідування нещасного випадку складається акт за формою НТ (невиробничий травматизм). Необхідна кількість примірників акту визначається в кожному окремому випадку.
Пам’ятайте! Основою профілактики травматизму є з'ясування причин, обставин і умов походження нещасного випадку. Невиробничий травматизм через свою високу частоту і тяжкість, економічну та фізичну шкоду для потерпілих і складну організацію лікування має велике соціальне значення. До попереджувальних заходів належить навчання громадян загальним методам групового та індивідуального захисту під час виникнення нещасних випадків, що призводять до травми.

Спеціаліст 1-ї категорії
Здолбунівської МВД РОВ ФСС з ТВП М.М.Фільварченко

За статистичними даними кількість травм з року в рік постійно зростає. До 15% від їх загалу трапляється саме на виробництві. Аналіз причин показує, що більше половини нещасних випадків сталися через організаційні недоліки та похибки в роботі керівників підприємств, фахівців з охорони праці, адмінперсоналу. Частина з них відбулася через технічні причини – незадовільний технічний стан виробничих об'єктів, засобів виробництва, транспортних засобів. І лише 5% нещасних випадків на виробництві пов'язані із психофізіологічними чинниками
Однак, за яких би причин не сталося травмування, застрахована особа має право отримати в повному розмірі належну компенсацію заробітку, втраченого в результаті нещасного випадку. Не секрет, що іноді при виробничих травмах працівника переконують „піти назустріч” адміністрації підприємства і просто приховати факт настання такого випадку. А це має негативні наслідки!
Подібний випадок стався нещодавно на одному з підприємств, зареєстрованому у Здолбунівській міжрайонній виконавчій дирекції. Постраждалий К., виконуючи в лютому 2013 р. виробниче завдання, отримав важкі числені травми та опинився на лікарняному ліжку. На лікування була необхідна чимала сума коштів, можливе встановлення інвалідності та стійка втрата професійної працездатності.
Здавалося б, все зрозуміло! Варто провести розслідування згідно затвердженого порядку, оформити необхідні документи – і потерпілому буде оплачено втрату працездатності, відшкодовано витрати на лікування, а також виплачено одноразову допомогу за рахунок Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України.
Але, як виявилось, не все так просто! Тут починається справжня історія „ходіння по муках”! Не дивлячись на те, що травма сталася на виробництві, лікувальним закладом проведене освідчення потерпілого на стан алкогольного сп”яніння і засвідчено його відсутність, підприємство всіма силами намагається приховати випадок виробничого травматизму, викривлюючи реальні факти. За поясненнями опитаних потенційних свідків виявляється, що потерпілий, у свій вихідний день, ніким не помічений, потрапив на територію підприємства, самовільно, без будь-яких наказів та розпоряджень з боку адміністративного персоналу, долучився до ремонту транспортного засобу, яким керував згідно посадових обов”язків, і постраждав за власної вини. Це при всьому тому, що діставатись йому до роботи з місця проживання майже годину, а відповідальні особи підприємства мають в обов”язковому порядку контролювати дії працівників!
Одночасно, під час проведення розслідування, посадовими особами страхувальника здійснюється тиск на потерпілого та свідків з метою викривлення фактів. Колеги постраждалого починають давати хибні свідчення, плутаються у показах. В результаті роботи спеціальної комісії із розслідування нещасного випадку, створеної наказом по підприємству, травма визнається не пов”язаною з виробництвом, а це означає, що всі витрати на лікування, проведення медичних процедур, обстеження (томограф, УЗД, складні аналізи і т.п.), вартість ліків і всі інші в повному обсязі лягають на гаманці сім”ї потерпілого.
Ситуація дещо змінюється тільки після долучення до проведення розслідування органів прокуратури. Свідчення дивним чином міняються, а опис подій набуває логічного змісту.
В березні 2013 р., більше ніж за місяць від дати нещасного випадку, дружині потерпілого, з допомогою працівників Здолбунівської МВД ФССзТВП, вдається вирішити питання щодо проведення повторного розслідування за участю представників Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України. За результатами розгляду складено акт форми Н-1. Випадок визнаний таким, що пов”язаний із виробництвом.
Весь цей період (в зв”язку із невизначеністю ситуації) потерпілий від нещасного випадку не отримував компенсацію втраченого заробітку, тобто коштів, які так потрібні для відновлення здоров”я.
Тож підведемо підсумки! Працівник таки отримає те, що йому належить по закону. Однак, якщо раніше (у разі законного та своєчасного оформлення виробничої травми) посадові особи підприємства могли відбутись тільки адміністративними штрафами, то зараз можливі інші неприємні варіанти розвитку подій. При цьому застрахована особа може додатково у судовому порядку стягнути чималі суми в якості компенсації моральних збитків, отриманих під час неналежного проведення розслідування.
Якщо говорити алегорично, то чи варто у таких випадках шукати криву, вузьку стежку якщо є визначений законодавчо широкий, прямий шлях!?

Сергій Гридін директор Здолбунівської МВД ФССзТВП

Отримуємо путівки на санаторно-курортне лікування

4 кроки працівника підприємства, установи, організації для отримання путівки на санаторно-курортного лікування
Крок 1. Застрахована особа – працівник підприємства, установи, організації подає комісії (уповноваженому) із соціального страхування заяву про виділення путівки і довідку форми № 070/о, отриману в лікувальному закладі.
Крок 2. Комісія (уповноважений) із соціального страхування приймає рішення про виділення путівки застрахованій особі.
Крок 3. Застрахована особа вносить часткову оплату вартості путівки до каси страхувальника по основному місцю роботи застрахованої особи, у випадку відсутності каси оплата здійснюється через відділення банку на рахунок органу Фонду.
Крок 4. Підприємство, установа, організація видає застрахованій особі заповнену путівку на санаторно-курортне лікування.
Пам’ятка застрахованій особі:
- путівки на санаторно-курортне лікування видаються застрахованій особі виключно по основному місцю роботи;
- протягом року застрахованій особі може бути виділена лише одна путівка на санаторно-курортне лікування, що фінансується Фондом;
- путівка застрахованій особі видається в період відпустки;
- путівки надаються застрахованій особі з частковою оплатою: путівки для дорослих 20%, путівки для лікування дитини в супроводі дорослого 15%;
- комісія(уповноважений) з соціального страхування підприємства, установи, організації може приймати рішення про поділ путівки для спільного санаторно-курортного лікування застрахованої особи та члена її сім»ї що працює (дружини або чоловіка, які перебувають у шлюбі), у тому числі на іншому підприємстві (застрахованої особи), або її дитини віком від 4 до 18 років, а також для двох застрахованих осіб, що працюють на одному підприємстві, за умови попереднього отримання письмового погодження адміністрації санаторно-курортного закладу і терміну лікування кожної особи не менше 12 діб;
- Фізичній особі–підприємцю, яка уклала договір на добровільну участь у системі загальнообов’язкового державного соціального страхування з органами пенсійного Фонду, путівка видається за місцем обліку згідно з наказом директора міжрайонної виконавчої дирекції відділення Фонду. Відповідно за наявності наступних документів: особистої заяви, медичної довідки (форма №070/о), копій документа, що засвідчує особу, договору, квитанцій про сплату єдиного соціального внеску, довідки з пенсійного Фонду про сплату ЄСВ.
6 кроків підприємства, установи, організації для отримання путівки на санаторно-курортне лікування
Крок 1. Комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства, установи, організації організовує збір заяв та медичних довідок (форма № 070/о) від співробітників про необхідність санаторно-курортного лікування.
Крок 2. Комісія (уповноважений ) із соціального страхування подає в виконавчу дирекцію відділення Фонду по місцю обліку заявку про виділення путівок за рахунок коштів Фонду на санаторно-курортне лікування для застрахованих осіб та членів їх сімей.
Крок 3. Комісія (уповноважений) із соціального страхування отримує путівки у Фонду по накладній на підставі доручення, в якій вказується назва санаторно-курортного закладу, кількість путівок, їх номера, терміни заїзду, ціна путівок і їх загальна вартість.
Крок 4. Комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства, установи, організації приймає рішення про виділення путівки застрахованій особі на санаторно-курортне лікування.
Крок 5. Страхувальник перераховує виконавчій дирекції грошові кошти, отримані від працівника в касу підприємства, установи, організації у вигляді часткової сплати за санаторно-курортну путівку.
Крок 6. Комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства, установи, організації видає застрахованій особі заповнену путівку.
За більш детальною інформацією просимо Вас звертатись до Здолбунівської МВД РОВ ФСС з ТВП. Наша адреса: м. Здолбунів, вул. Грушевського, 25/300, або тел. (03652)2-55-56,
2-24-55, 2-55-38 (директор), м. Острог, тел. (03654)3-02-05 (щочетверга).
Крок 1
лікування





Часто, виходячи зранку з дому, ми не знаємо як пройде у нас день. Ніхто і ніколи не сподівається, що саме сьогодні з ним може статися щось не передбачене, що потягне за собою в кращому випадку тимчасову непрацездатність.
Не секрет, що іноді при виробничих травмах працівник „іде назустріч” адміністрації підприємства та приховує факт настання такого випадку. Адже для підприємства виробничий травматизм означає втрату матеріального стимулювання (якщо це передбачено колективним договором), проблеми з контролюючими органами та гарантований головний біль при документальному оформленні. Тому і показують виробничу травму, як побутову!
Пройшов час, працівник вилікувався, підприємство оплатило листок непрацездатності, надало одноразову матеріальну допомогу для усунення наслідків травми. Питання ніби-то й вирішилось за згодою та взаємним задоволенням сторін. Але, уявімо ситуацію, коли травма дає про себе знати через деякий період. У тому випадку, якщо при правильному оформленні виробничого травматизму працівник отримував би компенсацію на лікування за рахунок Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві, то тепер він купує ліки за власні кошти. Якщо ж завдана травма призведе до інвалідності або (не дай Боже!) смерті, то виплата пенсії працівнику або членам його сім”ї частково також проводиться за рахунок вказаного Фонду , тому її розмір завдяки такій доплаті буде вищий, ніж на загальних підставах.
Створюючи належні умови та здійснюючи заходи по охороні праці, підприємство тим самим запобігає випадкам виробничого травматизму, але уникнути їх повністю, нажаль, не вдається! Подбайте про своє здоров”я та соціальний захист!

Гридін С.В. Директор Здолбунівської міжрайонної виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності



Працівники Здолбунівської виконавчої дирекції РОВ ФСС з ТВП неодноразово піднімали та обговорювали питання створення та функціонування комісії (уповноваженого) із соціального страхування з представниками застрахованих осіб на семінарах та навчаннях, однак, як свідчить практика, майже кожен другий роботодавець (установа) має ряд порушень при перевірці правильності роботи такої комісії (уповноваженого). Тому, думаю, варто нагадати основні аспекти порушеної мною теми.
Комісія (уповноважений) із соціального страхування діє відповідно до частини 3 статті 50 ЗУ «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» і в своїй діяльності керується вказаним Законом, Постановою правління Фонду «Про затвердження Положення про комісію (уповноваженого) із соціального страхування підприємства, установи, організації» №21, а також іншими нормативно-правовими актами, що регулюють питання матеріального забезпечення та надання соціальних послуг за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням.
Відповідно до Положення про комісію із соціального страхування на підприємствах, установах, організаціях, у приватних підприємців, де використовується праця найманих працівників, незалежно від форм власності і господарювання в обов’язковому порядку створюється комісія із загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності витратами, зумовленими похованням (далі – комісія із соціального страхування).
Комісія із соціального страхування створюється на підприємствах, установах, організаціях, де працює понад 15 осіб. Якщо ж налічується 15 і менше працюючих, то на загальних зборах працівників обирається уповноважений із соціального страхування.
Комісія обирається на паритетних засадах з представників адміністрації та профспілкової організації або іншого уповноваженого найманими працівниками органу. Кількість членів комісії Положенням не визначено, тому це питання має вирішуватися у кожному конкретному випадку залежно від чисельності працюючих на даному підприємстві.
Спільним рішенням адміністрація підприємства і профспілковий комітет (або інший уповноважений найманими працівниками орган) визначають кількість членів комісії від кожної сторони та термін, на який комісія обирається. Далі кожна із сторін у рівній кількості делегує своїх представників до її складу. При цьому рішення про делегування представників до комісії із соціального страхування оформляються: роботодавцем - його наказом, представників застрахованих осіб - постановою виборного органу профспілкової організації або іншого уповноваженого найманими працівниками органу. Якщо на підприємстві є кілька профспілкових організацій, то в такому разі має бути створений об'єднаний представницький орган цих профспілок, який і повинен делегувати своїх представників до складу комісії. Свої обов'язки члени комісії виконують, як правило, на громадських засадах. До складу членів комісії насамперед повинні входити спеціалісти і працівники фінансової, соціальної та медичних служб, управлінських та кадрових структур.
Основною формою роботи комісії є засідання, що проводяться відповідно до затвердженого нею плану, але не рідше двох разів на місяць, які підтверджуються відповідно оформленим протоколом засідання комісії визначеного зразка.
Комісія приймає рішення про призначення (або про відмову в призначенні чи припинення виплат) допомоги у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, по вагітності та пологах, на поховання застрахованої особи, а також членів сім”ї, які перебували на її утриманні. При цьому комісія розглядає підставу і правильність видачі та продовження листків непрацездатності, інших документів, які є підставою для надання допомоги, а також:
- здійснює контроль за правильним нарахуванням сум матеріального забезпечення застрахованим особам і своєчасним направленням до робочих органів відділень Фонду відповідних заяв-розрахунків;
- бере участь у перевірках організації медичного обслуговування застрахованих осіб на підприємстві, дотримання хворими призначеного режиму лікування;
- проводить щоквартальний аналіз використання коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на підприємстві, веде облік осіб, які часто і довго хворіють, інформує власника або уповноважений ним орган та представника застрахованих осіб і вносить пропозиції з питань зниження рівня захворюваності;
- веде облік застрахованих осіб, їх дітей, а також осіб, які потребують санаторно-курортного лікування, оздоровлення у дитячих санаторіях.
Крім того, комісія приймає рішення про виділення путівок на санаторно-курортне лікування та до санаторіїв-профілакторіїв застрахованим особам та членам їх сімей, до дитячих оздоровчих закладів.
Відповідно змін до Положення про комісію із соціального страхування, комісія (уповноважений) із соціального страхування підприємства зобов’язана перевіряти не тільки підставу і правильність видачі листків непрацездатності, але й правильність їх заповнення.
Комісія із соціального страхування не є органом ні власника, ні профспілкового комітету. Проте вона підзвітна як адміністрації підприємства, так і профспілковому комітету. Крім того, робота комісії підлягає перевірці органами Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
Пам’ятайте! Відсутність комісії (уповноваженого) з питань соціального страхування з тимчасової втрати працездатності на підприємствах (організаціях, у приватних підприємців, що використовують найману працю) є порушенням ч.3 ст. 50 ЗУ «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» №2240 від 18.01.2001 р., що передбачає адміністративну відповідальність!


Спеціаліст 1-ї категорії
Здолбунівської МВД РОВ ФСС з ТВП М.М. Фільварченко