1. В чому полягає необхідність проведення третьої черги часткової мобілізації?
З метою підтримання обороноздатності держави та завершення проведення антитерористичної операції виникла необхідність проведення третьої черги часткової мобілізації.
Це обумовлено низкою чинників, а саме:
• необхідність посилення створених угруповань військ (сил);
• підвищення готовності держави, особливо її національної економіки, до відбиття збройної агресії з боку Російської Федерації.
За результатами проведення третьої черги часткової мобілізації буде:
• нарощено бойовий і чисельний склад угруповань військ (сил), особливо в зоні проведення антитерористичної операції;
• створено систему поповнення некомплекту і втрат в особовому складі;
• посилено державний кордон та нарощено сили і засоби територіальної оборони;
• посилено прикриття об’єктів транспортної інфраструктури та її відновлення.
Проведення третьої черги часткової мобілізації розпочинається з оприлюдненням відповідного Указу Президента України, що затверджений Верховною Радою України.
Завдяки двом попереднім чергам часткової мобілізації відмобілізовані та приведені у бойовий стан 53 військові частини Збройних Сил України та
18 частин інших військових формувань. Це дало змогу створити угруповання військ та сил, адекватних рівню загрози на березень — червень цього року, посилити охорону державного кордону на загрозливих напрямках, де і сьогодні йдуть бої за захист українського кордону, та запобігти вторгненню регулярних військ Росії на континентальну Україну як з Криму, так і з півночі, сходу та з придністровського напряму.
Водночас за останні тижні видимі успіхи нашої операції призвели до зміни тактики з боку Російської Федерації та підтримуваних нею бойовиків. З території Росії ведуться обстріли позицій наших військ. Російська Федерація збільшує обсяги з постачання незаконним бандформуванням, російським бойовикам на території Донецької та Луганської областей важкої бронетанкової техніки, артилерійських систем, у тому числі і реактивних систем залпового вогню, а також самохідних зенітно-ракетних систем протиповітряної оборони. За останні дні ми бачимо факти такої зміни тактики, коли бойовики, терористи обстрілюють пусту територію Російської Федерації, а у відповідь наноситься удар по наших позиціях, позиціях наших військ і під прикриттям оцих артилерійських ударів, які наносяться нібито у відповідь, робляться спроби прориву колон бронетехніки з Російської Федерації на територію України.
За таких умов, з метою збереження спроможності Збройних Сил України та інших військових формувань по виконанню бойових завдань в АТО, нарощування угруповань військ та сил для відбиття можливого вторгнення, а також планового перегрупування особового складу проводиться третя черга часткової мобілізації. Це дозволить додатково привести у бойовий стан 15 бойових частин та 44 частини бойового забезпечення для забезпечення потреб оборони. За умов проведення третьої черги часткової мобілізації буде також створено систему поповнення некомплекту в особовому складі та посилено ешелон охорони державного кордону та нарощено сили і засоби територіальної оборони, посилено складову з технічного прикриття об’єктів, транспортної інфраструктури та її відновлення.
Якщо в першій черзі мобілізації ми доукомплектовували переважно бойові частини, коли в першій черзі мобілізації ми мобілізовували, в першу чергу, тих спеціалістів, які мають спеціальність більш бойову, — десантників, гранатометників, людей, які вміють володіти оснащенням технічним, то зараз, в цій хвилі мобілізації, найбільший наголос робиться на постачання і забезпечення частин, забезпечення фронту. Тобто більше в цій мобілізації буде наголошено на забезпечення тих частин, які займаються підтримкою армії.
На даний момент, коли на сході, незважаючи на трагедії, незважаючи на те, що багато з наших солдат і бійців сьогодні знаходяться у важкому стані, але все-таки є видимий перелом. І для того, щоб ми змогли підтримати наших хлопців на передовій, для того, щоб ми змогли підсилити наші позиції і частково проводити ротацію там на місцях, нам необхідно сьогодні провести третю чергу часткової мобілізації. Вона передбачає 45 днів на відмобілізування.
2. Що означає часткова мобілізація та її термін — 45 діб, визначений Указами Президента України від 17.03.2014 № 303/2014, 06.05.2014 № 454/201 та від 21.07.2014 № 607/201?
Частковою є мобілізація, яка проводитися в окремих місцевостях держави, а також стосується певної частини національної економіки, Збройних Сил України, інших військових формувань, Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, підприємств, установ і організацій.
Згідно з Указом «мобілізація проводиться на території Вінницької, Волинської, Дніпропетровської, Донецької, Житомирської, Закарпатської, Запорізької, Івано-Франківської, Київської, Кіровоградської, Луганської, Львівської, Миколаївської, Одеської, Полтавської, Рівненської, Сумської, Тернопільської, Харківської, Херсонської, Хмельницької, Черкаської, Чернівецької, Чернігівської областей, міста Києва». Призов військовозобов’язаних буде проводитися в усіх зазначених областях у пропорційних обсягах.
Під час третьої черги часткової мобілізації буде приведено у бойовий стан 15 бойових частин та 44 частини бойового забезпечення для забезпечення потреб оборони.
Термін 45 діб — це визначений період часу, впродовж якого, згідно із Законом України «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», протягом 45 діб місцевими органами державної влади через військові комісаріати здійснюється призов військовозобов’язаних та техніки національної економіки для доукомплектування військових частин Збройних Сил України та інших військових формувань до штатів воєнного часу.
І протягом цих 45 днів Міністерство оборони, Національна гвардія України, прикордонники зможуть доукомплектувати ті частини, які сьогодні необхідні для того, щоб витіснити з України російських окупантів, витіснити російських бойовиків, які зараз окупували наші міста і вбивають мирних жителів.
Цей термін не стосується строку перебування на військовій службі військовослужбовців, призваних під час мобілізації, а стосується лише механізму призову на військову службу.
3. Коли та яким чином буде здійснено демобілізацію або ротацію призваних під час мобілізації?
Відповідно до Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу» звільнення (демобілізація) військовослужбовців, призваних на військову службу під час мобілізації, в особливий період, може бути здійснено за умови стабілізації воєнно-політичної обстановки навколо України, після оголошення рішення Президента України про демобілізацію, строки та порядок якої буде визначено відповідним Указом Президента України. Демобілізація буде проведена поетапно впродовж певного часу. В її ході буде проведено заміну військовослужбовців призваних під час мобілізації, на військовослужбовців, строкової служби без зниження рівня бойової готовності військових частин (установ).
Крім того, Верховною Радою України прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення оборонно-мобілізаційних питань під час проведення мобілізації», яким рекомендовано Президенту України спланувати поетапну заміну військовослужбовців, призваних під час мобілізації, за рахунок осіб, призваних на військову службу за призовом осіб офіцерського складу, військовослужбовців військової служби за контрактом та військовослужбовців строкової військової служби після їх відповідної підготовки.
Саме ротація підрозділів у зоні проведення антитерористичної операції є однією із цілей третьої черги часткової мобілізації. Але така ротація буде проводитися тільки у складі підрозділів і після їх відповідної підготовки.
На цей час, з метою організації фізичної та психологічної реабілітації військовослужбовців, які виконують обов’язки в зоні проведення антитерористичної операції, командирами військових частин уже надаються відпустки за сімейними обставинами.
4. Хто буде призваний і за якими критеріями (вік, здоров’я, професійна підготовка та інше)?
Підлягають призову на військову службу під час мобілізації військовозобов’язані громадяни України, які на підставі висновку (постанови) військово-лікарської комісії придатні до військової служби.
5. Хто не підпадає під дію часткової мобілізації?
Не підлягають призову на військову службу під час мобілізації категорії військовозобов’язаних, які зазначені у статті 23 Закону України від 21.10.1993 № 3543-ХІІ (зі змінами) «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», а саме:
заброньовані на період мобілізації та на воєнний час за органами державної влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, а також за підприємствами, установами і організаціями в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;
Довідково. Закон України від 21.10.1993 № 3543-ХІІ (зі змінами) «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію», стаття 25:
1. Бронюванню підлягають військовозобов’язані, які працюють в органах державної влади, інших державних органах, органах місцевого самоврядування та на підприємствах, в установах і організаціях, яким встановлено мобілізаційні завдання (замовлення), у разі, якщо це необхідно для забезпечення функціонування зазначених органів та виконання мобілізаційних завдань (замовлень).
2. Організація, порядок, обсяги та переліки посад і професій військовозобов’язаних, які підлягають бронюванню на період мобілізації та на воєнний час, визначаються цим Законом, актами Президента України та Кабінету Міністрів України.
• визнані відповідно до висновку військово-лікарської комісії тимчасово непридатними до військової служби за станом здоров’я на термін до шести місяців (з наступним проходженням військово-лікарської комісії);
• чоловіки, на утриманні яких перебувають п’ять і більше дітей віком до 16 років (такі чоловіки можуть бути призвані на військову службу у разі їх згоди тільки за місцем проживання);
• жінки, на утриманні яких перебувають діти віком до 16 років (такі жінки можуть бути призвані на військову службу в разі їх згоди і тільки за місцем проживання);
• зайняті постійним доглядом за особами, що його потребують, відповідно до законодавства України, в разі відсутності інших осіб, які можуть здійснювати такий догляд;
• народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим.
Крім того, відповідно до Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу » передбачено наступне.
Під час дії особливого періоду з військової служби звільняються військовослужбовці:
1) під час проведення мобілізації:
а) жінки, які мають дитину (дітей) віком до 16 років, якщо вони не висловили бажання продовжувати військову службу;
б) за станом здоров’я — на підставі висновку (постанови) військово-лікарської комісії про непридатність до військової служби в мирний час, обмежену придатність у воєнний час, якщо вони не висловили бажання продовжувати військову службу;
в) у зв’язку з позбавленням військового звання в дисциплінарному порядку;
г) у зв’язку з обвинувальним вироком суду, що набрав законної сили, яким призначено покарання у вигляді позбавлення волі, обмеження волі або позбавлення військового звання;
ґ) через такі сімейні обставини або інші поважні причини:
• виховання матір’ю (батьком) — військовослужбовцем, яка (який) не перебуває у шлюбі, дитини або кількох дітей, які з нею (з ним) проживають, без батька (матері);
• утримання матір’ю (батьком) — військовослужбовцем, яка (який) не перебуває у шлюбі, повнолітньої дитини віком до 23 років, якщо вона (він) є інвалідом I чи II групи;
• необхідність постійного стороннього догляду за хворою дружиною (чоловіком), дитиною, що підтверджується відповідним медичним висновком медико-соціальної експертної комісії для осіб віком понад 18 років чи лікарсько-консультативної комісії для осіб до 18 років;
• наявність у військовослужбовця трьох і більше дітей;
д) у зв’язку з проведенням організаційних заходів у порядку, визначеному Генеральним штабом Збройних Сил України, за умови завершення виконання визначених завдань;
е) через службову невідповідність осіб рядового, сержантського і старшинського (крім прапорщиків, старших прапорщиків, мічманів, старших мічманів) складу у разі невиконання службових обов’язків;
2) під час воєнного стану:
а) які досягли граничного віку перебування військовозобов’язаних у запасі, якщо вони не висловили бажання продовжувати військову службу під час особливого періоду;
б) визнані за станом здоров’я непридатними до військової служби з виключенням з військового обліку;
в) у зв’язку з обвинувальним вироком суду, що набрав законної сили, яким призначено покарання у вигляді позбавлення волі, обмеження волі;
3) після прийняття рішення про демобілізацію:
а) призвані на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, а також які вислужили встановлені строки строкової військової служби, військової служби за призовом осіб офіцерського складу, у строки, визначені рішенням Президента України;
б) у зв’язку із закінченням строку контракту, укладеного під час особливого періоду, та небажанням проходити військову службу за новим контрактом.
Військовозобов’язані, які досягли граничного терміну перебування в запасі, також не підлягають призову та виключаються з військового обліку у районних (міських) військових комісаріатах, а військовозобов’язані Служби безпеки України — у Центральному управлінні або регіональних органах Служби безпеки України. Крім того, виключенню з військового обліку підлягають громадяни України, які (стаття 37 Закону України від 25.03.1992 № 2232-ХІІ (зі змінами) «Про військовий обов’язок і військову службу»):
• визнані військово-лікарськими комісіями непридатними до військової служби з виключенням з військового обліку;
• припинили громадянство України;
• були раніше засуджені до позбавлення волі за вчинення тяжкого або особливо тяжкого злочину;
• направлені для відбування покарання до установ виконання покарань або до яких застосовано примусові заходи медичного характеру;
• не отримали до 40-річного віку військово-облікової або спорідненої з нею спеціальності.
Довідково. Закон України від 25.03.1992 № 2232-ХІІ (зі змінами) «Про військовий обов’язок і військову службу» Стаття 28. Розряди запасу та граничний вік перебування військовозобов’язаних у запасі.
1. Запас військовозобов’язаних поділяється на два розряди, що встановлюються залежно від віку військовозобов’язаних.
2. Військовозобов’язані, які перебувають у запасі та мають військові звання рядового, сержантського і старшинського складу, поділяються на розряди за віком:
2) другий розряд — до 60 років.
3. Особи офіцерського складу, які перебувають у запасі, поділяються на розряди за віком:
2) другий розряд:
• молодший офіцерський склад — до 60 років;
• старший офіцерський склад:
• майор (капітан 3 рангу), підполковник (капітан 2 рангу) — до 60 років;
• полковник (капітан 1 рангу) — до 60 років;
• вищий офіцерський склад — до 65 років.
4. Граничний вік перебування в запасі другого розряду є граничним віком перебування в запасі та у військовому резерві.
5. Військовозобов’язані-жінки, незалежно від присвоєних їм військових звань, зараховуються до запасу другого розряду. Граничний вік перебування їх у запасі встановлюється 50 років.
6. Яка зарплата буде у мобілізованих, надбавка за участь в АТО та інші виплати?
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 9 квітня
2014 року № 111 «Питання грошового забезпечення військовослужбовців, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період» передбачено виплату військовослужбовцям, які призвані на військову службу під час мобілізації, на особливий період, грошового забезпечення в порядку та розмірах, установлених для осіб офіцерського складу, осіб рядового, сержантського та старшинського складу, які проходять військову службу за контрактом.
Крім того, відповідно до наказу Міністра оборони України від 12.06.2014 «Про виплату винагороди військовослужбовцям Збройних Сил України» для військовослужбовців, які беруть участь у проведенні антитерористичної операції, додатково передбачено виплату премії у розмірі 100 % місячного грошового забезпечення.
7. Мобілізовані зразу будуть відправлені в зону АТО чи попередньо пройдуть якісь курси навчання?
Громадяни, які призвані під час мобілізації, обов’язково пройдуть бойове злагодження у складі своїх підрозділів, в ланках: відділення, взвод, рота, батальйон, військова частина.
8. Вже зараз наші військові в зоні АТО відчувають нестачу амуніції, зброї, медпрепаратів. Хто буде забезпечувати цим мобілізованих? Знову волонтери?
З початком виконання завдань у районах антитерористичної операції щоденно вживаються заходи, спрямовані на покращення всебічного забезпечення військових частин та підрозділів, у тому числі організації харчування та речового забезпечення.
Довідково. Протягом останніх років, через обмеженість фінансування потреб Збройних Сил України, закупівля засобів індивідуального бронезахисту не здійснювалась та їх запаси не створювались.
На цей час для потреб Збройних Сил України щоденно надходить близько 250 бронежилетів, які незалежно від часу доби негайно подаються у райони виконання завдань. Налагоджене вітчизняне виробництво бронежилетів «Корсар 4» та укладені договори щодо їх постачання для потреб Збройних Сил України.
Завершено процедури закупівлі понад 24,0 тис. комплектів польового обмундирування, 32,38 тис. пар черевиків хромових з високими берцями та інших матеріально-технічних засобів.
На сьогодні стан тилового забезпечення характеризується такими позитивними змінами:
• приготування їжі організовано триразове на польових продовольчих пунктах штатними кухарями військових частин з використанням польових технічних засобів;
• у військових таборах створено запаси продовольства за всією номенклатурою та утримуються в консервованому вигляді в обсягах від 10 до 12 діб, води питної бутильованої — на 3 доби;
• під час виконання завдань, у відриві від основних сил, військовослужбовці забезпечуються сухими пайками;
• підвезення продовольства до визначених підрозділів здійснюється автомобільним транспортом, у разі необхідності залучається авіація Збройних Сил України.
Проблеми, що виникають у ході доставки продовольства, вирішуються оперативно.
Міністерством оборони України проводиться робота з внесення змін до нормативно-правових актів, щодо здійснення харчування військовослужбовців, які залучені до проведення антитерористичної операції, за льотною нормою, що дозволить суттєво урізноманітнити раціон продуктів харчування.
Питання безпосередньої організації внутрішнього порядку, побуту, тилового та медичного забезпечення за місцем проходження служби належать до компетенції командира відповідної військової частини і здійснюються згідно з вимогами Статутів Збройних Сил України.
9. Які права мають мобілізовані громадяни (збереження роботи, пільги на кредити та інше)?
Права громадян, які призвані під час мобілізації:
отримувати грошове забезпечення в повному обсязі, з урахуванням усіх надбавок та премій, на рівні військовослужбовців контрактної служби (відповідно до посад та військових звань), а не на рівні військовослужбовців строкової служби, як передбачалося раніше;
Довідково. У відповідності до постанови Кабінету Міністрів України «Питання грошового забезпечення військовослужбовців, які проходять військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період» від 09.04.2014 № 111 грошове забезпечення зазначеній категорії військовослужбовців виплачується у порядку та розмірах, установлених для військовослужбовців, які проходять військову службу за контрактом.
використовувати весь комплекс гарантій соціального і правового захисту, встановлених законодавством як для військовослужбовців;
Довідково. Військовозобов’язані, які були призвані на військову службу під час мобілізації, в особливий період, набувають нового юридичного статусу — військовослужбовців, внаслідок чого на них розповсюджуються пільги, передбачені Законами України «Про військовий обов’язок і військову службу», «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців і членів їх сімей», Кодексу законів про працю та інших нормативно-правових актів.
Час перебування громадян України на військовій службі зараховується до їх страхового стажу, стажу роботи, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби.
Держава гарантує військовослужбовцям достатнє матеріальне (продовольче, речове), грошове забезпечення (компенсацією за піднайом жилого приміщення), охорону здоров’я та безоплатне лікування.
Держава забезпечує соціальну та професійну адаптацію військовослужбовців, які звільняються з військової служби.
за всіма громадянами, які призвані під час мобілізації на військову службу, гарантовано зберігаються місце роботи, посада, середній заробіток на підприємстві, в установі, організації, незалежно від підпорядкування та форм власності. Одночасно вони отримують грошове забезпечення як військовослужбовці;
Довідково. Кодекс законів про працю України, стаття 119:
Працівникам, які призвані на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, але не більше одного року, гарантується збереження місця роботи, посади і середнього заробітку.
нараховується одноразова грошова допомога, яка буде виплачуватися на день демобілізації;
Довідково. Пункт 2 статті 15 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей»:
Військовослужбовцям, які були призвані на військову службу за призовом у зв’язку з мобілізацією, виплата одноразової грошової допомоги, передбаченої цим пунктом, здійснюється за період такої служби з дня їхнього зарахування на службу без урахування періоду попередньої військової служби, на якій вони перебували у мирний час, за винятком тих осіб, які при звільненні з військової служби у мирний час не набули права на отримання такої грошової допомоги. Зазначена допомога виплачується на день демобілізації таких військовослужбовців. Умови та порядок виплати одноразової грошової допомоги військовослужбовцям, призваним на військову службу за призовом у зв’язку з мобілізацією, визначаються Кабінетом Міністрів України.
збережено право на підприємницьку діяльність для приватних підприємців, при їх призові на військову службу під час мобілізації. При цьому, державна реєстрація підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців не припиняється;
Довідково. Кодекс законів про працю України стаття 49-2 :
Вимоги частин першої — третьої цієї статті не застосовуються до працівників, які вивільняються у зв’язку із змінами в організації виробництва і праці, пов’язаних з виконанням заходів під час мобілізації, на особливий період.
не припиняється виплата пенсій пенсіонерам, у разі призову їх на військову службу під час мобілізації, на особливий період на час такої служби;
не допущено зменшення розміру пенсій офіцерам запасу, які призвані під час мобілізації. При демобілізації цим офіцерам пенсія буде збільшена з урахуванням нових посад, військових звань та додаткової вислуги років. Якщо ж новий розмір пенсії у офіцерів буде нижчим за розмір, який вони отримували в мирний час, виплата їм пенсії здійснюється у раніше встановленому розмірі.
Довідково. Закон України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», стаття 2:
Пенсіонерам з числа військовослужбовців та осіб, які отримують пенсію за цим Законом, у разі призову їх на військову службу під час мобілізації, на особливий період до Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та Державної спеціальної служби транспорту, на службу до органів внутрішніх справ, Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України, органів та підрозділів цивільного захисту, податкової міліції та Державної кримінально-виконавчої служби України виплата пенсій на час такої служби не припиняється. Після звільнення із служби цих осіб виплата їм пенсій здійснюється з урахуванням додаткової вислуги років на день їх демобілізації. Якщо новий розмір пенсії у цих осіб буде нижчим за розмір, який вони отримували в мирний час, виплата їм пенсії здійснюється у розмірі, який вони отримували на день призову на службу у зв’язку з мобілізацією.
З метою безумовного виконання законодавства у сфері оборони, мобілізації та захисту прав громадян України, які призвані під час мобілізації, постановою Верховної Ради України від 06.05.2014 № 1238-VII «Про додаткові заходи щодо зміцнення обороноздатності та безпеки держави» доручено Генеральному прокурору України перевірити факти звільнення з роботи та відмови у виплаті заробітної плати громадянам, призваним на військову службу в зв’язку з мобілізацією. У разі вчинення керівниками підприємств вищезазначених фактів військовозобов’язаним необхідно звернутися до регіональних органів прокуратури.
Крім того, на пленарному засіданні Верховної Ради України прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення оборонно-мобілізаційних питань під час проведення мобілізації» (реєстраційний № 1275-VII), яким передбачено:
• поширення дії Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення проведення мобілізації» від 27.03.2014 № 1169-VII стосовно норм соціального захисту на всіх осіб, які були призвані на військову службу під час мобілізації після набрання ним чинності, зокрема тих, що були призвані на військову службу з 18.03.2014 по 01.04.2014;
• надання військовослужбовцям, після проходження військової служби за призовом під час мобілізації, переважного права залишитися на військовій службі на попередній або за їх згодою на іншій, не нижчій, ніж попередня, посаді;
• врегулювання питання щодо виплат соціальної допомоги військовослужбовцям — жінкам, які були звільнені під час мобілізації;
• звільнення від нарахування штрафних санкцій військовослужбовців, а також військовозобов’язаних, які призвані під час мобілізації на військову службу, з боку підприємств, установ, організацій усіх форм власності, а також фізичних осіб у зв’язку з несвоєчасною оплатою фінансових зобов’язань (кредитів, іпотек тощо) на особливий період. Крім того, відсотки за користування кредитом не нараховуються;
• врегулювання питання щодо поновлення студентів у відповідному вищому навчальному закладі після демобілізації та продовження їх безоплатного навчання, на той термін, що залишився до кінця чергового періоду навчання і був завчасно оплачений ними до призову;
• громадянам України надається можливість добровільно укладати контракт на проходження військової служби в особливий період (на особливий період, але не менше одного місяця) з подальшим залишенням на військовій службі і в мирний час;
• надання права командирам військових частин надавати військовослужбовцям відпустки за сімейними обставинами в особливий період;
• звільнення від відповідальності за корупційні правопорушення військовослужбовців служби за призовом під час мобілізації, на особливий період по відношенню до їх підприємницької діяльності;
• скорочення термінів прийняття громадян на військову службу за контрактом в особливий період шляхом спрощення процедур проведення спеціальних перевірок;
• визначення порядку проходження військової служби для громадян, призваних на військову службу за призовом осіб офіцерського складу;
• розширення переліку підстав для звільнення військовослужбовців з військової служби за етапами особливого періоду;
• продовження терміну перебування на військовій службі за призовом під час мобілізації, на особливий період — до досягнення граничного віку перебування в запасі;
• встановлення, що призов на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, але не більше одного року, не є підставою припинення трудового договору;
• звільнення від спеціальної перевірки громадян, які призиваються на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період;
• підвищення адміністративної відповідальності за порушення законодавства про оборону, мобілізаційну підготовку та мобілізацію;
• звільнення фізичних осіб-підприємців, які призвані під час мобілізації, від сплати єдиного соціального внеску на особливий період.


Шановні мешканці Здолбунівщини! Здолбунівська районна державна адміністрація звертається до Вас з проханням долучитися до збору продуктів харчування (довготривалого терміну зберігання) для забезпечення жителів звільнених від терористів населених пунктів Донецької та Луганської областей продуктами харчування.

Координатором цієї роботи в районі визначено управління агропромислового розвитку Здолбунівської райдержадміністрації.

Контактні дані:

Дмитрук Леонід Петрович – тел.2-25-19

Карпінчук Руслана Леонідівна – тел.2-24-29

Пункти збору продуктів харчування:

м. Здолбунів, вул..Грушевського, 14 (приміщення Здолбунівської райдержадміністрації);

селище Мізоч, вул.Липки. 10, тел.: 4-02-97(приміщення Будинку культури)

Будемо вдячні за розуміння та вияв громадянської свідомості.

 

які приїхали на тимчасове перебування до Здолбунівського району

 

№ з/п

Назва органу влади, структурних підрозділів, об’єктів соціальної, медичної сфери, установ та організацій району

Адреса, телефон

1

Здолбунівська районна державна адміністарція

м. Здолбунів, вул. Грушевського, 14

2-21-40, 2-56-08, 2-51-32

2

Здолбунівська районна рада

м. Здолбунів, вул. Грушевського, 14

2-20-37, 2-50-91, 2-51-83

3

Здолбунівська міська рада

м. Здолбунів, вул.Приходька,1

2-21-31, 2-26-37, 2-51-87

4

Управління соціального захисту населення Здолбунівської районної державної адміністрації

м. Здолбунів, вул. Приходька, 1

2-52-70, 2-23-92, 2-23-67

5

Здолбунівський територіальний центр соціального обслуговування населення (надання соціальних послуг)

м. Здолбунів, вул. Зелена, 1

2-50-24

6

Відділ освіти Управління соціального захисту населення Здолбунівської районної державної адміністрації

м. Здолбунів, вул. Ясна, 11

2-25-06, 2-57-82, 2-37-82

7

Служба у справах дітей Здолбунівської районної державної адміністрації

м. Здолбунів, вул. Грушевського,14

2-50-11,

8

Управління пенсійного фонду України в Здолбунівському районі

м. Здолбунів, вул. Гетьмана Мазепи, 2

2-60-50, 2-67-54, 2-25-43

9

Управління юстиції в Здолбунівському раойні

м. Здолбунів, вул. Незалежності, 64

2-52-45, 2-25-87, 2-51-77

10

Здолбунівський районний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді

м. Здолбунів, вул. Грушевського, 14

2-51-02

11

Відділ УМВС України в Рівненській області

м. Здолбунів, вул. Пушкіна, 41

2-23-16, 2-23-25, 2-54-70

12

Прокуратура Здолбунівського району

м. Здолбунів, вул. Кн. Ольги, 36

2-23-80, 2-25-16, 2-34-82

13

Здолбунівський районний суд

м. Здолбунів, вул. Незалежності, 10

2-56-65, 2-61-12

14

Асоціація адвокатів

м. Здолбунів, вул. Грушевського, 4

2-23-32

15

Здолбунівський районний військовий комісаріат

м. Здолбунів вул. Незалежності, 22

2-56-32, 2-25-03

16

Здолбунівська об’єднана державна податкова інспекція головного управління міндоходів у Рівненській області

м. Здолбунів, вул. Приходька, 1а

2-50-10, 2-33-98, 2-52-10

17

Здолбунівський районний центр зайнятості

м. Здолбунів, вул.Кн.Ольги,10

2-24-14, 2-50-55,

18

Відділення фонду соціального страхування від нещасних випадків

м. Здолбунів вул. Б. Хмельницького, 7

2-61-02

19

Здолбунівський міжрайонна виконавча дирекція фонду соціального страхуванн з тимчасової втрати працездатності

м. Здолбунів, вул. Грушевського, 25, каб. 300

2-55-38, 2-55-56

20

Здолбунівська центральна районна лікарня

м. Здолбунів вул. С. Бандери, 1

2-53-61,   2-24-64, 2-56-72

21

Здолбунівський районний центр первинної медичної допомоги

м. Здолбунів вул. С. Бандери, 1

2-55-19

22

Залізничний вокзал станції Здолбунів

м. Здолбунів, вул. І. Гончара, 11

94-2-53, 94-4-50

23

Автобусна станція Здолбунів

м. Здолбунів, вул. Базарна, 1

2-25-65

24

Здолбунівський цех обслуговування споживачів “Укрпошта”

м. Здолбунів, вул. Грушевського, 15

2-51-42, 2-50-00, 2-34-99

 

 

 

 

 

Здолбунівська міська виборча комісія Рівненської області


РІШЕННЯ
м. Здолбунів
4 червня 2014 року № 1


1. Про дострокове припинення повноважень депутата Здолбунівської міської ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 2 Промінського В.І.
2. Про проведення проміжни виборів депутата Здолбунівської міської ради.
3. Про виділення коштів для проведення проміжних виборів депутата Здолбунівської міської ради.
У зв’язку з достроковим припиненням згідно з пунктом 8 частини першої статті 5 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад" повноважень депутата Здолбунівської міської ради Промінського Вільї Івановича обраного в одномандатному виборчому окрузі № 2, керуючись частиною четвертою статті 15 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів» Здолбунівська міська виборча комісія постановляє:
1. Достроково припинити повноваження депутата Здолбунівської міської ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 2 Промінського Вілія Іванович в зв’язку з його смертю.
2. Призначити проміжні вибори депутата Здолбунівської міської ради в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі № 2 на неділю 3 серпня 2014 року.
3. Оголосити початок виборчого процесу проміжних виборів депутата Здолбунівської міської ради шостого скликання в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі №2 з 15 червня 2014 року.
4. Просити Здолбунівську міську раду у межах її повноважень вжити невідкладних заходів щодо забезпечення проміжних виборів депутата Здолбунівсько міської ради.
5. Надіслати постанову по призначенню проміжних виборів депутата Здолбунівської міської ради шостого скликання в одномандатному мажоритарному виборчому окрузі №2 в Державний реєстр виборців у Здолбунівському районі.
6 .Постанову оприлюднити на сайті Здолбунівської міської ради та направити до Центральної виборчої комісії.


Голова Здолбунівської міської виборчої комісії Теребійчук В.Г.


Секретар Здолбунівської міської виборчої комісії Проценко І.Т.

Саме такою думкою керувався міський голова І.О.Ольшевський оголошуючи загальноміський місячник благоустрою до великодніх та травневих свят.
Після підведення підсумків місячника було визнано, що надзвичайно відповідально віднеслись до заходів по упорядкуванню виробничих, прилеглих та закріплених територій більшість керівників та трудових колективів міста серед яких перш за все варто щиро подякувати публічним акціонерним товариствам «Волинь-Цемент» (Давидюк І.О.), «Укрцемремонт Здолбунів» (Романуха В.М.), Управлінню експлуатації газового господарства (Юхименко О.В.), товариствам з обмеженою відповідальністю «Добробут» (Бляшин Я.І.), «Спектр – ТV» (Гайдук Б.В.), «Гаруда» (Сакулін А.В.), «Нострадамус» Васильчук В.Л.,виробничим підрозділам ст.Здолбунів (Кіяшко В.Г.), Локомотивному депо (Самчук І.М.), Відбудовчого поїзда (Бабій О.О.) ,Дистанції сигналізації і зв’язку (Будзіло В.І.), Енергодільниці (Коцюбинський С .Є.), учням та педагогам ЗОШ 1- Ш ст. №4 (Панасюк Л.А.) , а також ДНЗ «Здолбунівське вище професійне училище залізничного транспорту» (Шевчук Р.І.) , ОСББ та ЖБК, приватним підприємцям, громадським організаціям.
Дружно відгукнулися на заклик міського голови депутати міської ради та політичні партії щодо проведення власним коштом благоустрою зон відпочинку в рамках загальноміського місячника благоустрою.
Міські депутати фракції ВО «Батьківщина» уже традиційно упорядкували та пофарбували обладнання на алеї випускників в міському гідропарку.
Депутат Тищенко О.О., координатор «Правого сектора», зумів організувати небайдужих однодумців і разом пофарбувати лавочки в сквері біля погруддя С.Бандері. «Ударівці», яких очолювали Чумак В.Ф. та Козир Б.І., пофарбували ігрове та спортивне обладнання і лавочки в сквері на перехресті вулиць Шкільна-Паркова, надали і висадили біля 100 саджанців в міському гідропарку.
Позафракційні депутати Максимчук В.В. Висоцький О.Ю., Кіяшко В.Г., Малахов В.Я., Дученко В.І., Голік М.Ф., Шевченко М.О., Андрощук М.Є., Промінський В.І. відремонтували і пофарбували лавочки і спортивно-ігрове обладнання в сквері по вул. Грушевського.
Загалом депутатами було виконано робіт на суму понад 3 тисячі гривень.
Приватний підприємець Леляков І.О., працівники та учні Станції юних техніків (Дяченко С.П.), КП «Здолбунівське» доклали чимало зусиль для упорядкування пам’ятників на території міста.
Завдяки оперативності працівників Здолбунівського районного центру зайнятості ( Бабич С.М.) були вчасно направлені працівники на виконання громадських робіт, які спільно з представниками громадськості, групою благоустрою та працівниками міської ради висадили біля 500 дерев, упорядкували клумби на території міста, в тому числі 2 нових в міському гідропарку.
Силами комунальних підприємств міста «Здолбунівводоканал» (Мельник В.І.), «Здолбунівкомуненергія» (Шавронська В.А.), «Міського будинкоуправління» (Габрук В.А.), «Здолбунівського» (Потапчук С.В.) було відремонтовано пляжне обладнання, ігрове та спортивне - на прибудинкових територіях, ліквідовано стихійні сміттєзвалища по вулицях Драгоманова, Шевченка (район гідропарку), І.Гончара, Віли 1, Заводській (район пляжу). Очищено від бур’янів та бруду зони відпочинку, всі прибудинкові території, упорядковано газони та зелені зони, контейнерні майданчики, побілено дерева та бордюри, завезено пісок та вивезено більше 200 м. куб. сміття з міських кладовищ, розпочато підготовку пляжів до купального сезону, відремонтовано фонтан в сквері по вулиці Шевченка.
З піднесеним настроєм долучились до великого передсвяткового прибирання всі небайдужі мешканці міста за що велике їм спасибі від міської ради та комунальних служб міста.

І.Сирота, завідуюча комунальним відділом з благоустрою міста.























23 квітня 2014 року о 9.00 год. в залі засідань (м.Здолбунів, вул. Приходька, 1) відбудеться 35 сесія Здолбунівської міської ради.



Здолбунівська міська рада доводить до відома мешканців міста , що у відповідності до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» на тридцять четвертій сесії 19.03.2014 року були розглянуті проекти регуляторних актів , а саме:
1. Положення про Порядок надання в оренду земельних ділянок із земель Здолбунівської міської ради;
2. Положення про Порядок визначення мінімальної вартості місячної оренди 1 квадратного метра загальної площі нерухомого майна (включаючи земельну ділянку , на якій розміщене нерухоме майно, присадибну ділянку) фізичних осіб у м.Здолбунів;
3. Положення про порядок відчуження майна, що належить до комунальної власності територіальної громади міста Здолбунів.
4. Про внесення доповнень до плану підготовки регуляторних актів на 2014 рік

З повним текстом регуляторних актів та аналізом впливу регуляторних актів можна ознайомитись в приміщенні Здолбунівської міської ради (м.Здолбунів, вул.Приходька,1), або на офіційних сайтах Здолбунівської міської ради (zdolbyniv.rv.ua), Здолбунівської районної державної адміністрації (zdolbun.gov.ua).
Зауваження та пропозиції щодо вищезгаданих проектів регуляторних актів можна подавати в Здолбунівську міську раду (приймальна міського голови), або надсилати на електронну адресу Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. впродовж місяця з дня оприлюднення регуляторних актів.

 

 

 

 

                                                                                     

З ледь відчутним весняним подихом приходить до нас чудове жіноче свято – 8 Березня. Цей день несе у світ ніжність і красу. Адже усе найдорожче, що є у нашому житті – щастя, радість, надія, кохання, пов’язане з жінкою.
Без вас, дорогі жінки, не було б стільки світла, любові і тепла. Ви наповнюєте будні яскравими фарбами, спонукаєте до шляхетних вчинків і добрих справ.
Жінка виступає берегинею роду, миру, злагоди і гармонії на рідній землі. Ми свідомі того, що без вашої підтримки, розуміння, ініціативності та творчої думки неможливі добрі переміни в нашому суспільному житті. Своєю плідною працею та силою духу ви звеличуєте батьківський край, примножуєте його успіхи і досягнення. Саме тому ми покладаємо великі сподівання на ваш значний внесок у створення благодатної атмосфери творення, в якій маємо всі працювати.
Велике спасибі вам, милі жінки, за материнську ласку і мудрість, ніжність і добре слово! Сердечно бажаємо вам, наші дорогі матері, дружини, доньки та сестри, нев’янучої молодості, радості та краси. Нехай вас ніколи не оминає турбота чоловіків, а прекрасні почуття дарують натхнення для нових творчих успіхів і життєвих перемог.

З повагою
міський голова



1. Ліквідувати статус обласних та районних державних адміністрацій.

2. Прийняти Положення про виконавчі комітети обласних та районних рад ( на період до чергових виборів до органів місцевого самоврядування повноваження по керівництву виконавчими комітетами покласти на голів відповідних рад).
3. Проводити обрання голів районної та обласної ради відповідними територіальними громадами на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування.
4. Вибори голів міських рад проводити відповідними територіальними громадами на основі загального, рівного, прямого виборчого права шляхом таємного голосування з правом висування кандидатур шляхом самовисування, за поданням трудових колективів, зборів громадян за місцем проживання без умови обов’язкової підтримки політичних партій.
5. Внести зміни до законодавства, які дадуть можливість організувати роботу муніципальної міліції з повним її підпорядкуванням органам місцевого самоврядування.
6. Внести зміни до Бюджетного кодексу України і передбачити можливість фінансування видатків місцевих бюджетів , що не враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів та видатків спеціального фонду місцевих бюджетів через банківські установи, тобто поза межами єдиного казначейського рахунку.
7. Внести зміни до Закону України «Про здійснення державних закупівель» у п.1 ст.2 змінити сферу застосування Закону, а саме застосовувати за умови, що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює, або перевищує 300 тис. грн. ( у будівництві – 600 тис. грн.).
8. Відмінити екологічний податок за утилізацію автомобілів встановленого Законом України «Про внесення змін до Податкового Кодексу» від 04 липня 2013 року.
9. Внести зміни до Бюджетного та Податкового Кодексів з метою встановлення та сплати транспортного податку в розмірі 70% до місцевих бюджетів.
10. Встановити сплату в місцеві бюджети не комунальними підприємствами, що знаходяться на території населених пунктів, до 10% податку на прибуток.
11. Внести зміни до Постанови Кабінету Міністрів України від 08.12.2010 року № 1149 « Деякі питання розподілу обсягу міжбюджетних трансфертів» із змінами, а саме, викласти пункт 12 Формули розподілу обсягу міжбюджетних трансфертів (дотацій вирівнювання та коштів, що передаються до місцевого бюджету) між районним або міським (м. Севастополя, міста республіканського Автономної Республіки Крим чи обласного значення) бюджетом та бюджетами територіальних громад сіл, їх об’єднань, селищ, міст, адміністративно підпорядкованих відповідному району або міста в редакції вищевказаної Постанови від 08.12.2010 року, до внесення змін 12 січня та 14 вересня 2011 року, та враховувати для розрахунку обсягу видатків на утримання органів місцевого самоврядування, що враховується при визначенні міжбюджетних трансфертів для міст районного значення та селищ міського типу кількість населення, що проживає на території органу місцевого самоврядування, як розраховується на даний час для сіл.
12. Внести зміни до Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження», щодо визначення механізмів врегулювання кількості бродячих тварин на території населених пунктів, коли їх кількість перевищує критичну масу.
Пропозиції надіслані :
Верховній Раді України,
Кабінету Міністрів України,
Асоціації Міст України

 

 
28 лютого 2014 року о 12.00 год. в залі засідань Здолбунівської міської ради відбудеться відкрите засідання комісії з найменувань та пам’ятних знаків в м.Здолбунові, щодо визначення місця для облаштування площі Героїв Майдану .
Просимо долучити до обговорення даного питання всіх небайдужих мешканців міста.


26 лютого 2014 року відбулося чергове засідання виконавчого комітету Здолбунівської міської ради на якому було прийнято наступне рішення :


Р І Ш Е Н Н Я
Від 26 лютого 2014 року №34

Про впорядкування продажу алкогольних,
слабоалкогольних напоїв, вин столових та
пива (крім безалкогольного) на території
міста Здолбунова


Керуючись статтями 140, 146 Конституції України, статтею 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статтею 24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», статтею 178 Кодексу України про Адміністративні правопорушення, з метою формування в суспільстві здорового способу життя, зниження рівня споживання алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та пива, обмеження доступу до них дітей, охорони їх здоров’я, виконавчий комітет міської ради

В И Р І Ш И В:

1. Рекомендувати суб’єктам господарювання не здійснювати продаж алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та пива (крім безалкогольного) у стаціонарних об’єктах торгівлі та малих архітектурних формах, за винятком закладів ресторанного господарства, на території міста Здолбунова з 20.00 до 10.00 години до прийняття відповідного рішення Здолбунівською міською радою.
2. Оприлюднити це рішення на офіційному сайті Здолбунівської міської ради та в засобах масової інформації.
3. Рішення вступає в дію з моменту прийняття.
4. Контроль за виконанням даного рішення покласти на керуючу справами виконавчого комітету Вознюк С.О., а організацію його виконання на начальника Здолбунівського РВ УМВС України Панасюка О.О.

Міський голова І.О.Ольшевський

Крім того виконавчим комітетом розглянуто питання «Про стан роботи по соціальному захисту населення в м.Здолбунові» та ряд інших питань, що стосуються житлово-комунального господарства.

Керуюча справами виконавчого комітету Вознюк С.О.