Меню Закрити

Перли з робіт ЗНО: українська мова

ЗНО – це те, чим зайняті думки всіх випускників декілька останніх років. Й якщо деякі предмети можна вибрати за спеціальністю, то результати з української мови та літератури  вимагають усі вузи нашої країни.  Й от парадокс: вчимо ми ці предмети ще починаючи з садочка. Віршики розказуємо, казки переповідаємо, пишемо то вправи, то твори, то перекази, а от іспит скласти важко.

Ще тести – натягнемо, вивчимо, на крайній випадок – вгадаємо. А твір… Ото штука. Ніби й пишемо в школі (списуючи з інтернету інколи ), а на ЗНО – як відрубує. Вже й з репетиторами працюємо: тезу виписуємо, аргументи знаходимо, приклади з літератури та життя наводимо, висновок робимо… А балів не набираємо. У чому ж справа? А в тому, як ми розмовляємо й скільки читаємо. Говоримо ми в основному «суржиком», а читати сьогоднішня молодь лінується. Адже саме з книжок ми набираємося мудрості й вміння писати: підбирати художні засоби, використовувати цитати, правильно користуватися лексикою та будувати речення.

А ще ж мусимо пам’ятати про стилістику. Тому й виходять з-під пера наших дітей на ЗНО ось такі «перли» навіть при написанні досить легкого твору про книги за цитатою І.Франка:«Книги – морська глибина…», де випускники повинні були подумати , яке місце в сучасному інформаційному суспільстві займає книга (зі збереженням лексики, граматики, стилістики, орфографії та пунктуації):

ПЕРЛИ З ТВОРІВ -2013: українська мова

«Любов до книги розсипається як пісок часу…»

«… іза Закордонних берегів в нашій у Країні, нам нав’язують думку про секс, геїв і разну нечисть.»

« В Україні виїшли книжки для дітей дошкільного віку, що може чоловік з чоловіком кохатися і жити в шлюбі…»

«Закордон намагає дозволити, щоб ми Українці під ставели свій зад під них»

«Перший аргумент. Нам потрібно заборонити ці зорові носії, бо люди уходять в треде ігри»

«Вона нас розбещує, ми стаємо тупими вівцями»

«Інштеїн» (Ейнштейн – авт.)

«… натхне мене на вірне рішення»

«Отже, книга – це не тільки істочнік знань, а навіть запалка для мозгу»

«…взяти Мойсея та його команду з твору Котляревського»

«… молодь деградує з успіхом…»

«Діти прогресу розвинені зовсім в іншу сторону»

«Не потрібно тримати вдома велику бібліотеку, бо книжка вас може вижить з дому»

«Книгу можна читати в будь-яких позах»

«На даний час популяція читачів зменшується»

«…тої патріотичності, котра бушувала в нашій країні…»

«…якщо покохати книжку, то можна отримати самозадоволення…»

«Навіть Сталін почав революцію, після того, як начитався книжок».

 Читаєш – і плакати хочеться. Невже ось цей сумбур у головах наших людей? Адже десь діти ж повинні були такого набратися!  Що ж, шановні вчителі, батьки, співвітчизники, нам є ще над чим працювати. Ми ж хочемо, щоб наше майбутнє покоління жило краще, вміло більше…

«…Якби ви вчились так, як треба,

То й мудрість би була своя.

А то залізете на небо:

«І ми не ми, і я не я,

І все те бачив, і все знаю,

Нема ні пекла, ані раю,

Немає й бога, тілько я!

Та куций німець узловатий,

А більш нікого!..» – «Добре, брате,

Що ж ти такеє?»

«Нехай скаже

Німець. Ми не знаєм».

Отак-то ви навчаєтесь

У чужому краю!

Німець скаже: «Ви моголи».

«Моголи! моголи!»

Золотого Тамерлана

Онучата голі.

Німець скаже: «Ви слав’яне».

«Слав’яне! слав’яне!»

Славних прадідів великих

Правнуки погані!

І Коллара читаєте

З усієї сили,

І Шафарика, і Ганка,

І в слав’янофіли

Так і претесь… І всі мови

Слав’янського люду –

Всі знаєте. А своєї

Дас[т]ьбі… Колись будем

І по-своєму глаголать,

Як німець покаже

Та до того й історію

Нашу нам розкаже, –

Отойді ми заходимось!..

Добре заходились

По німецькому показу

І заговорили

Так, що й німець не второпа,

Учитель великий,

А не те щоб прості люде.

А гвалту! а крику!

«І гармонія, і сила,

Музика, та й годі.

А історія!.. поема

Вольного народа!..» (Т.Шевченко)

Пам’ятаєте? Учили? А вчитайтесь  – ми з того часу й не змінилися.

Марко Українець

Розкажи корисну інформацію у соцмережах

Пов'язані записи